LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Geachte heer/mevrouw,

In navolging van mijn (klacht) brief van 10 oktober 2005, 11 oktober 2005 en mijn fax van 17 oktober 2005 wil ik u ter aanvulling het volgende mededelen.

Allereerst bedankt voor de bevestigingsbrieven van mijn (klacht) brieven en fax die ik nooit gehad heb. Staat Wanadoo netjes, BRAVO!

In mijn brief van 11 oktober 2005 geef ik wanadoo tot 25 oktober 2005 de tijd om e.e.a. technisch te regelen zodat ik kan internetten en telefoneren. U begrijpt 25 oktober 2005 kan ik nog steeds niet internetten. Vervolgens bel ik op 24 oktober 2005 voor de 80e keer ongeveer met de wanadoo helpdesk en wordt er een “case” aangemaakt voor de opzegging. Eindelijk een helpdeskmedewerker die ook vond dat alles wel een beetje heel erg lang duurt. Zeker als je nagaat dat ik me 23 augustus 2005 bij wanadoo had aangemeld voor telefonie en adsl.

Op mijn vraag wanneer de opzegging definitief zou zijn kon geen antwoord gegeven worden. Tussen 24 oktober 2005 en 31 oktober 2005 heb ik nog verschillende malen gebeld met de wanadoo helpdesk maar het enige antwoord wat ik kreeg was dat de case nog opgepikt moest worden door de “2e lijn” want die moest de opzegging akkoord bevinden. Een datum van opzegging bleef dus onbekend. Lastig als je die zou willen door geven naar een andere internet provider.

Maandag 31 oktober 2005 bel ik wederom met de wanadoo helpdesk. “Nee meneer er is nog niets nieuws bekend over de opzegging. Ik kan alleen zien dat KPN vanmorgen e.e.a. heeft aangepast en dat internet nu zou moeten werken.” Op mijn vraag waarom er uberhaupt nog aan de internetverbinding gewerkt zou moeten worden terwijl al lang en breed bekend was dat ik een opzeggingsverzoek had ingediend kon geen antwoord gegeven worden. Het zal wel wanadoo logica zijn.

Vervolgens probeer ik verbinding te maken met internet maar uiteraard werkte dit voor geen meter. Maar weer terug bellen naar helpdesk. Opnieuw het hele verhaal uitgelegd en de wanadoo helpdesk medewerker ging overleggen met iemand van de 2e lijn die ook vond dat het allemaal belachelijk lang duurde en direct zijn akkoord gaf voor opzegging. Let wel dit was 31 oktober 2005 rond 10.30 uur. Ik moest s’middags maar bellen met retention en dan zou de opzegging een feit zijn.

Zo gezegd zo gedaan. Kelly van Retention kon me 31 oktober 2005 rond het middag uur vertellen dat mijn account per 1 november 2005 zou worden beeindigd bij wanadoo. Er zou geen adsl signaal meer op mijn telefoon lijn zitten verzekerde ze mij stellig.
Vreemd dat er opeens zo snel een datum bekend was terwijl ik er al sinds 24 oktober 2005 om vroeg en mij nooit verteld kon worden wanneer ik nou daadwerkelijk afgesloten zou worden.

Maandag 31 oktober 2005 rond een uur of drie ’s middags werd ik gebeld door een monteur van KPN. Ik had zaterdag avond 29 oktober “opeens” geen kiestoon meer op mijn huislijn en had de storing aan KPN doorgegeven. De KPN kon mij, in tegenstelling tot wanadoo, direct vertellen wanneer er een monteur langs de telefooncentrale zou worden gestuurd. Erg fijn, duidelijkheid.

De monteur van KPN vertelde dat de storing was opgelost, er zat iets niet goed ingeplugt in de centrale en dit had hij verholpen. Tevens merkte de monteur op dat er ook een KPN adsl signaal op onze vaste telefoonlijn zat.

