NPO Plus op Android TV's al weken defect

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
willem.deboer
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2010 13:18

NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door willem.deboer »

Hallo, ik ben vast niet de enige met dit probleem, maar misschien kan Radar er iets mee. De NPO start app voor Smart TV's op Android werkt al meer dan 4 weken niet meer. Je kan niet inloggen. Daarmee is het onmogelijk de extra content te bekijken, waar je wel voor betaalt. €2,99 per maand.
Bij navraag bij NPO krijg je geen antwoord. Per email kreeg ik de suggestie om dan maar op mijn laptop of telefoon te kijken (sic.). Mijn schoonmoeder van 75 heeft geen laptop en kan al helemaal niet op een telefoon kijken! Die heeft juist de NPO Start app op haar Smart TV om comfortabel te kunnen kijken.
Ik heb al bij Google Playstore gemeld dat NPO een app die defect is blijft promoten op TV. Als je NPO belt wordt er opgehangen als je te kritische vragen stelt.
NPO gaat kortom hufterig om met haar betalende gebruikers en weigert een refund van betaald abonnement. Wat kan je hier nou aan doen?

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door willem.deboer

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

door alfatrion » 13 apr 2021 13:48

sylvesterb schreef:
13 apr 2021 11:53
Niets, immers heb je genoeg alternatieven om gebruik te maken van de dienst. Dat u specifiek een Android TV gebruikt waar een storing mee is kun je de NPO niet kwalijk nemen.
De klant heeft de overeenkomst gesloten om uitsluitend te gebruiken bij deze televisie. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat dit door de software wordt veroorzaakt. Dan dan zijn er twee opties: (i) de NPO heeft de app aangepast; of (ii) de fabrikant heeft de firmware geupdate. In beide gevallen kun je de NPO aanspreken, omdat de NPO in het tweede geval de app moet aanpassen op de nieuwe omgeving. Ik ben van mening dat NPO tenminste het abonnementsgeld moet terugbetalen.
Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ligt het niet aan de tv, doordat bijvoorbeeld de app niet up to date is?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door sylvesterb »

willem.deboer schreef:
13 apr 2021 11:02
NPO gaat kortom hufterig om met haar betalende gebruikers en weigert een refund van betaald abonnement. Wat kan je hier nou aan doen?
Niets, immers heb je genoeg alternatieven om gebruik te maken van de dienst. Dat u specifiek een Android TV gebruikt waar een storing mee is kun je de NPO niet kwalijk nemen.

https://service.npo.nl/onderwerp/proble ... android-tv

Het probleem is bekend bij de NPO dus er zal binnenkort wel een oplossing komen.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door Methusalah »

Hmm.. Bij mij doet hij het gewoon op een philips android tv...

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
13 apr 2021 11:53
Niets, immers heb je genoeg alternatieven om gebruik te maken van de dienst. Dat u specifiek een Android TV gebruikt waar een storing mee is kun je de NPO niet kwalijk nemen.
De klant heeft de overeenkomst gesloten om uitsluitend te gebruiken bij deze televisie. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat dit door de software wordt veroorzaakt. Dan dan zijn er twee opties: (i) de NPO heeft de app aangepast; of (ii) de fabrikant heeft de firmware geupdate. In beide gevallen kun je de NPO aanspreken, omdat de NPO in het tweede geval de app moet aanpassen op de nieuwe omgeving. Ik ben van mening dat NPO tenminste het abonnementsgeld moet terugbetalen.

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door Cro »

Deze storing is gewoon bekend: https://service.npo.nl/onderwerp/proble ... android-tv

Kan je niet gewoon via de browser kijken op deze TV? In het verleden heb ik dat nog wel eens als oplossing gebruikt.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Kun je de NPO niet streamen via telefoon app?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Het mooie van Android is dat het een OS is dat op veel verschillende platforms kan worden gebruikt. En dat is meteen ook weer het nadeel. Iedere fabrikant moet wat aanpassingen in Android maken om het op hun specifieke hardwareconfiguratie te kunnen gebruiken, er kunnen dus altijd kleine verschillen tussen de verschillende Android implementaties zijn. En dat maakt het voor developers weer zo goed als onmogelijk om apps te testen op alle mogelijke combinaties die in het veld gebruikt worden. Daarnaast is de life cycle van het Android OS op alle platforms anders (niet iedere leveranciers rolt updates op hetzelfde moment uit), dus uiteindelijk is het binnen het Android eco-systeem onmogelijk om als developer dit soort problemen te voorkomen. Je kunt er pas wat mee als er feedback van gebruikers komt.

willem.deboer
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2010 13:18

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door willem.deboer »

Mijn televisie is gecertificeerd voor Android, enalleen NPO Start doet het niet. Verder adviseer ik NPO, en zij die uit naam van NPO spreken, even naar de reviews te kijken op Google Play Store. U zult zien dat er heel veel mensen met dit probleem zijn.
Verder: De app wordt op TV aangeprezen als mogelijkheid gemiste uitzendingen etc. op TV te kunnen kijken. Heel veel mensen nemen een abonnement om op hun smart TV te kunnen kijken. Steeds minder mensen hebben überhaupt nog een laptop(!). En het ergste is dat NPO voortdurend in de verdediging gaat, zonder een goede klantenservice te leveren. Eigenlijk steken ze alleen een dikke vinger op en "zoek het maar uit".

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door JozJan »

alfatrion schreef:
13 apr 2021 13:48
De klant heeft de overeenkomst gesloten om uitsluitend te gebruiken bij deze televisie. De meest waarschijnlijke oorzaak is dat dit door de software wordt veroorzaakt. Dan dan zijn er twee opties: (i) de NPO heeft de app aangepast; of (ii) de fabrikant heeft de firmware geupdate. In beide gevallen kun je de NPO aanspreken, omdat de NPO in het tweede geval de app moet aanpassen op de nieuwe omgeving. Ik ben van mening dat NPO tenminste het abonnementsgeld moet terugbetalen.
De klant heeft een overeenkomst gesloten voor een streaming dienst. De hardware die hij daarvoor gebruikt is zijn eigen verantwoordelijkheid en keuze. Je kunt het best vragen hoor, abonnementsgeld terug, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: NPO Plus op Android TV's al weken defect

Ongelezen bericht door joep873 »

Na wat updates door Google werkt het hier zowaar weer.

Gesloten