LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats behandeld me als crimineel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

Ik ben al bijna 2 jaar actief op marktplaats. Ik koop en verkoop daar allerlei spullen zoals computerspelletjes en kleding voor mijn kinderen.
Nu had ik wat afspraken lopen met mensen dus ik check mijn mail, doe de nodige betalingen en log in op marktplaats. Krijg ik ineens de melding dat mijn account is geblokkeerd!! Ik heb geen idee waarom.
Het zou fijn zijn als ik dan even kon bellen met MP maar de enige mogelijkheid is het invullen van een formuliertje..waarop je binnen 3 dagen antwoord krijgt. FLink balen want ik heb dus geen idee wat er aan de hand is.
Ondertussen krijgen mensen met wie ik in onderhandeling was een mail van MP waarin staat dat mijn account is verwijderd om veiligheidsredenen en dat ze uiterst alert moeten zijn bij verder onerhandelingen! WAT???!!! Ben ik ineens een crimineel? Ik handel altijd alles keurig af op marktplaats. Ik geef netjes mijn adres, betaal alles op tijd, stuur mensen een track en trace waarnodig enz enz.
Vanmorgen heb ik dus ook nog geld overgemaakt naar iemand namelijk een bedrag van 62,40 euro. Dat is best een hoop geld vind ik en ik hoop dat deze mensen na het krijgen van de mail van MP nog wel de spullen naar me opsturen.
Ik ben echt helemaal ontdaan hiervan. Ik word afgeschilderd als crimineel en ik heb geen idee wat er aan de hand is. Kan dit zomaar? Het lijkt me logischer als marktplaats eerst contact zou opnemen met mij om te vertellen waarom ze mijn email hebben geblokkeerd! Nu moet ik me 3 dagen lang gaan afvragen wat er is gebeurd!. Ik snap er echt niks van. Mijn naam wordt door het slijk gehaald terwijl ik me van geen enkel kwaad bewust ben.

Kan ik hier iets tegen doen? Mag dit zomaar? ik vind het echt niet kunnen namelijk!!

bedankt voor het lezen
groetjes annemieke

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je zult toch de reactie van MP moeten afwachten. Eén en ander kan op een misverstand berusten; iemand kan getipt hebben dat je nepmerkkleding voor echt verkoopt bijv.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dit is echt heel raar inderdaad, en zeer slecht van mp dat zij jou niet vertellen wat er aan de hand is. Lijkt erop dat iemand jou voor een soort van oplichter heeft gemeldt ofzo en dat ze het nu aan het onderzoeken zijn. Of misschien verkoop je soms een bepaald merk en mag dat van het merk zelf niet?
Of heb je namaak van een bepaald merk verkocht (mss zonder dat je het zelf weet).

Misschien persoonsverwisseling dus een foutje :?:

Ben wel benieuwd wat er nou is en hoop ook voor je dat het snel weer wordt opgelost.

Zelf koop en verkoop ik al ruim 10 jaar op mp en nooit zoiets meegemaakt.

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

@jolijn
nogmaals ik heb niks verkeerds gedaan verkoop ook geen merkkleding, terwijl dat niet zo is..dat zou namelijk oplichterij zijn en daar doe ik niet aan.

het gaat mij er echt om dat ik het superfout vind van mp om me af te schilderen als oplichter/crimineel terwijl ik dat niet ben. En om het feit dat MP berichten stuurt naar mensen met wie ik in onderhandeling was met daarin de text dat ze om veiligheidsredenen mijn account hebben verwijderd en dat ze in het vervolg alert moeten zijn voordat ze zaken doen met mij!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door Jolijn »

moedervan2 schreef:@jolijn
nogmaals ik heb niks verkeerds gedaan verkoop ook geen merkkleding, terwijl dat niet zo is..dat zou namelijk oplichterij zijn en daar doe ik niet aan.

