LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door borgqueenx »

Ik heb een eigennaardig probleem met marktplaats.
Ik heb airpods pro gekocht van 180 euro via marktplaats, en heb niet echt een idee van een oplichter bij deze verkoop. Echter heeft marktplaats de gebruiker en zijn advertentie verwijderd omdat het "vermoeden" is van oplichterij.

Echter zijn er een aantal punten waar ik dit in twijfel trek:

1. De foto's van het product waren redelijk slecht en leken zelf gemaakt te zijn, ik herkende ze niet van eerste google afbeelding resultaten en ook niet bij andere advertenties.

2. De verkoper sprak goed Nederlands in plaats van gebrekkig, en deed niet een copy-paste verhaal wat je vaak meemaakt.

3. Nadat de verkoper mijn bod accepteerde was zijn eerste bericht "Deal. Wanneer kunt u langs komen?" een oplichter zal dit denk ik niet zo snel vragen.

4. Nadat ik betaald heb (niet met gelijk oversteken) heb ik met een alternatief account een hoger bod gedaan. De verkoper contacteerde me en vertelde dat ik net te laat was, en dat het product al verkocht was aan iemand anders.

5. De verkoper account was 12 jaar oud. Echter doet dit niet zo veel voor vertrouwen, door accounts die gestolen worden of jaren lang op non-actief worden gezet.

6. Waarom airpods pro als je iphones kan "verkopen"/ oplichten?

Dit zijn dingen die je in elk geval niet vaak tegenkomt bij oplichterij, en wellicht waarom het zo vertrouwd aanvoelde, maar toch heb ik nog steeds het idee dat het geen oplichter was en vind ik het vervelend dat marktplaats de account zonder pardon verwijderd, nu heb ik geen communicatie mogelijkheid meer.

Enig idee hiervan? Eerder meegemaakt?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 nov 2019 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel bondiger gemaakt

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als de verkoper eerlijk is, zal hij of het geld terug storten of dmv 1ct overboeken, om je adresgegevens vragen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vind ik jouw verhaal merkwaardig - om andere redenen.
borgqueenx schreef:
27 nov 2019 20:56

2. De verkoper sprak goed Nederlands in plaats van gebrekkig, en deed niet een copy-paste verhaal wat je vaak meemaakt.

4. Nadat ik betaald heb (niet met gelijk oversteken) heb ik met een alternatief account een hoger bod gedaan. De verkoper contacteerde me en vertelde dat ik net te laat was, en dat het product al verkocht was aan iemand anders.
Wat heeft al dan niet goed/gebrekkig Nederlands te maken met de eerlijkheid van de verkoper?

Als de verkoper vraagt wanneer je het op komt halen - waarom betaal je dan vooraf?

Waarom doe je met een ander account een hoger bod?

Wat wil je bereiken met je topic?

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door borgqueenx »

witte angora schreef:
27 nov 2019 21:26
Eerlijk gezegd vind ik jouw verhaal merkwaardig - om andere redenen.
borgqueenx schreef:
27 nov 2019 20:56

2. De verkoper sprak goed Nederlands in plaats van gebrekkig, en deed niet een copy-paste verhaal wat je vaak meemaakt.

4. Nadat ik betaald heb (niet met gelijk oversteken) heb ik met een alternatief account een hoger bod gedaan. De verkoper contacteerde me en vertelde dat ik net te laat was, en dat het product al verkocht was aan iemand anders.
Wat heeft al dan niet goed/gebrekkig Nederlands te maken met de eerlijkheid van de verkoper?

Als de verkoper vraagt wanneer je het op komt halen - waarom betaal je dan vooraf?

Waarom doe je met een ander account een hoger bod?

Wat wil je bereiken met je topic?
Omdat het 230 kilometer ver was, en daardoor ophalen voor mij geen optie was.
De meeste oplichters gebruiken slecht Nederlands. Soms zelfs expres, om slimme mensen weg te filteren. Efficiencie. Zie: https://www.quora.com/Why-are-email-sca ... en-English

En ik doe met een ander account een bod om te kijken hoe er gereageerd word. Een oplichter zou je van zeggen dat deze gewoon nog een keer hetzelfde product probeert te "verkopen".