Toen ik doorgaf dat er wanadoo adsl op onze telefoonlijn moest staan zei de monteur “Oh dan weet ik genoeg!”. Vervolgens was het gesprek beeindigd. Kort hierna hoorde ik de livebox een aantal keer “klikken”. Ik start de computer op en jawel zowaar internet verbinding via wanadoo adsl. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zelfs wanadoo telefonie werkte. Sinds mijn aanmelding op 23 augustus 2005 bij wanadoo heeft het “slechts” ruim 2 maanden geduurd voordat ik kon internetten via wanadoo. En dan nog wel te danken aan een KPN monteur die in de centrale was omdat wij een storing op de vaste telefoonlijn hadden.

Leuk ook om te horen dat de KPN monteur bevestigde wat ik al weken tervergeefs tegen de wanadoo helpdesk medewerkers had geroepen “Ik heb adsl signaal van KPN, niet van Wanadoo!”

Dinsdag 1 november 2005 had ik nog steeds internetverbinding. Blijkbaar had Kelly van retention het toch bij het verkeerde eind.

Ik belde wederom naar de wanadoo helpdesk. Dit maal 0,20 eurocent per minuut, tja de prijs wordt altijd hoger nu de service van wanadoo nog.

Ondanks dat ik 2 maanden zonder internet zat doordat wanadoo niet in staat was om adsl op mijn lijn te zetten, ondanks dat ik 2 maanden tientallen keren naar de helpdesk van wanadoo heb moeten bellen, ondanks dat ik iedere keer weer het verhaal opnieuw moest uitleggen en ik schoon genoeg had van wanadoo besloot ik om toch bij wanadoo te willen blijven nu internet en telefonie werkt. Immers zou ik ook weer 3 tot 6 weken kwijt zijn als ik naar een andere internet provider zou overstappen. Het enige wat ik ooit gewild heb was kunnen internetten.

Ik vroeg aan de helpdeskmedewerker of mijn opzegging ongedaan gemaakt kon worden. Als antwoord kreeg ik dat “8 november 2005 de adsl lijn daadwerkelijk gesloopt zou worden maar dat de opzegging ongedaan kon worden gemaakt.” Er werd weer een case aangemaakt en ik werd doorverbonden naar retention. Ook retention vertelde mij dat de opzegging ongedaan gemaakt kon worden, e.e.a. zou in orde gemaakt worden. De medewerker wenste me nog veel plezier met wanadoo na de zeer slechte start en alles wat ik al had mee moeten maken.

Het verhaal zou nu eigenlijk moeten eindigen, dan had het toch nog een beetje een happy ending gehad, maar helaas is de werkelijkheid anders.

Dinsdag 1 november 2005 ergens in de middag kom ik tot de ontdekking dat ik niet meer kan bellen met wanadoo telefonie. Terwijl ik dit 31 oktober wel kon.

U raad het al, maar even bellen met de helpdesk. Nadat ik voor de zoveelste keer het hele verhaal had uitgelegd moest de helpdesk medewerker even overleggen met een “backline”.

Vervolgens kreeg ik te horen dat mijn opzegging niet ongedaan gemaakt kan worden omdat de opzegging al te ver gevorderd zou zijn. Huh ? Te ver gevorderd, 31 oktober 2005 had de 2e lijn de opzegging toch pas bevestigd?? Het is amper 24 uur later en de opzegging is al te ver gevorderd ? Ja het kon niet meer ongedaan gemaakt worden, de medewerker van retention heeft een fout gemaakt, wist de helpdesk medewerker mij te vertellen. Ik zou nog twee opties hebben. De eerste was helemaal niets doen en dan zou ik per 8 november 2005 geen klant meer van wanadoo zijn en zou ik geen adsl signaal meer hebben. De tweede zou zijn om 8 november, nadat de adsl lijn gesloopt zou zijn, te bellen met wanadoo en me opnieuw aan te melden voor family adsl. Kan de gesloopte lijn weer gemaakt worden. Dit zou dan weer 3 tot 6 weken duren voordat de verbinding zou worden opgeleverd. En dat terwijl de verbinding nu eindelijk na ruim 2 maanden werkt!!!! Bravo Wanadoo!

