LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rothmans
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 09:55

Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door rothmans »

Door problemen met Het Net (als het automatische aanmaak proces van een account niet lukt, kunnen ze dit blijkbaar niet handmatig) ben ik genoodzaakt (zit namelijk al 2,5 maand zonder ADSL) om naar een andere provider uit te kijken. Na veel getwijfel toch maar weer voor KPN (Direct ADSL) gekozen, want dit zou toch het snelst (qua tijd van leveren) moeten zijn.

Dan lees je overal dat je een nieuwe aanvraag kan doen OF kan overstappen. Aangezien Het Net in gebreke is is mijn overeenkomst met hen niet meer bestaand en kan ik dus per heden overstappen.

Volgens http://www.webwereld.nl/articles/11986 zou overstappen vanaf 1 mei 2004 (ja ja we hebben over bijna 2 jaar geleden) HEEL SIMPEL moeten zijn. "In de praktijk zal de overstap van bijvoorbeeld Planet Internet naar XS4ALL (beide dochters van KPN) of zelfs Wanadoo binnen een uurtje gepiept zijn, zo belooft KPN-woordvoerder Bram Oudshoorn".

Nu de realiteit. Nadat ik aan de aardige mevrouw van KPN (en vier van haar collega's) had uitgelegd dat ik zo snel mogelijk weer ADSL wilde en dat er al een werkend ADSL signaal op de lijn zat, wilde ze mijn toch een nieuwe aanvraag laten doen. Toen ik vervolgens aangaf dat ik echt geen 3 weken kon wachten en ik ook zou moeten kunnen "overstappen" vertelde ze mij dat dit ook kon. Een termijn kon ze echter niet noemen en ging van "enkele dagen, tot 1, 5 week tot 1,5 week minimaal, tot 1,5 week maximaal". Kortom de medewerker wist eigenlijk niet hoe het zat, maar het was in elk geval de meest snelle manier en sneller dan een nieuwe aanvraag. Want een overstap was "slechts een administratieve handeling".

Vandaag toch maar weer eens met KPN gebeld wat de status was. Na twee medewerkers (goed doorverbonden mevrouwtje!!), kreeg ik te horen dat er een overstap is ingediend en dat dit "enkele dagen zou duren", "het proces loopt". Na doorvragen versprak de persoon zich een paar keer en biechte uiteindelijk op dat de verwachte opleverdatum toch weer 3 weken is. En dat het toch als nieuwe aanvraag wordt behandeld. (maar dan wel zonder gratis modem, want die had ik toch al als ik overstap.....ongelofelijk!!).

Zeker als ik vervolgens het bericht weer nalees wat destijds op webwereld stond (is hier ook een officieel persbericht van?), zakt mijn broek toch echt weer af.

Iemand anders hier ervaringen mee? Moet ik maar weer een klacht richting de OPTA sturen of heeft het allemaal toch blijkbaar geen zin en doet KPN toch lekker wat ze zelf wil???

AAARGHHHHHH

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door ?? »

Webwereld schrijft over het technische overschakelproces, NIET over de administratieve handelingen die daar aan vooraf gaan. Het technische overschakelproces is inderdaad meestal in een uurtje geregeld maar de administratieve handelingen duren langer. Je broek zakt dus onterecht af, omdat je het bericht niet goed interpreteert.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Ja Planet Internet is een dochter van KPN, nee Planet Internet ADSL is geen dochter van KPN. Zo werd mij door KPN verteld.

Ja volgens regelgeving van de OPTA moet KPN een "technische overstap" binnen 24 uur kunnen realiseren. Dat gebeurt ook meestal wel.

Indien je ADSL-signaal (om wat voor rare reden dan ook) van de lijn is gehaald dan kan het zo zijn dat een nieuwe aansluiting (maximaal) 3 weken in beslag neemt. Helaas dat is niet anders. Over het algemeen moet je (als je overstapt) de oude ISP duidelijk schriftelijk in kennis stellen van het feit dat je het ADSL-signaal wilt behouden na opzegging van het contract. Het gaat hier meestal om een zogenaamde TELCO-TELCO-migratie. Ik heb zo mijn vermoedens dat je oude ISP (per ongeluk) KPN opdracht heeft gegeven om de lijn af te sluiten. Foutjes gebeuren nu eenmaal.

