LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn album.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Mijn album.nl

Ongelezen bericht door natuurmens »

Beeldrechten
Ik vind het maar vreemd als je een foto's aan andere laat zien. En bij mijnalbum.nl moet je beeldrechten aan hen overdragen als je deze aan andere laat zien of wil delen.
Als kunstenaar vind ik dat dit in strijd is met de beeldrechten foto's op Internet laten zien wil nog niet zeggen dat je beeldrechten overdraag zodat mijnalbum hier nog extra aan kan verdienen door er kaarten van te maken en te verkopen zonder dat de maker daarvan in kennis wordt gesteld als je akkoord met de voorwaarden hebt aanvinkt. Daarbij bij je beeldrecht aan hen overdraagt.
Dat betekend dat je voor opslag van je foto's betaald omdat je computer het een en ander kan gebeuren en als je ze wil delen met andere geef je mijnalbum je beeldrechten af dat is te gek van woorden. Zij kunnen hierdoor geld op andermans/jou foto's verdienen zonder dat de maker daar wat van te zien krijgt en het recht op verkoop afgeeft omdat je de beeldrechten hebt overgedragen aan Mijnalbum.nl

Andriesnolles
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011 11:23

Re: Mijn album.nl

Ongelezen bericht door Andriesnolles »

@Natuurmens: dit is alleen van toepassing op foto's die openbaar worden gemaakt. Bij het privé delen van foto's via MijnAlbum.nl blijven de rechten bij u als uploader.

Verreweg de meeste foto's die op MijnAlbum geplaatst worden, worden privé gedeeld. Een zeer klein deel van de gebruikers kiest ervoor om foto's openbaar te maken. Zij dienen expliciet akkoord te gaan met de specifieke voorwaarden die hiervoor gelden op het moment dat zij foto's openbaar maken.

Als u foto's deelt via MijnAlbum.nl met vrienden en familie hoeft u zich nergens zorgen over te maken. Uw foto's blijven standaard privé en u behoudt dus de rechten op uw foto's.

Met vriendelijke groet,

Andries Nolles
MijnAlbum.nl

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: Mijn album.nl

Ongelezen bericht door natuurmens »

Ja dat kan wel zijn maar als kunstenaar wil je opdrachten binnen halen dat betekend niet dat je als je foto's publiceert ook hiermee de rechten overdraagt. Ik vind dit misbruik maken van andermans rechten van Mijn Album dat betekend voor de gene die zijn foto's publiceert zijn rechten overdraag en jullie met de winst ervan door gaan terwijl het voor bij brood winning is. Ik heb daarom ook mij account opgezegd ent tevens alle foto's die ik openbaar had staan verwijderd.

Dat heet volgens mij hebben jullie hier geen contact overgehad met stichting beeldrecht die deze rechten vertegenwordig voor ieder.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mijn album.nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

natuurmens schreef:Ja dat kan wel zijn maar als kunstenaar wil je opdrachten binnen halen dat betekend niet dat je als je foto's publiceert ook hiermee de rechten overdraagt. Ik vind dit misbruik maken van andermans rechten van Mijn Album dat betekend voor de gene die zijn foto's publiceert zijn rechten overdraag en jullie met de winst ervan door gaan terwijl het voor bij brood winning is. Ik heb daarom ook mij account opgezegd ent tevens alle foto's die ik openbaar had staan verwijderd.

Dat heet volgens mij hebben jullie hier geen contact overgehad met stichting beeldrecht die deze rechten vertegenwordig voor ieder.
Publiceren op een site waar je wel de eigenaar van de rechten blijft. Niemand verplicht je om je foto's bij Mijn Album te publiceren.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mijn album.nl

Ongelezen bericht door Winterman »

GJvdZ schreef:
Publiceren op een site waar je wel de eigenaar van de rechten blijft. Niemand verplicht je om je foto's bij Mijn Album te publiceren.
Het is natuurlijk wel gratis!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mijn album.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
natuurmens schreef:Ja dat kan wel zijn maar als kunstenaar wil je opdrachten binnen halen dat betekend niet dat je als je foto's publiceert ook hiermee de rechten overdraagt. Ik vind dit misbruik maken van andermans rechten van Mijn Album dat betekend voor de gene die zijn foto's publiceert zijn rechten overdraag en jullie met de winst ervan door gaan terwijl het voor bij brood winning is. Ik heb daarom ook mij account opgezegd ent tevens alle foto's die ik openbaar had staan verwijderd.

Dat heet volgens mij hebben jullie hier geen contact overgehad met stichting beeldrecht die deze rechten vertegenwordig voor ieder.
Publiceren op een site waar je wel de eigenaar van de rechten blijft. Niemand verplicht je om je foto's bij Mijn Album te publiceren.
Ik zou je aanraden om de foto's alleen te publiceren op een website die van jouw is. Dat kost je een klein bedrag per jaar, maar dan is het jouw website, jouw domein, en bepaal jij wat wie mag met je foto's.

Gesloten