Zin van dit topic? Frustratie wegtypen en kijken of er meer mensen dit overkomen is, en wat eventuele opties zijn.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb je al contact met marktplaats gehad?

borgqueenx
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 dec 2010 21:41

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door borgqueenx »

Nijogeth schreef:
27 nov 2019 22:07
Heb je al contact met marktplaats gehad?
op dit moment mee bezig, al verwacht ik een standaard antwoord te krijgen die totaal niets helpt. Helaas werkt elk groot bedrijf op deze manier. het is al bijzonder dat je ebay (marktplaats) uberhaupt kan mailen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

borgqueenx schreef:
27 nov 2019 22:22
Nijogeth schreef:
27 nov 2019 22:07
Heb je al contact met marktplaats gehad?
op dit moment mee bezig, al verwacht ik een standaard antwoord te krijgen die totaal niets helpt. Helaas werkt elk groot bedrijf op deze manier. het is al bijzonder dat je ebay (marktplaats) uberhaupt kan mailen.
Dus je gaat een heel topic sturen voordat je weet wat het antwoord is van marktplaats, lekker voorbarig. Er zijn voldoende grote bedrijven die je gewoon kan mailen en die antwoorden ook.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Heb je geen telefonisch contact met de verkoper gehad voordat je je geld over hebt gemaakt? Vind ik voor mezelf een eerste vereiste als ik iets moet kopen van een onbekende. Even horen wie ik aan de telefoon krijg.
Maar waarschijnlijk heb jij dat dus niet gedaan, anders had je wel een mogelijkheid om alsnog contact met de verkoper op te nemen.
Hoe dan ook: succes, en ik hoop dat je ofwel je geld terug krijgt ofwel alsnog de airpods opgestuurd krijgt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

v.d.Heyden schreef:
27 nov 2019 22:36
Heb je geen telefonisch contact met de verkoper gehad voordat je je geld over hebt gemaakt? Vind ik voor mezelf een eerste vereiste als ik iets moet kopen van een onbekende. Even horen wie ik aan de telefoon krijg.
Maar waarschijnlijk heb jij dat dus niet gedaan, anders had je wel een mogelijkheid om alsnog contact met de verkoper op te nemen.
Hoe dan ook: succes, en ik hoop dat je ofwel je geld terug krijgt ofwel alsnog de airpods opgestuurd krijgt.
Op basis van
De verkoper sprak goed Nederlands in plaats van gebrekkig, en deed niet een copy-paste verhaal wat je vaak meemaakt
kun je veronderstellen dat hij de verkopen heeft gesproken. De vraag blijft dus waarom hij een topic hier aanmaakt voor een wildvreemde van zijn marktplaats account is verwijderd en zelf bij Marktplaats gaat klagen. Nergens lees ik dat hij de verkopen niet meer kan bereiken of de airpods niet heeft ontvangen of verwacht niet te ontvangen.

Los dat marktplaats daarna geen partij meer is, immers heeft TS niet gebruik gemaakt van de dienst gelijkoversteken. En als het airpods pro zijn die hij heeft gekocht dan is hij zeker opgelicht, het bedrag van € 180,00 is veel te laag. Apple producten verliezen niet zo snel hun waarde.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door moederslink »

borgqueenx schreef:
27 nov 2019 20:56
(...)Echter heeft marktplaats de gebruiker en zijn advertentie verwijderd

(...)vind ik het vervelend dat marktplaats de account zonder pardon verwijderd, nu heb ik geen communicatie mogelijkheid meer.
borgqueenx schreef:
27 nov 2019 22:22
Nijogeth schreef:
27 nov 2019 22:07
Heb je al contact met marktplaats gehad?
op dit moment mee bezig....
Vreemd verhaal vind ik.
Hoe weet u dat MP dat account heeft verwijderd? U heeft toch nog niet echt contact met MP gehad , u bent daar nog mee bezig ?


witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door witte angora »

borgqueenx schreef:
27 nov 2019 20:56
Echter heeft marktplaats de gebruiker en zijn advertentie verwijderd omdat het "vermoeden" is van oplichterij.
borgqueenx schreef:
27 nov 2019 22:22
Nijogeth schreef:
27 nov 2019 22:07
Heb je al contact met marktplaats gehad?
op dit moment mee bezig, al verwacht ik een standaard antwoord te krijgen die totaal niets helpt.
Hoe weet je zo goed dat de gebruiker verwijderd is vanwege een vermoeden van oplichterij? Je hebt immers van MP nog geen bericht gehad. Ze zullen jou de reden ook absoluut niet vertellen als je de gebruiker niet bent.

Gaat het toevallig om je eigen account?

Sorry, ik vind het maar een raar en vaag verhaal.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora . “Ze zullen jou de reden ook absoluut niet vertellen als je de gebruiker niet bent.”

Dat klopt niet hoor, MP stuurt je weleens een berichtje als de verkoper niet betrouwbaar is en zijn advertentie door hen verwijderd wordt.
Het zou dus zo kunnen zijn dat TS hier een mailtje van MP over gehad heeft, maar je kunt daar niet op reageren.

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ze zullen jou de reden ook absoluut niet vertellen als je de gebruiker niet bent.

Dat doen ze wel, kreeg deze week ook nog een dergelijk mailtje van MP.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan snap ik dit topic nog minder...

Wat TS in dat geval moet doen is aangifte van mogelijke oplichting om achter zijn geld aan te kunnen gaan. In plaats daarvan opent hij hier een topic om te bewijzen dat de oplichter geen oplichter is.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
28 nov 2019 08:54
Maar dan snap ik dit topic nog minder...

Wat TS in dat geval moet doen is aangifte van mogelijke oplichting om achter zijn geld aan te kunnen gaan. In plaats daarvan opent hij hier een topic om te bewijzen dat de oplichter geen oplichter is.
TS heeft twijfels of het wel een oplichter was, dus waarom zou hij aangifte moeten doen?
En waarom zou hierover geen topic geopend mogen worden, daar is het toch een consumentenforum voor? Gaan forummers hier tegenwoordig bepalen waarover een topic mag gaan??
Ik vermoed dat MP heus nog wel een berichtje met advies zal sturen aan TS.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind de vraag van TS niet zo gek. Blijkbaar had/heeft hij er wel vertrouwen in, maar is het account om een andere reden (bijvoorbeeld een dispuut met een andere koper) beëindigd. Marktplaats informeert in zo'n geval dan altijd degenen met wie het bewuste account recent gehandeld heeft.

Ik zou gewoon even contact met MP opnemen. En kijk even in je mailbox die bij je marktplaatsaccount hoort, misschien zijn de kopien van je berichten per mail verstuurd en kan je via die weg nog contact leggen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door JozJan »

Belangrijke vraag is of de AirPods al zijn ontvangen door TS?
contact zoeken met MP is inderdaad de beste optie. Berichten per mail zoeken heeft denk ik geen zin, die gaan via een MP alias, niet rechtstreeks naar de ontvanger.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
28 nov 2019 09:26
Berichten per mail zoeken heeft denk ik geen zin, die gaan via een MP alias, niet rechtstreeks naar de ontvanger.
Juist wel. Daarom geef ik die tip. JE kunt het mailadres weliswaar niet zien, maar de mail wordt direct doorgestuurd naar de verkoper.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Marktplaats verwijdert account van verkoper, geld al overgemaakt

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
28 nov 2019 09:36
JozJan schreef:
28 nov 2019 09:26
Berichten per mail zoeken heeft denk ik geen zin, die gaan via een MP alias, niet rechtstreeks naar de ontvanger.
Juist wel. Daarom geef ik die tip. JE kunt het mailadres weliswaar niet zien, maar de mail wordt direct doorgestuurd naar de verkoper.
Als MP het account heeft verwijderd van de verkoper, kun je ook niet meer via de mail van MP contact met hem opnemen.

Gesloten