Tenslotte is mijn ervaring dat KPN zeer coulant is als het om nieuwe modems e.d. gaat. Ik heb gratis en voor niks een nieuw ding gekregen.

Groetjes.
:wink:

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door jrgand »

Het overstappen van de ene naar de andere provider is geen enkel probleem. U kunt uw oude IP adres met gebruikersnaam en wacht woord gebruiken tot dat de lijn wordt over geschakeld

Als de gereed statis gereed is wat u na kunt gaan op de Site van de nieuwe provider dan kunt u over schakelen U hoeft alleen maar uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in het moden te verandere

Ik heb dit zelf bij de hand gehad en heb geen enkel probleem onder vonden. Ook heb ik geen minuut zonder internet gezeten

Meestal licht het aan de mensen zelf. Je moet even geduld hebben voor de administratieve handelingen. Maar dit heeft niets te maken met de lijn verbinding van de KPN, want u heeft altijd nog internet.
Als mensen dan gaan bellen gooien ze vaak door het gebel de administratieve handelingen door elkaar.


Ik vindt dan ook dat KPN de zaken netjes afhandeld

Planet, xs4all, Hetnet en Kpn direct behoren tot de KPN media groep

rothmans
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 09:55

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door rothmans »

Movieman,

Mijn oude ISP (Het Net) heeft nooit een werkende account op kunnen leveren (account stond niet juist in het systeem). De KPN "hop" heeft destijds wel plaatsgevonden en er zit ook een KPN ADSL signaal op de lijn. Alleen in kan dus niet internetten omdat het "Het Net" account van ons niet actief is.

Omdat "Het Net" geen termijn kon noemen wanneer wij wel een actief "Het Net" account zouden hebben heb ik besloten ze in gebreke te stellen de overeenkomst. Daarbij heb ik schriftelijk aangegeven dat ik waarschijnlijk ga overstappen naar een andere provider en dat het ADSL signaal dus WEL op de lijn moet blijven staan. Toen ik afgelopen zaterdag, de aanvraag voor de overstap indiende stond er nog gewoon een ADSL signaal op de lijn (gechecked door medewerker KPN).

jrgand,

Als "Het Net" een werkend account zou hebben geleverd zou je mij ook niet horen. Maar dit hebben ze niet gedaan en zit ik dus zonder ADSL (inmiddels al weer 2,5 maand). Dan zul je ook begrijpen dat ik nu zo snel mogelijk weer ADSL wil, en hierbij zou een overstap dus de ideale oplossing zijn. Als dit technisch binnen 24 uur geregeld kan worden dan is het toch een kleine moeite om dit ook administratief te regelen (met een beetje goodwill)?

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door weelden22 »

hier het volgende het is kpn en het net weer eens gelukt
om een klant zeer boos temaken
kan ik nu het contract laten ontbinden om dat zij niet op die datum konden leveren
en het net zegt dat niet bij kpn horen ik lag me rot het is een dochter ondernening van kpn


Wij hebben uw gegevens zojuist gecontroleerd en hebben hierbij geconstateerd dat de verhuizing van uw ADSL-verbinding niet op de juiste wijze is doorgevoerd. Zodoende was het niet mogelijk om uw ADSL-verbinding tegelijkertijd met uw telefoonaansluiting te verhuizen. Wij hebben op 4 april 2006 alsnog de verhuizing van uw ADSL-verbinding in behandeling genomen.

Volgens de huidige planning wordt uw nieuwe ADSL-verbinding op het nieuwe adres met postcode 3314VM en huisnummer 33 op 12 april 2006 gerealiseerd. Deze datum is onder voorbehoud.

Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.

