LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glas kan niet leveren in wijk met glasvezel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
badlands12

KPN Glas kan niet leveren in wijk met glasvezel

Ongelezen bericht door badlands12 » 04 jul 2011 21:05

In augustus 2007 is in onze gemeente een nieuwbouwwijk opgeleverd waarbij alle huizen standaard al voorzien zijn van glasvezel. Dit is gebeurd in een periode dat er nog sprake was van KPN Briljant, KPN glasvezel was toen nog niet opgericht. In februari 2011 hebben wij een bestelling voor een glasvezel abonnement geplaatst. Tot op heden kan men vanuit de KPN niet leveren. Da's vreemd want onze buren hebben het abonnement wel. Iedere keer dat je belt hoor je ook iets anders: belt u zelf maar met Glashart, probeer het eens bij Reggefiber, heeft u al contact gehad met TriNed, heeft u vroeger bij Alice gezeten, wij zorgen dat Reggefiber u belt, het is de KPN zelf die de lijnen in een oud Briljant-gebied beheerd, enz. enz. Kort en goed: glas ligt hier in de meterkast maar bij de KPN slaagt men er niet in om onze bestelling (staat nog steeds in pre-order) door te zetten en een daadwerkelijke datum voor aansluiting in te plannen. Je wordt er moedeloos van. Vertrouwen in de organisatie is volledig weg. Andere mensen met soortgelijke ervaringen? Het gaat hier om een nieuwbouwwijk in Etten-Leur.

Teunbosseman
Contacteer:

Re: KPN Glas kan niet leveren in wijk met glasvezel

Ongelezen bericht door Teunbosseman » 04 jul 2011 22:27

Zijn zij de enige aanbieder ??

Zou nee, lekker voor een andere kiezen.

CB

Ongelezen bericht door CB » 05 jul 2011 07:11

maar vergeet dan niet je bestelling bij KPN te annuleren.

badlands12

Ongelezen bericht door badlands12 » 05 jul 2011 08:40

Switchen naar een andere aanbieder is nu even lastig omdat de KPN claimt 12 maanden de tijd te hebben om tot levering te komen.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 » 05 jul 2011 10:13

dat is natuurlijk kolder,

schrijf kpn een brief waarin je een datum van aansluiting stelt, laten we zeggen 10 dagen na ontvangst, indien ze dit niet kunnen stel je ze daarbij gelijk in gebreke en ontbind de eventuele overeenkomst wegens wanprestatie.

dan kun jij overstappen naar een andere provider en kan kpn zijn bekkie afvegen.

CB

Ongelezen bericht door CB » 05 jul 2011 11:42

dat is natuurlijk kolder,
Beetje voorbarige conclusie, of heb je het getekende bestelformulier gezien misschien?

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian » 05 jul 2011 11:45

Claimen ze het alleen op het bestelformulier of houden ze zich eraan vast als u de opmerking maakt het via een ander te proberen? Wellicht dat ze zelf ook inzien dat ze niet spoedig kunnen leveren en hem kosteloos willen annuleren?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 » 05 jul 2011 17:59

Beetje voorbarige conclusie, of heb je het getekende bestelformulier gezien misschien?
dit is geen voorbarige conclusie, het is belachelijk dat je 12 maanden op een aansluiting moet wachten en dus verder niets kan doen.

Een Amsterdamse rechter heeft pakweg een jaar geleden uitgesproken dat in zo'n soortgelijk geval (bij Vodafone) een termijn van 5 werkdagen redelijk was.

dus geen conclusie maar een waar feit.

CB

Ongelezen bericht door CB » 05 jul 2011 21:12

Glasvezel wordt nu op veel plaatsen in Nederland aangelegd. Daarom is KPN bezig om nu al mensen in te laten schrijven, terwijl het in veel huizen nog niet is aangesloten. Als je dus op die aanbieding inschrijft, is er door KPN mogelijk een termijn gesteld waarop zij de gelegenheid moeten krijgen om het aan te sluiten. Stel deze termijn is 12 maanden en je hebt daarvoor bewust gekozen en getekend, dan vind ik dat verre van kolder. Ik ga er vanuit dat als je ervoor getekend hebt, je er zelfs bij de rechtbank niet onderuit kunt. Of vind je dat ook kolder?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 » 05 jul 2011 22:19

je werkt zeker zelf voor kpn?

er staat toch heel duidelijk dat de woningen al voorzien zijn van glasvezelen zelfs de buren zijn al aangesloten.
wat zou dan een redelijke reden zijn om er 12 maanden over te doen om aan te sluiten?
niets!!!!!!

dit ga je dus wel degelijk winnen bij een rechter.
kpn moet gewoon in gebreke gesteld worden punt uit.
dan kom je gewoon onder dat contract uit.

