LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bennies
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2005 21:46

leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door bennies »

Sinds een jaar of 2 heb ik 2 websites lopen via lycos webhosting. Ze adverteren met een uptime van 99.9 procent. Nou ik weet uit ervaring dat ze dit bij lange na niet halen. meestal eens per week zijn alle sites die via lycos lopen niet opvraagbaar of het gaat zeeeeeer traag. Ik krijg veel klachten van m,n bezoekers want die ervaren dit ook terwijl zij met verschillende isp internetten dus aan mijn provider ligt het niet. Ik ken genoeg mensen die ook hun site hosten via lycos en die hebben de zelfde problemen. Mailen naar hun heeft geen nut want lycos beantwoord je mail niet eens alleen krijg je een standaard mail terug dat ze je zo snel mogelijk een antwoord sturen. Ik begin LYCOS zat te worden! Ze zijn niet duur maar kwaliteiten hebben ze niet in huis! Even voor alle duidelijkheid. Het zijn betaalde hostpakketten (basic)

Wie heeft dezelfde klachten?

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

basic en niet duur lieg niet man

goedkoopste pakket bij lycos kost nog meer als bij budgethosters.


ik heb er ook 1 site lopen en is nooit offline dus denk dat het meer aan onkunde ligt.
de gratis zijn vaak niet te bereiken dat klopt maar ja het is gratis.

kunt wel hosting bij me afnemen heb je supersnelle en goede verbinding maar ja is wel duurder dan je lycos maar ja wel goede service en 99,9% uptime

benniess

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door benniess »

Is geen onkune. ik ken tientallen sites die ook via lycos lopen en die zijn ook offline. enne ben al voorzien.

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

dan zul je degelijk toch iets fout doen

of je internet verbinding blokkeerd wat ook van de mensen die jij kent want ik monitor lycos ook omdat daar nog 1 site draaid van mij en als ie maar een halve minuut geen verbinding heeft krijg ik een smsje.

ik krijg nooit geen sms en aan mijn verkopen via die site zie ik ook geen offline tijden.

lycos is duur maar heeft wel een goed netwerk

benniess

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door benniess »

als je dit leest dan snap je eindelijk dat het niet aan mij ligt. lees dan eens goed!! al m,n kennisen en bezoekers en ook vanuit het buitenland klagen ook hierover maar lees dit maar eens. via tweakers................

Ik ben verantwoordelijk voor Webhosting binnen Lycos en wil graag hierop reageren.

Wat betreft de uptime: We hebben de afgelopen tijd af en toe helaas problemen gehad met trage sites, voornamelijk doordat de load op onze php machines te hoog was. Nieuwe machines worden geinstalleerd die deze problemen moeten verhelpen.

Benniess-->vertel me je vraag die je hebt gestuurd aan ons support team en ik zorg ervoor dat je snel antwoord krijgt.

Wat betreft: .."zwaar commerciele aanpak.."--> ik ga hier niet zitten ontkennen dat wij in de hosting business zitten om geld te verdienen, maar wel met een goed product!! We leveren PHP 4 en 5, MySQL standaard in bijna al onze pakketten. Lycos OneClickSite is niet alleen voor beginners: installeer postnuke, mambo, squirrelmail en 37 andere open source scripts in 1klik. Dat heb ik nog geen enkele hoster zien aanbieden! Wil je meer en weet je hoe je met Linux moet omgaan--> Virtual Private Servers. Sorry voor de reclame..maar ik wil hiermee aangeven dat wij hard werken aan kwaliteit en aan ons aanbod. Wij kunnen lage(re) prijzen hanteren dan de concurrentie omdat we in 7 landen actief zijn.

Freek de Steenwinkel
Lycos Webhosting


hallo freek. nou was niet echt een vraag maar een klacht. mijn websites zijn regelamtig offline. zelfs sites waar ik gelinkt sta staat bekend als bad link!! dit probleem ervaar ik sinds ik bij lycos zit(een jaar of 2 ongeveer) soms is het maar heel even maar gisteren weer 2 uur problemen. m,n kennisen die ook via lycos hosten klagen hier ook al steen en been over. ik kreeg net toevallig een mail van lycos terug dat hun server niet goed was. ja kan wel zijn maar omdat dit probleem langer speeld ben ik bang dat hiermee het probleem nog niet opgelost is. Bovendien vindt ik van de zotte dat nieuwe klanten meer data opslag krijgen dan bestaande klanten voor het zelfde bedrag. bestaande klanten moeten een upgrade doen voor hun account en betalen zodoende meer dan nieuwe klanten.
oke tot zover. groeten!
bron: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1025323

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn betaalde Lycos website was gisteravond ook weer enige uren offline. Vorig jaar ondervond ik deze problemen niet. Ze zijn volgens mij van recentelijke aard.
Vorig jaar heb ik mijn dataverkeer van 5 GB naar 7 GB moeten opvoeren, maar dit kon ik niet meer handmatig terug zetten naar 5 GB op mijn persoonlijke account pagina. Ik heb daarover gebeld met de helpdesk na lang, lang wachten in de wachtrij. De tante aan de lijn reageerde zo van "ja, dat terugzetten van 7 GB naar 5 GB, daar kunnen we niet elke maand aan beginnen. Ik antwoordde dat die optie van het terugzetten op de account pagina aanwezig zou moeten zijn, zodat de webmaster dat ZELF kan regelen. Over de helpdesk zal ik het maar niet hebben. Nog nooit heb ik zo'n belabberde service meegemaakt.
Positief punt was wel dat mijn .com site 3 dagen na aanmelding al online stond.

