LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nachtmerrie de Tele2 heet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

De nachtmerrie die Tele2 heet

Woensdag 3 December 2008
Ik krijg een email binnen mijn email account is geblokkeerd!
Ik zou spam verspreiden. Boos ben ik op dat moment omdat ik zonder hoor of weder hoor geblokkeerd ben en geen e-mails meer kan verzenden. Mijn uitgaande email de SMTP server is voor mij geblokkeerd. E-mails verstuurd met vragen aan Tele2 van hoe en waarom worden niet beantwoord.

Ik heb op 11 November 2008 wel zelf de Helpdesk gebeld met de volgende mededeling dat ik allerlei spam berichten ontving van en gek genoeg allemaal @zonnet.nl adressen.
Helpdesk kon er niets mee en op mijn vraag zal ik u de email toesturen zodat u daar wellicht iets mee kan doen, kreeg ik het antwoord..nee want daar kunnen we toch niets mee..

Donderdag 11 December 2008
Na diversen uren aan de telefoon met medewerkers van Tele2,die mijn vraag niet willen of kunnen beantwoorden. Kunt u mij aan de hand van bv. een log file laten zien dat ik spam email verspreid heb, of andere zichtbare informatie die deze actie van Tele2 onderbouwd?
Daar kreeg ik gewoon geen reactie op. Maar na 45 min aan de telefoon te hebben gehangen,
op 12 December 2008 zou alles weer moeten werken….volgens de klanten service.
Want er was geen sprake van verspreiden spam e-mails (meer). Ok perfect..

Vrijdag 12 December 2008
Mijn email account werkt nog steeds niet dus neem ik contact op met de HD ( helpdesk ).
Mijn email was geblokkeerd omdat ik spam e-mails zou versturen! Ik geef aan dat dit gisteren besproken is en dat er geen sprake ( meer ) van was..en nu weer wel ? Ja inderdaad..

Ik zou mijn computers moeten formatteren, wat ik niet wou doen omdat deze gewoon goed werkte..Oh was de reactie van de HD dan kan ik u niet helpen goedemiddag ..tutututut..einde gesprek gewoon de haak erop gegooid.. Ik bel terug krijg weer iemand anders Ja ..meneer u wilt niet mee werken dus kunnen we u niet helpen…
De meest gekke dingen worden geopperd ik heb al mijn email accounts moeten wissen..ik was Tel. In gesprek met de HD die mij aangaf dat ik mijn modem moest restten ..Maar we bellen toch mat elkaar via dit modem….oh ja natuurlijk.. terug bellen mogen we niet meneer dus belt u ons zo even terug ?

Men komt er bij Tele2 niet uit als laatste optie er kan iemand langs komen van de TD technische dienst..maar dan zijn waarschijnlijk de kosten hiervan voor u 75,00 euro want hier staat alles goed ..dus het moet bij u zijn…de medewerker TD maak binnen 5 dagen een afspraak met u. Ik moet wel want ik kan niet anders…

15 December 2008
Rond 15:00 uur belt een medewerker van de TD ?
En neemt alle opties met me door moest diversen instellingen wijzigen al mijn aangemaakte accounts op email gebied …de ook niet tele2 accounts moest ik verwijderen.. Uw account zou het moeten doen Meneer ….na 70 minuten aan de telefoon geen resultaat..
Er wordt afgesproken dat 19 dec. 2008 de monteur langs komt.

19 December 2008

Tussen 08:00 uur en 13:00 uur komt de monteur langs om wat metingen doen.
Al met al ben ik van dat moment 16 dagen bezig met dit gerommel 16 dagen onterecht
De monteur komt niet langs waarom ? Verloren snipperdag..Na contact tele2 ja het was druk meneer u bellen waarom hij niet langs kwam nee dat doen we niet jammer van uw snipperdag inderdaad….en nu vraag ik ? Gaat u naar de volgende website daar moet u uw account restten.. ik krijg een URL waar ik niets mee kan…

Onder tussen heb ik een email ontvangen met daarin genoemd een vergoeding voor de geleden problemen en ongemakken. Maand kosten terug en 10,00 euro belkosten zou ik krijgen. De snipperdag die kunnen we niet vergoeden meneer Het activeren werkt ook niet
Dus we zijn weer terug bij het begin wel 16 dagen later.

