misleiding door Kabelnoord

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mo.brak
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2017 20:13
Contacteer:

misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door mo.brak »

2 jaar geleden heb ik mijn handtekening gezet onder een aanvraag voor glasvezel van Kabelnoord. Ik woon in een buitengebied, ben ZZP-er en heb altijd last ondervonden van traag internet. De aanleg en uiteindelijke activatie van de aansluiting heeft 2 jaar geduurd.
Dat wist ik niet van te voren, inmiddels had KPN, mijn vorige provider, een 4 G modem geïnstalleerd en had ik redelijk snel internet en overal goed wifibereik. Omdat ik bij KPN een maand opzegtermijn had, heb ik 22 sept. opgezegd, zodat ik niet te lang voor dubbele kosten kwam te staan. Op 15 okt. werd alles geactiveerd en had ik eindelijk snel internet, goed wifibereik en interactieve tv.
Tenminste dat dacht ik! De tv ontvangst hapert, ik moet telkens de stekker van het ontvangstkastje eruit halen, 30 sec. wachten en dan weer aansluiten. Ik blijk ook geen ineractieve t.v. te hebben (dan had ik 2 jaar geleden maar moeten opletten toen in de aanvraag ondertekende!) , mijn inkomende en uitgaande mails bleken niet verstuurd te worden, de Popserver en SMTP server bleken nog op KPN te staan en moest worden omgezet, maar dat had niemand mij verteld. Verder is het internet niet veel sneller dan het was en het wifibereik is nog geen 10 meter! Kortom, ik voelde mij misleid en dat voor 20 euro meer dan bij mijn vorige provider, plus nog de activatiekosten én de dubbele kosten vanwege het ontbreken van een overstapservice. Ik heb vanaf 15 okt. bijna iedere dag wel getelefoneerd, gechat, gemaild met Kabelnoord over alles wat er mis is. Het enige wat zij mij konden zeggen is dat ik dan maar een (nóg) duurder abonnement moet nemen. Uiteindelijk heb ik opgezegd, maar de bedenktijd van 14 dagen was toen met 3 dagen overschreden. Toen heb ik gevraagd om ontbinding van het contract (gedreigd met juridische stappen) Kabelnoord wil dat wel doen, maar dan per direct. De knop om en ik zit zonder internet, telefoon en televisie. In deze coronatijd is er geen enkele provider te vinden die snel een monteur kan sturen. Ik heb hier in het buitengebied weinig keus, alleen KPN of Kabelnoord en Solcon (werkt samen met Kabelnoord) Het duurt dan minstens 3 weken voordat alles weer aangesloten kan worden. De telefoonkabel en het kastje zijn met de aanleg van glasvezel verwijderd. Ik ben ten einde raad!

Bob Schurkjens
Berichten: 8491
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uiteindelijk heb ik opgezegd, maar de bedenktijd van 14 dagen was toen met 3 dagen overschreden.
De bedenktijd gaat pas in nadat u alle hardware in huis heeft en aangesloten heeft. Dus niet de dag waarop u het abonnement afsluit.
De telefoonkabel en het kastje zijn met de aanleg van glasvezel verwijderd.
Is het ISRA-punt ook verwijderd?
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 10 nov 2020 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 18821
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
10 nov 2020 09:26
Uiteindelijk heb ik opgezegd, maar de bedenktijd van 14 dagen was toen met 3 dagen overschreden.
De bedenktijd gaat pas in nadat u alle hardware in huis heeft en aangesloten heeft. Dus niet de dag waarop u het abonnement afsluit.
Dat aansluiten is geen voorwaarde om de bedenktijd in te laten gaan. De levering wel. Het aansluitmoment is -tenzij het door de kabelaar is gedaan- niet controleerbaar, en zou dus tot oeverloze discussie over de bedenktermijn leiden.

16again
Berichten: 11726
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door 16again »

WiFi: Geleverde routers zijn vaak gebrekkig, te verbeteren met eigen WiFi kastje
Mail: Natuurlijk veranderen mailserver instellingen als je van ISP verander. Maar wie gebruikt nog de email van de provider?