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Vorig jaar heb ik mijn dataverkeer van 5 GB naar 7 GB moeten opvoeren, maar dit kon ik niet meer handmatig terug zetten naar 5 GB op mijn persoonlijke account pagina.
ben je nu echt zo stom of snap je het zelf gewoon niet.

UPGRADEN is overal zo gebeurd daar verdiend men nl geld aan.

als jij een account hebt met 5 gig en je gaat naar 7 ja spijtig voor jou hij blijft op 7 je betaald nl per jaar en niet per maand dus wordt die 2 gig je jaarlijks berekend.

je kunt niet om de maand zeggen nu 5 en volgende maand 7 en dan weer 5.
je koopt een pakket met die opties en upgraden is altijd toegestaan maar downgraden niet dat gaat bij bv gsm abbo´s ook niet.

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Zo waren de regels anders wel. Had je een maand meer dan 5 GB dataverkeer dan kon je dat TIJDELIJK verhogen naar 7 GB, maar weer terug zetten is er niet bij. Waren stelt Lycos ze die optie dan in?

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik kreeg om de 2 maanden een factuur voor die 2 GB extra per maand, dus het was wel degelijk MAANDELIJKS in te stellen.
Nu mijn contract met een jaar verlengd is staat de maandelijke dataverkeer limiet op 7 GB en niet meer op 5 GB. Slim geld verdienen van Lycos, inderdaad.
Mijn bezoekersaantal in het afgelopen jaar aanzienlijk gestegen, dus laat ik het maar zo, maar het gaat me om de manier waarop Lycos dit flikt.

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

je hebt geluk dat lycos je dat maandelijks in rekening bracht.

normaal is het gewoon zo dat het per jaar betaald wordt en zit je over je data heen wordt het achteraf gerekend of je site gaat offline dat kun je instellen bij lycos.

je hebt dus in deze zin al een voorkeursbehandeling gehad daar het normaal achteraf wordt gerekend dus ga nu niet lopen janken.

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Een beetje vriendelijker mag best wel hoor. We zijn hier bijeen op een beschaafd consumentenforum.

borx
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2005 18:32

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door borx »

Sinds een aantal maanden heb ik een VDS bij lycos (Vserver linux). De eerste maand draaide het redelijk goed, de tweede maand al iets minder en nu in de derde maand is mijn server om de paar dagen uit de lucht en dan ook niet meer bereikbaar. De server moet dan gereboot worden door technici van lycos, echter er is nergens een telefoonnummer wat je kunt bellen. Je moet gebruik maken van een forum waar je je probleem neer kunt leggen, in de hoop dat iemand het leest, met als gevolg dat alle websites die draaien op mijn server urenlang uit de lucht zijn.

Vandaag is het weer mis, en ik hoor nu via via dat het een betalingsprobleem is waardoor lycos zonder pardon je account suspend. Ik heb echter alles betaald, en het bedrag van de derde maand is zelfs 3 maal afgeschreven. Hiervoor heb ik een excuusbrief ontvangen van lycos 2 dagen geleden, maar ondanks dat sluiten ze me af. Er is inderdaad een betalingsprobleem, ik heb teveel betaald!

Mijn login is weg, mijn data is weg, mijn mailserver draait niet. Mijn klanten worden boos en mijn bedrijf waar ik zo hard voor gewerkt heb, wordt op deze manier door de wc getrokken.

Lycos is onbetrouwbaar, heeft GEEN service en support en je data is al helemaal niet veilig bij hun. Enige oplossing is een claim indienen en wegwezen bij dit slechte bedrijf

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

De server moet dan gereboot worden door technici van lycos, echter er is nergens een telefoonnummer wat je kunt bellen.
dat krijg je als je een eigen server wilt hebben maar geen geld wilt uitgeven aan alles wat er omheen zit

je kunt nl power/reboot krijgen voor een paar euro per maand dan kun je hem zelf resetten.
jij lsuit zoiets niet af dus moet je nu niet huilen

laat ik ff duidelijk zijn zo werkt dit overal

borx
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2005 18:32

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door borx »

Ik geloof dat "gast" niet weet waar ie het over heeft.
Ik heb wel de power gekocht om zo'n ding zelf te resetten, echter daar heb je een login voor, en Lycos haalt die login weg zodat je er niet meer bij kan.

Overigens heb ik intussen een reactie van lycos gehad met daarin een excuus dat ze dit nooit hadden mogen doen en ze bieden nu een kwartaal gratis aan met allerlei extra dingen.
Ik heb daar niks aan als ik om de haverklap offline ben.

