LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem geen orange internet plus bellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door jaap38 »

Ook ik heb net als zo veel mensen hier en op andere forum's.
problemen met orange en met name de telefoon gedeelte ervan.
Sinds nov 2007 heb ik problemen met de telefoon mensen kunnen me niet te pakken krijgen of de lijn wordt verbroken.
Maar ook dat je 's nachts wordt opgebeld door de livebox en het bellen van de telefoon houdt pas op als je de livebox uitzet.
Ook gewone nummers in nederland bellen geeft problemen want vaak komt het voor dat je hoort dit nummer kost 1.30 per min.
He een nederlands nummer wat 1.30 per min kost dat klopt niet.
Naar heelveel mailen en afwachten op antwoord van orange
maak je je toch kwaad en ga je bellen naar 0900 0.20cpm en bellen en weer mailen enz.
Standaard antwoord de td is ermee bezig en dat al 4 mnd zonder een berichtje van de afdeling td.
Op 06-02-2008 was het moment dat ik het echt zat was en heb de telefoon gepakt en de orange opgezegt dat dan 30-06-2008 afloopt.
Maar omdat ik vindt dat ik al 4 mnd ellende heb gehad en weinig kan slapen omdat je wakker gebeld wordt door de box.
Het is tijd om orange iets te stellen dat is dat orange het contract eerder af laat lopen omdat zij zich niet houden aan de leverings voorwaarden.
en omdat ze een credit nota zouden maken voor ja 08.
Dat laatste gebeurd natuurlijk niet en heb dit ook weer gemeld vandaag
En wat denk je het antwoord was de td is ermee bezig ????hoelang nog
ik ben heel erg boos en vindt dat ik geen onredelijke eis stelt aan orange.
Jullie kunnen het wel raden je moet maar wachten op antwoord iemand die daar hoger is krijg je niet ja ze kijken wel uit.
Maar ondertussen kan je ook geen andere aanbieder nemen want zei hebben de lijn.
Maar wat ik wel kan doen is mensen op de hoogte brengen via radar of andere forum's

NEEM GEEN ORANGE DAS VRAGEN OM PROBLEMEN EN ALS KLANT BEN JE NIETS voor hun waard
4 maanden geen anwoord hoelang moet je wachten voor er dan ook iets gebeurd
dus nogmaals BEDENK JE GOED EN NEEM GEEN ORANGE HET IS DIEPE TRIEST DAAR EN ALS KLANT KOM JE NIET VERDER DAN DE KLANTENSERVICE.(oke service ik heb hem niet bij orange gevonden)[/b]

animalT5R
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2008 18:43

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door animalT5R »

Ik ben nu al een maand aan het vechten met Orange om me telefoonlijn na te laten kijken[ADSL+Telefonie]Vanaf 8-1-08 kan ik op de een of andere duistere reden niet meer uitbellen maar wel gebeld worden .Na meerdere malen met de ''helpdesk'' van orange te hebben gebeld zou de ''technische dienst'' van dit Topbedrijf hiernaar gaan kijken en zien wat hieraan te doen was. . . Er zou terug gebeld worden door iemand[denk ik] We zijn nu een maand verder en nog kan ik niet uitbellen,lijkt trouwens wel of ze bij orange zelf dit probleem ook hebben,gezien ik tot de dag van vandaag geen reactie van hun heb gehad.Nu vraag ik me alleen af,gezien hun een product aanbieden en dit niet kunnen leveren,wat zijn de stappen die ik kan ondernemen? mailtje naar Kassa en Radar staan zeker op de planning,maar sta ik in me recht om hier niet voor te betalen,gezien orange een niet dekkend product aanbied?
Heb tevens orange op de hoogte gesteld dat ik vanaf nu andere stappen ga ondernemen,maar aan de andere kant van de lijn leek het wel niet over te komen.

jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door jaap38 »

