LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats gratis?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

eddy123 schreef:Veel aanbieders zijn niet betrouwbaar en MP doet er weinig tot niets tegen.
Hoeveel procent is onbetrouwbaar? Het aantal klachten zegt niet zoveel. Als ze heel veel aanbieders hebben zitten er altijd wel een paar ***** tussen. Een site zonder aanbieders heeft ook geen *****. Maar je hebt er dan ook verder niets aan.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door eddy123 »

GJvdZ schreef:
eddy123 schreef:Veel aanbieders zijn niet betrouwbaar en MP doet er weinig tot niets tegen.
Hoeveel procent is onbetrouwbaar? Het aantal klachten zegt niet zoveel. Als ze heel veel aanbieders hebben zitten er altijd wel een paar *****'s tussen. Een site zonder aanbieders heeft ook geen *****'s. Maar je hebt er dan ook verder niets aan.
Voldoende procent om iedereen hier op dit forum te laten beweren dat je vooral niet op MP moet kopen en MP vooral niet moet vertrouwen. Voor de rest heeft u gelijk, het is een kip-ei verhaal.
Nederland heeft behoefte aan een goede betrouwbare handels-site. Dat zou de handel ten goede komen.
MP is niets meer dan een advertentie-site.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door prem »

Echt overwegend particulier vind ik speurders.nl

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door kweenie »

eddy123 schreef:Nederland heeft behoefte aan een goede betrouwbare handels-site. Dat zou de handel ten goede komen.
MP is niets meer dan een advertentie-site.
Als je de advertenties op MP of een vergelijkbare site zou moeten gaan controleren om na te gaan of het wel echt particulieren zijn, dan kost dat geld. Dan zul je dus moeten gaan betalen voor de advertenties. Maar dát is iets waar Nederland waarschijnlijk geen behoefte aan heeft.

Ik heb er trouwens zelf totaal geen problemen mee dat er ook commerciële advertenties tussen de particuliere advertenties staan. Ik ben niet principieel op zoek naar alleen particuliere advertenties. En als ik dat wel zou zijn, dan blader ik de bedrijven simpel weg.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door eddy123 »

kweenie schreef:Ik heb er trouwens zelf totaal geen problemen mee dat er ook commerciële advertenties tussen de particuliere advertenties staan. Ik ben niet principieel op zoek naar alleen particuliere advertenties. En als ik dat wel zou zijn, dan blader ik de bedrijven simpel weg.
Dat ben ik helemaal met u eens.
Ik beweer alleen dat MP dus een advertentie-site is en geen online-handelsplaats.
Tevens beweer ik dat MP een online handelsplaats in de weg staat. Het kan ook anders. Volgens mij is autoscout24.nl voor partikulieren gratis en wel degelijk een handelsplaats. Nu zijn auto's typisch dingen die je wel privé ophaalt en niet per pakket laat versturen, dus eigenlijk is het ook weer niet zo'n goede vergelijking. Wel slim van autoscout, maar nu hetzelfde voor zaken die je niet zelf gaat ophalen, maar wel kunt vertrouwen.

aimbob
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2014 14:13

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door aimbob »

Voor allen die de commerciële advertenties van Marktplaats beu is heb ik voor Firefox (browser) een plug-in geschreven. Deze plugin stelt je in staat advertenties en advertentieblokken te verbergen.

Volledig gratis!

Voor Chrome (browser) komt ook nog dezelfde plugin uit, maar deze is nog in ontwikkeling.

Verbergerbaar
  • Topadvertenties
  • Dagtoppers
  • Add-Mart advertenties
  • Advertenties met gekochte link
  • Marktplaats Extra
  • Advertenties van gebruikers
Marktplaats Anti Spam
  • [url=https://addons.mozilla.or...on/marktplaats-anti-spam/]https://addons.mozilla.or...on/marktplaats-anti-spam/[/url]
Screenshots
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:
kweenie schreef:Ik heb er trouwens zelf totaal geen problemen mee dat er ook commerciële advertenties tussen de particuliere advertenties staan. Ik ben niet principieel op zoek naar alleen particuliere advertenties. En als ik dat wel zou zijn, dan blader ik de bedrijven simpel weg.
Dat ben ik helemaal met u eens.
Ik beweer alleen dat MP dus een advertentie-site is en geen online-handelsplaats.
Tevens beweer ik dat MP een online handelsplaats in de weg staat. Het kan ook anders. Volgens mij is autoscout24.nl voor partikulieren gratis en wel degelijk een handelsplaats. Nu zijn auto's typisch dingen die je wel privé ophaalt en niet per pakket laat versturen, dus eigenlijk is het ook weer niet zo'n goede vergelijking. Wel slim van autoscout, maar nu hetzelfde voor zaken die je niet zelf gaat ophalen, maar wel kunt vertrouwen.

Je beweert wel veel he ?
MP is nog steeds een online-handelsplaats alleen zijn de advertenties erbij gekomen. Maar nog steeds gebruiken honderdduizenden per dag MP als online tweedehands handelsplaats.

Helaas voor de particulier heeft MP sinds de overname van Ebay het grotere geld gevonden door diverse rubrieken betaald te maken. En niet 1 of 2 euro wat nog te overzien zou zijn maar 6 euro en misschien sommige rubrieken zelfs meer.

Sinds de overname van Ebay is MP niet meer waarvoor het was opgericht......uitwisselen van tweedehands spullen. De online kringloopwinkel.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
eddy123 schreef:
kweenie schreef:Ik heb er trouwens zelf totaal geen problemen mee dat er ook commerciële advertenties tussen de particuliere advertenties staan. Ik ben niet principieel op zoek naar alleen particuliere advertenties. En als ik dat wel zou zijn, dan blader ik de bedrijven simpel weg.
Dat ben ik helemaal met u eens.
Ik beweer alleen dat MP dus een advertentie-site is en geen online-handelsplaats.
Tevens beweer ik dat MP een online handelsplaats in de weg staat. Het kan ook anders. Volgens mij is autoscout24.nl voor partikulieren gratis en wel degelijk een handelsplaats. Nu zijn auto's typisch dingen die je wel privé ophaalt en niet per pakket laat versturen, dus eigenlijk is het ook weer niet zo'n goede vergelijking. Wel slim van autoscout, maar nu hetzelfde voor zaken die je niet zelf gaat ophalen, maar wel kunt vertrouwen.

Je beweert wel veel he ?
MP is nog steeds een online-handelsplaats alleen zijn de advertenties erbij gekomen. Maar nog steeds gebruiken honderdduizenden per dag MP als online tweedehands handelsplaats.

Helaas voor de particulier heeft MP sinds de overname van Ebay het grotere geld gevonden door diverse rubrieken betaald te maken. En niet 1 of 2 euro wat nog te overzien zou zijn maar 6 euro en misschien sommige rubrieken zelfs meer.

Sinds de overname van Ebay is MP niet meer waarvoor het was opgericht......uitwisselen van tweedehands spullen. De online kringloopwinkel.
De ceo van marktplaats had en heeft dollartekens in de ogen $$$$$$$, het is geen bio vakantie onderneming

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door lpc »

Ik loop er steeds tegenaan dat er in meer rubrieken betaald moet worden en dat de prijzen voor advertenties stijgen.
Waarom gaat niet iedereen over op adverteren op www.Speurders.nl ?
Hier is alles gratis en overzichtelijk. Laat MP er maar achter komen dat de adverteerders niet blij zijn.

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door nibt »

Wat een hoop geklaag over de bek van een gegeven paard.

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor een advertentie op Marktplaats en heb er al een hoop gekocht en verkocht.

Natuurlijk zou het fijn zijn als die bedrijfsadvertenties er niet bij stonden, maar de mensen van Marktplaats moeten ook ergens hun brood mee verdienen.

Alternatieve sites zijn waardeloos omdat er te weinig adverteerders en koopjesjagers op actief zijn.
Het idee is om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen op 1 platform en dat doet Marktplaats nou eenmaal beter dan tweedehansje, particuliertje en gebruiktje.nl.

Zolang het gratis is zal ik er niet over klagen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nibt schreef:Wat een hoop geklaag over de bek van een gegeven paard.

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor een advertentie op Marktplaats en heb er al een hoop gekocht en verkocht.

Natuurlijk zou het fijn zijn als die bedrijfsadvertenties er niet bij stonden, maar de mensen van Marktplaats moeten ook ergens hun brood mee verdienen.

Alternatieve sites zijn waardeloos omdat er te weinig adverteerders en koopjesjagers op actief zijn.
Het idee is om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen op 1 platform en dat doet Marktplaats nou eenmaal beter dan tweedehansje, particuliertje en gebruiktje.nl.

Zolang het gratis is zal ik er niet over klagen.

Dan heb jij ook nog nooit een advertentie als bv een scooter neergezet. Of auto / caravan. Er zijn diverse rubrieken waarvoor je moet betalen.

http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005177

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door nibt »

Ik heb inderdaad nog nooit iets in die rubrieken neergezet.

