LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Miranda.be2
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2012 17:02

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Miranda.be2 »

Mijn naam is Miranda van der Veen en ik werk bij be2 als Teamleader. Ik heb reeds een persoonlijk bericht gestuurd aan richards en hoop dat hij binnenkort reageerd, zodat ik hem persoonlijk verder kan helpen.

Miranda van de Veen

Teamleader be2

miravdd
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2013 15:59

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door miravdd »

Bij mij is er na schriftelijke opzegging ruim voor de verstreken datum een bedrag van 238,80 afgeschreven. ik heb dit gelijk laten terug boeken bij me bank, maar krijg de melding van me bank dat dit bedrag niet terug geboekt kan worden omdat het een incasso is zonder terugboekings recht.
Als ik hier de reacties lees, moet ik aangifte gaan doen van diefstal? en toch proberen me bedrag terug geboekt te krijgen.
Nadat ik zag dat het geld van me rekening was gehaald, zag ik dat me premiumlidmaatschap niet beindigt was, waarom opzeggen als ze er niets mee doen?

DEN2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2013 00:51

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door DEN2 »

Gisteren heeft het bedrijf BE2.nl ten onrechte bij ons een bedrag van 190,80 euro van onze bankrekening afgeschreven. Wij hadden nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord. En we hebben dit bedrijf dus ook nooit ergens toestemming voor gegeven en al helemaal niet voor een incasso. We hebben ook nergens voor getekend. We zijn niet eens lid of aangemeld bij dit bedrijf. Zomaar ineens, out of the blue, wordt er ruim 190 euro afgeschreven. We snappen hier helemaal niets van. We zijn boos en verdrietig. We zijn bang dat we slachtoffer zijn geworden van fraude/diefstal. De ING bank heeft nadat we gebeld hebben een blokkade in het systeem gezet bij dit bedrijf om nieuwe incasso's te voorkomen. We hebben een e-mail gestuurd naar BE2.nl om deze mega grote fout zo snel mogelijk voor ons op te lossen. Wij hopen dat deze afschrijving op een misverstand berust en dat het zo snel mogelijk naar onze tevredenheid wordt opgelost. We willen gewoon ons geld terug!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

DEN2 schreef:Gisteren heeft het bedrijf BE2.nl ten onrechte bij ons een bedrag van 190,80 euro van onze bankrekening afgeschreven. Wij hadden nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord. En we hebben dit bedrijf dus ook nooit ergens toestemming voor gegeven en al helemaal niet voor een incasso. We hebben ook nergens voor getekend. We zijn niet eens lid of aangemeld bij dit bedrijf. Zomaar ineens, out of the blue, wordt er ruim 190 euro afgeschreven. We snappen hier helemaal niets van. We zijn boos en verdrietig. We zijn bang dat we slachtoffer zijn geworden van fraude/diefstal. De ING bank heeft nadat we gebeld hebben een blokkade in het systeem gezet bij dit bedrijf om nieuwe incasso's te voorkomen. We hebben een e-mail gestuurd naar BE2.nl om deze mega grote fout zo snel mogelijk voor ons op te lossen. Wij hopen dat deze afschrijving op een misverstand berust en dat het zo snel mogelijk naar onze tevredenheid wordt opgelost. We willen gewoon ons geld terug!
Kan je de ING niet gewoon opdracht geven het bedrag terug te halen?
Storneren? Als je nooit een machtiging hebt afgegeven, moet ING tenminste onderzoek doen - en het na controle terughalen voor je. Desnoods even persoonlijk bij een ING kantoor langsgaan.
Als BE2 niet binnen 2 dagen reageert - doe dan eventueel aangifte - want dergelijke foutjes gebeuren te vaak (zie vele topics alhier)

DEN2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2013 00:51

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door DEN2 »

Hoi Guardian72,

Bedankt voor uw reactie.

We hebben ING inderdaad gisteren ook de opdracht gegeven om het bedrag voor ons terug te halen. Dat duurt maximaal 10 werkdagen is ons verteld.

Maar we hebben zelf ook nog een kijkje genomen bij 'veel gestelde vragen' op de website van BE2.nl en daar lazen wij het volgende:

Indien u van mening bent dat een betaling ten onrechte van uw bankrekening is afgeschreven mail
dan naar [email protected]. Ga nooit naar uw bank om het bedrag terug te laten storten, want
dat ontheft u niet van de betalingsverplichting.