het gaat mij er echt om dat ik het superfout vind van mp om me af te schilderen als oplichter/crimineel terwijl ik dat niet ben. En om het feit dat MP berichten stuurt naar mensen met wie ik in onderhandeling was met daarin de text dat ze om veiligheidsredenen mijn account hebben verwijderd en dat ze in het vervolg alert moeten zijn voordat ze zaken doen met mij!!!
Dat snap ik wel, dat je niks verkeerds doet, maar een ander kan daar een vergissing mee maken.
En natuurlijk is het heel fout van MP om meteen alleen maar af te gaan op wat een ander beweert.
Misschien maakt MP zelf de fout en blokkeert de account'moedervan2' terwijl dat 'moedervantwee' moet zijn om maar een voorbeeld te noemen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste TS,

Ik snap ook echt uw gevoel en verontwaarding en ik vind het belachelijk dat MP er 3 dagen over doet om u antwoord te geven in zo'n kwestie....Maar ik vind het aan de andere kant wel goed dat MP dit doet, in dit geval vergissen ze zich duidelijk anders was u niet zo boos, maar als ik van iemand iets zou kopen en MP kreeg ter ore dat er iets niet klopte aan de verkoper tja dan zou ik heel blij zijn met zo'n mailtje.....U wilt niet weten hoeveel mensen worden opgelicht op internet...

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

@leojes30

tuurlijk is het fijn dat je gewaarschuwd wordt door marktplaats....Als het een terechte waarschuwing is tenminste. En dat is in mijn geval niet zo....

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja dat snap ik! Zou ook heel kwaad zijn in uw geval...alleen denk ik wel dat MP niet KAN weten of u dat wel of niet bent...en dat ze bezig zijn omdat na te gaan voor zover als ze dat kunnen....tja in de tussentijd kunnen ze twee dingen doen naar potentiele kopers toe:

1. Niets met het risico dat de koper wordt opgelicht terwijl hun bezig zijn de verkoper te "onderzoeken"

2. Een mailtje sturen naar geintereseerde kopers , met het risico dat een onschuldige verkoper de dupe is (zoals in uw geval)

Tja dat is een afweging....

Ik ben heel beniewd waarom MP over gaat tot blokeren van uw account (omdat dat de zwaartse maatregel is), u schrijft dat u ook computerspelletjes verkoopt kan het zo zijn dat er (perongelijk ) een gekopieerde tussen heeft gezeten?? Heeft u onlangs problemen ( wellicht onterecht) gehad met een koper??

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

@leojes30

de laatste tijd heb ik een paar spellen verkocht en die waren allemaal origineel. Ik kijk daar altijd heel goed naar en test ze altijd nog een keer voor ze de deur uitgaan zodat ik zeker weet dat ze het goed doen.
Verder heb ik echt alleen maar tevreden klanten.
Ik heb vandaag nog mailtjes gekregen van mensen die tevreden zijn.
Geen problemen op welke manier dan ook..anders zou ik het misschien nog kunnen begrijpen.

vandaar dat ik het allemaal zo gek vind..

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door nevermind »

Heb je nog mailadressen van jouw klanten/verkopers?

Op marktplaats kan je toch opnieuw een account aanmaken, en gewoon verder gaan.
Ik zou mij daar niet zo druk over maken, tenminste als je mijn eerste regel met ja kunt beantwoorden.

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

het antwoord op je eerste regel is ja:)
ik maak me inmiddels iets minder druk, maar kijkt marktplaats alleen naar je emailadres of ook naar je ip adres?
ik probeer gewoon een nieuw account en dan zie ik het verder wel.
ik zal in ieder geval de uitslag van de mensen van marktplaats hier melden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door ciske »

Als TS niks verkeerd heeft gedaan , snap ik de boosheid goed.

Ook snap ik MP wel , je wilt niet weten hoeveel mensen belazerd worden.
Wel zouden ze sneller antwoord moeten geven.