CB

Ongelezen bericht door CB » 05 jul 2011 23:02

Omdat ik het niet met je eens ben werk ik dus voor kpn. Je hebt zeker ook het bestelformulier gelezen van TS? Maar je hebt gelijk hoor knul. Het is kolder en een getekend bestelformulier heeft geen enkele waarde.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 » 05 jul 2011 23:54

mijnheer CB,

ik lees alleen wat TS heeft neergezet, de buren en de rest van de wijk hebben al glasvezel. dit houd in dat die bij TS er ook al ligt. al is het nog maar op rol voor de deur.

de glasvezel is er al, hij hoeft alleen maar eventueel ingevoerd en aangesloten te worden.
geloof me, hier heb je geen 12 maanden voorbereiding voor nodig.
dit kan binnen uiterlijk 1week geregeld zijn.

het smoesje, (op bestelformulier of niet) gaat hier gewoon niet op.

ik heb als onderbreking van mijn huidige werk 2 weken glasvezel geschoten en aangesloten dus ik weet echt weel waar ik over praat.
telecom (cai, adsl, glasvezel) is mijn werk. (voornamelijk UPC overigens)

ik ben geen knul voor u.
ik verwacht van u verder geen denigrerende opmerkingen meer.

CB

Ongelezen bericht door CB » 06 jul 2011 08:23

Je had in mijn optiek tenminste eerst wat aanvullende informatie kunnen opvragen aan TS. Bijvoorbeeld waar die 12 maanden op gebaseerd zijn.
ik verwacht van u verder geen denigrerende opmerkingen meer.
Als je mij normaal te woord staat, dan reageer ik normaal. Helaas is jouw manier van gelijk halen, niet echt chique. Je laat weinig ruimte over voor een ander zijn mening en doet over komen dat jouw stelling de waarheid is en dat is jammer.

badlands12

Ongelezen bericht door badlands12 » 06 jul 2011 08:37

Op het KPN bestelformulier wordt niet gesproken over levertijden. De geschillencommissie heeft mij inmiddels gemeld dat ik op basis van het feit dat er bij mijn buren geleverd is een verwachting voor spoedige levering mag hebben en dat die 12 maanden (die niet geheel duidelijk in algemene voorwaarden staat) geen stand zal houden in een rechtbank.

Inmiddels wijst KPN allerlei schuldige partijen aan: het ligt aan Glashart, dan aan Reggefiber, dan aan TriNed (die houden de lijn bezet..), dan aan een vorige leverancier (die we nooit hebben gehad, wij zijn de eerste bewoner van het huis). Iedere keer dat je belt een ander verhaal. Medewerker 1 kan beweren dat het toch de KPN is die het netwerk beheert terwijl medewerker 2 zegt dat dat pertinent niet waar is. Inmiddels meerdere verhalen gehoord over KPN glas waaruit blijkt dat de administratie niet op orde is. Hoe verklaar je anders dat mijn buren een brief van de KPN hebben (5 maanden geleden ontvangen) met de bevestiging dat het galsvezelabonnement is opgezegd en dat ze inmiddels al 4 maanden lang rekeningen (+aanmaningen) voor betaling ontvangen. Andere buren hadden ook glas besteld maar die bestelling is kwijtgeraakt. Mijn grootste frustratie is (1) dat ze geen helder verhaal hebben (iedere keers iets anders, wie/wat moet ik geloven?) en (2) dat ze op geen enkele wijze je verder kunnen zetten (willen zetten) dan de helpdesk. Wat trouwens lijkt te helpen: massaal twitteren. ZIjn we mee begonnen en warempel, gisteravond belde KPN ineens mij op. Weer een ander verhaal overigens waardoor mijn vertrouwen nog verder is afgenomen. Ik vraag me af of de jongens van Basta bij de KNP een burocontainer voor de deur zouden willen plaatsen??

Gesloten