22-12-2008
10:30 uur Helpdesk na 19 dagen weer gebeld kunnen niets en weten niets kunnen me niet helpen wel kan er iemand van de TD langs komen de wachttijd juist 5 dagen..
Wel raar want nogmaals meneer uw account zou al moeten werken vanaf de 12 december 2008.

23-12-2008
19 dagen zonder normale email aansluiting
Brief ontvangen van Tele2 met daarin het bericht dat ik 5 dagen de tijd heb om het een en ander op te lossen. Lukt me dit niet dan zal ik totaal afgesloten worden van de ADSL lijn!!
Weer zonder overleg en ik zou weer spam versturen begrijp ik uit de e-mail.
23-12-2008 en de bewuste 5 dagen ..dan heb ik tijdens de kerstdagen gelukkig wat te doen.
Nieuwe PC gekocht dus alles op deze PC is standaard dus moet werken maar nee SMTP werkt nog steeds niet

28 – 12-2008
De deadline 23 dec en de bewuste 5 dagen 28 dec 2008 we hebben nog steeds internet dus alles moet dan in orde zijn want anders hadden we geen adsl meer gehad vandaag.
Tele2 belt mijn vrouw neemt op ik slaap vanwege mijn nachtdienst..
Melissa van Tele2 geeft door dat tele2 later op de dag terug belt..nooit meer iets van vernomen weet ook wat men ons zou gaan vertellen..neem aan dat iemand niet voor niets belt.
Maar goed we hebben internet alleen het mailen gaat nog niet zoals het hoort.

29-12-2008
Ik kom uit de nachtdienst eerder mijn bed uit..omdat ik vandaag weer gebeld zou kunnen worden. Maar ook nu niets..Weer zelf Tele2 gebeld..
Reactie van Technische Dienst, Uw informatie is naar het hoofdkantoor doorgestuurd. Binnen 2/3 werkdagen wordt uw account weer bijgezet dus 2 Januari 2009 moet alles weer werken…
30 dagen na de eerste brief moet alles het weer doen ..

02-01-2009
Ik bel weer naar Tele2
Alles moet werken meneer …Ja en de email instellingen ja daar is het hoofdkantoor nog mee bezig . Nee niets daarvan ik zou allang weer moeten kunnen e-mailen volgens de informatie.
Daar kan ik u niets over vertellen meneer dit is in handen van het Hoofdkantoor

03-01-2009
Ook vandaag geen reactie van Tele2
Probleem is nog niet opgelost…..

04-01-2009
Ook nu werkt het email niet en contact is er nog steeds niet geweest.

05-01-2009
Als geheugen steun voor me zelf als ik niet bel dan gebeurd er ook niets…
Weer geen contact …vandaag

06-01-2009
Geen bericht…wat ik al voor spelde

07-01-2009
Ook vandaag niets….
Goed we gaan het komende week weer meemaken ik den zelf dat ik a.s Maandag zelf kan gaan bellen….12 -01-2009 dan zijn we weer een week verder zonder resultaat

08-01-2009Vandaag weer niets gehoord van Tele2……..ik ga de 2e maand in…

09-01-2009
Nog steeds niets vernomen van tele2

10-01-2009
Nog steeds niets vernomen van tele2

11-01-2009
Nog steeds niets vernomen van tele2

12-01-2009

Nog steeds niets vernomen van tele2
HD…gaat na mijn verhaal weer het een en ander nakijken.
HD geeft aan ik krijg niet het salaris om na te denken!
Op mijn vraag waar het hoofdkantoor zich bevind krijg ik het volgende antwoord.
Tijdens dit gesprek verschijn er een popup in mijn scherm mijn email account waar ik gevraagd wordt mijn server gegevens in te vullen om dat ik niet kan inloggen.
Dus de inkomende email werkt nu ook niet meer !

17:19 uur Ik meldt dat ik geen pop3 account ook meer heb dus ontvangen van de email gaat nu ook al niet meer…Ja meneer de e-mail dienst is gratis dus u kunt daar geen eisen aanstellen……Moe van dit verhaal wat nog lang niet is afgelopen hang ik op…wachten op ..
Ik weet het niet meer ..slapen doe ik slecht ….schapen tellen werkt ook …niet ik zie steeds een black cheap voor bijkomen die me uit de slaap houd..
Alle gekheid op een stokje maar wat is hier aan te doen.!

