LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leugens van de KPN en zijn dochters
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2006 14:32
Leugens van de KPN en zijn dochters
De kpn en zijn dochters bellen klanten op waarvan zij weten dat die nog geen ADSL hebben maar inbellen. Deze klant wordt wijsgemaakt dat zij binnen 3 maanden moeten overstappen op ADSL omdat het inbellen dan stopgezet zal worden en niet meer mogelijk is.
Dit is grote onzin. Ik werk bij een internetprovider en dat is nog lang niet aan de orde.
Wie heeft deze verhalen ook gehoord en wie is hier eigenlijk de dupe van geworden. Omdat ze nu ADSL hebben terwijl dat niet nodig was.
Dit is grote onzin. Ik werk bij een internetprovider en dat is nog lang niet aan de orde.
Wie heeft deze verhalen ook gehoord en wie is hier eigenlijk de dupe van geworden. Omdat ze nu ADSL hebben terwijl dat niet nodig was.
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
Wel bij KPN. KPN gaat met inbelabonnementen stoppen en alleen met adsl verder. Dus als je wilt blijven internetten via inbellen zul je een andere provider moeten gaan zoeken. KPN en aanhang stoppen daar mee.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2006 14:32
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
Dan moeten ze zich beperken tot hun eigen klanten.
Nu bellen ze alle klanten op die inbellen. En dan is het wel een leugen.
Ik blijf er daarom bij dat ze klanten misleiden. En misbruik maken van de telefoongegevens van de klant. Want hoe weten ze anders wie er nog inbellen.
Nu bellen ze alle klanten op die inbellen. En dan is het wel een leugen.
Ik blijf er daarom bij dat ze klanten misleiden. En misbruik maken van de telefoongegevens van de klant. Want hoe weten ze anders wie er nog inbellen.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
hoewel het absurd is dat KPN dit doet, denk ik wel dat er een eind gebreid moet worden aan inbel.
er zijn bijv. dialers die inbel systemen onveilig maken.
dat KPN vanlles en iedereen opbelt keur ik niet goed,
dat er een einde wordt gemaakt aan inbel vind ik geen probleem.
er zijn bijv. dialers die inbel systemen onveilig maken.
dat KPN vanlles en iedereen opbelt keur ik niet goed,
dat er een einde wordt gemaakt aan inbel vind ik geen probleem.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2006 14:32
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
Waarom moet er een einde gemaakt worden aan inbel?
Jij kunt toch niet kijken in een andersmans portemonnee.
Er zijn nog genoeg mensen die geen duur ADSL abonnement kunnen betalen en toch willen internetten. Dus gewoon maar afschaffen is iets te kortzichtig.
Jij kunt toch niet kijken in een andersmans portemonnee.
Er zijn nog genoeg mensen die geen duur ADSL abonnement kunnen betalen en toch willen internetten. Dus gewoon maar afschaffen is iets te kortzichtig.
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
Kun jij wel vinden, maar dat is precies wat er wel gaat gebeuren.Dus gewoon maar afschaffen is iets te kortzichtig.
Doordat de meeste gebruikers hoge internet snelheidsverbindingen hebben, gaat KPN het inbelnetwerk sluiten.
Het kost teveel om het netwerk werkend te houden.
Dus voor die paar gebruikers gaat KPN echt niet zoveel kosten maken om het netwerk in stand te houden.
Vandaar dat het inbelnetwerk plat gaat.
KPN SwitchPoint van KPN zal binnen afzienbare tijd ophouden te bestaan. Het is daarom niet meer mogelijk om nieuwe contracten af te sluiten.
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
Dit is een puur economisch besluit van de KPN. Het in stand houden van dienst kost meer dan dat dit dienst opbrengt.
Conclusie: dienst is te duur.
Oplossingen:
Maak de dienst duurder. Dat is geen optie, omdat de kosten waarschijnlijk vele male hoger worden dan nu en misschien wel vergelijkbaar zijn met bv. ADSL
Stop met dienst. Dat is voor de KPN de meest logische oplossing.
En de KPN kan inderdaad niet in iemand portemonnee kijken, maar wel in hun eigen portemonnee!
Conclusie: dienst is te duur.
Oplossingen:
Maak de dienst duurder. Dat is geen optie, omdat de kosten waarschijnlijk vele male hoger worden dan nu en misschien wel vergelijkbaar zijn met bv. ADSL
Stop met dienst. Dat is voor de KPN de meest logische oplossing.
En de KPN kan inderdaad niet in iemand portemonnee kijken, maar wel in hun eigen portemonnee!
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
Dit is een puur economisch besluit van de KPN. Het in stand houden van dienst kost meer dan dat dit dienst opbrengt.
Logisch.
Het complete netwerk in stand houden terwijl maar een handje vol mensen er gebruik van maken is totaal niet lonend.
Vaak wordt door de consumenten vergeten wat de werkelijke kosten zijn.
Als er bijna geen gebruik meer van wordt gemaakt, dan is het veel te duur om het netwerk in stand te houden.
De kosten zijn hoog en die internetters willen niet voor de kosten opdraaien, dan blijft er maar 1 mogelijkheid:Waarom moet er een einde gemaakt worden aan inbel?
Jij kunt toch niet kijken in een andersmans portemonnee.
Het netwerk platgooien.
En dat is dus precies wat er gaat gebeuren.
Wel een hele logische stap.
Zo is ook het telexnetwerk stopgezet, om de dezelfde reden.
Ik hoop dat mensen dat begrijpen.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36
Re: Leugens van de KPN en zijn dochters
komt trouwens ook bij dat die inbellers voor webmasters een behoorlijke beperking zijn, het bouwen van een mooie flash site kon wel, maar dan moest je er eerst een hele simpele site bij bouwen voor de mensen met lage I-net snelheden
nu zijn er nog zo weinig inbellers dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt
maar het blijft irritant dat we rekening moeten houden met deze minderheid
nu zijn er nog zo weinig inbellers dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt
maar het blijft irritant dat we rekening moeten houden met deze minderheid