LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijndomein.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

Bijna een jaar geleden kocht ik bij mijndomein webhosting voor 30 euro per jaar inclusief een domeinnaam; www.habbosky.nl
Omdat ik de laatste paar weken veel bezoekers krijg (1000den) kreeg ik een email van het bedrijf waarin stond dat ik teveel dataverkeer verbruikte. Er werd mij gewezen op de Fair Use policy betreft het dataverkeer. De regeling bij hun is alsvolgt: Je hebt onbeperkt dataverkeer gebaseerd op maximaal het gemiddelde dat alle klanten samen gebruiken. Dat komt neer om zo'n 3 gb per maand. Ik verbruik ongeveer 8 keer zoveel maar toen ik mijn hosting kocht en akkoord ging met de voorwaarden van het bedrijf werd er niets vermeld over het feit dat je een maximale dataverkeercapaciteit mag verbruiken volgens de Fair Use Policy. Toen heb ik een email gestuurd naar het bedrijf dat ik het er niet eens mee was. Daarin heb ik verteld over het feit dat hun de algemene voorwaarden wijzigen zonder hun klanten daarover in te lichten. Er staat niets in de algemene voorwaarden dat ze voorwaarden mogen wijzigen zonder daarover hun klanten in te lichten. Ik ontving die dag later een email dat ik bijna 10 maal zoveel verbruikte en mijn domein; habbosky.nl offline zal worden gehaald voor minimaal 24 uur en maximaal 7 dagen. Vervolgens heb ik daarop geantwoord maar ik ontving een standaard email met daarin de uitleg over de Fair Use Policy. Mijn concrete vragen werden niet beantwoord. Ik kreeg wel een ''veelgebruikers'' pakket aangeboden. De kosten: 199 euro per jaar. :shock: :shock: :shock: Toen heb ik later nogmaals een mail gestuurd met dezelfde vragen, daar is ook op geantwoord met een standaard email. Ik werd gek van de standaard emails dus ik besloot om telefonisch contact op te nemen met geenpunt.nl. Mijndomein.nl is daarvan een dochterbedrijf. De telefoniste vertelde mij dat ik moest emailen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen uitleggen wat ik hiermee aan moet en of jullie ook wel eens problemen hebben gehad met dit (achterlijk slechte) bedrijf.

Dennis.

DaMaster
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 dec 2005 09:15

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door DaMaster »

Feitelijk bepaalt de afgesloten overeenkomst hoeveel data u mag gebruiken, tenzij daarop wijzigingen van toepassing zijn, zoals het wijzigen van de leveringsvoorwaarden.

De leveringsvoorwaarden hoeven niet met uw instemming gewijzigd te worden. U moet echter wel op de hoogte gesteld worden van eventuele wijzigingen, anders blijft de originele leveringsovereenkomst van toepassing.
Bent u het niet eens met de wijzigingen, dan heeft u het recht de overeenkomst per wijzigingsdatum te beëindigen.

De methode waarop Fair Use policy wordt toegepast is reëel en wordt vaker toegepast. Wat dat betreft wordt u geen oor aangenaaid.

Dam

Halkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:17

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door Halkus »

Ik heb dezelfde ervaringen en misschien nog wel een beetje meer.

Bij mijndomein had ik 10 domeinen lopen

Als ik mijn hele verhaal hier moet doen dan heb ik hier teweinig ruimte.
Het komt er op neer dat als je een klacht indiend bij mijndomein.nl dat ze daar op een hele bijzondere manier mee omgaan. De site en voorwaarden worden aangepast aan de hand van de klachten van de gebruikers. Je kan dus niets doen!

Ik kan maar 1 ding zeggen.. Doe wat ik ook heb gedaan.. Verhuis je site naar een andere provider.