Ik heb advies ingewonnen bij een jurist
het volgende kan je doen stuur een brief waarin je orange in gebreken stelt dit mbt de leverings voorwaarde
Vermeld hierin wat je klachten zijn en wat zij tot op heden wel of in hun geval juist niet gedaan hebben.
Geef een termijn aan van wanneer de klachten verholpen moet worden.
tevens moet je orange erop wijzen dat je alle gemaakte kosten of kosten die je nog moet maken op hun verhaalt.
Als je op google kijk vind je genoeg voorbeeld brieven die je kunt aanpassen aan jou verhaal.
Bewaar alles noteer ook de namen van de klanten service en mocht je de klanten service weer bellen dan krijg je meestal een tevreden onderzoeks mail.
bewaar ook deze daar staat namelijk in dat jij gebeld hebt op een bepaalde datum en de tijd.
Tja hoe dom zijn ze nu zelf dat ze dat nog sturen maar goed ook alle mails die je evt hebt gestuurd bewaren.
Je moet zelf je keus maken maar ik heb wel opgezegd want na 4mnd niks horen ben ik het zat
zoals bekend orange heeft nog niet gereageerd op mijn ingebrekking stellen maar denk dat dat wel snel komt.
Het is van belang dat je alles bij houdt mocht het tot een recht zaak komen.
Het is echt te hopen dat radar of kassa hier eens wat mee doet
het lijkt ook dat ze bij orange de klachten laten liggen ivm de overname van t-mobiel
Mocht ik ondertussen meer weten dan tik ik het hier wel en ik wens jou en vele andere waar ik ook bij hoort veel sterkte tegen deze klant onvriendelijke orange anno 2008

jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door jaap38 »

Nou het was vandaag even een kleine feestje want na mijn brief dat orange
ingebreken was en bleef
Ik kon me oren niet geloven maar het is waar ik kan zonder poes pas
weg bij orange ja ho alleen met de telefoon dus omdat deze dus slecht werkte.
Maar goed op 22-03-2008 heb ik geen telefoon meer van orange en dit ligt alvast in een mail van hun zijde.
Maar ik geef niet op want ook van mijn internet kom ik vroegtijdig af ivp 30-06-2008
waarom is duidelijk ik heb toen ik me aanmelden een pakket genomen van orange internetten plus bellen en niet alleen maar internetten en later telefoon erbij genomen.
Dus ga ik maar weer tikken richting orange over deze feit en ik denk dat ze ook het internet eerder aflaten lopen.
ondertussen ben ik ook even alle kosten aan het verzamelen want ook dat krijgen ze nog.
Dus mensen laat je niet gek maken bewaar alles maar ook echt alles al lijk het niet van belang
Denk aan mails die je tikt,brieven via de post,namen van mensen van de klanten service er wordt meestal een tevredenheids mail nagestuurd met wanneer je gebeld hebt bewaar deze ook.
Hou bij en dat zie je ook aan je orange factuur hoevaak je hebt gebeld met de klantenservice.
Laat je niet van het kastje naar de muur sturen maar stel je eisen.
Eerst een klacht ,duurt het te lang bellen mailen en tik een brief en stel orange ingebreken en maak duidelijk dat je binnen een bepaalde tijd een oplossing wilt zo niet dan wordt het contract ontbonden per de datum die jij opgeeft vermeld dit wel in je brief.
Nou mensen ik hoop dat ik bij de volgende stuk jullie kan melden dat ik geheel van die orange af ben tot dan

Dick Vleder
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2008 16:17

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door Dick Vleder »

Beste Jaap38, wellicht kun je toch even de (al)gemene voorwaarden lezen:

(15.3) Orange is niet aansprakelijk voor vermogensschade en/of indirecte schade, waaronder begrepen schade wegens verlies van gebruikstijd, gederfde winst en gemiste besparingen.

(12.2) Een Klant die telefonisch met de Orange helpdesk contact opneemt, kan worden geconfronteerd met een wachttijd. Kosten die de Klant maakt om de helpdesk te bereiken komen voor rekening van de Klant.

jaap38
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2007 07:23

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door jaap38 »

Gecahte Dick Vleder:
Bedankt voor je bericht
Natuurlijk heb ik dat deel gelezen maar dat wil niet zeggen dat een bedrijf alles via de voorwaarde af kan doen.
Dus moet je ten allen tijden alles aangrijpen om de schade zo klein mogelijk te houden het zei via de nederlandse wet of op europees nivo.
en natuurlijk bij elk bedrijf gebeurd wel wat en soms kunnen ze er echt niets aandoen en dat is echt overmacht.
maar bij wij hebben het hier niet meer over een kleine fout maar door orange veroorzaakt en niet opgelost..
We zullen zien wat het brengt ik ga door en ik laat mijn niet klein maken door voorwaarders die orange heeft gesteld.
Een hoop mensen laten zich inpakken door dit soort voorwaarders.
Belangerijk is wel dat je alles netjes heb betaald en dat je vanaf het begin de klacht duidlijk neer heb gelegt bij de andere partij.
als deze partij om wat voor reden dan ook geen gehoor geeft moet je
stappen nemen en je ruggeraat laten zien.
Dus ik heb goede moed en de strijdt kan ik zeg laat orange maar komen.

