LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Calavera »

Hallo!

Ik ben nieuw op deze fora, kijk zo nu en dan het programma, en wens hier mijn frustratie over KPN uit te spreken.

Ik ben 16 jaar, dus excuseert u mij voor mijn eventueel matige taalgebruik.

Ons huishouden heeft een abbonoment van KPN wat Internet+Bellen heet, je betaalt voor internet & bellen in 1 pakket, wat je voordeel zou moeten opleveren.
Mijn klacht hierover is dat wij teveel betalen voor te slecht internet, hier meer over in het volgende stukje.

Ik heb een vriend in de nabijgelegen stad wonen, die 50MBs/ps geleverd krijgt, ik krijg op dit moment 2MBs/ps, je hoeft geen verstand te hebben van deze technische termen om te begrijpen dat het verschil vrij groot is.

Wij betalen rond de €50,00 om dus laten we zeggen 50MBs/ps te krijgen, dit onder optimale omstandigheden, vanzelfsprekend.

Een aantal weken geleden ontvingen wij rond de 1.5MBs/ps, hiermee laden web-pagina's zeer traag, daarom hebben we de klantenservice gebeld.

Na lang bellen kregen we eindelijk iemand aan de telefoon die ons vertelde dat ons 8MBs/ps kon worden gegarandeerd, wij waren hiermee natuulijk zeer tevreden wetend dat dat 5X meer MBs/ps is.

(Overigens, wij wonen in een onrendabel gebied)

Na 10 werkdagen zouden we het verschil moeten kunnen merken, al na 3 dagen resette ons modem, ik ging hierop mijn internet snelheid testen, en jawel - we kregen 2.5MBs/ps - dit was al bijna 2X meer dan eerst.
Toen de volle 10 dagen voorbij waren belden we alsnog, omdat het verder niet sneller geworden was. Na 1 uur aan de lijn gehangen te hebben, wat overigens niet gratis is, wisten ze ons te vertellen dat ze ons maar 3MBs/ps konden garanderen. :?

Ook werd ons verteld dat het modem resetten de snelheid kon verbeteren, ik dus dat modem resetten, weer testen - en wat blijkt?
2MBs/ps - zijn we weer trager dan voor het resetten.


Conclusie, jarenlang teveel betalen voor te weinig internet, telefonisten die blijkbaar niet weten wat ze wel of niet kunnen garanderen, en assistenten die in plaats van iets verhelpen; het erger maken.

We worden dus dingen gegarandeerd die ze niet kunnen waarmaken.

Zoals jullie allemaal kunnen begrijpen frustreert dit mij zeer, omdat ik een intensief internetgebruiker ben, mede omdat ik 16 jaar oud ben. :wink:

Ik hoop hier hulp mee te krijgen, omdat KPN zelf geen enkel initiatief neemt ons te helpen bij ons probleem, ze krijgen hun geld toch wel.

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Calavera »

Ik zie nu trouwens dat ik het in het verkeerde sectie heb geschreven, zal het kopieren en in de juiste plakken. :wink:

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Roeltej »

Welkom in de wondere wereld van DSL (ADSL, VDSL enz enz enz), waarbij ze zoveel mogelijk internet over 2 schrale koperdraadjes proberen te duwen.

Nadeel van dit systeem is dat het heel erg gevoelig is voor afstanden, hoe verder je van de 'centrale' zit hoe langzamer je internetverbinding. Je betaald voor een abonnement met max 50 Kbps en niet gegarandeerd 50 Kbps. Zit je wat verder weg... dan kan het goed zijn dat je nog maar een anderhalf over hebt.

Als het goed is zijn er wel sites (kpn zelf..?) waar je kan kijken wat de afstand ongeveer is.

Andere optie is soms kabel internet te nemen, dat is vaak wel een stuk sneller (bijna altijd tegen de max snelheid aan), of je abbo zover terugzetten dat je net boven de snelheid zit die je nu haalt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Calavera schreef:Hallo!

Ik ben nieuw op deze fora, kijk zo nu en dan het programma, en wens hier mijn frustratie over KPN uit te spreken.

Ik ben 16 jaar, dus excuseert u mij voor mijn eventueel matige taalgebruik.

Ons huishouden heeft een abbonoment van KPN wat Internet+Bellen heet, je betaalt voor internet & bellen in 1 pakket, wat je voordeel zou moeten opleveren.
Mijn klacht hierover is dat wij teveel betalen voor te slecht internet, hier meer over in het volgende stukje.

Ik heb een vriend in de nabijgelegen stad wonen, die 50MBs/ps geleverd krijgt, ik krijg op dit moment 2MBs/ps, je hoeft geen verstand te hebben van deze technische termen om te begrijpen dat het verschil vrij groot is.

Wij betalen rond de €50,00 om dus laten we zeggen 50MBs/ps te krijgen, dit onder optimale omstandigheden, vanzelfsprekend.

Een aantal weken geleden ontvingen wij rond de 1.5MBs/ps, hiermee laden web-pagina's zeer traag, daarom hebben we de klantenservice gebeld.

Na lang bellen kregen we eindelijk iemand aan de telefoon die ons vertelde dat ons 8MBs/ps kon worden gegarandeerd, wij waren hiermee natuulijk zeer tevreden wetend dat dat 5X meer MBs/ps is.

