LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexa / Meetic misleidend

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
m.vrolijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2012 11:40

Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door m.vrolijk »

Dating websites. Helaas is het, op een voor mij onduidelijke reden, nog steeds zo dat er voor dergelijke websites geen gedragsregels gelden over hoe zij hun consumenten bedienen. Dat kleine "vage" sites van dit genre zich vergrijpen a la. Het is immers niet mogelijk om alles te controleren en als bezoeker ben je daar ook zelf bij.

Maar...
Dat sites als Lexa al jaren hun gang kunnen gaan om klanten te misleiden is voor mij als nuchtere Nederlander onbegrijpelijk. Nota bene een organisatie die landelijk reclame maakt op de Nederlandse televisie.

Waar gaat het om?
- Het stop zetten van de verlenging.

Om te voorkomen dat Lexa automatisch gaat incasseren is het een logische stap om dit te voorkomen. Volgens Lexa bieden zij die optie. Daarvoor heb ik uiteraard netjes de aanwijzingen op de website opgevolgd:

Op de Lexa website kwam ik het volgende tegen:
Opschorten betekent niet dat de automatische verlenging van je membership wordt stopgezet. Wil je de automatische verlenging stopzetten? Kijk dan bij de veelgestelde vragen hoe je dit gemakkelijk online kunt doen.

Na dit te hebben gedaan en het volgende bij de veel gestelde vragen te hebben gevonden:

Hoe annuleer ik mijn automatische verlenging?
Indien je jouw abonnement via credit card, iDEAL of PayPal betaald hebt, wordt dit automatisch maandelijks enkele dagen voor de vervaldatum verlengd. Je kunt de automatische verlenging op elk gewenst moment onderbreken door ten minste 48 uur voor de vervaldag van jouw abonnement op de juiste link te klikken in de rubriek 'Mijn account' en dan 'Mijn instellingen'. Kies daar de rubriek 'Mijn membership' en dan 'Mijn membership beheren'.
Hier vind je de informatie om de automatische verlenging stop te zetten. Let op, je kunt de automatische verlenging stop zetten vanaf 24 uur na aankoop tot 48 uur voordat jouw membership verloopt.


Mijn account is inmiddels 3 maanden actief. Die 24 uur zijn inmiddels wel verlopen. Ik heb de aanwijzingen gevolgd en ga dus naar de pagina "Mijn membership beheren" en daar staat:

Ten eerste geen optie om de verlenging uit te zetten, maar wel onderaan de pagina de volgende tekst:

* Om te voorkomen dat je jouw contacten en berichten verliest bij het verlopen van je membership, zal je membership automatisch worden verlengd met een termijn van 1 (één) maand. Het membership wordt op deze manier onbeperkt verlengd en zal maandelijks aan je worden gefactureerd op basis van het 1-maand membership. Dit geldt zelfs wanneer Lexa de tarieven ondertussen heeft gewijzigd. Je kunt de automatische verlenging beëindigen door de instructies te volgen op de pagina "Mijn account", vervolgens "Mijn instellingen" en dan "Mijn membership". Omwille van technische redenen kan het membership niet worden opgezegd in de 24 uur na aankoop van het membership en in de 48 uur voor de vervaldag van het lopende membership.

Uhmmmm?? Ik heb zowel op de "Mijn membership"-pagina gekeken als op de "Mijn membership beheren"-pagina. Het is nergens mogelijk om de verlenging stop te zetten. Wel kun je op deze pagina nieuwe extra's aankopen. Dat is mijn inziens misleidend.

Voor alle zekerheid de hele website nog eens afgezocht en alle mogelijke opties (links, knoppen, etc.) die enig verband hebben met dit onderwerp uitgeprobeerd. Nergens een optie om die verlenging te stoppen. Daar kwam nog bij dat ik spontaan tegen een vreemde functionaliteit opliep. Er is een optie om je bankgegevens te wijzigen. Kies je echter voor de link "andere bank" dan wordt je direct naar een betaalpagina doorgestuurd waarin gewoon dezelfde bank staat die al eerder was gebruikt. Let je hier dus even niet op ga je zonder dat je het door hebt een betaalproces in. Ook dit is mijn inziens misleidend.

