LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mensen - ga nooit naar tele2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Stop Tele2.nl

Beste mensen,

Zie mijn relaas eerder op dit forum (zie pagina 9 - Tele2 ellende). Ondertussen wederom contact opgenomen en wat blijkt nu: er zijn problemen in de wijkcentrale en het gaat nog even duren. (lees nog een maand)
Hierop aangegeven aan tele-2 dat dit voor mij niet handig is en dat ik het jammer vind dat ze dit niet eerder hebben gecommuniceerd.

Lang verhaal kort te maken: ik gaf aan Tele2 aan (Johan) dat ik weg wil bij Tele2. Vervolgens wordt ik door hen gehouden aan het feit dat ze twee maanden (!!!) erover mogen doen om het product technisch te kunnen leveren. En tja, zegt Johan van Tele-2, daar ben ik toch echt telefonisch mee akkoord gegaan (was binnen twee minuten geregeld, denk je nu echt dat ze alle artikelvoorwaarden hebben doorgesproken?? NOT)
IK BEN BOOS. Ik ben een klant en ik word behandeld als een klein kind.

Dus mensen, 1 tip, het klinkt aantrekkelijk de cheap aanbiedingen. Nou communicatie is nog cheaper bij Tele-2 en totaal klant onvriendelijk. Ze verwijzen naar artikel 12, lid sub likmevestje. Maar ondertussen zit ik aan ze vast. Volgende stappen worden genomen.

Iemand anders nog tips?
Laatst gewijzigd door BugMeNot op 04 aug 2009 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

ejwedje
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 sep 2004 17:49

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door ejwedje »

Ja, je bent een schaap als je erin trapt :lol: Dat laten ze elke dag in de reclame zien :roll:

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Beste reageerder,

Bedankt voor je opmerking. Ik vroeg om tips, niet om uitgeblaat te worden, dat word ik al door hoofdschaap Tele2 gedaan. :lol:

Groet
Tele-2 hater (ondertussen)

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte BugMeNot,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ bugmenot:

Wat is het probleem? Je weet toch dat je de overeenkomst nu al kan ontbinden? Dat kan al 30 dagen nadat je hebt besteld. Ik heb je eerder al onderstaande info gegeven:

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Dat Tele2 je vertelt dat ze 2 maanden mogen doen over het realiseren van een aansluiting is het zoveelste bewijs dat Tele2 klanten glashard voorliegt.

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Bedankt voor de link. Ik heb zojuist een aangetekende brief verzonden. Wellicht dat ik terug krijg van Tele2 dat ze volgens de voorwaarden 2 maanden erover mogen doen. Maar dan krijgen ze te maken met mijn advocaat.

paarsvogeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2009 10:23

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door paarsvogeltje »

Hallo allemaal, ook ik heb een mooi verhaal!

Wij zijn 25 mei 2009 verhuisd van de ene gemeente naar een andere (nieuwbouwhuis) en wij hebben ruim voor die datum onze verhuizing via de website, mét behulp van één van de Tele2-medewerkers, doorgeven. Wij waren prima tevreden met onze internetverbinding en onze vaste telefoon.(Tele2 compleet)

Toen wij daadwerkelijk verhuisd waren bleek, dat we geen telefonie hadden, en ook geen internet. Lag aan de KPN wisten ze te vertellen. Ik heb de KPN gebeld, maar bij KPN werd ik weer terugverwezen naar Tele2 en weer terug.
Na een paar keer onzinnig heen en weer geslingerd te zijn bleek dat ze ons abonnement stopgezet hadden (ook telefoon!) omdat er geen 20 mb internet konden leveren op ons nieuwe adres, maar maar 4 mb.
Dit zonder ons te informeren.

Wij hadden er een beetje onze buik van vol en zochten contact met Ziggo, om daar de diensten van af te gaan nemen. Na nog een laatste ‘officieel opzegtelefoontje’ met Tele2, bleek ‘ineens!’dan er wel 20 mbgeleverd kon worden.

Helaas zou een nieuwe aansluiting wel weer tussen de 3 en 4 weken gaan duren. Maar, omdat we dus altijd naar tevredenheid klant zijn geweest en dat graag wilden blijven, belden we Ziggo toch maar weer af… Achteraf stom, want daar zouden we binnen 2 weken over telefonie en internetbeschikken, waar al 1 wachtweek van verlopen was!

Op 02.07.2009 kreeg ik op mijn mobiel een sms met de tekst dat onze bestelling nog steeds via planning verliep, en op 03.07.2009 kreeg ik er eentje met de tekst dat de oplevering van internet 23 juli gepland stond. En op 21 juli kreeg ik er weer eentje, met de tekst dat internet donderdag 23 juli na 19.00 uur opgeleverd werd.
Ik heb zelfs nog tele2 gebeld met de vraag of ook de telefoonlijn dan zou gaan werken en ja hoor, dat werd bevestigd.

Ondertussen was ook de modem mét bevestigingsbrief aangekomen, waarin nogmaals 23 juli werd vermeld en tevens ons tijdelijk telefoonnummer.

En jawel, op 23 juli werd er weer een berichtje verzonden dat de internetverbinding na 19.00 uur actief werd.

Dus op zaterdag 25 juli kwam er een (eigen) monteur langs om alles voor ons aan te sluiten. Maar toen bleek dat er helemaal geen signaal was, dus geen telefoon én geen internet! Moest hem trouwens wel betalen.

Ik heb meteen maar weer de superservicedesk gebeld, maar ik werd ronduit belachelijk behandeld. Blijkbaar was er een ‘vertraging’ en ik moet maar wachten tot 13 augustus, want dan zou alles pas gaan werken. Hoe en waarom? Nee, dat werd niet verteld.

Ik heb meteen een officiele klachtenbrief gestuurd, waar ik nog steeds geen enkele reactie op heb ontvangen.
Ik ben echt zo boos!!! Dit opzeggen en weer een andere provider zoeken klinkt makkelijk, maar ik heb gewoon geen zin om ook nog maar één dag langer te moeten wachten. Ik heb het bange vermoeden dat ook 13 augustus as. het dus niet gaat werken.

Maar al met al zitten we dus wel mooi zowat 3 maanden door hun fout zonder internet en vaste telefonie en echt niémand bij Tele2 doet ook maar enige moeite om dit op te lossen.
Je staat echt gewoon machteloos en het lijkt ze echt niet te interesseren. Zelfs op een officiele klachtenbrief waarin ik dreig met verdere stappen reageren ze niet...(geen dreigement trouwens, na 13 augustus schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in, en misschien ga ik nog wel verder)
Weet iemand wat te doen om door te dringen bij Tele2?

Ikke heel goed begrijp
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jun 2009 04:45

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door Ikke heel goed begrijp »

Ik ben al meer dan drie jaar geleden overgestapt van KPN (en Planet voor internet) naar Tele2, ben nog steeds erg tevreden over deze provider en voel me beslist geen schaap.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door Machtold »

Dan wacht maar eens af als je iets wil veranderen bij het schaap...dan leer je hem kennen en merk je dat hun administratie een puinhoop is.

Sta niet raar te kijken als je opgezegd bij ze dat er opeens maanden later weer een bedrag door ze afgeschreven wordt. Bel ze op en vraag wat te doen. De medewerker adviseert je om het bedrag te storneren, maar let op: als je dat doet staat binnen no time interum justitia bij je op de stoep. En weten ze bij het schaap opeens niet meer waarover je het hebt en moet je het met het incassoburo regelen, want de vordering is al uit handen gegeven. Je hebt alles duidelijk op papier, bewijzen zat, maar betalen zal je!
Dat schaap luistert niet naar (ex) klanten en doet maar wat....ik ben in elk geval blij dat ik van ze af ben en zal ook nooit meer in hun goedkope praatjes trappen!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Als ik elke keer dat mensen zeiden "Koop nooit wat van X" "Ga nooit naar Y" "Bestel nooit wat bij Z" dan had ik nu waarschijnlijk in een grot m'n eigen eten moeten verbouwen. Elk bedrijf doet wel iets fout, daar ontkom je gewoon helaas niet aan. Hoe kun je van een bedrijf met miljoenen klanten verwachten dat het bij elke klant goed gaat? Dat is gewoon niet te doen,

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Beste Moppentapper,

Ik weet niet of je wel eens dit forum bezoekt maar het staat VOL met klachten over Tele2. En nee, ik ben geen zeiker. Ik ben ruim 7 jaar tevreden klant geweest bij UPC. Nooit hoeven te bellen, nooit problemen. Was ik daar maar gebleven...
Bij Tele2 is het vanaf dag 1 al ellende. Dus ga nou niet zeggen dat elk bedrijf met miljoenen klanten zo werkt, want het valt wel op dat bij Tele2 heel veel klagers zijn!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mensen - ga nooit naar tele2

Ongelezen bericht door henk51 »

Moppentapper komt al een hele tijd op dit forum,en als je bij de zoek functie UPC invult zul je waarschijnlijk meer klachten tegen komen dan Tele2.Kijk tevreden mensen starten geen topic. Maar bij iedere kabelaar gaat er wel eens iets mis en hoe groter de kabelaar hoe meer klachten.En wat moppentapper probeert te zeggen dat als je de raad van de klagers gaat opvolgen je nergens een abonnement moet gaan afsluiten. Jij was 7 jaar tevreden bij UPC en gaat nu waarschijnlijk weg omdat Tele2 goedkoper is. En ze lezen inderdaad niet alle voorwaarden voor in het intake gesprek maar ze staan wel op internet dus had je ze vooraf kunnen nalezen en bestuderen.En als het in de voorwaarden staat kan zo'n rechtsbijstand verz. advocaat ook niet veel voor je doen.

gr Henk

Gesloten