Maar als ik een scooter wil kopen zoek ik op de naam van het model wat ik zoek en ga ik niet doorpluizen wat men allemaal in de gelijknamige rubriek heeft geplaatst.

Zo is een scooter die je voor vakantie gebruikt al gauw een kampeerartikel.

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door elenpe »

Mogelijk is er in uw omgeving deandere markt die "Koopplein"heet.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door jerwarm »

nibt schreef:Wat een hoop geklaag over de bek van een gegeven paard.

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor een advertentie op Marktplaats en heb er al een hoop gekocht en verkocht.

Natuurlijk zou het fijn zijn als die bedrijfsadvertenties er niet bij stonden, maar de mensen van Marktplaats moeten ook ergens hun brood mee verdienen.

Alternatieve sites zijn waardeloos omdat er te weinig adverteerders en koopjesjagers op actief zijn.
Het idee is om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen op 1 platform en dat doet Marktplaats nou eenmaal beter dan tweedehansje, particuliertje en gebruiktje.nl.

Zolang het gratis is zal ik er niet over klagen.
olaf79 schreef:Duidelijk verhaal. Simpele oplossing: als het niet bevalt ga je lekker ergens anders gratis advertenties maken. MP moet geld verdienen of dacht je soms dat alle software, servers en medewerkers voor niks jouw honderden advertenties in de lucht houden.

wat een onzin; Marktplaats was vroeger voordat het door Ebay was overgenomen gewoon een leuke site en handelsvloertje waar mensen die wat te koop hadden dit simpelweg kwijt konden voor een leuk bedrag.

de site werd ineens populair en het "grote geld" kreeg het in de smiezen, en moest de site ineens bedrijven ad's gaan toelaten en allerlei sluikreclame tussen de advertenties tot zelfs gewone bedrijven advertenties.

vroeger waren bedrijven NIET toegestaan op Marktplaats [voordat het commercieel werd] en kon je bedrijven door deze aan te geven de ad's laten verwijderen, het was alleen voor particulieren.

Nu is heel de site verpest door hem een nieuw jasje te geven [wat helemaal niet had gehoeven] maar wel nodig was zodat al die reclame te zien is zodra je marktplaats opgaat.
Het heeft helemaal niets meer te maken met leuke koopjes maar wel met 1 ding;
zakkenvullerij. Er zit een heel team die ook betaald moet worden ja, maar was niet nodig geweest. De site draaide vroeger prima en hoefde niet geupgrade te worden, iddg niet op deze manier...
diverse subadvertenties moet ineens [flink] voor betaald worden, diverse manieren om meer geld te vangen voor jouw advertentie hebben ze bedacht.


het is triest, kijk naar wat er bv met Youtube is gebeurd> precies hetzelfde....
Marktplaats is gewoon veel te duur geworden voor hetgeen ze aanbieden/ te bieden hebben.
ik doe er niets meer mee, gebruik mijn account niet meer. Als er wat te koop staat wat ik wil hebben dan bel ik en koop ik het. Aan mij verdienen ze geen stuiver meer. :|

jij spant het paard achter de wagen, ik stel dat de site helemaal niet opgeschaald had hoeven worden en overgekocht. Dan was die modernisering niet nodig geweest [of niet in de mate] waren al die medewerkers niet nodig geweest, hadden die advertenties gewoon betaalbaar gebleven en had je die oerirritante ad's/banners/knipperende balken en alles wat je maar op kan noemen NIET op deze site gehad. :evil: :shock:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 25 dec 2014 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door jerwarm »

Marktplaats is allang niet meer waar het eerst om draaide; zij wordt nu in leven gehouden door de bedrijven en het geld wat met die bedrijven ad's/banners etc wordt verdiend.

particulieren kunnen ze nu wel missen, het zal steeds meer voor bedrijven gaan worden. Vandaar dat al die sub rubrieken nu ook ineens betaald moeten worden, en overal bedrijven ad's staan...
Marktplaats interesseert zich niet meer in/voor de particulier....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door Har06 »

jerwarm schreef:Marktplaats is allang niet meer waar het eerst om draaide; zij wordt nu in leven gehouden door de bedrijven en het geld wat met die bedrijven ad's/banners etc wordt verdiend.