Het kan zo wie zo geen kwaad om eens op http://www.datingwebsites.nl te kijken. Het staat hier bomvol met dating websites die zich bezighouden met oplichting en misleidende praktijken. Nu begrijp ik heel goed dat het voor organisaties als de TROS onmogelijk is om hier op internationaal vlak iets mee te doen, maar binnen Nederland moet dat toch geen probleem zijn? Dating websites bestaan inmiddels al ruim 10 jaar. Waarom gebeurd hier niets mee?
Laatst gewijzigd door m.vrolijk op 04 aug 2012 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.

fiktor
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:23

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door fiktor »

Als ik dit zo lees dan word je daar niet vrolijk van dus.

m.vrolijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2012 11:40

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door m.vrolijk »

Inderdaad! Maar dan vooral dat de indruk wordt gewekt dat het wordt getolereerd dat dergelijke sites al jaren bezoekers mogen misleiden. Dat is in mijn ogen de oorzaak van dit verschijnsel.

Johan1411
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 23:38

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door Johan1411 »

Niet Alleen LEXA ! Ook TAMPTATION DATING

Temptation Dating - Serieuze oplichting

Datum: 28 november 2012
Geschreven door: Johan

Zeer opvallend bij Tamptation Dating is dat wanneer je je aanmeld zonder een betaling te doen, je heel veel chatverzoeken krijgt of toegevoegd wordt bij iemands "Favorieten" of je krijgt "Privé berichten". Je kan alleen nog niet antwoorden omdat je nog niet betaald hebt.

Eenmaal betaald (welke vorm dan ook: 3 mnd, halfjaar of één jaar), zie en hoor je helemaal niets meer, krijg je geen reacties op berichten en de chat functie geeft geen gehoor. Idd wel dagelijks de "Temptation dating voorstellen" via email.

Meld je je opnieuw aan (zonder betaling) en met andere gegevens, dan weer precies het zelfde... veel chat verzoeken, veel toevoegingen aan favorieten en privé berichtjes. Je kan dus nog niet antwoorden omdat je nog niet betaald heb.

JE WORDT DUS GELOKT OM LID TE WORDEN MAAR KRIJGT NIETS WAARVOOR JE BETAALD HEBT.
Dit is dus pure oplichting en ONBEGRIJPELIJK dat hier niet tegen opgetreden wordt.

Je kan wachten tot je een ons weegt om een antwoordt te krijgen van de Tamptation, kortom helemaal geen gehoor bij [email protected]

Bovendien zijn er meerdere sites met zelfde opmaak en vragenopstelling heeft en die verder precies op de hetzelfde wijze werkt (alleen een een andere "Themaopbouw" zodat de site anders lijkt.

Ik overweeg mij toch aangifte te doen voor (internet) oplichting, weet nu nog niet precies hoe en waar, maar ga zeker onderzoeken en actie ondernemen.
Recentelijk is er ook iemand opgepakt omdat hij via Marktplaats iets aanbood, maar nooit de producten leverde. Kortweg oplichting.

Sterke punten Temptation Dating:
Nep en lok berichten en chat verzoeken als je nog geen lid bent.

Zwakke punten Temptation Dating:
Na betaling werkt er niets! géén berichten, géén antwoorden op berichten en géén Chatverzoeken. Ook GEEN reacties op vragen aan Tamptation Dating.

TinusLexa
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2013 20:38

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door TinusLexa »

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Laatst gewijzigd door TinusLexa op 27 okt 2013 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Lexa & Relatieplanet is van 1 bedrijf de telegraaf.
Volg het geld en je zult geen rechtzaak van hun winnen.

Dan de aantal members, en de actieve members zoals members online, klopt totaal niets van en is absoluut totaal onmogelijk.

Ga naar isdn.nl type daar relatieplanet in, dan zie je dat die bestaat. Klik op het vinkje en dan op resultaat. Kijk naar start datum en de datum van nu, reken dan uit hoeveel dagen dat zijn in een jaar in het totaal. Dan neem je de aantal members dat deel je door de aantal dagen, en dan krijg jij de uitkomst wat er per dag bij komt.