Wij zetten uw e-mail tevens door naar de afdeling Klantenreacties die dit voor u gaat uitzoeken en verder zal afhandelen. Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging contact met u wordt opgenomen. De gemiddelde reactietijd is een maand.











Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ruud Vossen
KPN


Original Message Follows:
------------------------

De gebruiker heeft onderstaande gegevens ingevuld:

Vraag:
hier bij geef ik nog maal aan dat ik het
aan vraag van adsl op 02-03-2006 heb aangevraagd en het dit naar gegaan en er is niets bekent bij uw en er is door de afdeling verhuirhuisingen niets door gegeven
en dat vind ik zeer triest
ik heb dan ook na vraag gedaan bij kpn en het net omtrent de verhuising
dus dit houd nu het volgende in wat ik nu ga doen ik laat het contract van het adsl per omgaande vervallen heb dit ook naaar gevraagt bij de consumentebond of ik dit kon doen en het antwoord was duidelijk ja dat kunt uw om dat kpn en het net niet op tijd kunnen leveren en dit houd in dat uw de dienst niet kan waar maken en deze moet onbinden als uw hier toch kosten voor in rekening brengt dan ben ik genootzaakt om mijn rechtsbijstand versekering aan teschrijven hier is niet mijn probleen dat uw niet kan leveren op 03-04-2006 waar de aan vraag datum was en heb wel degelijk gekeken of er adsl was
in af wachting verblijf ik
met vriendelijk groeten
r.van weelden
lohmanstraat 56
2982rh ridderkerk

E-mailadres:
[email protected]

Caradow
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2006 15:38

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door Caradow »

zie weer je postcode en huisnummer :P

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ik ga hier eens iemand flink stalken!!! :twisted: :twisted:

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door jrgand »

U geeft aan dat u wel een signaal op de leiding heeft maar dat het account van het net nog niet actief is .Dus heeft u ook geen Ip adres
gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu is het toch mogelijk om te internetten Er zijn nog een paar gratis prividers in Nederland namelijk Uwnet en 12move
12move is te verkrijgen bij de shellpomp.

Instaleer deze desnoods 1 keer via het modem. U heeft dan een ip adres. gebruikers naam en wachtwoord. Verbreek de verbinding met telefoonmoden en sluit uw adslmodem aan op de computer en u heeft
internet
Laatst gewijzigd door jrgand op 09 apr 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door movieman »

@ weelden22!!!

Hoi,

Ik vind het niet slim dat je persoonlijke gegevens plaats in een "openbaar" forum als dit. Je kunt het één en ander verwijderen/aanpassen door "wijzig" te klikken. De meeste mensen zijn wel betrouwbaar hierzo, maar je hebt altijd figuren (zoals bijvoorbeeld AnnePanne LOL geintje!) die kwade bedoelingen hebben... In het vervolg eventjes uitkijken wat je post, dat is mijn advies.

Groetjes. :wink:

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door jrgand »

Wat u hier schrijft op dit forum heb ik zeer grote twijvels bij en vindt u het leuk om intresant te doen.

U zegt totaal geen internet te hebben en geen account bij Hetnet. Hoe kan het dan dat u wel een E-mail adres heeft van Hetnet Een e-mailacount gaat namelijk nooit zonder een Internetacount
Dit houd in dat u een IP-adres, een gebruikersnaam en een wachtwoord heeft van Hetnet.

U heeft de naam weelden gerigistreed 9 febrari 2006 en heeft na deze datum 42 keer op verschillende forums gezeten van tros-radar
U heeft de naam rothmans gerigistreed op 6 maart 2006 en ook onder deze naam 7 keer opverwchillende forums geweest.

Van iemand die zijn gehele naam en adres op internet zet kan men genoegelijk aannemen dat hij ook in het telefoonboek staat. Maar daar bent u niet in te vinden.

Iemand die zovaak op verschillende forums zit van trosradar zou dit normaal gesproken niet via een inbelverbinding doen.