Daar schrokken we erg van. Vandaar dat we ook dat bedrijf nog een e-mail hebben gestuurd.

We hopen dat het in orde mag komen allemaal.

Groetjes,
DEN2.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

DEN2 schreef:Hoi Guardian72,
Indien u van mening bent dat een betaling ten onrechte van uw bankrekening is afgeschreven mail
dan naar [email protected]. Ga nooit naar uw bank om het bedrag terug te laten storten, want
dat ontheft u niet van de betalingsverplichting.
Dat is natuurlijk onzin.
Als men ten onrechte incasso uitvoert - betekent dit niet dat jij als 'slachtoffer' enige betalingsverplichting hebt.
De enige verplichting is aan de kant van BE2 - om een verklaring te geven - en te zorgen dat het nooit meer gebeurt. Geen antwoord binnen 2 dagen, of geen goede verklaring (en excuus) = uitgaan van kwader trouw (2 werkdagen dan he..)

harry1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2013 16:28

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door harry1966 »

Ik wil mijn account opzeggen bij be2, dan denk je ik ga naar: Mijn profiel > Instellingen > Profiel status [Bekijken/Wijzigen]. Dan naar Profiel wissen [Profiel wissen]. Dan komt er een popup met de melding: "U wilt uw profiel wissen? Dit is alleen mogelijk als u uw Premiumlidmaatschap heeft opgezegd."
Okay, dan gaan we dat doen. Ik ga weer naar: Mijn profiel > Instellingen > Premiumlidmaatschap [Bekijken/Wijzigen]. Daar wordt me verteld dat mijn lidmaatschap op een bepaalde datum wordt verlengd, een link met de voordelen van het premiumlidmaatschap en ik kan terug. Niet wat ik verwacht, maar misschien de link proberen. Wat ik ook probeer nergens is een knop te vinden om alles op te zeggen. Ik voel me een beetje te kak gezet door onze Luxemburgse vrienden. Het zal wel weer resulteren in een juridisch gevecht. Wie heeft wel op kunnen zeggen met een premiumlidmaatschap? Wil je jou kennis delen?
Groet Harry

De oplossing, het is even omslachtig maar tot nu toe werkt het.

Hieronder vindt u informatie over de opzeggingsprocedure.

Let wel, als u weggaat bij ons dan:
-> Kunnen wij uw profiel voor u wissen
-> Kunt u uw resterende dagen weggeven aan een vriend, die be2 dan gratis kan gebruiken!
-> Kunt u zich op elk gewenst moment wederom bij ons inschrijven.
Echter, uw huidige partneraanbevelingen en berichtjes zullen er dan niet meer zijn.

Volg de instructies zorgvuldig op om op te zeggen zoals hieronder beschreven.
1) Log in op uw profiel en klik op "Mijn Profiel" en vervolgens op "Instellingen" en de knop rechts naast " Premiumlidmaatschap".
2) Klik vervolgens op de blauwe link "Voordelen van een Premiumlidmaatschap" en vervolgens op de volgende blauwe link "Veelgestelde vragen".
3) Klik op "Premiumlidmaatschap en betaling". Klik hierna op "Het betalen en opzegging van uw Premiumlidmaatschap". Hier helemaal onderaan is een link waar staat : "uw Premiumlidmaatschap hier te beëindigen".

Op deze pagina ziet u een lijst met voordelen van het Premiumlidmaatschap. Ga weer naar beneden en klik op “Verder”. Beantwoord de vraag waarom u opzegd en klik op “Verder”.
(Afhankelijk van uw antwoord kan het zijn dat u een e-mail krijgt met informatie, klik onderaan deze e-mail op de onderste link om verder te gaan met de opzegging)

Hier krijgt u dan te zien dat de opzegging succesvol was.