Ze kunnen mij meer vertellen, maar wat ik toen ooit al eens had berekent dat er 368 members per dag bij komen is absoluut totaal onmogelijk. Ten eerste is het een complete misleiding de aantal members, en vele als zij reageren op een profiel, wordt er niet eens terug gereageerd. Als man zijnde ga je denk ik best wel on aantrekkelijk voelen als er niemand reageert.

Ik heb van zeer veel mensen al jaren lang dit zelfde verhaal vernomen, en het komt ongelooflijk weinig voor dat er ooit een date uit voort vloeit. Je betaald lidmaatschap dat wat absoluut totaal nooit iets zou opleveren dat waar jullie hart naar verlangt.

c01aa
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 08:22

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door c01aa »

Mijn ervaring met Lexa is ook negatief. Het zogenaamde contactfilter, waarmee je zou moeten kunnen selecteren door wie je benadert wilt worden werkt niet. Verder krijg je dan dus "flirts" toegestuurd van veel jongere (in mijn ogen niet eens bestaande) vrouwen. In minder dan een week kreeg ik er drie, allemaal rond de 30 jaar die alle drie politieagente zouden zijn. Dat geloof je toch zeker zelf niet.
Lexa is naar mijn mening onbetrouwbaar en misleidend en ik zou haast zeggen een soort van criminele organisatie die misbruik maakt van mensen die op zoek zijn naar een serieus contact.

Mensen begin er niet aan, dit is echt weggegooid geld!!!

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

c01aa schreef:Mijn ervaring met Lexa is ook negatief. Het zogenaamde contactfilter, waarmee je zou moeten kunnen selecteren door wie je benadert wilt worden werkt niet. Verder krijg je dan dus "flirts" toegestuurd van veel jongere (in mijn ogen niet eens bestaande) vrouwen. In minder dan een week kreeg ik er drie, allemaal rond de 30 jaar die alle drie politieagente zouden zijn. Dat geloof je toch zeker zelf niet.
Lexa is naar mijn mening onbetrouwbaar en misleidend en ik zou haast zeggen een soort van criminele organisatie die misbruik maakt van mensen die op zoek zijn naar een serieus contact.

Mensen begin er niet aan, dit is echt weggegooid geld!!!
Het is geen criminele organisatie die hierachter zit (alhoewel....) maar het zijn vaak de 18+ sms-bedrijven. Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook. Niet op ingaan, zeker niet op het moment dat ze je vragen naar een nummer te sms'en. Datingsites staan vol met dit soort nepprofielen, en ik pik ze er zo uit (wordt niets aan gedaan). Hoe ik dat weet? Laten we zeggen dat ondergetekende als jongere studente een geinige bijbaan had :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door sjohie »

Klaas01 schreef:Lexa & Relatieplanet is van 1 bedrijf de telegraaf.
Volg het geld en je zult geen rechtzaak van hun winnen.

Dan de aantal members, en de actieve members zoals members online, klopt totaal niets van en is absoluut totaal onmogelijk.

Ga naar isdn.nl type daar relatieplanet in, dan zie je dat die bestaat. Klik op het vinkje en dan op resultaat. Kijk naar start datum en de datum van nu, reken dan uit hoeveel dagen dat zijn in een jaar in het totaal. Dan neem je de aantal members dat deel je door de aantal dagen, en dan krijg jij de uitkomst wat er per dag bij komt.

Ze kunnen mij meer vertellen, maar wat ik toen ooit al eens had berekent dat er 368 members per dag bij komen is absoluut totaal onmogelijk. Ten eerste is het een complete misleiding de aantal members, en vele als zij reageren op een profiel, wordt er niet eens terug gereageerd. Als man zijnde ga je denk ik best wel on aantrekkelijk voelen als er niemand reageert.