Ik vindt dan ook dat u niet thuis hoort op dit forum daar mijn zoek resultaten alleen maar tegen u spreken.
Laat de mensen die echt iets hebben alleen op een forum van trosradar en zoek zelf een andere hobby

rothmans
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 09:55

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door rothmans »

jrgand,

Nu voel ik mij toch persoonlijk aangevallen en moet ik dus even reageren.
U zegt totaal geen internet te hebben en geen account bij Hetnet. Hoe kan het dan dat u wel een E-mail adres heeft van Hetnet Een e-mailacount gaat namelijk nooit zonder een Internetacount
Dit houd in dat u een IP-adres, een gebruikersnaam en een wachtwoord heeft van Hetnet.
Ik kan natuurlijk wel via andere manier op het internet (familie/werk). Nogmaals de situatie dan maar: Ik heb van Het Net inloggegevens gekregen (userid en wachtwoord) als ik deze gebruik krijg ik echter GEEN ipadres van Het Net. Na letterlijk diverse malen met de helpdesk gebeld te hebben werd mij verteld dat een aantal klanten in een situatie is terecht gekomen (door een nieuw systeem bij Het Net) waarin er in het Het Net systeem geen account staat. Deze account kan blijkbaar niet worden aagemaakt.
U heeft de naam weelden gerigistreed 9 febrari 2006 en heeft na deze datum 42 keer op verschillende forums gezeten van tros-radar
Ik heb de naam weelden niet geregistreerd, dat is iemand anders geweest die zo vriendelijk is geweest om in deze thread zijn probleem te posten.
U heeft de naam rothmans gerigistreed op 6 maart 2006 en ook onder deze naam 7 keer opverwchillende forums geweest.
Wat is hier mis mee?
Van iemand die zijn gehele naam en adres op internet zet kan men genoegelijk aannemen dat hij ook in het telefoonboek staat. Maar daar bent u niet in te vinden.
a. Heb ik mijn naam en adres niet op internet vermeld, ik kan er niets aan doen dat een andere gebruiker in deze thread zijn gegevens plaatst.
b. Niet iedereen staat zomaar in het telefoonboek (kan je voor kiezen)
Iemand die zovaak op verschillende forums zit van trosradar zou dit normaal gesproken niet via een inbelverbinding doen.
Ik zit ook niet via een inbelverbinding (heb ik tevens ook nooit beweerd)
Ik vindt dan ook dat u niet thuis hoort op dit forum daar mijn zoek resultaten alleen maar tegen u spreken.
Laat de mensen die echt iets hebben alleen op een forum van trosradar en zoek zelf een andere hobby
Dat is uw mening en dat mag u vinden. Persoonlijk is in elk geval één van de zaken die ik hier heb aangekaart in een stroomversnelling geraakt en ik ben in elk geval zeer blij dat dit forum daartoe heeft bijgedragen. Ik hoop dat andere mensen in elk geval ook nuttige informatie uit de door mij gestartte threads kunnen halen.

Jammer dat u de feiten niet juist op rijtje zet en mij in diskrediet probeert te brengen.
Laatst gewijzigd door rothmans op 11 apr 2006 13:37, 4 keer totaal gewijzigd.

rothmans
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mar 2006 09:55

Re: Levertijd overstappen ADSL (KPN naar KPN)

Ongelezen bericht door rothmans »

Even een update.
Afgelopen zaterdag een brief van KPN ontvangen met login gegevns voor Direct ADSL. Omdat er nog steeds een ADSL signaal op de lijn zit heb ik via deze gegevens dus inmiddels alweer internet!! Er zal over 2 weken nog wel een "HOP" plaatsvinden (omzetting ADSL signaal Het Net -> KPN (=downgrade)

Jammer dat KPN zelf niet inzichtelijk heeft (en dat ook niet naar de klant kan communiceren) dat in deze situatie (ADSL signaal zit al op de lijn en een overstap is aangevraagd) de overstap dus blijkbaar binnen 5 werkdagen geregeld kan worden en hier niet de reguliere aanvraagperiode (3 weken) voor geldt.

Gesloten