Dus eerst de lijn slopen en dan weer aansluiten. Met mijn simpele boerenverstand zou ik zeggen “Als wanadoo nu belt of een email stuurt naar Pietje de monteur, die de opdracht heeft gekregen om de adsl lijn te slopen op 8 november, dat het niet doorgaat, dan is iedereen toch tevreden?” Wanadoo houd een klant, en de klant heeft internet en is ondanks alles blij dat hij eindelijk weer kan internetten. Een win win situatie, lijkt mij.

Maar nee dit is niet mogelijk. Het zijn de procedures van wanadoo en daar is niets aan te doen zei de helpdesk medewerker nog. Hier zakt mijn broek vanaf, dit is werkelijk waar te schandalig voor woorden. Als Wanadoo ook maar iets van klantenservice had gehad dan had dit niet hoeven gebeuren. Juist in mijn geval, waarbij alles wat fout kon gaan fout is gegaan. Juist in mijn geval, waarbij de zogenaamde migratie op 9 september 2005 was mislukt. Juist in mijn geval, waarbij ik opeens KPN adsl op mijn telefoon lijn heb op 6 oktober. Allemaal feiten die te wijden zijn aan Wanadoo.

Zo gaat wanadoo dus met klanten om. Dat ik nog zo dom ben geweest om uberhaupt mijn opzegging te willen annuleren en toch nog verder met een bedrijf als wanadoo in zee te gaan maakt het allemaal wel extra zuur. Maarja, dat zal wanadoo een worst wezen. Klantje meer of minder maakt niet uit.

Vanaf mijn aanmelding 23 augustus 2005 bij wanadoo heb ik niets anders dan ellende gehad. Ik heb een tweede livebox opgestuurd gekregen omdat deze defect zou zijn, terwijl ik al aangaf dat dit niet het geval kon zijn omdat ik adsl van KPN had.

Ik heb een ethernet kabel van 10 meter gekocht omdat ik met 10 meter telefoonkabel zat en ik daarom niet kon internetten. Iets wat je reinste onzin is. Vergoed wanadoo deze kosten?

Ik heb verschrikkelijk vaak naar de wanadoo helpdesk moeten bellen wat uiteindelijk niets heeft opgeleverd dan een hoge telefoonrekening. Vergoed wanadoo deze kosten ?

Ik heb 2 brieven en een fax gestuurd naar wanadoo waar ik tot op de dag van vandaag nooit een reactie op heb gekregen. Er is in totaal 5 tot 6 keer om mijn mobiele nummer gevraagd door een helpdeskmedewerker, zodat ik op de hoogte gehouden zou worden. Nooit ben ik gebeld door Wanadoo.

En wat denk je ? Wanadoo heeft dan ook nog het gore lef om toch 2 maanden abonnements kosten van mijn bankrekening af te schrijven terwijl ik geen seconde heb kunnen internetten. U begrijpt dat ik dit bedrag heb terug laten boeken via de bank. Wanadoo zou zich moeten schamen, mij eerder 6 maanden gratis internet geven in plaats van 2 maanden kosten innen voor een niet geleverde prestatie.

Deze brief, tesamen met mijn vorige brieven, stuur ik naar Tros Radar en de consumentenbond.

Doe vooral geen moeite om op zijn minst een bevestingsbrief te sturen, wijk vooral niet van jullie klantonvriendelijke patroon af.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je zwaar over de **** bent door dit soort geëtter, maar Wanadoo zou zo maar gelijk kunnen hebben met de stelling dat de opzegging nu niet meer teruggedraaid kan worden.

Dat heeft te maken met tig procedures die door de Opta en door KPN in het leven zijn geroepen om de boel werkbaar te houden. Overigens is het de fout van KPN dat je in eerste instantie geen verbinding had; KPN sluit alles aan in de wijkcentrale (ook voor andere providers) en die monteurs maken opvallend genoeg net even iets meer fouten bij klanten van niet-KPN ISP's dan bij hun eigen isp's. Hoe dat komt is iedereen een raadsel.

Hoe dan ook: vervelend dat het allemaal zo moest lopen. Ik hoop dat Wanadoo snel van je lijn af is (let wel ff op: het kan zijn dat je na de sloop van de lijn nog een paar dagen moet wachten totdat je een nieuwe lijn ergens anders aan kunt vragen; de verschillende databases met lijninfo moeten worden geupdate en KPN regelt dat niet altijd snel).

