LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Hans Schoppers
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2020 11:38

KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door Hans Schoppers »

T-Mobile adverteert sinds begin april 2020 met een gigabit internet verbinding thuis. Zowel downstream als upstream. Voor iedereen die van een andere provider komt is dit geen enkel probleem om geleverd te krijgen. Echter, als je al bij T-Mobile klant bent, is dit niet mogelijk. Althans niet zonder dat je 2-3 weken zonder abonnement wilt zitten. Dus drie weken geen internet, geen tv, geen telefoon. En de reden hiervoor is, dat KPN als provider van de lijn een afspraak heeft, dat dit niet kan. Reden hiervoor is erg ordinair, ze verliezen geld. Want de nieuwe gigabit-lijn is goedkoper dan de oude lijn. En daar bestaan dan ook nog afspraken over die schriftelijk zijn vastgelegd. Ordinaire diefstal dus. Nu leven we in een Corona-tijd, waarin miljoenen mensen vanuit huis werken en afhankelijk zijn van de internetverbindingen. Dit kan toch in deze tijd niet meer. De klant wordt als dom afgeschilderd.

Technisch gezien is het niets anders dan het omzetten van een kabel, want er komt echt geen nieuwe glasvezel kabel bij je door de straat. Die ligt er al. Ofwel alles dient in het wijkcentrum van de provider uitgevoerd te worden. Alleen KPN wil niet mee werken, omdat ze geld verliezen.

Wat denkt me nu wel bij KPN.

Kan dit eens aangepakt worden in uw programma.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door cherokee »

Wat denkt men nu wel bij KPN? Tsja, dat ze er niet zijn om geld te verliezen? Ik snap het hele verhaal niet helemaal, maar ik denk dat het moeilijk is om een bedrijf iets te laten leveren waarvan ze bij voorbaat - en de klant zelfs ook - weten dat het hun geld gaat kosten ipv opleveren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je dit in jou huis mogelijk is en KPN heeft 3 weken nodig als je naar T Mobile wilde....

Wat dacht je van 3 weken vakantie te nemen en dan hebben zij die 3 weken alle tijd hiervoor.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door 16again »

Je haalt er een hoop irrelevante zaken bij.
Wat voor verbinding heb je nu? Snelheid/provider/type (dsl/kabel/glas)
Wat wordt nieuwe verbinding? Ik veronderstel glas, anders kun je 1Gb/s niet halen

De rol van KPN zie ik vooralsnog niet. Is KPN niet alleen maar de zondebok ?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik snap het punt van diefstal niet. Haalt T-online of KPN iets uit uw huis, eventueel via de lijn? Zo nee hoezo dan diefstal?

HansdenVB

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door HansdenVB »

16again schreef:
17 jul 2020 19:05
Je haalt er een hoop irrelevante zaken bij.
Wat voor verbinding heb je nu? Snelheid/provider/type (dsl/kabel/glas)
Wat wordt nieuwe verbinding? Ik veronderstel glas, anders kun je 1Gb/s niet halen

De rol van KPN zie ik vooralsnog niet. Is KPN niet alleen maar de zondebok ?
Dat is vrij simpel er word geleverd via een kpn kabel zoals bij zoveel providers.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door Justmeagain »

16again schreef:
17 jul 2020 19:05
Je haalt er een hoop irrelevante zaken bij.
Wat voor verbinding heb je nu? Snelheid/provider/type (dsl/kabel/glas)
Wat wordt nieuwe verbinding? Ik veronderstel glas, anders kun je 1Gb/s niet halen

De rol van KPN zie ik vooralsnog niet. Is KPN niet alleen maar de zondebok ?
Ziggo heeft ook al 1Gb/s over de kabel, alleen met een lagere upload snelheid.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door 16again »