Life
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2013 13:03

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Life »

Ook ik ben opgelicht door BE2.nl. Deze maand ineens een afschrijving van €198 euro vanwege een lidmaatschap van deze site. Ik had nog nooit van BE2 gehoord. Mijn bank direct de opdracht geven tot terug storting van mijn geld. Omdat het hier om een incasso ging, moest de bank eerst om bewijs vragen aan BE2, uiteraard konden ze dit niet leveren en heb mijn geld terug gekregen. Nog geen dag later kwamen er ineens dreigbrieven binnen op mijn mail adres. Hierop gereageerd dat ze niet konden aan tonen dat ik ooit lid was en ben geweest , ook ik kreeg automatische mails terug dat ik moest inloggen om te betalen , want volgens hun was het geld per ongeluk bij hun er weer afgeschreven. Nou geloof me, niks per ongeluk, gewoon terug geëist . Nu kreeg ik eergisteren ineens een in elkaar geflanst contract toegestuurd, waar helemaal niks op staat verder, geen adres, bankrekeningnummer, handtekening, of naam van mij, alleen een Inlognaam die ze zelf hebben verzonnen. Nu dreigen ze dus ook met deurwaarders, prima laat maar komen. Aangifte is gedaan tegen dit bedrijf en advocaat wacht vol spanning op de aanmaningen zodat we BE2 voor de rechter kunnen slepen. Ze maken geen enkele kans!

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Life schreef:Ook ik ben opgelicht door BE2.nl. Deze maand ineens een afschrijving van €198 euro vanwege een lidmaatschap van deze site. Ik had nog nooit van BE2 gehoord. Mijn bank direct de opdracht geven tot terug storting van mijn geld. Omdat het hier om een incasso ging, moest de bank eerst om bewijs vragen aan BE2, uiteraard konden ze dit niet leveren en heb mijn geld terug gekregen. Nog geen dag later kwamen er ineens dreigbrieven binnen op mijn mail adres. Hierop gereageerd dat ze niet konden aan tonen dat ik ooit lid was en ben geweest , ook ik kreeg automatische mails terug dat ik moest inloggen om te betalen , want volgens hun was het geld per ongeluk bij hun er weer afgeschreven. Nou geloof me, niks per ongeluk, gewoon terug geëist . Nu kreeg ik eergisteren ineens een in elkaar geflanst contract toegestuurd, waar helemaal niks op staat verder, geen adres, bankrekeningnummer, handtekening, of naam van mij, alleen een Inlognaam die ze zelf hebben verzonnen. Nu dreigen ze dus ook met deurwaarders, prima laat maar komen. Aangifte is gedaan tegen dit bedrijf en advocaat wacht vol spanning op de aanmaningen zodat we BE2 voor de rechter kunnen slepen. Ze maken geen enkele kans!
Oh pff, wat een amateurs zeg! Inderdaad, laat ze maar komen en vooral niet op ingaan, want dat is precies wat ze hopen natuurlijk, mensen die 'happen'.

danny5
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2014 09:27

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door danny5 »

Door Danny 14-09-2014 Ik heb mij aangemeld op een sex site FuckBuddy .En gezien heeft dat de eerste 30 dagen onbeperkte toegang heb en het bedrag van €7,95 betaald,dat bedrag werd afgeschreven op 27-06-2014. Op 11-09-2014 29,95 afgeschreven door idd Mempay bv. Heb in mijn afschriften terug gekeken dat er ook op 07-08-2014 ook een bedrag van €29,95 is afgeschreven . Ik ben heel erg geschrokken dat ik onbedoeld een abonnement aan vast zit dat was niet de bedoeling. En dat er zonder optie tussentijds op te kunnen zeggen , en dat ik niet eens op de site kunt inloggen , omdat ik mijn account heb laten verwijderen.Omdat ik verder geen behoefte heeft naar de site te gaan.En sterker nog, ik kan ook niet het abonnement opzeggen.Ook Krijgt ik geen reaktie van deze site. Wat nu??? Ik heb wel inmiddels de twee bedragen terug laten boeken op mijn rekening. Ik hoop dat ik geen deurwaarders aan de deur krijgt. Help??????

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

danny5 schreef:. En dat er zonder optie tussentijds op te kunnen zeggen , en dat ik niet eens op de site kunt inloggen , omdat ik mijn account heb laten verwijderen.Omdat ik verder geen behoefte heeft naar de site te gaan.En sterker nog, ik kan ook niet het abonnement opzeggen.Ook Krijgt ik geen reaktie van deze site. Wat nu??? Ik heb wel inmiddels de twee bedragen terug laten boeken op mijn rekening. Ik hoop dat ik geen deurwaarders aan de deur krijgt. Help??????
Heb je bevestiging van verwijdering?
Want, verwijderen van een accound zou gezien kunnen worden als opzegging.

Qua abonnement - was er heel duidelijk gemaakt dat "u betaald voor 1e periode X euro - en zonder opzegging daarna Y euro" ?

Gesloten