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Dit is absoluut geen uitzondering...bovenstaand verhaal is blijkbaar gewoon beleid bij Wanadoo.

Ga NOOIT met Wanadoo in zee. Als je geluk hebt, gaat alles in een keer goed....als het niet goed gaat, komt het NOOIT meer goed.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

VV, je bent wellicht wat gefrustreerd over Wanadoo, maar dat wil nog niet zeggen dat je al je hersencellen uit kunt schakelen. Bij mij is het ook fout gegaan en vervolgens keurig opgelost.

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Ik begrijp niet goed wat jouw opmerking met hersencellen heeft te maken. Ik vind Wanadoo idd een waardeloze provider en ik heb mijns insziens het recht om dat te zeggen.
Je hebt ontzettend veel geluk gehad dat er bij jou toevallig eens een keer wel iets goed ging.

Ik wens je veel sterkte met je abonnement bij Wanadoo.

Frustatie is niet het juiste woord...het is wat mij betreft vooral verbazing over zo'n ongelofelijke overdosis aan onkunde en klantonvriendelijkheid.

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door oom agent »

Ik heb recent een abo bij Wanadoo genomen en de ADSL lijn is netjes optijd op geleverd... Dus het beleid zoals omschreven is blijkbaar niet standaard

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Okee, dan leg ik het nog een keer uit....als dingen goed lopen is er idd niets aan de hand....het standaardbeleid waar ik het over heb is blijkbaar alleen van toepassing wanneer dingen misgaan. En inderdaad...bij mij is er vreselijk veel misgegaan en als ik links en rechts de topics over Wanadoo lees, ben ik echt niet de enige.

?? mag van enorm veel geluk spreken als Wanadoo in staat is gebleken om bij hem of haar (dat is idd een vraagteken) een probleem op te lossen. Het probleemoplossend vermogen van deze club is namelijk praktisch nul.

En oom agent...ik ben oprecht blij voor je. Veel plezier en surf ze...ik hoop dat de boel het blijft doen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Tjonge jonge jonge. Heb je er wel eens aan gedacht dat het er ook aan kan liggen hoe je je zelf opstelt in zo'n geval?

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Tsjonge jonge jonge.....hoe weet jij nou hoe ik me heb opgesteld....ik heb me uiterst correct opgesteld...totdat ik na maanden ellende ten einde raad was....
Hou alsjeblieft je mond over mijn opstelling...Wanadoo zorgt zelf met een dergelijk wanbeleid voor ontevreden klanten. Als een helpdesk je niet wil of kan helpen (of als er een case is aangemaakt) sta je als klant volkomen machteloos...dat heeft niets te maken met mijn opstelling.

En aangezien het Wanadoo blijkbaar geen barst interesseert hoe de klant zich opstelt leg ik jouw commentaar naast me neer.

capelse1
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:33

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door capelse1 »

Het bovenstaande komt me wel erg bekend voor.
Drie maanden geleden, augustus dus, overgestapt van Wanadoo Go
naar Wanadoo Family. Het werkt nu nog steeds niet goed.
Er zijn dagen bij dat de verbinding ongeveer 1 maal per minuut wegvalt.
Na veel bellen (lekker hoge telefoonrekening ! ) moesten ze
toegeven dat er een technische complicatie was opgetreden bij
de oplevering van het nieuwe abonnement/ de nieuwe verbinding.
Dit zou begin november opgelost zijn. Mooi niet dus !
Bellen doe ik niet meer wegens tariefverdubbeling, 0,20 cent per
minuut, en je zit al gauw 20 minuten met ze aan de lijn.
Ik probeer het via de mail, als de verbinding goed is.
Maar je moet alles 20 keer aan ze vertellen en dan nog komen ze met de meest onzinnige argumenten.
Het ligt aan de kabel die je gebruikt, de kabel is te lang, je modem staat niet dicht genoeg bij het ISRApunt, het is je eigen PC, het is het besturingssysteem van de PC, of het ligt aan je nieuwe printer !!!
Alles is gewoon goed aangesloten. Volgens mij ligt het gewoon aan het signaal. Ergens op een buitenlijn zit het volgens mij niet goed.
Want antwoord op de vraag waarom de verbinding het soms wel uren achtereen doet hebben ze geen antwoord.
Kortom het is een grote puinhoop bij de Wanadoo THD.