HansdenVB schreef:
17 jul 2020 22:26
16again schreef:
17 jul 2020 19:05
De rol van KPN zie ik vooralsnog niet. Is KPN niet alleen maar de zondebok ?
Dat is vrij simpel er word geleverd via een kpn kabel zoals bij zoveel providers.
Die KPN infrastructuur was me wel duidelijk. Maar volgens mij zijn er al lang geleden afspraken gemaakt in de branche, om dit soort situaties te voorkomen. Zodat een klant niet 3 weken zonder komt te zitten.
Hans Schoppers schreef:
17 jul 2020 11:50
T-Mobile adverteert sinds begin april 2020 met een gigabit internet verbinding thuis. Zowel downstream als upstream. Voor iedereen die van een andere provider komt is dit geen enkel probleem om geleverd te krijgen. Echter, als je al bij T-Mobile klant bent, is dit niet mogelijk.
Dit suggereert mij, dat T-Mobile wel erg makkelijk naar KPN wijst.

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
18 jul 2020 09:03
Die KPN infrastructuur was me wel duidelijk. Maar volgens mij zijn er al lang geleden afspraken gemaakt in de branche, om dit soort situaties te voorkomen. Zodat een klant niet 3 weken zonder komt te zitten.
Dat is inderdaad het geval wanneer er geen fysieke werkzaamheden nodig zijn, bijvoorbeeld bij ADSL of een verhuizing op het glasvezelnetwerk van KPN tussen 2 providers op dat netwerk.

Dit suggereert mij, dat T-Mobile wel erg makkelijk naar KPN wijst.
Wat hier echter het geval lijkt te zijn is het volgende, T-mobile levert op 2 manieren glasvezel diensten, een optie is via het WBA netwerk van KPN, hierop leveren ze maximaal 100mbit op dit moment, vroeger tot 500mbit.

De andere optie is T-mobile's eigen ODF netwerk, hierop leveren ze tot 1gbit.

Wat hier het geval lijkt te zijn is dat TS momenteel afneemt via het WBA netwerk, dat betekend ook dat de patch naar zijn huis fysiek op het WBA netwerk is afgepatched.

Wil je op zo'n moment overstappen van T-mobile WBA naar T-mobile ODF, wat op zich natuurlijk voor de klant een heel simpel proces lijkt, dan moet er echter op de achtergrond wat zaken gebeuren die je normaal niet hebt. De lijn moet namelijk administratief vrijgemaakt van diensten worden, ze verhuizen namelijk geen lijnen die actief zijn, dan moet er een KPN monteur ingepland worden die fysiek aan de KPN WBA zijde de patch vrijmaakt, daarna moet er volgens mij een 2de monteur, nu van T-mobile ingepland worden die de patch fysiek over zet naar T-mobile's eigen ODF netwerk en pas daarna kan het administratieve proces gestart worden, voor deze handelingen stond in ieder geval in het verleden een week of 3, al werd het regelmatig wel sneller geregeld.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door 16again »

Ruimte genoeg dus om zaken te stroomlijnen.
Oude contract loopt tot en met dag X ('s avonds)
Op dag X+1 komt 's ochtends de KPN monteur, en 's middags de T-Mobile.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: KPN/T-Mobile Gigabit Internet Thuis

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Is het netwerk dat er ligt van KPN? Want dan heb je kans dat je maximale verbinding alsnog 500/500 is, of 1000/500. KPN biedt sowieso nog geen 1Gbit upload, alleen download (maar volgens mij nog niet in alle gebieden). Reden van de 2/3 weken is waarschijnlijk dat zij in het wijkcentrum de kaart dienen te veranderen. Dit doen zij vaak één keer per week, maar met administratie en dergelijke kan dit wel 2 tot 3 weken duren. Ze vervangen dan de kaarten van de lijst om de snelheden mogelijk te maken.

Het is niet zo doet het altijd een kwestie is van ''een druk op de knop'' en de snelheid is verhoogt van 50, 100 etc. naar 500/1000. Hier dient daadwerkelijk de netwerkkaart te voor worden geupgrade in het wijkcentrum.

Gesloten