Mandy1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2008 13:37

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door Mandy1970 »

Vaak geen internet en telefonie. En na het overlijden van mijn vader veel kosten gehad met mobiel omdat orange zoals gewoonlijk geen verbinding had per telefonie en ook niet met internet. Mail gestuurd geen reaktie gehad, gebeld worden kan ik ook niet want heb geen verbinding, en als je dan eens verbinding hebt dan valt tie binnen een minuut weg. Heb orange gebeld kreeg de medewerker xxx aan de telefoon, heb het hele verhaal uitgelegd dat er vaker geen verbinding is dan wel, en als je 112 nodig hebt dat je als orange abbonnee beter nog maar een mobiele telefoon nodig kan hebben omdat je op orange niet kunt vertrouwen kwa verbinding. Ook is er een systeembeheerder bij mijn thuis geweest en die concludeerde na enige tijd van resetten en opnieuw instellen en in logbestanden kijken dat er een nieuw kastje nodig was. Allemaal uitgelegd aan meneer zuidam en ik vroeg een ander kastje, zoniet dan zou ik mijn abbonnent beeindigen voor 30 maart, omdat het 30 april afloopt...hij ging toestemming vragen of ik een nieuw kastje kon krijgen, en na enige tijd wachten aan de telefoon werd mij een nieuw kastje toegezegd. Het kastje zou begin volgende week uiterst eind volgende week bij mij binnen zijn (week 9) 3 weken later nog geen kastje binnen gekregen, ik weer bellen met orange en kreeg een andere mederwerkster aan de telefoon en die zocht het 1 en ander voor mij uit en zei tegen mij dat de heer xxx helemaal geen nieuw kastje voor me had aangevraagd. Ik zei tegen haar dat ze mijn abbonnent gelijk kon beeindigen, maar ze zei dat ik gelijk had en dat zij mij wel heel graag wilde helpen (xxx), ze was erg behulpzaam maar ik heb geen enkele vertrouwen meer in het hele orange gebeuren. Ik vroeg aan haar of ze meneer xxx mij terug kon laten bellen, en dat deed hij ook. Nu wilde hij mij nergens meer in tegemoet komen en begon om het verhaal heen te draaien, terwijl hij mij notabene ook nog een jaar gratis telefonie had beloofd omdat ik na mijn vaders overlijden veel dingen moest regelen en dat allemaal met mijn mobieltje moest doen omdat orange het allemaal in de steek liet, en dat al haast een jaar lang. Maar ook de telefonie wilde hij niet meer in tegemoet komen, en ik vroeg willen jullie om mij als klant te houden me nog ergens in tegemoet komen, en zijn antwoord was nee. Dat is dus het einde bij orange voor mij, slechte service en een slechte mederwerker met geheugenverlies.
Laatst gewijzigd door Mandy1970 op 07 apr 2008 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door roro25 »

haal even de namen weg van de betreffende medewerkers van Orange.
Is niet zo heel geweldig om hun naam hier te zien staan. Zij kiezen om voor Orange te werken, maar niet dat hun naam hier verschijnt.
Mnr X en MW Y bv

Conclusie van het verhaal: altijd om een schriftelijke bevestiging vragen of het zelf schriftelijk bevestigen met Orange.

tgerbellow
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2008 00:33

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door tgerbellow »

Bij mij werkte het bellen al meer dan een week niet. Resetten van de livebox had geen effect (heb hem één maal zelfs enkele uren uitgehad, maar ook dat mocht niet baten). Had intussen met de helpdesk gebeld, waar een medewerker een vragenlijst met mij doorliep die eigenlijk een lachertje was: geen ter zake vragen, maar een paar algemeniteiten. Er werd een "ticket" aangemaakt. Heb er intussen al meer dan 3 dagen niets van gehoord.. Nadat ik belde om te vragen wanneer mijn casus opgepakt zou worden, en ik geen bevredigend antwoord kreeg en dus doorvroeg, kapte de Orange medewerker mij midden in een zin af met 'okee meneer dieendie, dank voor uw telefoontje' en kwakte de hoorn erop. Niet zo netjes ... Nadat ik terugbelde stond een collega mij wel netjes te woord, zoals het hoort.

Intussen heb ik zelf een oplossing gevonden, een oplossing die dus niet naar boven kwam middels de vragenlijst... Ik heb eerlijk gezegd niet zoń hoge pet op van Orange en ook niet van die helpdesk daar hoor.

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Neem geen orange internet plus bellen

Ongelezen bericht door jippiet »

ook ik heb problemen,dat is dat het geluid weg valt voor de ontvanger.
internet is erg goed maar met de telefoon ben ik al 2 jaar bezig.
tot 31 aug dan is mijn kontrakt afgelopen.dus ga ik op zoek naar een goede provider

Gesloten