ECB
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 15:15

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ECB »

Even een reactie op die persoon met de '??' als gebruikersnaam. Waar haal je de arrogantie vandaan om de frustratie van anderen te bagatelliseren en oa af te doen als dat iemand zich niet juist opstelt, terwijl je er kennelijk geen ervaring mee hebt hoe on-waar-schijn-lijk fout Wanadoo met klanten om kan gaan in te veel gevallen?

Ik ga hier niet eens uit de doeken doen hoeveel ikzelf en velen oa in mijn omgeving in de clinch hebben gelegen of nog liggen met dit bedrijf, omdat ik dan hele lappen tekst nodig heb.
Waar het mij en andere gedupeerden om gaat is dat je JUIST door Wanadoo zelf ronduit schandalig wordt behandeld, helemaal als je zelf na pas véle keren netjes blijven es een keer op een gewoon rédelijke manier je boosheid kenbaar maakt. Onverschilligheid en inderdaad het al genoemde ophangen van hun kant is dan echt geen uitzondering. En het feit dat je als klant volkomen van het kastje naar de muur wordt gestuurd en er uiteindelijk gewoon letterlijk NIETS gebeurt is niet alleen klantonvriendelijk, maar is in veel gevallen kennelijk 'normaal'. Natuurlijk is dat niet als puur beleid uitgestippeld, maar is veel te vaak wel de gang van zaken in de praktijk.
Het getuigt juist van weinig herseninhoud (zijn in feite jouw eigen ongepaste, beledigende woorden) dat mensen bij wie het uiteindelijk goed is gegaan, óók als ze aanvankelijk eerst een probleem hadden zoals bij jou, meestal denken dat het bij diegenen bij wie het constant fout is gegaan zij zelf deels schuld hebben qua opstelling of iets dergelijks. Als jou inmiddels nog niet bekend is dat dat misschien in een enkel geval zo is, maar (aantoonbaar) meestal niet en het dus gewoon puur aan het bedrijf in kwestie ligt, betekent dit dat je weinig realiteitszin hebt en schijnbaar ook niet de actualiteit rond klachten over Wanadoo kent. Derhalve tot slot dan dit: blijf vooral in die waan leven, maar val daar echt gedupeerden niet mee lastig.
Laatst gewijzigd door ECB op 30 nov 2005 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.

herootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:02

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door herootje »

Er zijn toch een aantal personen zoals VV en ECB die menen hier het recht te hebben alleen negatieve meningen te verkondigen op dit forum en dat gaat toch echt te ver. Iedereen heeft recht om zijn mening over Wanadoo te verkondigen op basis van goede argumenten en niet op basis van overdreven emoties.

ECB
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 15:15

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ECB »

Herootje,

Het gaat niet om alleen negatieve meldingen van onze kant (ik zette er notabene bij dat ik hier niet mijn hele beklag ga schrijven...goed lezen dus). Het gaat om het feit dat mensen met positieve ervaringen anderen met echt negatieve ervaringen in diskrediet brengen door te stellen dat het vast ook aan henzelf ligt. Dáár reageerde ik slechts op (wederom: goed lezen...). Dat er bij Wanadoo heus ook dingen goed gaan, snap ik zelf ook, maar is in dit verband een ander onderwerp. En overdreven emoties? Als je, daar gaat ie weer, goed gelezen had (!), zag je staan dat er pas na vele nette telefoontjes es een keer op een rédelijke manier boosheid wordt getoond. Lijkt me vrij genuanceerd...