Wanprestatie kan aanleiding zijn om contract te ontbinden. Maar daar heb je geen goede verbinding mee

Bob Schurkjens
Berichten: 8491
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Moneyman schreef:
10 nov 2020 09:28
Bob Schurkjens schreef:
10 nov 2020 09:26
Uiteindelijk heb ik opgezegd, maar de bedenktijd van 14 dagen was toen met 3 dagen overschreden.
De bedenktijd gaat pas in nadat u alle hardware in huis heeft en aangesloten heeft. Dus niet de dag waarop u het abonnement afsluit.
Dat aansluiten is geen voorwaarde om de bedenktijd in te laten gaan. De levering wel. Het aansluitmoment is -tenzij het door de kabelaar is gedaan- niet controleerbaar, en zou dus tot oeverloze discussie over de bedenktermijn leiden.
Hoe dan ook, de datum dat "het kastje" is bezorgd, is wél bekend en ligt wellicht buiten de veronderstelde bedenktijd. Het misverstand is toch vaak op dit forum dat de bedenktijd begint op de dag dat je het contract sluit.

Moneyman
Berichten: 18821
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
10 nov 2020 09:40
Het misverstand is toch vaak op dit forum dat de bedenktijd begint op de dag dat je het contract sluit.
Klopt helemaal. Maar het leek me handig een volgend misverstand door je onjuiste toevoeging maar weer snel uit de wereld te helpen :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 8491
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt. De uitspraak van de Geschillencommissie er nog eens bijgezocht.

De datum dat alle hardware binnen is, is leidend. Vanaf die datum kan van de dienst gebruik worden gemaakt en gaat de bedenktijd in.

https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ontvangen/

scontra
Berichten: 2601
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door scontra »

Kabelnoord is dat de aanbieder van het glasvezelnetwerk, maar voor welke provider heeft u dan gekozen, of is dat ook Kabelnoord ?

Tjidske
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2021 09:07

Re: misleiding door Kabelnoord

Ongelezen bericht door Tjidske »

Ik woon ook in een buitengebied, ook hier is glasvezel door Rodin ism KabelNoord aangelegd. Ook ik ben verplicht een jaar naar KabelNoord overgegaan, mijn jaar zit er op en ik heb ook precies een jaar na aansluiting opgezegd, heb dit voor de zekerheid jl september al gedaan.
Dat je popservers moet overzetten is volgens mij algemeen bekend.
Jij kon kiezen uit duurdere pakketten. Hier in Groningen had je 1 tv-pakket en 1 internetpakket, niks geen keuze. Maar je hebt je zelf waarschijnlijk flink in de vingers gesneden, want als jij nu glasvezel wilt activeren ben je een paar duizend euro kwijt omdat de aansluiting is weggehaald. Of wanneer je je huis verkoopt en er wel glasvezel ligt maar niet aangesloten, dat doet de verkoop geen goed. Je had beter net als wij hier in het buitengebied een jaar even de kiezen op elkaar en nu hoppa terug naar KPN icl 4G modem. Wifi is inderdaad waardeloos, als ik 2 stappen buiten de deur zet heb je geen wifi meer, ik moet er om denken dat ik mijn mobiele data 's nachts uitzet, want ondanks dat ik alles wat te maken heeft met automatisch overschakelen van wifi naar mobiele data heb uitgeschakeld spoelen de mb's weg, dus moet ik in huis mobiele data altijd uitzetten. Ik kijk tv via een chromecast en de KabelNoordapp, waardeloos, moest de app gemiddeld per programma 3x opstarten. Bij Netflix en Youtube hoefde dit niet. Kijk nu tijdelijk even via NLziet gaat ook prima. Het het tv kastje nooit gebruikt. Je kon niet terug kijken, niet pauzeren, niet opnemen niks van dat alles, het was terug in de tijd toen we nog een antenne op het dak hadden.
Tip: Neem een gmailaccount voor e-mail, hoef je nooit meer van mailadres te veranderen

Plaats reactie