LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rmgt1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015 14:59

Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door rmgt1987 »

:evil:

De situatie:
- Ziggo TV basis + Internet basis (abonnement loopt al jaren)

Zojuist meerdere malen geprobeerd om de internetsnelheid te verhogen van huidig 40 MB naar 120 MB. Dit lijkt onmogelijk zonder de verplichte "media box" (a 17,50! onder het mom van "activatie kosten")... Dit is toch koppelverkoop? (verboden in NL)

Ik wil enkel sneller internet en daar het bijbehorende abonnement voor betalen...
met de televisie is niets mis...
en ik ben al een bestaande klant...

Waarom activatiekosten? Ik snap het niet! Er zijn geen kosten te maken voor deze wijziging (enkel een vinkje dat mijn internet sneller mag)
Ik moet dus meer gaan betalen, om per maand meer te mogen betalen... :shock: :!: :?:

N.B. Nieuwe klanten krijgen fikse korting de eerste 3 maanden... Maar de trouwe klant mag onnodige extra kosten afrekenen...

Wie kan mij verder helpen? Ik ben helemaal verbaasd... :cry:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Har06 »

rmgt1987 schreef::evil:

De situatie:
- Ziggo TV basis + Internet basis (abonnement loopt al jaren)

Zojuist meerdere malen geprobeerd om de internetsnelheid te verhogen van huidig 40 MB naar 120 MB. Dit lijkt onmogelijk zonder de verplichte "media box" (a 17,50! onder het mom van "activatie kosten")... Dit is toch koppelverkoop? (verboden in NL)

Ik wil enkel sneller internet en daar het bijbehorende abonnement voor betalen...
met de televisie is niets mis...
en ik ben al een bestaande klant...

Waarom activatiekosten? Ik snap het niet! Er zijn geen kosten te maken voor deze wijziging (enkel een vinkje dat mijn internet sneller mag)
Ik moet dus meer gaan betalen, om per maand meer te mogen betalen... :shock: :!: :?:

N.B. Nieuwe klanten krijgen fikse korting de eerste 3 maanden... Maar de trouwe klant mag onnodige extra kosten afrekenen...

Wie kan mij verder helpen? Ik ben helemaal verbaasd... :cry:
nogal wiedes dat Ziggo je niet helpt, heeft niets met koppelverloop te maken, ik zou voor een dag overstappen en als nieuwe klant het opnieuw proberen :wink:

rmgt1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015 14:59

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door rmgt1987 »

Hi Har06,

Bedankt voor je steun. Ook al voelt het wel echt als koppelverkoop; ik wil internet, maar krijg iets voor de televisie er verplicht bij (na betaling van €17,50 uiteraard).

Wat betreft de aansluiting in de meterkast is dit logisch bij kabelaanbieders. Alleen gaat het nu echt over iets extra's wat niet technisch noodzakelijk is.

Ik weet niet of ik in aanmerking kom als ik "1 dag geleden" nog klant bij ze was. Het is 't waard om dit uit te zoeken...

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Dozo »

Je hebt een pakket en binnen een pakket kan je niet 1 van de 2 onderdelen aanpassen.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 dec 2015 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende uitingen verwijderd

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door igen »

Geen onzin. Alleen internet (zonder digitale TV) is niet te krijgen bij Ziggo, met die nieuwe abo's van ze.

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door 89PB »

Ziggo is toch een soort V&D bestaat ook niet lang meer toch :D

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door 16again »

Dozo schreef:Wat een onzin weer allemaal. Je hebt een pakket en binnen een pakket kan je niet 1 van de 2 onderdelen aanpassen. Dat moet je zelf toch ook wel snappen.
Binnen een zakelijk abonnement voor de ZZPer kan je wel pakket samenstellen

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

wel jammer de tekst:

Waarom activatiekosten? Ik snap het niet! Er zijn geen kosten te maken voor deze wijziging (enkel een vinkje dat mijn internet sneller mag)

Werk jij bij een provider waardoor je weet hoe dit werkt? Zit vaak wel meer aan dan alleen een vinkje

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben altijd zo benieuwd naar wat er allemaal beter gaat worden als je van 40 naar 120 snelheid gaat. Sneller internetten? 20 films tegelijk binnenhalen met Bittorrent?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door ciske »