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door layla »

Ik heb helaas ook alleen maar negatieve ervaringen met Wanadoo. In mijn geval ging het om een verhuizing die niet goed afgewerkt werd. Ik had doorgegeven dat ik eind augustus ging verhuizen en dat ik op mijn nieuwe adres graag ADSL Family wilde van Wanadoo.
Vervolgens kreeg ik een brief dat begin augustus mijn internetverbinding op het nieuwe adres aangesloten zou worden (dit kon helemaal niet omdat ik daar nog geen telefoonaansluiting had).
Bovendien kon ik, als ik ASDL Family wilde, beter mijn huidige abonnement opzeggen en dan een op mijn nieuwe adres ADSL Family aanvragen. Bij een verhuizing zou anders het huidige ADSLabonnement weer voor een jaar zou doorlopen.
Op mijn oude adres werd mijn emailaccount zonder enige informatie vooraf geblokkeerd en kon ik niet meer internetten of mailen.
Bovendien kreeg ik half augustus een brief van Wanadoo, dat ik een andere provider moest zoeken omdat het op mijn nieuwe adres niet mogelijk was om te internetten via Wanadoo. Ja logisch, als die verhuizingsdatum veel te vroeg is, zonder telefoonaansluiting kun je geen ADSL verbinding maken.
Enfin, na tig telefoontjes over en weer heb ik het maar opgegeven en me inmiddels aangemeld bij het Net.
Achteraf ben ik daar alleen maar blij om, want mijn vader heeft nu ADSL Family en is absoluut niet tevreden over de snelheid. Het is zelfs trager dan wat hij voorheen had!
Dus ik kan me de frustraties hier over Wanadoo heel goed voorstellen, ik wil er zelf ook niets meer mee te maken hebben!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

@ECB: Tja, moet ik nu gaan lachen of gaan huilen om het feit dat je totaal geen relativeringsvermogen hebt?

Het is opvallend dat je je, net zoals veel anderen, direct in een slachtofferrol plaatst als er iets (gruwelijk) fout gaat bij een bedrijf. Het is ook opvallend dat veel mensen gelijk op hun achterste beentjes gaan staan als er iets fout gaat.

Kijk, wie keihard schreeuwt over hoe slecht een bedrijf wel niet is en daarbij termen en zinsuitdrukkingen gebruikt die absoluut niet door de beugel kunnen én zichzelf direct in een slachtofferrol plaatst, moet niet raar opkijken als iemand anders zich aan dergelijk gedrag ergert en even terugslaat. Wie ook nog eens een totaal gebrek aan relativeringsvermogen etaleert smeekt erom om te worden afgezeken.

Je kunt ook gewoon opschrijven dat je een probleem hebt gehad met een bedrijf, zonder gelijk te doen alsof het om een zaak om leven en dood gaat / ging.

herootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:02

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door herootje »

Op de één of andere manier zijn veel Nederlanders als dingen niet gaan zoals ze horen te gaan zo gepikeerd en ongenuanceerd dat je medelijden met ze zou krijgen totdat je verneemt dat het gaat om een probleem met een provider dan kan een welbeschaafd mens er alleen maar om lachen, want inderdaad het is geen zaak van leven of dood. Types als ECB, zijn de types die het leven een stuk minder aangenaam maken, als je beschikt over zo weinig relativeringsvermogen krijg ik toch nog medelijden. :cry:

mazzeline
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2005 10:16

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door mazzeline »

Mensen, kunnen we het alsjeblieft houden bij de feiten? We hoeven elkaar toch niet persoonlijk aan te vallen...

Ik heb nog maar sinds kort problemen met Wanadoo: ik heb family en telefonie aangevraagd, en wil bij KPN (Het Net) weg. In de bevestigingsbrief van Wanadoo staat dat morgen de boel omgezet gaat worden, ik zou zeer binnenkort de Livebox in huis hebben. Je begrijpt t: geen livebox dus. De datum van omzetting (2 december) kan niet meer veranderd worden, dus heb ik vanaf morgen geen internet meer en moet ik maar afwachten wanneer Wanadoo mij de Livebox wil brengen. Mijn eerste ervaring met Wanadoo: een zeer slecht begin.
En nu lees ik nog meer ellende over deze provider...wat staat me nog meer te wachten??
Ook anderen in mijn omgeving zitten te wachten op hun livebox en hebben geen internet tot die tijd.
De medewerkers van de helpdesk hebben niet eens het fatsoen om op zijn minst hun excuses aan te bieden.
Behalve dat ik voor mijn werk aangewezen ben op internet en nu dus een groot probleem heb, is het ook voor mijn autistische zoon onoverkomelijk, want hij moet iedere avond zijn spelletje kunnen doen op internet (voor diegenen die ooit de film RainMan hebben gezien, dan weet je ongeveer wat er gebeurt met een autist als de dingen anders lopen dan normaal...).

