KPN: zeer slechte service en bereik

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sander.kuipers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2019 13:29

KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door sander.kuipers » 05 nov 2019 19:25

Beste,

Ik woon nu alweer 15 jaar in dit huis, nooit storingen gehad tot 6 jaar geleden met Kpn.
Toen kwamen ze met een verhaal aan dat de masten zijn gedraaid en een ander gebied moet meer bereik hebben, dus al 6 jaar lopen klagen , maar ze doen er niks aan, zo hebben de buren er ook last van. Maar het internet deed het prima 100Mbit down en 100 Mbit up,
werkte allemaal prima, tot aan 8 maanden geleden, 5 keer een monteur over de vloer gehad en uiteindelijk kwam er het op neer de server van kpn waar ik over ging , kreeg ik veel losse pakketten , dat wil zeggen om de zoveel tijd dat je internet word verbroken met een paar milliseconden. uiteindelijk werd geconstateerd, dus moest ik eerst van dit adres worden afgeschreven en later weer ingeschreven,
Raar maar waar, de laatste monteur die hier kwam heeft in de straat mijn glasvezel om geprikt naar wat anders en dan zou ik de volgende dag weer internet hebben en dat wat 14-10-2019, tot op heden nog steeds geen internet, en telkens als je ze belt komen ze met een ander verhaal aan zetten, dan zou eindelijk vandaag 5 november 2019 het overgezet zijn, prima kom thuis nog geen internet, weer een monteurs afspraak moeten plannen, er komt geen eind aan, Het duurste en de slechtste internet provider ooit KPN.
Woon in Almere, zou je denken dat het daar goed moet zijn met de dekking, zoal met telefonie en internet, drama. Ik zou het niemand aanbevelen om naar Kpn te gaan.

Mgv.

Sander
Laatst gewijzigd door Radar op 06 nov 2019 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verduidelijking titel

sjohie
Berichten: 8937
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door sjohie » 06 nov 2019 12:21

[onnodig citaat door moderator weggehaald]

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar, antenne's zijn voor mobiele verbindingen, en daar zeggen ze iets wat klopt, de oriëntatie van die antenne's is voor een deel bepalend voor de kwaliteit/sterkte en snelheid van een mobiele (4G) dataverbinding. Aanpassingen daarop, zal je kunnen merken. Maar wat je verder schrijft over packetloss icm glasvezelkabels klinkt als een vaste huisaansluiting.

Waar gaat dit nou precies over? Het mobiele en vaste netwerk van ze, zijn namelijk twee compleet andere dingen. Zoals ik je verhaal lees, vergelijk je appels met peren, om vervolgens te concluderen dat hun pruimen dit jaar niet eten zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2019 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodig citaat door moderator weggehaald

Webbie
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door Webbie » 08 nov 2019 01:00

Nee ik denk dat de man toch echt met beide een probleem heeft, ik zelf heb ook meerdere jaren internet gehad van kpn.
Maar had daar ook de meest wazige storingen, nog sterker omdat de TV ook via internet werkte, heb ik zelfs heel veel storing gehad met de dat ding waar je soms naar wil kijken.

Het verhaal met de antenne masten is ook geen onzin want ik heb precies hetzelfde, elders in het forum heb ik een reactie gegeven op de problemen die een dame heeft met haar KPN probleem. Het is niet helemaal hetzelfde maar is ook een langlopend en nog steeds niet opgelost probleem.

Kort gezegd zijn voor de bedrijven die wat verder weg zitten de masten anders afgesteld hierdoor val ik met in totaal 8 huizen om mij heen, precies buiten de boot.
De specialist kon er niets aan doen, omdat anders die bedrijven een probleem krijgen, en tsja daar verdienen ze veel meer aan dus opzouten zeurpiet van een klant.
Dus wij simpele zielen moeten niet zeuren maar gewoon betalen, je word dan ook constant van het kluitje naar het riet gestuurd en vice versa.
Dan het internet verhaal het heeft dik 15 jaar geduurd voor het echt deels opgelost werd, het bleek een foute aansluiting te zijn geweest in de centrale ( en de wijk centrale) maar geloof het of niet, om de haverklap als ik denk te moeten overstappen heb ik kans dat alles weer helemaal prut word.
Maar goed klagen en zeuren werkt niet, maar naar een klachten commissie stappen lost ook nooit wat op.
Sterker nog het inschakelen van een jurist blijkt ook amper tot nooit echt wat op te lossen. Ja dat je scheel betaald aan kosten en rekeningen ja.
Zelfs de bovag en vrinden ( eigendom van Bovemij een van de grootste verzekeraars) valt daar ook onder want tsja onze fijne regeringen hebben consumenten letterlijk een heel groot oor aangenaaid.
Hoe kunnen commissie's en verzekeraars nu een eerlijk oordeel vellen over de klachten die wij hebben tegen hun dik betalende leden.
Als je werkelijk geloofd dat dit echt onafhankelijk gebeurt, dan zal je zeker ook de echte kerstman al eens thuis op visite hebben gehad.
Ja zelfs recht banken heb ik ook absoluut geen vertrouwen in, ook deze zijn partijdig ten alle tijden.
Van de 11 conflicten met diverse zaken heb ik er ook al heeft het mij in veel gevallen niets anders gekost dan de dik betaalde rechtsbijstand verzekering, maar de waarheid is dat ik er tot nu toe eigenlijk al 7 heb verloren.
Er lopen er nog vier waarvan ik nu al een slecht gevoel heb, en dat ik nu al zie gebeuren dat ik uiteindelijk alweer aan het kortse eindje ga trekken.
Vooral mijn ervaringen met Kifid en de fijne woekerpolissen gaven mij al duidelijk aan dat nederland door en door verrot is op het vlak van consumenten bescherming.
Met heel veel duidelijke voorbeelden geef ik dus aan net als Sander weinig vertrouwen te hebben dat het op korte termijn goed word opgelost, tenzij er een hele goede monteur zijn probleem gaat bekijken.
Helaas overstappen is er ook niet meer bij, want er zijn absoluut geen andere partijen meer in nederland anders dan KPN versus Vodafone-Ziggo. Want zover ik weet staat Tele2 in de verkoop of is al verkocht. Dus zitten we jawel weer na al dat privatisering circus weer vrolijk bij de 2 oude staats giganten die alles weer in hun klauwen hebben. Begin niet met zeggen dat er honderden merken zijn want jawel die zijn allemaal van die 2 giganten jazeker geen enkel merk uitgezonderd.

berndv
Berichten: 7095
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door berndv » 08 nov 2019 08:31

Webbie schreef:
08 nov 2019 01:00
De specialist kon er niets aan doen, omdat anders die bedrijven een probleem krijgen, en tsja daar verdienen ze veel meer aan dus opzouten zeurpiet van een klant.
en heel simpel gezegd klopt dit, dit is gewoon een rekensommetje van een commercieel bedrijf. Wat kost het als we die mensen in die 8 huizen kwijt raken als klant en wat kost het als we die bedrijven met misschien wel grote zakelijke accounts kwijt raken. En dan trekt u als consument gewoon aan het kortste eind.

jantjebas
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2018 12:15

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door jantjebas » 11 nov 2019 14:59

Op en rond mijn huisadres is al jaren last van slecht bereik voor mobiele telefoons. Ook hier betreft het slechts een tiental woningen in een woonwijk. Regelmatig (dagelijks) geeft mijn telefoon aan aan dat er Geen service is. Om te bellen of gebeld te kunnen worden moet ik óf buiten gaan staan óf op zolder gaan zitten. Mensen die bij ons op bezoek zijn kunnen niet bellen. Ik heb inmiddels alle netwerken uitgeprobeerd en met alle heb ik hetzelfde probleem. Klagen bij de providers helpt niet (onderzoek naar signaalsterkte geeft geen problemen aan of zij geven de gemeente de schuld: geen vergunningen) , de gemeente zegt dat de providers geen interesse hebben in bijplaatsen van antennes. Kortom, bij wie kan ik nog terecht om een betere dekking te krijgen ?

gosewijn
Berichten: 2082
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door gosewijn » 11 nov 2019 17:41

Ik heb geen problemen met bellen binnenhuis , mijn buren en vorige buren moeten buiten bellen omdat ze binnen zeer slechte verbinding hebben , heb kpn . Kan het aan de telefoon liggen.

walsum107
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2016 23:36

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door walsum107 » 11 nov 2019 23:22

Ik kwam in 1990 in Tiel wonen. Immer KPN, er waren problemen met de invoering van interactieve TV in de eerste aanleg, kinderziekten? Zal wel, Wanhopig als digibeet hieromtrent. Maar immer werd het opgelost en zeker 3 maal met kosten loze monteurs. En ik heb niet de beloofde snelheid voor up/downloaden conform het abonnement echter wel betaald. Koper oud is de uitslag qua verbinding in huis. Somwijlen werkt de TV niet meer via de AB. Dan is opnieuw opstarten van de TV ontvanger de oplossing,lastig en kost tijd. Heb 2 tv's en kpn ontvangers uiteraard. Ik kijk met plezier elke avond beneden en te bed boven. Oh ja ik heb KPN compleet. vast. mobiel en TV internet
Dus geen klachten, maar wat niet is kan komen, ik heb vertrouwen dat het gelijk wordt opgelost zoals voorheen. En bij storing landelijk, regionaal het wordt opgelost, ben pensionado die zich niet druk maakt en als de storing dagen duurt. Het gaat ze dun door de broek lopen.

mahadma
Berichten: 1911
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door mahadma » 12 nov 2019 12:05

Er zijn voor BINNEN bereik met 06 nr's andere voorwaarden voor een goede ontvangst. Denk aan isolatie en verdere zaken in en aan de woning die de ontvangst beperken. De providers zijn voor BUITEN bereik.

Radar
Site Admin
Berichten: 4374
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door Radar » 12 nov 2019 17:26

Geruzie verwijderd.

Radar ^KL

renewouters
Berichten: 3384
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: KPN: zeer slechte service en bereik

Ongelezen bericht door renewouters » 12 nov 2019 22:47

jantjebas schreef:
11 nov 2019 14:59
Op en rond mijn huisadres is al jaren last van slecht bereik voor mobiele telefoons. Ook hier betreft het slechts een tiental woningen in een woonwijk. Regelmatig (dagelijks) geeft mijn telefoon aan aan dat er Geen service is. Om te bellen of gebeld te kunnen worden moet ik óf buiten gaan staan óf op zolder gaan zitten. Mensen die bij ons op bezoek zijn kunnen niet bellen. Ik heb inmiddels alle netwerken uitgeprobeerd en met alle heb ik hetzelfde probleem. Klagen bij de providers helpt niet (onderzoek naar signaalsterkte geeft geen problemen aan of zij geven de gemeente de schuld: geen vergunningen) , de gemeente zegt dat de providers geen interesse hebben in bijplaatsen van antennes. Kortom, bij wie kan ik nog terecht om een betere dekking te krijgen ?
Misschien dat er in het verleden vergunningen geweigerd zijn en dat providers daarom geen vergunningen meer aanvragen?

Plaats reactie