Ik heb van zeer veel mensen al jaren lang dit zelfde verhaal vernomen, en het komt ongelooflijk weinig voor dat er ooit een date uit voort vloeit. Je betaald lidmaatschap dat wat absoluut totaal nooit iets zou opleveren dat waar jullie hart naar verlangt.
Wat betreft relatieplanet kan ik je vertellen dat er zeker wel eens een date uit voortkomt, sterker nog, daar woon ik nu alweer een 5½ jaar mee samen. Maar dat hangt af van je eigen bedoelingen, en waar je naar op zoek bent. Die reacties met 06-nummers etc flikkerde ik altijd meteen weg, net als met het forum hier, marktplaats, ebay en weet ik wat niet meer, komen ook daar schimmige figuren/spammers hun producten aanbieden. Een beetje digitaal gezond verstand kan op die sites dus ook geen kwaad, net als met alles wat men doet op internet.

En wat betreft die aantallen, tsja dat is een leuk getal uit de koker van de marketing afdeling die vermoedelijk hun website statistieken wat verkeerd geïnterpreteerd hebben, maar om daar nou zo over te vallen...

c01aa
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 08:22

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door c01aa »

Inmiddels de automatische verlenging van mijn "Lexa account" stop gezet. En rara, het aantal reacties is met 80 - 90% vermindert. Vreemd. Verder blijkt mijn "contactfilter" nog altijd niet goed te werken. Ik word nog altijd ongewenst benadert door, naar mijn mening niet bestaande vrouwen, die buiten mijn gewenste leedtijdsgroep vallen. Ook krijg in constant e-mail aangaande zogenaamde flirts die ik zou hebben ontvangen. Maar na te hebben ingelogd is er helemaal niet. Je wordt door Lexa gewoon genaaid met je broek nog aan. Gewoon oplichters zijn het die aangeklaagd zouden moeten worden. IK WIL MIJN GELD TERUG!!!

missis1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2013 16:03

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door missis1968 »

Ik ben ook zo ongeveer ten einde raad omdat ik niet weet hoe ik de automatische verlenging kan stop zetten. Ik lees dat het jou eindelijk gelukt is. Zou je me alsjeblieft kunnen vertellen hoe?
Alvast heel erg bedankt!

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door megatron29 »

Datingsites. 1 advies. Wegblijven!

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door macadamia »

Gelukkig ben ik dus niet de enige
Ik kan hier mijn oproepje dan ook plaatsen sta niet voor niets op lexa toch :D

Hoe kun je onder die automatische betaling uitkomen? Ik heb nog tot oktober.


Oja ik ben een 50 jarige humoristische volle blom.
Houd van goede lichamelijke verzorging.
Woon in Noord-Holland
Heb twee kinderen thuis wonen, die zichzelf hartstikke goed kunnen redden
Ik hou van wandelen in de natuur, af en toe een beetje hardlopen en fietsen
En heren ik zit in de overgang. jaja ik ben een echte vrouw :D

c01aa
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2013 08:22

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door c01aa »

Ik vind het onbegrijpelijk dat er geen een instantie, helaas ook Tros Radar niet, iets aan de volksverlakkerij van Lexa kan of wil doen. Er is meer dan voldoende bewijs dat Lexa zelf de hand heeft aan vele fake profielen, het feit dat contactfilters niet werken, je bestookt wordt met nep flirts en je bijna niet van je lidmaatschap af laat komen.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door lammi »

c01aa schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er geen een instantie, helaas ook Tros Radar niet, iets aan de volksverlakkerij van Lexa kan of wil doen. Er is meer dan voldoende bewijs dat Lexa zelf de hand heeft aan vele fake profielen, het feit dat contactfilters niet werken, je bestookt wordt met nep flirts en je bijna niet van je lidmaatschap af laat komen.

Is niet alleen Lexa hoor maar ook andere Datingsides die daar een handje van hebben, wat betreft fake profielen. Je kunt ze beter dan allemaal aanpakken.

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste c01aa,

ik begrijp uit uw berichten dat uw contactfilter niet naar behoren werkt.

Graag informeer ik u over het feit dat de contactfilter er alleen voor zorgt dat de members die niet voldoen aan de door u ingestelde criteria, geen contact met u kunnen opnemen middels een bericht of de chat. Dat betekent dat deze members wel nog met u kunnen flirten of uw profiel kunnen bezoeken. Het ontvangen van flirts en bezoeken van bepaalde members, kunt u niet blokkeren.