De Wanadoo medewerker zegt me dan ook nog dat ik een brief mag schrijven naar hun administratie, maar dat de kans groot is dat er niets gedaan zal worden met mijn klacht. Nou ja, belachelijk toch?!!!
Dus heb ik nu al spijt van mijn overstap naar Wanadoo, net als velen met mij.......

ECB
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2005 15:15

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ECB »

Lachwekkend en ironisch dat 'types' als ?? en herootje exact mijn gelijk bewijzen door hun reacties, maar het zelf niet doorhebben. Lees het allemaal nog maar es terug, kijk oa naar wat ik zeg over mensen als jullie, denk even goed na en kom dan tot de conclusie dat jullie precies datgene blijven doen wat ik in mijn eerste post aangaf en waar het mij dus ook het meest om gaat. Jullie zien kennelijk nog steeds de kern van het verhaal niet of willen de kern niet zien, omdat dat betekent dat jullie dan geen goede argumenten meer hebben (dat blijkt ook uit de al snel gebruikte beledigende taal van bijv ?? wat duidt op een gebrek aan inhoudelijkheid). Zo proberen jullie het verhaal steeds om te draaien naar waar voor mij niet eens de kern ligt om zo jullie vermeende/foutieve gelijk te halen. Dát is pas meelijwekkend en ik besteed hier dan vanaf nu verder wijselijk ook geen aandacht meer aan bij gebrek aan inhoudelijke 'gesprekspartners'. (Ik kan al raden wat er nu voor voorspelbare reactie komt en ook daarmee zouden jullie dus juist mijn punt bewijzen...)

herootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:02

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door herootje »

Prima idee ECB, richt jij je maar weer op je eigen "werkelijkheid", je weet in elk geval hoe ik over je denk en geloof me, dat is niet best, en dan nu maar weer on-topic.

Ter aanvulling:
Dit is inderdaad een kritisch consumentenforum en daar passen geen emoties bij, terwijl hier juist veel emotioneel word gereageerd, maar zoals gezegd laten we weer on-topic gaan en hopen op verbetering hier.
Laatst gewijzigd door herootje op 01 dec 2005 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door VV »

Zeg ?? en herootje, zijn jullie misschien door Wanadoo ingehuurd om hier op het forum dit wanstaltige bedrijf te komen verdedigen....of werk je er misschien zelf?
Dat zou een hele hoop verklaren.

Dit is een kritisch consumentenforum. We discussieren hier niet om Wanadoo een veer in de reet te douwen.
Wij zijn gewoonweg slachtoffers van de wanprestaties van Wanadoo...dat heeft niets te maken met het jezelf opleggen van een slachtofferrol.

En mazzeline.....erg rot dat het zo loopt. Maar ja....?? en herootje willen vooral dat je het relativeert.....tot je een ons weegt en nog geen internet hebt. Als de livebox is gearriveerd is dat namelijk absoluut nog geen garantie voor een goedwerkende ADSL-aansluiting.

Ter aanvulling: het topic is getiteld "Klacht aan Wanadoo" Mensen reageren met soortgelijke ervaringen. Als er in dit topic twee personen vooral off topic zijn dan zijn het wel herootje en ??.
En herootje...wie bepaalt dat in een kritisch consumentenforum geen emoties passen? Ooit een uitzending van Radar bekeken waarin bedrijven die een wanprestatie leveren worden geconfronteerd met hun gedupeerde klanten?
Laatst gewijzigd door VV op 03 dec 2005 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten