Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gerrie Engels
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2022 10:53

Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Gerrie Engels »

Heb bericht gekregen dat vanaf 22 juni het emailadres van Online.nl p/m €4 gaat kosten. (Ik zit bij ZIGGO.nl maar kon emailadres van Online al die jaren behouden)
Via een link van online in hun mail kon he dan door vermelding van mijn klantnummer (hetgeen bij hen bekend is) en emailadres het abonnement van €4 bevestigen. Je zou dan een bevestigingsmail van Online terugkrijgen. Aanmelden MOET voor 22 juni anders alle mail kwijt en je adres.
Paar keer geprobeerd doch geen mail van Online. 3x gebeld hierover. Zou vorige week in een bulk de bevestiging krijgen omdat zij daar een probleem hadden. Deze week nog geen bevestigingsmail ontvangen. Weer gebeld en antwoord was heel kortaf 'ik moet het maar blijven proberen' met het risico dat ik alles kwijt ben straks.
Wie heeft dit ook en/of weet wat ik nog kan doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jun 2022 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is even werk, maar begin met een nieuw mailadres en dan in de oude mailbox terugbladeren van wie je mail krijgt. Mogen ze blijven mailen, geef het nieuwe mailadres door. Let op: bij een reeks bedrijven kan dit niet online, maar moet je bellen.
Denk ook aan allerhande accounts van sociale media.

Op deze manier kun je vrij snel je online-adres opheffen, want 48 euro per jaar is 8x meer dan wat wij betalen voor een mailadres op een eigen domein.

Het lijkt mij een actie van Online om meer omzet te genereren danwel slapende klanten kwijt te raken.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Dat is hetzelfde wanneer ze je brievenbus dichtspijkeren wanneer post.nl van eigenaar zou verwisselen.
Ik heb vier jaar geleden dezelfde ellende meegemaakt toen Onsnet Eindhoven overgenomen werd door KPN. Net tijdens die omschakeling verhuisde ik 100 meter verder op. Iedereen in de wijk mocht zijn E-mail-account behouden behalve ik omdat ik verhuisde, was ik twee weken eerder verhuist had ik mijn E-mailaccount ook behouden. Die ambtelijk houten Klaasen snappen niet wat het betekent dat je onbereikbaar wordt in een tijd dat bijna alles per E-mail verloopt: zoals rekeningen van nutsbedrijven; de Gemeente; de tandarts; abonnementen; enz. enz. Natuurlijk heb je je (e-mail) adreswijziging doorgegeven, maar die wordt niet altijd in hun administratie goed verwerkt. Bij telefoon neem je het telefoonnummer ook mee wanneer je binnen de regio van het kengetal verhuist. Het zou wettelijk verplicht moeten worden dat je je Email account behoudt bij verhuizing: technisch is dat mogelijk.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Jan Wijn schreef:
10 jun 2022 14:08
Het zou wettelijk verplicht moeten worden dat je je Email account behoudt bij verhuizing: technisch is dat mogelijk.
Dat is toch precies wat hier aangeboden wordt, de mogelijkheid een oud mailadres te blijven gebruiken. Alleen voelt TS zich onzeker of het wel de benodigde aandacht krijgt en goed gaat maar de intentie is dat dat dus aan te bieden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jan Wijn schreef:
10 jun 2022 14:08
Dat is hetzelfde wanneer ze je brievenbus dichtspijkeren wanneer post.nl van eigenaar zou verwisselen.
Nee, dit is hetzelfde als dat jij zou verhuizen en verwacht dat je tot in lengte van dagen toegang houdt tot de brievenbus van je vorige huis.
Jouw voorbeeld zou opgaan als provider A wordt overgenomen door provider B. Maar TS is blijkbaar overgestapt naar Ziggo. (en Ziggo heeft online.nl niet overgenomen).

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door grun »

Jan Wijn schreef:
10 jun 2022 14:08
Het zou wettelijk verplicht moeten worden dat je je Email account behoudt bij verhuizing: technisch is dat mogelijk.
Vindt u het redelijk dat uw vorige provider uw emailadres actief moet houden terwijl hij daar niet (meer) voor betaald krijgt?

Het kan wel, maar meestal niet gratis. In het geval van TS kost het 4 euro per maand. Een eigen onafhankelijk email adres, los van een internet/tv/telefoon provider, is aanmerkelijk goedkoper. Bijvoorbeeld Protonmail of Strato. Dan houdt u voor de rest van uw leven altijd hetzelfde email adres.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Neem je eigen domeinnaam. Die heb je al voor twee tientjes per jaar. Dit probleem heb je dan nooit meer.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door ateurlings »

Andere tip: neem een emailadres onafhankelijk van je provider, zoals hotmail, outlook, live, Gmail.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is een eigen domein en voor Alfa: wij betalen voor een domeinnaam alleen voor mail 6 euro per jaar. ;)

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Gerrie Engels schreef:
07 jun 2022 11:04
Heb bericht gekregen dat vanaf 22 juni het emailadres van Online.nl p/m €4 gaat kosten. (Ik zit bij ZIGGO.nl maar kon emailadres van Online al die jaren behouden)
Via een link van online in hun mail kon he dan door vermelding van mijn klantnummer (hetgeen bij hen bekend is) en emailadres het abonnement van €4 bevestigen. Je zou dan een bevestigingsmail van Online terugkrijgen. Aanmelden MOET voor 22 juni anders alle mail kwijt en je adres.
Paar keer geprobeerd doch geen mail van Online. 3x gebeld hierover. Zou vorige week in een bulk de bevestiging krijgen omdat zij daar een probleem hadden. Deze week nog geen bevestigingsmail ontvangen. Weer gebeld en antwoord was heel kortaf 'ik moet het maar blijven proberen' met het risico dat ik alles kwijt ben straks.
Wie heeft dit ook en/of weet wat ik nog kan doen?
Ik heb zo'n soort gevalletje met een Zonnet mailadres. Is geloof ik van Tele2. Die willen ook sinds enige tijd dat ik er voor betaal.
Doe ik niet.
Ik kan er nog wel in, maar ik zie geen nieuwe berichten in mijn Inbox sinds 31-03-2021, en ik kan niets meer verzenden.
Maar het is wel handig als 'afvalbak' voor bedrijven die willen dat je een emailadres opgeeft.

Al lang geleden zag ik het probleem van een emailadres bij je provider. Is altijd lasig als je wilt overstappen.
Heb dus op zeker moment een Gmail-adres en een Outlook-adres aangemaakt.
Het was even werk om iedereen in te lichten, maar de moeite heeft geloond. Voordeel is ook dat het moeiteloos werkt met zowel PC als telefoon.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Jablan »

De zonnet adressen zijn ondergebracht bij een andere partij. T-Mobile heeft Tele2 overgenomen en al dit soort oude ballast de deur uitgedaan.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Voordat alle e-mails dreigen te verdwijnen een backup van al uw e-mails maken met het gratis computerprogramma Mailstore.
Ook nog eens in het Nederlands.
Zie https://www.seniorweb.nl/software/mailstore

Dafur
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2022 23:23

Re: Mijn e-mailadres van Online.nl dreigt te verdwijnen

Ongelezen bericht door Dafur »

Ja, je kunt niet zonder back-ups.

Plaats reactie