Vr gr John

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Driesjh,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw telefoonnummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u hierin van dienst zijn. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Y. Kok
Webservice Tele2

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Ik hoop dat u kunt zorgen voor een oplossing
Tot op heden geen reactie meer gehad en het hoofdkantoor is voor niemand bereikbaar...zelfs niet voor de eigen helpdesk U moet gewoon wachten meneer is het antwoord... :cry:

Quincey Dorand
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:25

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Quincey Dorand »

Hi Driesjh
Ik leeft met jouw mee. Jij heb tenminste internet verbinding gekregen. In mijn geval, ik ben een nieuwe klant sinds oktober 2008 en tot nu toe heb ik nooit internet verbinding kunnen gebruiken van tele2. Nu dat ik weiger te betalen sturen ze me naar de deurwaarder. Volgens de medewerkster van tele2 moet ik alles regelen met de deurwaarder en niet met hun. Volgens de deurwaarder moet ik een aangetekend brief sturen als ik klachten hebt wat zo staat het ik hun algemene voorwaarden.

Vreemd hoor zo'n grootte bedrijf.

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Hallo Quincey Dorand

Nadat ik mijn Tele2 ervaring hier geplaatst had op het Radarforum ben ik benaderd door Tele2. Daar waar ik eerder stampvoeten heb moeten uitleggen wat er fout ging en dat de fout zeker niet bij mij lag, en er steeds door Tele2 geroepen werd dat het weldegelijk aan mijn lag....

Zie onder andere
Alle email accounts wissen
Alle computers formateren
Nieuwe computer aangeschaft omdat ik ten einde raad was en uit eindelijk bleek het probleem niet verholpen en toch bleef volhouden dat het probleem bij mij lag.

Wachten op een TD man die nooit is gekomen (snipperdag kwijt )
De nodige eigenlijk dus onnodige telefoonkosten en tijd

Omstreeks 15:00 uur werd ik gebeld op 14-01-2009
Met de mededeling dat men werkte aan het oplossen van het probleem
Omstreeks 16:00 uur werd ik gebeld met de mededeling dat alles weer zou moeten werken...
En inderdaad in nog geen 60 minuten tijd was het probleem verholpen het was wel iets bijzonders werd mij verteld maar het probleem lag aan een instelling ...bij Tele2 en dus niet aan mijn computers of software.

Het fijne gevoel wat ik eerst had over Tele2 is geheel verdwenen.
Ik ga nu eens kijken welke reactie ik krijg, als bekend wordt dat ik graag het een en ander vergoed zou willen hebben.

Ik laat hier op het Radar forum nog even weten hoe Tele2 hier op reageerd en dit gaat oplossen, zodat echt beide partijen tevreden zijn.

Quincey Dorand
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:25

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Quincey Dorand »

Echt hoor de servicedesk van tele2 deugt niet. Ik heb 8 emails gestuurd en twee keer gebeld. Vandaag hoor ik van hun deurwaarder dat als ik een klacht hebt moet ik dat melden via een aangetekend brief en niet via de email of telefoon. Dus een advies aan iedereen niet meer bellen en ook niet meer email alleen aangetekend brief sturen. Volgens de deurwaarders staat dit duidelijk in hun algemene voorwaarden vandaar

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door D1RK »

Het hier boven genoemde is beter dan 0900 bellen, betere antwoorden en sneller en goedkoper opgelost in meeste gevallen...

Als niet lukte niet opnieuw mailen maar de vorige foute antwoord beantwoorden....

Als er Spam verstuurd word is het meestal een niet of onvoldoende beveiligde Wifi verbinding dus stel die in of verander de code.

U kunt altijd via G mail iets online versturen, verder is U bij verhuizing naar andere provider niet Uw mail adres kwijt, en gratis Spamfilter.
Deze doet niet alleen de ingaande maar ook uitgaande mail ,dus spam via G mail sturen is vrijwel onmogelijk!

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik deel je nachtmerry.