Ik hoop dat deze informatie het een en ander voor u verduidelijkt. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons Customer Care Team op te nemen via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Marieke van het Lexa Team

lexa.nl
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 sep 2008 16:47

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door lexa.nl »

Beste Macademia,

u geeft in uw bericht aan dat u graag de automatische verlenging van uw Full Membership wilt annuleren.

U kunt ten alle tijde, en tenminste 48 uur voor de vervaldatum van uw Full Membership zelf de automatische verlenging annuleren via de instellingen op uw profiel. Afhankelijk of u de nieuwe of oude website gebruikt, kunt u de instellingen op de oude website terugvinden onder "Mijn account" en vervolgens kiest u voor "Mijn instellingen". Indien u van de nieuwe website gebruik maakt, zult u "Mijn account" niet terug kunnen vinden, maar dient u via uw gebruikersnaam die rechtsboven aan op uw profiel staat weer gegeven, te gaan naar "Mijn instellingen". Kiest u daar vervolgens de rubriek "Mijn membership" en dan "Mijn membership beheren". Hier vindt u de informatie om de automatische verlenging stop te zetten.

Vanwege veiligheidsredenen zal u gevraagd worden om uw inloggegevens te bevestigen. Let op: het gaat hierbij om uw gebruikersnaam en niet uw e-mailadres. Bij het invoeren van uw gebruikersnaam dient u hoofdletters, kleine letters en de underscore te gebruiken als deze in uw gebruikersnaam voorkomen, anders wordt deze niet geaccepteerd.

Mocht u toch problemen ondervinden met het annuleren van uw automatische verlenging, of nog andere vragen hebben, dan kunt u altijd contact opnemen met ons Customer Care Team via het contactformulier dat u terug kunt vinden onder de "Help" link. Wanneer u op een willekeurige categorie en een willekeurige vraag klikt, kunt u onderaan het antwoord op de vraag de link "Stel een vraag" terugvinden. Ons Customer Care Team zal uw vraag dan binnen 48 uur beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Marieke van het Lexa Team

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door ciske »

Ik snap echt niet wat mensen op dit soort sites moeten, bedrogen worden?? Ga naar de stad en wie weet loop je een leuke vent of vrouw tegen de pet.

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Precies wat Ciske zegt. Een datingsite is geen winkel die jou met zekerheid aan de man/vrouw brengt. Het is slechts een "marktplaats" van mensen die beschikbaar zijn. En als daar niet de droomprins/prinses tussen zit dan houdt het op.

fucklexa
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2013 01:08

Re: Lexa / Meetic misleidend

Ongelezen bericht door fucklexa »

Goed mijn verhaal en oplossing in het kort:
Vond in de 1 uur na inschijving niet de dames die ik leuk vind dus probeerde me uit te schrijven.
Lukt niet aangezien ik in de 24 uur me niet kan uitschijven.
Heb ergens gelezen dat je gehele profiel moest invullen om je te kunnen uitschijven.
Klonk raar maar goed wanhoop nam toe en vulde wat troep in(gebruikte toch alias:P). Zag nog steeds geen knop voor uitschijving en de knop voor *Je membership opzeggen uitschijven werkt niet.
Later nogmaals geprobeerd en weet niet waarom maar ik kan me uitschrijven.
klik op Mijn membership beheren en daarna op Je membership opzeggen link
Membership opzeggen zorgt ervoor dat je membership doorgaat voor de maand(en) waarvoor je hebt betaald en dat je automatische verlenging stopt. Misschien ook handig:http://www.lexa.nl/scheduler.php?url=/m ... gepass.php helemaal onderaan zie je: Om jouw profiel op te schorten of te verwijderen, klik hier je klikt op klik hier op je profiel te verwijderen.

Dit hele tragedie heeft me een hoop geld gekost en tijd van mijn leven die ik niet meer terug kan draaien. Ik hoop dat anderen bij Lexa niet een abbo nemen want het is echt niks waard. Je kan beter naar een gratis alternatief googlen.

Het is beetje laat dus excuses voor de snel getypte bericht en ik hoop dat anderen ook iets aan hebben.

Gesloten