Ik persoonlijk vind die snelheid overdreven voor gewoon thuis. Maar TS , neem de telefoon en vraag om een aanbieding , meestal lukt dat wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

89PB schreef:Ziggo is toch een soort V&D bestaat ook niet lang meer toch :D
Liberty Global is 1 van de gezondste telecombedrijven ter wereld. Dus Ziggo redt het wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

snuffel1 schreef:Ziggo is overgenomen door UPC omdat en dat is een misvatting UPC een slechte naam had is de naam Ziggo standaard geworden.
Bijna goed: Ziggo is overgenomen door Liberty Global en het gebruik van de naam Ziggo is gewoon gedaan uit nationalistische overwegingen. In andere landen heet UPC nog gewoon UPC en zijn er ook geen plannen om die te veranderen.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Faye1971 »

igen schreef:Geen onzin. Alleen internet (zonder digitale TV) is niet te krijgen bij Ziggo, met die nieuwe abo's van ze.
Dit is niet waar. Je kunt wel internet krijgen zonder digitale tv maar mét kabel tv.

Er zijn op dit moment 2 internetpakketten te verkrijgen. Hierin zit kabel tv, dus géén digitale tv, inbegrepen:

Internet Complete 120 / 12 Mbit/s 49,95
Internet Max 200 / 20 Mbit/s 53,95

Staat gewoon op de website hoor. En kijk dan niet alleen naar de prijs, maar neem eens de moeite om de bijbehorende voorwaarden eens door te lezen. Zo moeilijk is het niethoor. :wink:
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 28 dec 2015 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Faye1971 »

MichielFRL schreef:Je kan precies dezelfde korting krijgen als nieuwe klanten, je moet alleen even een andere keuze maken in het keuzemenu :wink:
Dit is niet waar. De korting die nu op de website vermeld wordt is alleen voor klanten die nog géén internet van Ziggo hebben. Als je dus al internet hebt, krijg je die korting niet. Staat ook netjes vermeld bij de Alg. Voorw. Je kunt aanvinken wat je wilt, maar die korting krijg je niet.

stofzuigertje

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pleur op en kom terug!

Ja, als meneer vertrekt bij Ziggo en mevrouw gaat onder haar meisjesnaam aanmelden ben je een nieuwe klant die met flinke korting van harte welkom is.

Dat is helaas de manier om voordelig iets beters te krijgen.
Het enige nadeel is je mail adres maar omdat vele geen [email protected] willen maar [email protected] gebruiken is dat ook vaak geen enkel probleem...

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Ook dit is niet waar. Ik werk zelf bij Ziggo, was UPC, nooit geen geheim van gemaakt, en ik weet dat dit niet zo werkt en zo makkelijk als dat jij zo beschrijft.

De voorwaarden staan er niet voor niets. Over enkele maanden zijn er weer andere aanbiedingen, en wie weet kun je er dan wel gebruik van maken. Die korting krijg je echt niet op een presenteerblaadje of via een omweg.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is uitgesloten dat je als bestaande klant activatiekosten betaald. Dit lijkt me een broodje aap verhaal

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het door TS beschreven fenomeen is overigens op geen enkele wijze koppelverkoop. Het gaat hier om gerelateerde producten die bij elkaar horen in een pakket.
Je kunt bij Mc D ook geen hamburger bestellen zonder vlees, en bij BMW een auto zonder stuur.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door Brainless »

Faye1971 schreef:
MichielFRL schreef:Je kan precies dezelfde korting krijgen als nieuwe klanten, je moet alleen even een andere keuze maken in het keuzemenu :wink:
Dit is niet waar. De korting die nu op de website vermeld wordt is alleen voor klanten die nog géén internet van Ziggo hebben. Als je dus al internet hebt, krijg je die korting niet. Staat ook netjes vermeld bij de Alg. Voorw. Je kunt aanvinken wat je wilt, maar die korting krijg je niet.
1 telefoontje en wij kregen netjes de korting en een nieuw kastje... wel een nieuw contract voor 1 jaar, maar gewoon als "nieuw" lid behandeld.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Koppelverkoop Ziggo bij verhogen internet bestaande klant

Ongelezen bericht door ciske »

Brainless schreef: 1 telefoontje en wij kregen netjes de korting en een nieuw kastje... wel een nieuw contract voor 1 jaar, maar gewoon als "nieuw" lid behandeld.

Hier ook dus TS kan beter gaan bellen.

Gesloten