LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN bedondert de boel bij data roaming in Andorra

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HansBT

KPN bedondert de boel bij data roaming in Andorra

Ongelezen bericht door HansBT »

Ondanks het feit dat KPN op de website vertelt dat de EU bundel in Andorra moet kunnen worden gebruikt werkt het niet. Pas na het derde telefoontje naar de helpdesk komt de waarheid aan het licht. KPN heeft GEEN data-roaming afspraken met Andorra. Verder wordt mij te verstaan gegeven dat ik niet hoef te rekenen op compensatie. In mijn vocabulaire heet dit "bedriegerij".

berndv

Re: KPN bedondert de boel bij data roaming in Andorra

Ongelezen bericht door berndv »

HansBT schreef:Ondanks het feit dat KPN op de website vertelt dat de EU bundel in Andorra moet kunnen worden gebruikt werkt het niet. Pas na het derde telefoontje naar de helpdesk komt de waarheid aan het licht. KPN heeft GEEN data-roaming afspraken met Andorra. Verder wordt mij te verstaan gegeven dat ik niet hoef te rekenen op compensatie. In mijn vocabulaire heet dit "bedriegerij".
het lijkt inderdaad op bedriegerij, maar of het dat ook is kan ik zo niet beoordelen. Het is mij niet geheel duidelijk welke voorwaarden hier wel of niet van toepassing zijn. Wat ik wel kan zien is dat de eu-bundels zo te zien niet uitsluitend voor data is, maar ook voor bellen en sms-en. Ik kan trouwens ook nergens op hun site vinden in welk land ik welke diensten kan gebruiken of welke netwerken ik kan gebruiken. Wel vreemd.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

berndv schreef:
HansBT schreef:Ondanks het feit dat KPN op de website vertelt dat de EU bundel in Andorra moet kunnen worden gebruikt werkt het niet. Pas na het derde telefoontje naar de helpdesk komt de waarheid aan het licht. KPN heeft GEEN data-roaming afspraken met Andorra. Verder wordt mij te verstaan gegeven dat ik niet hoef te rekenen op compensatie. In mijn vocabulaire heet dit "bedriegerij".
het lijkt inderdaad op bedriegerij, maar of het dat ook is kan ik zo niet beoordelen. Het is mij niet geheel duidelijk welke voorwaarden hier wel of niet van toepassing zijn. Wat ik wel kan zien is dat de eu-bundels zo te zien niet uitsluitend voor data is, maar ook voor bellen en sms-en. Ik kan trouwens ook nergens op hun site vinden in welk land ik welke diensten kan gebruiken of welke netwerken ik kan gebruiken. Wel vreemd.
https://www.kpn.com/mobiel/bundels/buit ... landen.htm

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

die had ik ook gevonden inderdaad. Daar staat dat de buitenlandbundel EU dus in Andorra te gebruiken is, er staat dus niet bij dat data in andorra niet mogelijk is. Ook op het forum van kpn kom ik soortgelijke verhalen tegen, dus wel gebruik van bellen/smsen maar data is niet mogelijk.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Beetje vreemd dat de helpdesk dit aangeeft want volgens hun website hebben ze dit wel. Er zal wel een logische verklaring zijn, ik lees namelijk dat je de EU bundel wel moet inschakelen.

Anders zou ik KPN een e-mail sturen met een verwijzing naar hun eigen website en anders kun je altijd naar de geschillen commissie stappen als ze niet binnen 4 weken reageren met het door jouw gewenste antwoord/oplossing.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
die had ik ook gevonden inderdaad. Daar staat dat de buitenlandbundel EU dus in Andorra te gebruiken is, er staat dus niet bij dat data in andorra niet mogelijk is. Ook op het forum van kpn kom ik soortgelijke verhalen tegen, dus wel gebruik van bellen/smsen maar data is niet mogelijk.
Het gaat om een totaal bundel dus bellen, sms, internet

De voordelen van een EU Bundel

-Zorgeloos bellen, sms’en en Mobiel Internetten in het buitenland vanuit 1 bundel
-Als je internet op is, stopt het verbruik automatisch, dus geen onverwachte internetkosten
-Je krijgt automatisch een bericht wanneer je op 50%, 75% en 100 % van je bundel zit
-In de MijnKPN app kan je gratis je gebruik monitoren

Er staat dat de bundel in Andorra geldig is, dus moet hij daar gewoon werken. TS hoeft dus niet te betalen tenzij hij de bundel heeft opgebruikt.

Gesloten