LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LINKSYS WRT610N KLACHT!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Ik had ongeveer 2jaar geleden, zeer goede ervaringen bij de toen nog gratis helpdesk van Linksys.
Na enkele maanden was er een conflict, deze helpdesk heeft me toen op zeer professionele manier geholpen.
Nu ik een nieuwe router nodig had, hoefde ik om die reden niet lang na te denken en kocht opnieuw een Linksys wireless router, de WRT 610N.

Deze router werkt goed, als t om internet doorgeven gaat, ik heb er 4 (draadloze) laptops en 1(Ethernet) PC op, allen draaien op Vista.

Maar het thuis netwerk, werkt niet meer goed. De laptops kunnen wel elkaar wel zien, en gedeelde bestanden in kijken. Maar kunnen geen van allen de PC zien/ inkijken. De PC kan wel de laptops zien en inkijken.

Aan de instellingen van het thuis netwerk is niets gewijzigd, het netwerk gaf nl geen problemen met de vorige Linksys router, de WRT54G.

De (dacht ik) geweldige helpdesk opgebeld van Linksys, nee niet meer gratis. Maar à €0,20 pm. Ook geen probleem, als je dan maar wel van je probleem af wordt geholpen.

Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad met de helpdesk, alle instellingen doorlopen, router geupdate, nog een nieuwere toegezonden update geinstalleerd. Maar nee, niets dat t probleem oplostte. De medewerkers begrepen er niets van. Op 31 maart is mij toegezegd dat ik de router versie 1 om mocht ruilen voor versie 2. Helaas ontving ik toen alleen een nieuwere update per mail.

Maar weer een email gestuurd, helaas geen reactie. Nog maar een x telefonisch contact opgenomen. Ik zou per mail een reactie krijgen. Na een paar dagen maar weer een email verstuurd. Weer geen enkele reactie.

Vandaag voor de zoveelste x 30 minuten met de helpdesk gebeld. Ik mocht de router opsturen voor een zelfde router. Ik zei de medewerker van Linksys dat mij versie 2 is beloofd. Nee mevrouw, dat staat niet genoteerd, en de medewerker die dit zou hebben toegezegd is niet meer werkzaam hier.

Afijn hier stopt dus de geweldige service van Linksys.

Voor mij geen Linksys meer. Ik ben er helemaal klaar mee. Hij wordt verkocht. Jammer, weer een illusie armer :oops:
:twisted:

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Rebellian »

Ik gebruik zelf ook graag Linksys producten, altijd bevallen.

Is het al uitgesloten dat bij de Windows Vista PC het delen van bestanden en mappen is uitgeschakeld? Wellicht even de naam van de werkgroepen bekijken? Meestal zijn het gebruikersfouten. Niet express, maar per ongeluk iets veranderd zou een oorzaak kunnen zijn.

En waarom zou een zelfde modem niet goed zijn? Het werkte toch altijd wel? Type 2 heeft u toch geen recht op?

Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Hai, dank voor je reactie!

De instellingen zijn allemaal meerdere malen gecontroleerd. Mappen/bestanden delen staat ingeschakeld, pc zichtbaar maken ook. Werkgroep klopt ook. En zoals eerder beschreven, doet alles het wel met mijn oude Linksys router, WRT54G!

Versie 2 is mij toegezegd door een medewerker van Linksys. Dit werd later als niet toegezegd medegedeeld. Natuurlijk hoef ik niet perséé een versie 2, maar zeg dat soort dingen niet toe als helpdesk.

Inmiddels bied ik m te koop aan. Of iemand moet nog oplossingen hebben.

Ik vermoed zelf dat t in de beveiliging van de Linksys zit. Omdat de bekabelde pc niet wordt gezien. Maar ook de beveiliging heb ik uit staan, net zoals de firewall. Dus vandaar komen er niet uit.
:cry:

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door aaten »

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het probleem in de router zit, zo te horen werkt de connectiviteit tussen de systemen wel (ze zien elkaar) maar gaat er op toegangsniveau iets mis.
Wachtwoord op systemen verschillend ofzo? Ip adressen van systemen niet in hetzelfde subnet terecht gekomen? (ik neem aan dat je de dhcp server in de linksys gebruikt voor het uitgeven van ip's of pak je die van je adsl/kabelmodem?)
Staan er misschien 2 dhcp servers aan in je netwerk? (die van je modem en van de linksys).

Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Hai neej geen vd laptops ziet de pc. En kan dus ook niet de gedeelde bestanden in. Dat is juist t vreemde. Alle draadloze kunnen elkaar wel zien. Maar de bedrade pc kunnen ze juist niet zien, en omgekeerd wel. Dus staan ww en netwerkgroep goed.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door aaten »

lees: de bedrade pc ziet de laptops wel en heeft toegang, de laptops zien de bedrade pc niet en de laptops zien elkaar wel.
Staat op de bedrade pc sharing uberhaupt wel aan?

Kan je vanaf de laptop de bedrade pc wel pingen? Zo ja maak eens een folder share aan en probeer daarbij te komen.

Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Jah alles staat goed op de pc. En nee je kan ook niet pingen naar de pc. Zoals ik al eerder meldde, wanneer ik een andere router er nu tussen zet, ist probleem opgelost. ligt dus niet aan de instellingen vd pc of laptops. Anders zou t ook niet werken met een andere router.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Rebellian »

Het leest dan inderdaad alsof het draadloze netwerk als een 'extern' netwerk wordt gezien door de router. Ik heb het ook weleens meegemaakt, maar de oplossing staat me niet zo meer bij. Wel met de WRT54G overigens :)

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door aaten »

toevallig je bedrade netwerk aangesloten op de line ingang van je router ipv op een normale poort? oftewel je modem en de bedrade pc's zitten op hetzelfde netwerk samen met de externe ingang van de linksys waardoor je twee gescheiden netwerken hebt?

Vempie
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2011 19:58

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Vempie »

Heb inmiddels alle 4de poorten geprobeerd. Verschillende kabels ook maar nee probleem blijft. :oops:

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door Rebellian »

En als je een laptop aansluit op de router (met draad uiteraard), ziet hij dan de PC wel?

michael755
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2010 23:34

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door michael755 »

Ik heb precies hetzelfde gehad met deze Linksys router, helpdesk kwam er bij mij ook niet uit. Heb de router weggedaan, slecht spul. Rotzooi ben maanden bezig geweest om mijn netwerk goed te krijgen maar mijn pc werd ook niet gezien door mijn laptop. Weggooien die handel.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: LINKSYS WRT610N KLACHT!

Ongelezen bericht door aaten »

:lol: @Michael. nee hele zinvolle reactie ;) Komt hij verder mee.

Vempie woon je in de buurt van Utrecht/Amsterdam toevallig? Wellicht ben ik dan binnenkort in de buurt en heb ik even een verloren kwartiertje.

Al wel gecontroleerd of niet toevallig zowel de linksys als je modem dhcp aan hebben staan?

Gesloten