KPN campagne via colportage

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
17 apr 2022 12:46
Moneyman schreef:
17 apr 2022 11:46
De Gek roept veel, maar onderbouwt weinig. Niet een heel zinnig topic dit. Al is het maar vanwege de colportage in de titel, terwijl er überhaupt geen sprake is van colportage.
De anders geschreven gebruikersnaam, is dat bewust of een vergissing/verschrijving ? :wink:
:lol: Autocorrectie op de iPad :lol: inclusief Duitse hoofdletter.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snuffel1 schreef:
18 apr 2022 11:18
Iedereen kan wel gaan roepen dat een glasvezelaansluiting iets toevoegt maar als er al een goed werkende internet en tv verbinding aanwezig is waarom zou men dan nog een extra verbindingsmogelijkheid toe willen voegen.
Iets dat op dit moment werkt geeft geen garantie voor de toekomst. DSL is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Zit je ernaast heb je geen probleem, zit je verder weg zoek je naar alternatieven. Als veel mensen glasvezel laten aansluiten en steeds minder mensen van DSL gebruik maken, dan gaat daar op een gegeven moment de stekker uit. Extra kosten voor diegene die nu geen gratis glasvezel aansluiting willen hebben. Dan komen dan weer de topics dat "de consument verplicht word een dure glasvezelaansluiting te moeten nemen".

Ik zie eigenlijk niet waarom je het niet zou moeten laten doen. Het kost je nu niks, het ligt niet in de weg en voor de toekomst bruikbaar.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
18 apr 2022 11:18
(...) Iedereen kan wel gaan roepen dat een glasvezelaansluiting iets toevoegt maar als er al een goed werkende internet en tv verbinding aanwezig is waarom zou men dan nog een extra verbindingsmogelijkheid toe willen voegen.
Dat is niet alleen maar roepen, er wordt daadwerkelijk iets toegevoegd en wel een keuzemogelijkheid. Wie weet nu met volstrekte zekerheid dat hij nooit van glasvezel gebruik zal maken? Ik in ieder geval niet.

Ik heb een prima werkende internetaansluiting van KPN en een televisieaansluiting van Ziggo. Tot de laatste snik keek ik analoog, tot tevredenheid. Inmiddels gaat KPN hier ook glasvezel aanleggen. Wanneer ik aan de beurt ben, zal im de monteur "toegang verschaffen" en laat ik het gewoon tot in de meterkast aanleggen. Dan kan ik later altijd nig zien of ik een glasvezelabonnement neem.

Wie het écht niet wil moet het niet doen, maar dan over een paar jaar ook niet gaan klagen dat een aansluiting honderden euro's moet kosten, als blijkt dat de oude aansluiting te weinig mogelijkheden biedt of misschien zelfs wordt uitgefaseerd.

xflorisx
Berichten: 387
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik kan iedereen aanraden om de aansluiting te nemen als het gratis is. Het kan altijd nodig zijn om toch te wisselen. Zeker als je nog lang in de woning te verblijven. Voor koopwoningen kan de aansluiting een pluspunt voor de woning zijn.
Ik kan maar één reden verzinnen om het niet te doen. En dat is als je illegale dingen of aansluitingen in je meterkast hebt zitten. Bijvoorbeeld wat plantjes op zolder.

Erthanax
Berichten: 9666
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
18 apr 2022 12:36
(...) Als Kpn daar eens mee begon zouden de mensen die in zo'n buitengebied wonen enorm geholpen zijn want die hebben behalve een verouderde telefoonlijn helemaal niets om voor te kiezen. Mede om die redenen heb ik er voor gekozen om naast de bestaande kabel aansluiting geen extra glasvezel aansluiting in mijn woning te laten plaatsen.
Mijn ouders woonden in zo'n buitengebied en hadden jaaaren geleden al een glasvezelaansluiting tot in de meterkast laten aanleggen. Toen ik het huis vier jaar geleden verkocht, was de koper blij met die glasvezel en was ik blij met de vooruitziende blik van mijn ouders.

Zelf woon ik in de randstad en heb ik een prima internetaansluiting van max. 200 Mbit/s via zo'n "verouderde telefoonlijn", tot volle tevredenheid. Die glasvezelaansluiting neem ik natuuijk ook, want ik weet echt niet of de mogelijkheden van DSL en coax over vijf of tien jaar nog voldoende zijn. U kennelijk wel.

Wat ik opmerkelijk vind, is dat u geen rekening wilt houden met toekomstige bewoners van uw huis, maar wel met mensen die nu in het buitengebied wonen.

Dat u geen glasvezelaansluiting (kosteloos!) wilt, is uw goed recht, maar ik adviseer u het toch te laten doen. Even een mannetje over de vloer is een kleine moeite, waar u later misschien veel plezier van kunt hebben.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door grun »

snuffel1 schreef:
18 apr 2022 12:36
Wat je vaak ziet gebeuren is dat in het gebied waar nu glasvezelkabel wordt uitgerold ook een kabelaanbieder zoals Ziggo actief is. In die gebieden voegt een glasvezel aansluiting niets toe maar maakt het wel mogelijk om van aanbieder te wisselen dus eigenlijk wenst Kpn mee te concurreren op de al bestaande kabel aanbieder. Ik heb de vrijheid om mijn eigen keuze te maken door die aansluiting van een concurrerende partij niet te laten plaatsen en hoef daarbij geen rekening te houden met de wensen van een toekomstige bewoner.
Glasvezel voegt wel degelijk iets toe wat de kabel niet heeft en dat is de hogere uploadsnelheid. Via de kabel levert Ziggo op dit moment internet met snelheden tot 1000 Mbps, maar helaas blijft de uploadsnelheid achter met 50 Mbps. Misschien dat u daar geen last van heeft maar anderen wel. thuiswerkers bijvoorbeeld die via internet met de servers op het werk verbonden zijn.

Door geen concurrent in uw huis toe te staan hebt u geen alternatieve verbinding, mocht u zich ooit bedenken. Ziggo kan straks vragen voor een abonnement wat ze willen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door marnix »

Ik woon in een flat, binnenkort wordt er glasvezel aangelegd, buiten is het al voorbereid,
Het wordt hier in het pand verticaal door alle stoppenkasten heen geboord, weigeren kan je proberen maar levert juridisch gedoe op met de bovenburen natuurlijk en met mijn fijne VVE,
Ik blijf bij ziggo, voor mij snel genoeg en ik heb een hekel aan het technische gedoe bij veranderingen,
en ziggo voelt de bui hangen trouwens, krijg soms cadeautjes!
Wat me wel opvalt is dat de meest wonderlijke verkopers ineens opduiken, type bodywarmer en gewapend met tablet.
"U heeft zich nog niet bij ons aangemeld, zie ik."
en meer van die kletspraat,
mooi!

Albatros
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2022 21:51

Re: KPN campagne via colportage

Ongelezen bericht door Albatros »

Er kwam een agressief jochie langs, uiteraard toen ik zelf niet thuis was, mijn vrouw zei tegen hem: Mijn man is niet thuis, stuur maar een mailtje of doe een folder in de brievenbus, meneer was daar duidelijk niet van gediend en zei: Ik kan de aansluiting ook bij U van de muur trekken.... Waarna mijn vrouw de deur dicht gedaan heeft.
Is dit echt nodig meneer KPN, wat voor gastjes huren ze in tegenwoordig!.

Plaats reactie