Wij hebben Tele 2 gekozen omdat we goedkoop uit willen zijn met internet en telefoon. We zijn juist onzettend veel geld kwijt.
Eerst deed alles prima. Op een gegeven momment hadden we geen telefoon en geen internet meer. Mn man en ik bellen bellen bellen etc. Maar het werkte niet. Ik ben uiteindelijk gestopt met betallen omdat mn man en ik zoiets hadden we gaan niet betalen voor wat we niet krijgen. Uiteindelijk incassobureau omdat we niet betaalde. Wij kunnen niet bewijzen. Tele 2 had het enigste bewijs de notié's van dat we gebeld hebben dat het niet werkt, achteraf hadden we beter iets aangetekend op moeten stuuren. Mn man werkt op de universiteit en heeft het aan een advocaat gevraagd, hij zei je begint er helemaal niks tegen want je heb geen enkel bewijs en tele 2 heeft zoveel geld hun kunnen eeuwig door proceduren. Uit eindelijk een rekening betaald van meer dan 700 euro voor lucht daarbij nog de maandelijkse bedragen., ik heb hier echt om zitten janken. We hebbe namelijk ook twee kinderen die naar speciaal onderwijs gaan en vervoer hebben we nog niet en benzine is niet goedkoop. Echt mn man en ik willen nooit meer wat te maken hebben met tele 2 wat een oplichters.
Ik heb mn telefoon nu bij kpn naar alle tevredenheid. Internet kreeg ik niet voorelkaar bij kpn snapte er niks van. We hebben nu xs4all internet en gaat goed.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste John,

Ik ken Tele2. Ze mogen open en eerlijk lijken, maar het zijn een stel boefjes. Wat je gewoon moet doen is een andere ISP nemen en dan Tele2 vaarwel zeggen en gewoon op FreeOnline of CompuServe overgaan. Immers ze hebben ook niets van het feit gehoord bij Tele2, dat je een ander IP adres kan krijgen. Mocht het IP adres het probleem zijn; laat Tele2 je dan afsluiten en doe het volgende:

Je zet je modem uit. Wanneer je TV van hun hebt ook. Neem twee dongels. Zet er 1 achter in een USB Poort en de andere voorin. Vervolgens installeer je die dongels even en dan ga je naar de Netwerkomgeving binnen Windows Vista. Daar kan je namelijk via de regionale netwerk weer op Tele2 komen. Daar kan Tele2 helemaal niets aan doen. Dan heb je automatisch een ander IP adres en dan kan je ook weer e-mailen.

Bij mij is Tele2 zo snugger, maar niet heus, om mijn accounts juist niet te blokkeren, dus ik kan spammen wat ik wil, maar ze sluiten mijn e-mailadressen gewoon niet af. Dat is de andere kant. Ik wil die accounts gesloten hebben, dus dan kan ik maar één ding doen; geweldig gaan zitten spammen en spambommetjes naar mensen plaatsen. Doch zij doen daar in zijn geheel niets aan. Nu moet ik wel zeggen, dat deze spambommen wel naar één van mijn andere accounts zijn met een andere extentie. Wellicht is Tele2 wel zo slim om dat te veranderen. Goed, maar in ieder geval ben ik geen lid meer van die club; hebben ze me via de deurwaarderskantoor GGN te Den Bosch me een rekening willen laten betalen van € 552,=- doordat ze zeiden dat deze niet maandelijks was binnen gekomen, waarvan ik de bewijzen heb gestuurd dat de maandelijkse bedragen gewoon zijn overgemaakt inclusief de variabele kosten en dan hadden ze nog een rekening open van 220,=. Dat was voor de maanden, dat Tele2 niet geleverd heeft en een vage variabele telefoonrekening over de gehele halve maand dat ik bij hun als klant zou zijn geweest waar ik de bewijzen nog van tegen moet komen. Want zonder bewijs geen betaling en elke maand dat er door hen niet geleverd word dat zou ik mogen debiteren op de kosten. Immers Tele2 is nalatig geweest. Dit is alles conform de AV waar ik toentertijd accoord op heb gezegd.

Tele2 was oprecht begonnen, maar het zijn nu weer een stelletje oplichters geworden, die nu hun zin via een incassobureau van een deurwaarderslantoor wilt doordrijven.

Dus ik span een Kort Geding aan jegens Tele2.

Dus wat ook voor de ISP Alice en Telfort geldt; neem nooit Tele2 want ze zijn net als die twee voornoemde bedrijven het `Zwarte Schaap' van de Telecom branche.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Uranus 1963. Fijna dat je bewijzen heb. Ik had dat niet en kon 700 euro neerlegge bij het incasso bureau. 700 voor helemaal niks. Stelletje oplichters. Als je nog getuige zoekt meld ik me aan.
PS Tele 2 is ook eens in het programma kassa geweest en dat wat niet zo positief.



