LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klant(on)vriendelijk online

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
landmeterhenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:21

klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door landmeterhenk »

situatie;in 2009 ga ik van online naar tele 2.in 2010 ontvang ik een rekening van online,had ik mijn domeinnaam helaas niet afgezegd,moest ik dus betalen.oke,mijn fout,ik betaal en zeg telefonisch op.dat gaat niet,moet schriftelijk.dus ik stuur een brief.klaar.
dan in 2011,een rekening van online,ik had helemaal geen brief gestuurd,dus betalen.na veel protest heb ik dat gedaan.en nog maar eens een brief.dan nu weer een rekening,die tweede brief(bij hun dus blijkbaar de eerste)was wederom te laat en nu hang ik tot 2012 met mijn domeinnaam bij hun.of ik dus weer wil betalen.vraag 1,moet ik dit doen en vraag 2,moet ik 20 euro heraansluitkosten betalen(soort boete dus want er valt niks her aan te sluiten).iedere medewerker die ik spreek heeft begrip voor mijn situatie maar ze doen er niks aan.ik ben er klaar mee

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door ciske »

heb je een copy van je opzegbrief van de 1 ste keer gehouden? zo ja hoef je niks te betalen.

opzeggen kan over het algemeen telefonisch , staan ze op een brief doe het dan aangetekend.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door hobby1 »

Het belangrijke bij het opzeggen in welke form ook is, dat je een bevestiging van Online moet krijgen.

Dit staat op de website:
Het abonnement is opgezegd, maar er wordt nog gefactureerd

Het kan zijn dat u niet op tijd hebt opgezegd. Of u bent voor het eind van het contract overgestapt naar een andere internetaanbieder. In het laatste geval blijft Online u factureren voor uw aansluiting totdat uw contract is afgelopen. Uw nieuwe aanbieder heeft u hierop gewezen tijdens het aanmeldproces.

Heeft u een bevestiging ontvangen van Online dat uw abonnement is afgesloten, maar worden er nog kosten afgeschreven? Neem dan contact op met de Online klantenservice.

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door Aunibel »

ciske schreef:heb je een copy van je opzegbrief van de 1 ste keer gehouden? zo ja hoef je niks te betalen.
Wat een onzin, zolang je geen bewijs van aangetekend schrijven danwel een opzegging hebt gaat die vlieger niet op.

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door dioxzide »

Je kan moeilijk bewijzen dat je op tijd hebt gestuurd of dat je de eerste brief hebt verstuurd.

Het beste is altijd om bij opzeggingen een aangetekende brief te versturen. Zo heb je een bewijs van dat je op tijd was + dat je het hebt verstuurd.

Ik ben bang dat je helaas toch moet betalen, tenzij je echt kan bewijzen dat je op tijd was.

landmeterhenk
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:21

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door landmeterhenk »

bewijzen kan ik schriftelijk helaas niks,echter staat bij online in het systeem dat ik reeds in 2010 wil opzeggen,in 2011 dit ook daadwerkelijk is gebeurd met een brief waarin vermeld wordt dat de opzegging eigenlijk een herhaling is van 2010.echter de brief van 2011 is bij hun 1 maand na de ingang van het nieuwe contractjaar binnen gekomen.als je alles afzonderlijk van elkaar ziet,hebben hun(online)100 procent gelijk maar kijk je naar het totale plaatje INCLUSIEF hun vermeldingen in het systeem betreffende telefonische contacten dan is het toch wel duidelijk dat ik geen twee jaar extra wil betalen.het eerste jaar extra heb ik geen moeite mee,beetje eigen schuld dikke bult maar om nu nog eens een jaar te betalen?????dan ook nog eens het feit dat ik nu afgesloten ben van internet(ben al 3 jaar geen klant meer van hun,dus dat afsluiten is een beetje lastig)en om mij weer aan te sluiten moet ik 20 euro betalen.wat gaan ze dan weer aansluiten?
ik vind dit echt een voorbeeld hoe je niet met klanten om moet gaan

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Online is heel erg klantonvriendelijke als het gaat om opzeggen. Mijn partner belde op 8 juni op om op te zeggen. De beste man van online beweerde bij hoog en laag dat het schriftelijk moest.
Bleek een leugen te zijn, telefonisch kan ook. Opzegtermijn 30 dagen.
Wij hebben 14 juni nogmaals gebeld (mijn partner is niet 1 van de snelste) omdat ik op de site liet zien dat het wel telefonisch kon!
Wij moeten nu dus meer dagen betalen omdat de medewerker dacht dat ie met leugens klanten kon behouden.

Voor ons NOOIT meer online!!
Op mail krijg je standaardtekst terug, we kunnen wel bellen a 0,15 cent per minuut. Naar een vaste telefoon willen ze ook niet bellen, het moet perse een mobiel nummer zijn. :roll:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door ciske »

Op mail krijg je standaardtekst terug, we kunnen wel bellen a 0,15 cent per minuut. Naar een vaste telefoon willen ze ook niet bellen, het moet perse een mobiel nummer zijn.

dat doen meer providers niet hoor, tis allemaal 1 pot nat.

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: klant(on)vriendelijk online

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Wij zijn nog steeds niet klaar met de afhandeling van online, nemen al maanden geen product meer van ze af, hebben de rekening helemaal betaald. Zelfs het gedeelte waar ze geen recht meer op hadden en ze blijven ons steeds maar brieven sturen met steeds hogere bedragen erin wat we nog moeten betalen!!! :evil:

En wat het ergste is: in elke brief staat; "als u de rekening niet voor een bepaalde datum voldoet dan neemt u het risico om afgesloten te worden" :lol: :lol: :lol: we hebben niet eens een aansluiting meer.

De brieven en mails die we terugkrijgen worden heel handig ondertekend met "online", niemand die je dus kunt aanspreken op die belachelijke toestanden.

Aan de telefoon krijg je allerlei personen die het stuk voor stuk een belachelijke toestand vinden maar als je oplegt zijn zij ook weer de boel vergeten want je hoort nooit meer iets terug na allerlei terugkoppelingsbeloften en zo blijf je aan de gang.

Gesloten