Laat ik duidelijk zijn: het gaat mij zeker niet om het geld, het gaat mij erom dat de server en de service betrouwbaar is, dat mijn klanten niet om het minste of geringste uit de lucht zijn.

FataMorgana

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door FataMorgana »

Heb nu sinds eind vorig jaar ook webhosting via Lycos.
Tijdelijk gratis maar normaal ruim € 80 per jaar.
Niet de goedkoopste maar met PhP/MySQL zeker niet de duurste!
Die garantie ken ik niet en neem ik zowiezo met een dikke korrel zout.
Lycos staat erom bekend dat het veel commerciele marketing trucs gebruikt om mensen te lokken maar de rest...

Mijn ervaring is: vrijwel wekelijks een paar keer onbereikbaar en regelmatig zeer traag.
Het is dat het voor mij nu gratis is anders was ik er nooit ingetrapt.

Het ergste vind ik de service: je kunt ze amper bereiken, ze geven 0,0 info over hun problemen en bij navraag slechts een "sorry problemen geweest". Zo kan iedereen volgens mij webhosting gaan aanbieden...

Wie wel betaalt doet er beter aan alternatieven te zoeken, misschien worden ze daar dan wakker!

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo allemaal,
Ik heb onlangs mijn eigen webwinkel geopend en helaas, ik heb ook Lycos als host gekozen. Mijn winkel is regelmatig niet te bereiken en als je daar dan een mail over stuurt krijg je een standaard mailtje terug van 'ik zie dat uw site nu weer bereikbaar is' ja daar heb ik veel aan zeg.

Vandaag nog twee mailtjes ontvangen van potentiele klanten die mijn site niet op konden !
Ik heb een contract voor een jaar maar sta te popelen om nu al over te stappen !

Groetjes Marijke

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zit al dagen zonder e-mail.
Helpdesk gebeld,deze heeft geconstateerd dat e-mail account niet werkt, ze zouden er aan werken.
Nu drie dagen later nog steeds geen e-mail.
Jammer dat de service zo slecht is want het een prima produkt, wat ze verzieken door slechte service, want ik heb het al 2 jaar zonder noemenswaardig probleem in gebruik.
Maar ik wil/kan niet zolang zonder e-mail dus gaat het er uit.
En ga daarvoor niet wachten tot einde van contract :(

Gast

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Gast »

sinds een week of 2 werkt lycos weer perfect!! ik merk geen uitval van m,n websites en ook geen traagheid.

Ralf
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2005 18:06

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Ralf »

wat ik dus niet snap (als webhoster zijnde)

We krijgen veel oud klanten van lycos. Als wij met die klanten communiceren komen er vaak opmerkingen zoals "joh, jullie zijn echt goed en beter", als ik hoor hoe lycos omgaat met klanten (maar ook met collegahosters) is het echt iets om me voor te schamen.

Wij zelf zijn goedkoper dan lycos, bieden meer aan per pakket en zijn nog eens 24/7 bereikbaar (gratis)...en toch doen we dat al zo'n 7jaar en zo'n groot loch bedrijf (met miljoenen omzet wereldwijd) kan dit niet? belachelijk!

Mocht je eenverhuizing overwegen naar een andere host onthoud dan het volgende: Lycos zalk je domeinnaam niet willen afgeven, speel dit direct via je nieuwe hoster die dat via de SIDN doet! Dat werkt als enigste....

meer info? www.poort10.nl

Maartendg
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2005 17:20

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Maartendg »

Ik ben nu bezig mij aan te melden voor het active pakket van Lycos. Deze poging tot activatie van hun kant loopt al sinds 22 oktober, maar nog steeds staat op hun site als ik inlog dat de activatie 1 tot twee dagen in beslag zal nemen. Het is nu onderhand al 7 november en nog steeds geen geactiveerde account. Op hun site heb ik moeten vinden wat voor email ik zou ontvangen als ik mijn domeinnaam zou registreren bij lycos. In deze email zou een link staan die ik na moest kijken of deze zou werken. Nu heb ik nog steeds geen email ontvangen. En na 4 dagen emailen (reactietijd van 2 dagen) heb ik gehoord dat ik een contract moest opsturen voor de domeinregistratie. Deze heb ik dan wel als link gekregen. Ingevuld en verstuurd via de email. Met 2 kopieen, namelijk als pdf en als jpg plaatje. Ze konden de pdf niet openen (waarschijnlijk tijdens het verzenden corrupt geraakt) maar het plaatje hebben ze nooit bekeken. Dus kreeg ik een email dat ik alles maar weer opnieuw moest opsturen. Vandaag verstuurd. Ik weet eigenlijk ook niet of na de domeinregistratie het pakket wordt geactiveerd. Afwachten dus maar en hopen of ik volgende week een geactiveerde account heb. Erg traag allemaal, bovendien is er al op 27 oktober het maandbedrag afgeschreven. en dat is dus al anderhalve week geleden. Dat terwijl ze beloven op hun site dat alles binnen maximaal 5 dagen geregeld zou worden.

Gesloten