particulieren kunnen ze nu wel missen, het zal steeds meer voor bedrijven gaan worden. Vandaar dat al die sub rubrieken nu ook ineens betaald moeten worden, en overal bedrijven ad's staan...
Marktplaats interesseert zich niet meer in/voor de particulier....
waarom zouden ze ook, poen poen :)

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Buiten de (poen poen,) speeld er nog iets anders mee:

Niet zo lang geleden heb ik als particulier een flink schip aangeboden via MP, ik moest daar kosten voor betalen, en als de adv. zakte werd hij tegen kosten weer op 1 gezet.
Nu zijn kosten nooit zo leuk, maar de andere kant is, dat je een enorm gebied bestrijkt, wat je b.v. met een krant maar één dag heb.
Door MP te kiezen, is het toch verkocht, tegen ongeveer € 300,= aan kosten, dus het ligt er wel aan wat je aanbied, dan zijn de kosten te verwaarlozen.
Maar het blijft keuze van de adverteerder om deze weg te volgen, en is vrij om het niet te doen.
Scheepmakelaars b.v. rekenen het meervoudige, vandaar mijn keuze.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nibt schreef:Ik heb inderdaad nog nooit iets in die rubrieken neergezet.

Maar als ik een scooter wil kopen zoek ik op de naam van het model wat ik zoek en ga ik niet doorpluizen wat men allemaal in de gelijknamige rubriek heeft geplaatst.

Zo is een scooter die je voor vakantie gebruikt al gauw een kampeerartikel.

Daarom dus.

Maar willen kopen en te koop aanbieden zijn 2 verschillende zaken he. Een koper betaalt niet voor de advertentie en daar hebben we het over.

Als jij een scooter aanbiedt en deze in de ?? kampeerrubriek ?? zet.....zal je deze niet snel kwijtraken. Sterker, deze zal vrij snel verwijderd worden of een bericht krijgen dat je in de verkeerde rubriek hebt geplaatst met als gevolg dat je alsnog moet betalen.

Zie de eerdere link welke ik heb gegeven.

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door nibt »

Teunbosseman schreef:
nibt schreef:Ik heb inderdaad nog nooit iets in die rubrieken neergezet.

Maar als ik een scooter wil kopen zoek ik op de naam van het model wat ik zoek en ga ik niet doorpluizen wat men allemaal in de gelijknamige rubriek heeft geplaatst.

Zo is een scooter die je voor vakantie gebruikt al gauw een kampeerartikel.

Daarom dus.

Maar willen kopen en te koop aanbieden zijn 2 verschillende zaken he. Een koper betaalt niet voor de advertentie en daar hebben we het over.

Als jij een scooter aanbiedt en deze in de ?? kampeerrubriek ?? zet.....zal je deze niet snel kwijtraken. Sterker, deze zal vrij snel verwijderd worden of een bericht krijgen dat je in de verkeerde rubriek hebt geplaatst met als gevolg dat je alsnog moet betalen.

Zie de eerdere link welke ik heb gegeven.
Zoals ik al aangaf gebruiken mensen die op zoek zijn naar een scooter de zoekfunctie. Lukraak de rubriek 'scooters' doorpluizen met alle advertenties van nieuwe scooters, uitlaten, scooterstickers etc. is voor mensen uit de generatie jonger dan 60 jaar niet gebruikelijk.

Er is van mij nog nooit een advertentie verwijderd vanwege verkeerde rubriek en raak mijn spullen wel kwijt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Marktplaats gratis?

Ongelezen bericht door berndv »

nibt schreef:Lukraak de rubriek 'scooters' doorpluizen met alle advertenties van nieuwe scooters, uitlaten, scooterstickers etc. is voor mensen uit de generatie jonger dan 60 jaar niet gebruikelijk.
Dat ben ik niet met je eens. Ben zelf net over de helft van de 60 en gebruik meestal niet de zoekfunctie. Ik koop en verkoop regelmatig zaken voor mijn gitarenhobby(gitaren, versterkers, effecten en accessoires). Meestal ben ik dan gewoon door de rubrieken aan het grasduinen, gewoon kijken of er wat interessants bij zit.

Als ik weer een andere auto zoek ook. Vaak heb ik een bepaald model voor ogen, dus ga ik naar de categorie auto's, dan selecteer ik het merk, zet wat filters aan qua afstand, bouwjaar en dergelijke en zie dan wel wat er voorbij komt.

Mede doordat velen op marktplaats zulke wazige titels gebruiken ben ik veelal gestopt met het gebruiken van de zoekfunctie. Ben waarschijnlijk ook nog nooit een advertentie van u tegen gekomen :D

Gesloten