Quincey Dorand


Geplaatst op 15 Jan 2009 14:34 door Quincey Dorand


--------------------------------------------------------------------------------

Hi Driesjh
Ik leeft met jouw mee. Jij heb tenminste internet verbinding gekregen. In mijn geval, ik ben een nieuwe klant sinds oktober 2008 en tot nu toe heb ik nooit internet verbinding kunnen gebruiken van tele2. Nu dat ik weiger te betalen sturen ze me naar de deurwaarder. Volgens de medewerkster van tele2 moet ik alles regelen met de deurwaarder en niet met hun. Volgens de deurwaarder moet ik een aangetekend brief sturen als ik klachten hebt wat zo staat het ik hun algemene voorwaarden.

Vreemd hoor zo'n grootte bedrijf.



Je bent niet de engiste dit is bij mijn ook zo gebeurd ik kon uiteindelijk meer dan 700 euro betalen terwijl ik daar geen internet voor heb gekregen. Aan het begin deed het internet verbinding het, maar toen het niet werkte en ik dit heleboel keer heb aangeven stopte ik met betallen, maar kon uiteindelijk dus 700 euro betalen voor niks. Wat die deurwaarder zegt kan je inderdaad beter doen dan heb je bewijs dat je contact hebt opgenomen. Want bij mijn beweren ze dat ik nooit gebeld heb of een brief gestuurd heb vandaar dat ik dan moet betallen. Uitgekookt je aantekeningen zo veranderen zodat je geld kan losmaken bij de mensen. Echt Tele 2 zijn een van de grootste oplichters vind ik.

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Wel fijn dat het voor jou is opgelost Dresjh.

Groetjes Heidi :D

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Quincey, Heidi en Uranus,

graag zou ik ook jullie willen verzoeken om jullie gegevens te sturen naar [email protected] zodat ik voor jullie ook een oplossing kan bieden.
Zodat we er met zijn allen uitkomen.

Mvg
Tele2 Webservice

Heidi00000000000
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 jan 2009 20:49

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik ben benieuwd of er daad werkelijk wat gebeurd. Ik heb net mn adres gegevens gemaild naar het e-mail adres. Nu afwachten of ik uberhoud wat van hoor. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Heidi

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Ik ben door de contactpersoon die achter dit email adres zit goed geholpen.De helpdesk, daar heb ik geen hoge hoed van op.
De antwoorden en acties die daar vandaan komen, zorgen voor de nodige irritaties en fustraties.

Tele2 onderschat de huidige computerkennis van de klanten.
Het is allemaal niet meer zo duister als jaren geleden..

vr gr Driesjh

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Nou na al de positieve opmerkingen in mijn vorige bericht...
Mijn uitgaande post werkt weer niet ...
dus we gaan alles weer opnieuw beleven denk ik...
De nachtmerrie die tele2 heet is weer begonnen... :(

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Nog steeds geen werkende email
Mijn uitgaande email is gewoon weer uit gezet door iets of iemand
Ben benieuwd hoe lang dit nu weer gaat duren..

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik vermoed toch echt dat je daadwerkelijk (onbewust) spam verstuurd.
Welke maatregelen heb je genomen om dit uit te sluiten?

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Ik heb al mijn computers geformatteerd...3 stuks.

Daarna heb ik gelijk, inmiddels 30 dagen geleden Kaspersky internet security 2009 geïnstalleerd.. een 3 PC versie origineel geregistreerd, dus dat moet voldoende zijn en ik krijg geen gekke meldingen.
Uw computer is beschermd geeft Kaspersky aan.
Mijn installatie en bescherming staat op groen ( veilig ) en de database is uptodate ....al ruim 30 dagen..

Dus dat lijkt me uitgesloten..

Ik had 35 dagen geleden al weer moeten kunnen emailen ..ik heb zelfs voor de nodige ongemakken al een maand niet hoeven te betalen en 10,00 euro bel kosten vergoed gehad..alleen laat ik het daar niet bij zitten zeker niet na weer een afsluiting...weer zonder enig overleg of bericht hierover..

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Moppentappers »

En heeft u draadloze netwerken? Of om alles maar gelijk uit te sluiten powerline netwerken?

Driesjh
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2009 15:13

Re: Nachtmerrie de Tele2 heet

Ongelezen bericht door Driesjh »

Hallo Moppentappers

Draadloos netwerk staat bij mij uit en ik heb alles op UTP kabels
en ik heb geen powerline netwerken

Gesloten