René

cyberdude
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:21

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door cyberdude »

Hallo

Ik WAS een systeembeheerder van iemand die daar ook een pagina had en ik snap het fair policy syeteem wel alleen klopt het van geen kanten.
mijndomein is namelijke en vrij goedkope provider....dus gaan mensen daar een domein aanvragen zetten er 2 plaatjes op en doen er verder niks mee.
Het probleem dat je dan krijgt is dat het gemiddelde nergens op slaat ....het gemiddelde site verbruikt volgens mijndomein 13 mb (!!!!!!!)
Daar mag je 10 keer overheen zitten en zit je op 130 MB per dag.
Daar kun je gewoon geen website mee draaien en vind dit verre van 'FAIR'

d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. :wink:

pa5cal
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:31

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door pa5cal »

Ik weet er alles van hier onder een bericht van mij zelfde host:

Re: waarom is mijn website offline?
U draait 10gig verkeer per dag, dat is ongeveer 300x boven het gemiddelde wat wij aanhouden voor fair use policy, dat is de reden waarom die offline is.

oftewel je mag je site hosten zoalang die geen bezoekers krijgt :?

Oplichters en dan ook nog zonder waarschuwing me site offline halen...

Halkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:17

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door Halkus »

10Gig per dag ??????????? dat is wel een beetje veel he .. hahahahah Dat zal wel een foutje zijn , denk je niet?

d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

Nee dat is geen foutje. Als je veel bezoekers hebt - 10 duizend per dag of meer verbruik je dat makkelijk.

pa5cal
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:31

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door pa5cal »

Via deze link kan je het echte bericht zien:

http://md2.mijndomein.nl/forum_lees.php?&Id=4548
[/url]

Halkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:17

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door Halkus »

hahaha Ik heb geen goed woord voor Mijndomein over hoor maar als jij inderdaad 10.000 bezoekers heb dan moet je niet denken dat je voor 29,00 per jaar klaar bent. hahahaha Verdiep je er eerst maar een beetje in voordat je dit soort verhalen op internet gooit. Enne ... kijk eerst maar effe in je portomonee of je deze site wel online kan houden. hahah dit gaat je minimaal een honderdtje of 5 per jaar kosten.. en dan heb je nog een goedkope provider.

Halkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:17

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door Halkus »

hahaahahahah Niet zo gek dat je offline staat hahhaahhaa

pa5cal
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:31

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door pa5cal »

Hier via een screen zegt genoeg hoop ik.... :shock:

http://www.home.versatel.nl/thea.woerde ... ffline.PNG

d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

Halkus de n00b in huis ben jij hier nu hoor - als er op de site staat onbeperkt dataverkeer ga je daar dus ook vanuit. Die FUP stond nog niet vanaf begin van de onbeperkt dataverkeer actie op de site. en kap met dat ''hahahahaha'' :x

Halkus
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:17

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door Halkus »

Beste dennis,

Ik bedoel het niet rot voor je hoor.. een site met 10.000 bezoekers en dus met 10gig dataverkeer per dag is een goudmijn!!! Als je het goed aanpakt hoef jij niet meer te werken en kan je makkelijk de grootste provider betalen. Dataverkeer kost gewoon geld maar wat mijndomein doet dat kan echt niet, daar kan je geen site op draaien. DUS pak het slim aan. Dit was ook mijn laaste bericht over het onderwerp Mijndomein.nl

d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

herstel, 15 duizend pagevieuws

cyberdude
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2006 21:21

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door cyberdude »

huh ? 15000 ? : 27 februari 2006, maandag 2619

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

Op e teller is te zien dat je op je drukste dag 5499 bezoekers had. GEmiddel heb je ongeveer 3500 pageviews per dag. Dit is niet veel, en hiermee haal je zeker de 30GB per maand niet mee.

Ik zie wel dat je een webradio hebt op je website. Host je die ook via dat bedrijf?

Als je problemen blijft houden zou ik naar een andere provider zoeken.
Aanrader: www.starfixhosting.nl

d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

Ik heb het over pa5cal zijn website ( www.habbopagina.nl ) Die heeft ero ok problemen mee

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

www.habbopagina.nl is een pagina die alleen wordt doorgelinkt naar een andere pagina die bij versatel zit. Deze kan dus helemaal geen dataverkeer trekken. Alleen tiscali krijgt dan het dataverkeer te voorduren, maar van hen kreeg je geen melding...?

d3nnis1990
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 18:36

Re: Mijndomein.nl

Ongelezen bericht door d3nnis1990 »

Je moet even topic teruglezen :)
ging toen der tijd om het domein www.habbopagina.info maar dit is niet mijn probleem dus daar ga ik niet verder meer op in.

Gesloten