@Nevermind, denk dat TS op IP is geblokt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door nevermind »

moedervan2 schreef:het antwoord op je eerste regel is ja:)
ik maak me inmiddels iets minder druk, maar kijkt marktplaats alleen naar je emailadres of ook naar je ip adres?
ik probeer gewoon een nieuw account en dan zie ik het verder wel.
ik zal in ieder geval de uitslag van de mensen van marktplaats hier melden.
Probeer gewoon, een nieuwe account aan te maken, in de meeste gevallen wordt alleen het account geblokkeerd.
Dus je moet ook een ander e-mail adres aanmaken.
suc6

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door bianca82 »

het kan ook dat buiten mp iemand je een hak wil zetten..

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

even een update..het is inmiddels 4 dagen geleden en ik heb nog steeds geen enkele reactie gekregen van marktplaats!!!! :?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door sephora30 »

Belachelijk zeg :evil:

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door Leojes30 »

echt belachelijk IDD :( ....echt heel slecht van MP

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door nevermind »

moedervan2 schreef:even een update..het is inmiddels 4 dagen geleden en ik heb nog steeds geen enkele reactie gekregen van marktplaats!!!! :?
Zoals je schreef, heb je de gegevens van alle klanten nog allemaal kunnen bewaren.
Dus het loopt gewoon verder, of heb je buiten dat je geen bericht van MP hebt gehad problemen met de klanten ondervonden?

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

gisteren eindelijk bericht ontvangen van marktplaats :

In recent email contact tussen u en andere gebruikers van Marktplaats, heeft u bepaalde persoonsgegevens, die wij via het MIO ontvangen, genoemd. Om die reden is uw account geblokkeerd.

Wij vinden het erg vervelend dat dit onterecht is geweest en hebben de blokkade uiteraard gelijk ongedaan gemaakt. Om in de toekomst te voorkomen dat uw account wederom geblokkeerd wordt, is het van belang om niet meer via e-mail gebruikers te waarschuwen voor vermeende fraudeurs. Het staat u uiteraard vrij om andere gebruikers te wijzen op de checkfunctionaliteit van het Meldpunt Internetoplichting (https://www.mijnpolitie.nl/miocheck) om de gegevens van de verkoper te controleren.

Mocht u in de toekomst advertenties van vermeende fraudeurs tegenkomen, dan vernemen wij dit graag. Met behulp van de links bij 'Tip Marktplaats over deze advertentie' kunt u Marktplaats op de hoogte brengen van een dergelijke advertentie. U vindt deze link onderaan iedere advertentie.

U kunt dan de reden aangeven waarom de advertentie volgens u verwijderd zou moeten worden. Wij zullen de betreffende advertentie dan bekijken en waar mogelijk gepaste actie ondernemen.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Freek

Helpdesk medewerker

Ik vroeg me nog steeds af wat ik nu toch fout gedaan kon hebben, want snappen doe ik het nog steeds niet. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik iemand heb bedankt die een advertentie had staat met vermeende oplichters op marktplaats. Ik heb die persoon via mp een "bedankt voor de tip"mailtje gestuurd. Misschien is dat het ik weet het niet.

In ieder heb ik eindelijk bericht, maar ik blijf het allemaal echt een hele slechte actie vinden van mp.
.....

iedereen bedankt voor alle reacties en medelezen en medeleven :D

moedervan2
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2012 14:10

Re: Marktplaats behandeld me als crimineel

Ongelezen bericht door moedervan2 »

nevermind schreef:
Zoals je schreef, heb je de gegevens van alle klanten nog allemaal kunnen bewaren.
Dus het loopt gewoon verder, of heb je buiten dat je geen bericht van MP hebt gehad problemen met de klanten ondervonden?
het enige is dat sommige mensen afhaakte tijdens een onderhandeling omdat ze een waarschuwing kregen van mp...heel begrijpelijk zou ik zelf ook doen.
De spullen die ik betaald had heb ik gelukkig allemaal gekregen.
verder geen problemen.

Gesloten