LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nubespaaradvies stuurt ongewenst contracten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
CSteijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2019 22:20

Nubespaaradvies stuurt ongewenst contracten

Ongelezen bericht door CSteijn »

Hallo,

mijn schoonouders zijn diverse malen gebeld door Nubespaaradvies.
Op basis van een gegeven advies heeft de organisatie een contract met een bepaalde energieleverancier laten opstellen.
Bij ontvangst van het contract en met behulp van diverse vergelijkingssites werd duidelijk dat het advies onjuist was. Men gaf aan dat mijn schoonouders minder per maand gingen betalen. Deze voorstelling was echter niet correct omdat bewust met een veel lager verbruik was gerekend. Logisch dat de maandpremie dan lager uitvalt. Het contract hebben we dan ook binnen 14 dagen geannuleerd.

Een aantal weken later ontvangen mijn schoonouders, ditmaal ongevraagd, opnieuw een contract thuis van een nieuwe energieleverancier. Het lijkt er op dat Nubespaaradvies ongevraagd en agressief te werk gaat.

Wat kunnen we hier tegen doen?
Uiteraard op nieuw het contract annuleren, maar wellicht ontvangen zij binnen een paar weken wederom ongevraagd een contract. Wanneer dit niet tijdig wordt opgemerkt, zitten mijn schoonouders wel vast aan een ongewild contract.

Graag advies.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Nubespaaradvies stuurt ongewenst contracten

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Toch annuleren en vooral aangeven dat u dit contract nooit bent overeengekomen.
Zelf heb ik een klein beetje ervaring vanuit een "opdrachtgever" richting een dergelijk callcenter...en als deze gevallen te vaak voorkomen zal toch een ander callcenter worden ingeschakeld. Daarvoor moeten de klachten echter wel gemeld worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nubespaaradvies stuurt ongewenst contracten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor hun veel werk, dus gewoon opzeggen.

En als ze bellen, gelijk ophangen, ze proberen iedereen erin te luizen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nubespaaradvies stuurt ongewenst contracten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij energie betaalt men een voorschotnota, geen premie.

Dien een klacht in bij die club en ook bij de energieleverancier waarvan zij een contract sturen.

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer over de gang van zaken. Een eneriecontract gaat pas in NADAT het contract schriftelijk bevestigd is.

Adviseer uw schoonouders dergelijke telefoontjes in het vervolg per omgaande te beëindigen en geen gegevens te verstrekken,

Gesloten