(Overigens, wij wonen in een onrendabel gebied)

Na 10 werkdagen zouden we het verschil moeten kunnen merken, al na 3 dagen resette ons modem, ik ging hierop mijn internet snelheid testen, en jawel - we kregen 2.5MBs/ps - dit was al bijna 2X meer dan eerst.
Toen de volle 10 dagen voorbij waren belden we alsnog, omdat het verder niet sneller geworden was. Na 1 uur aan de lijn gehangen te hebben, wat overigens niet gratis is, wisten ze ons te vertellen dat ze ons maar 3MBs/ps konden garanderen. :?

Ook werd ons verteld dat het modem resetten de snelheid kon verbeteren, ik dus dat modem resetten, weer testen - en wat blijkt?
2MBs/ps - zijn we weer trager dan voor het resetten.


Conclusie, jarenlang teveel betalen voor te weinig internet, telefonisten die blijkbaar niet weten wat ze wel of niet kunnen garanderen, en assistenten die in plaats van iets verhelpen; het erger maken.

We worden dus dingen gegarandeerd die ze niet kunnen waarmaken.

Zoals jullie allemaal kunnen begrijpen frustreert dit mij zeer, omdat ik een intensief internetgebruiker ben, mede omdat ik 16 jaar oud ben. :wink:

Ik hoop hier hulp mee te krijgen, omdat KPN zelf geen enkel initiatief neemt ons te helpen bij ons probleem, ze krijgen hun geld toch wel.
KPN levert jullie een pakket dat jullie eigenlijk helemaal niet horen te hebben. Dat adsl niet altijd even snel is een beperking (of gebrek) aan de adsl techniek. Oke, dat is dus niet altijd te voorkomen, maar kpn verkoopt je nu een abonnement dat je bij lange na nooit of de nimmer kunt benutten. Het is zoiets als een kleuter een auto verkopen, wetende dat ie pas over 15 jaar er in mag rijden.
KPN moet jullie (uiteraard gratis) terug zetten naar een goedkoper abonnement dat beter past bij de maximale snelheid op jullie adres. Zij moet tevens het teveel betaalde abonnements geld terug betalen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Roeltej schreef:Welkom in de wondere wereld van DSL (ADSL, VDSL enz enz enz), waarbij ze zoveel mogelijk internet over 2 schrale koperdraadjes proberen te duwen.

Nadeel van dit systeem is dat het heel erg gevoelig is voor afstanden, hoe verder je van de 'centrale' zit hoe langzamer je internetverbinding. Je betaald voor een abonnement met max 50 Kbps en niet gegarandeerd 50 Kbps. Zit je wat verder weg... dan kan het goed zijn dat je nog maar een anderhalf over hebt.

Als het goed is zijn er wel sites (kpn zelf..?) waar je kan kijken wat de afstand ongeveer is.

Andere optie is soms kabel internet te nemen, dat is vaak wel een stuk sneller (bijna altijd tegen de max snelheid aan), of je abbo zover terugzetten dat je net boven de snelheid zit die je nu haalt.
O.a. via deze website: http://www.speedtest.nl/adsl/, kun je de afstand tot je wijkcentrale (bij benadering) bekijken en de maximale snelheid die daar mogelijk is. Via de startpagina van dezelfde website kun je een snelheidstest doen en gelijk bekijken of kpn je belazert.

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Calavera »

Bedankt voor de reacties, na nog een paar keer gebeld te hebben heeft KPN toch eindelijk aangeboden het om te zetten naar instap - iets goedkoper, maar dan betaal je nog voor tot en met 8MB/s.

Deze vraag staat overigens ook op het internetproviders stuk van de forums, eventueel staat een toekomstige vraag daar al beantwoord. :wink:

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Het is niet alleen ADSL/VDSL, Glasvezel via XS4ALL (ook van KPN) is echte troep. Ik internet momenteel via een of ander pripaid dongel en er gaat een wereld voor mij open. Wel prijzig, maar dan heb je ook wat. Deze site krijg via glasvezel nauwelijks binnen. Daar doet hij tussen de 2 en 5 minuten over. Bij de telegraaf krijg ik de melding dat de mijn internetverbinding te traag is. Nu met dongel rolt het snel over mijn beeldscherm heen. Dus dag KPN dag XS4ALL. Nooit aan beginnen Ze knijpen alle snelheid af. Via tracesoftware is dat ook goed te zien.

Gr. A

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door ciske »

Nu met dongel rolt het snel over mijn beeldscherm heen
Mijn ervaring met de dongel is , super traag, te goed ook snel op.

Ik had die dan ook tijdelijk ter overbrugging.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN Onvoldoende snelheid Internet.

Ongelezen bericht door Ulbe »

50 Mbit met VDSL zal je niet snel meemaken, dit zijn kabel en glasvezelsnelheden,

Het is ook geen wonder dat KPN druk bezig is met het glasvezelnet aan te leggen, de oude telefoondraad heeft afgedaan, het is oude meuk waar je mee werkt, je hebt internet en tv, maar daarmee heb je het ook gezegt,

Wil je normale internetsnelheden kom je automatisch op kabel en glasvezel uit,

Overstappen naar een kabelprovider is wat duurder, maar de snelheid is vrijwel altijd beter dan ADSL/VDSL, deze hanteren vaak de te gebruiken snelheden, ADSL/VDSL is altijd TOT en ligt ligt vrijwel altijd veel lager dan de beloofde snelheden,

Dongels blijf ik ver bij uit de buurt!, een collega van me kregen even een rekening van van € 1300,-!, "wegens overschrijding van de internetbundel"!,

Het is inderdaad erg makkelijk zo'n dongel, maar weet waar je mee werkt!, op de dongel en mobiele telefonie wordt zeer veel verdient door de providers, makkelijke handel dus.

Veel succes,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten