LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb sinds een jaar of 4 een ADSL-verbinding. Weinig storing, ben eigenlijk best wel tevreden over de verbinding. Het is tele2, voorheen versatel, en nog langer geleden zonnet.

De verbinding voldoet voor waar ik ze voor gebruik. Dat is het probleem niet.

Echter: ik krijg ondanks een geïnstalleerd spamfilter van Norton, de laatste tijd veel grafische mails binnen. De verspreider ervan omzeilt zo die filters. In de bron kun je natuurlijk wel een email-adres vinden, maar dit is doorgaans een niet bestaand adres. Reclameren heeft dus geen effect.

Tele2 zegt dat ik desondanks de boel online zou kunnen filteren. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie heeft er een remedie? Dan bedoel ik geen oplossingen die ik zelf ook wel had kunnen bedenken, zoals: overstappen op een andere provider, want uiteindelijk zal dat dus geen oplossing blijken te zijn. Of internet vaarwel zeggen........

Iemand een goede remedie?

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ten eerste, de-installeer norton en koop een goede anti virus zoals kaspersky, of wanneer uw computer wat aan de trage kant is nod32
momenteel betaald U namelijk voor gebakken lucht met een krokant randje
voor het ongewenste e-mail probleem is een goede oplossing, een e-mail programma (client) die niet kijkt of iets spam is of niet, maar of je iets wilt of niet
elke keer dat jij aangeeft dit is spam, wordt het e-mail programma net zoals een hond afgericht om deze troep te weren
http://www.getthunderbird.com
daar kun je het programma afhalen, en je e-mails vanuit outlook oid
importeren
en nogmaals, stop met het aanschaffen van norton aka gebakken lucht met een krokant randje
Wanneer je wilt weten waarom zo veel computer bedrijven dit toch aanraden
kun je dat gerust vragen, er is een logische verklaring voor

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vroeg serieuze tips. Ik heb sinds jaar en dag goede ervaringen met norton, en ga dat niet vervangen. 1 virusscanner a 69 euro per jaar vind ik wel genoeg. Het programma doet op de achtergrond zijn werk, waar veel andere scanners, waar ik steeds een proefversie van heb gehad, op een agressieve manier werken. McAfee bijvoorbeeld: ze bleven me bestoken met ongevraagd reclamemateriaal. Kaspersky: het liet zich niet eens installeren, ook niet toen ik een voorgaande versie van Norton had verwijderd.

Laat ik duidelijk zijn: de een zweert bij het ene avtivirusprogramma, de ander bij een andere scanner. En geen van allen doen ze 100 procent wat ze beloven: je systeem altijd en 100 procent vrijwaren van virussen, spyware en trojan horses.

Je tip over het email binnen halen is zeker bruikbaar. Ik sla geen goede adviezen in de wind, alleen heb ik op zich al vele jaren prima ervaringen met norton.

Laat ik het zo zeggen: ze merken die aandelen- en geneesmiddelentroep weldegelijk aan als spam, en laten het vervolgens toch binnen, zij het in een aparte map, waar ik vervolgens weer moet kijken of iets ten onrechte als spam wordt aangemerkt.

Ik wilde een online filter, en die gaf je me net met die link. :wink:

DatabaseSQL
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2007 19:05

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door DatabaseSQL »

Misschien is het een mogelijkheid door MAILWASHER op uw computer te installeren, dan kunt u gewoon ontvangen per outlook.
Anders kunt u misschien eens kijken of TRENDMICRO INTERNETSECURITY 2007 een goede vervanger is voor norton.
Internetsecurity 2007 heeft ook een antispamtoolbar , die je kunt integreren per outlook.
Ik hoop dat mijn tips nuttig waren
(plaats anders eens een screenshot van de mailprovider)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

klinkklare onzin,kaspersky verkondigt niet dat het alles zal tegen houden,
heeft ook een anti spam aan boord
overigens staat jouw trend micro wel op de :
15. Trend Micro 90,97%
plek in het onafhankelijk test orgaan
vele mensen (met verstand) gebruiken nod32 en kaspersky, f als gratis oplossing AVG/avast
in tegenstelling tot norton betaal je niet 10 euro voor een beetje hulp,
maar bij kaspersky 18 cent per min. en als je 15 minuten aan de telefoon gehangen hebt bellen ze je kosteloos terug.
Ik heb je overigens een serieuze reactie gegeven,
en wel, als je toch meer informatie wilt over wat de experts vinden breng dan eens een bezoekje aan http://www.nucia.nl/forum
daar kunnen ze alles in de puntjes uitleggen
en probeer anders eens naar norton te mailen om de volgende vragen te stellen:
-Wat is er beter aan norton dan kaspersky
-welke vernieuwende technieken (phishing filter en dat als je weg bent hij actief wordt was er allang, en is dus niet vernieuwend)
-welke niet certificatie prijzen ze gewonnen hebben (zoals VB-100%, dat is een certificaat)

je zult geen antwoord terug krijgen, met de simpele rede dat kaspersky beter is, norton geen prijzen gewonnen heeft en geen vernieuwende technologieën hebben
overigens meld norton wel dat je helemaal vrij van virussen blijft,
wat nooit mogelijk is
Laatst gewijzigd door Moppentappers op 06 jun 2007 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat een onzin: ik heb nog nooit hoeven te betalen voor het oplossen van een probleem bij norton.

Ik heb dus Norton Internet Security 2007, met apart de anti-spam patch erbij gedownload.

Voor de goede orde: Norton doet wat virusscannen, en het tegenhouden van spyware wat het belooft (uiteraard op basis van het percentage dat andere scanners ook halen), dat was mijn klacht dus helemaal niet.

De anti-spam-software, die tot aan versie 2006 standaard in NIS zat, is er met ingang van 2007 uit gehaald, je kan hem uiteraard wel downloaden. Ook dat deel doet wat het belooft, maar dat was dus ook het probleem niet.

Waar ik dus om vroeg, in mijn allereerste post, was om een online oplossing. Voor de rest ben ik namelijk prima tevreden met wat ik heb.

Waar kom jij mee aanzetten: het vervangen van mijn virusscanner op mijn computer.

Nogmaals: dat nuciaforum komt van pas, maar ik kende het al. Zij konden me eerder echter ook niet van dat emailprobleem afhelpen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 06 jun 2007 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

oplossing heb ik gegeven,
thunderbird

jij mag van mij best gebruik maken van gebakken lucht met een krokant randje, als je dit lekker vind
maar als jij een probleem hebt, en support van norton verwacht (telefonisch, want van chat wordt je vaak toch niet veel wijzer)
mag je 10 euro gaan betalen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heb ik met andere problemen gehad bij norton, en dat was volstrekt kosteloos.


Ze hebben een chat-service, en daar kost het dus geen eurocent. Problemen hebben ze keurig verholpen.

Overigens: ze vragen geen 10 euro, maar 69 euro voor het verwijderen van een virus. Staat op hun site, als je even zoekt. Maar mij vroegen ze dus niets, omdat ik het probleem via hun chat voorlegde.

Jij noemt het gebakken lucht, maar als ik er al ruim 4 jaar virussen en andere troep mee buiten de deur houd, vind ik het echt geen gebakken lucht. Dat JIJ er niet tevreden over bent, dat is niet mijn probleem.

Maar daar ging mijn vraag dus niet over. ONLINE is toch echt iets anders dan een scanner die ik op mijn computer heb staan.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

en wat stel jij je dan precies voor bij online?
webmail systeem?
denk nogsteeds dat thunderbird de beste oplossing is, heeft bij mensen met ernstige spam problemen het hoofd geboden

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Exact, dat bedoel ik met online. Een filter op het webmail-account, dat is wat ik vroeg. Staat toch duidelijk in het eerste bericht?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Overigens: Trend Micro?


Jij hebt het over 90.97 procent.

Ik heb Norton, staat op 97,77. Kan ik echt geen gebakken lucht noemen, zoals jij dat omschrijft.

Voor wie niet weet wat webmail is: alle email komt dus eerst online binnen via je provider, en wordt daarna via je email-programma binnengehaald. Zoalang je geen email binnenhaalt, staat ie dus online te wachten. DAAR wilde ik dus een filter hebben, zodat mijn mail gefilterd binnenkomt via outlook..........

ikbenik

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb dus Norton Internet Security 2007, met apart de anti-spam patch erbij gedownload.


Een grotere vergissing had je niet kunnen maken.

Norton is troep!

Je bent zo vol lof over Norton.
Ik had sinds 2000 Norton op mijn systeem staan en sinds een jaar lever ik geen Norton meer aan klanten.
Zelfs niet als ze er specifiek naar vragen!

Ik was ook altijd voor Norton, maar sindsdien ik Kaspersky op mijn systemen heb staan en mijn oude harde schijf heb gescant, kwam ik een hoop zooi tegen.

Over McAfee maar niet te spreken.
Als monteur zijnde kan ik je verzekeren dat McAfee pas echt troep is.
Ik kom bij een klant, heeft veel klachten.
McAfee staat op dat systeem en up-to-date.
Ik koppel die harde schijf aan mijn systeem en ik laat Kasperky die schijf scannen....
Bingo!!!!! Wat Kasperksy voor troep ontdekt!
Of je nu niks op je systeem hebt staan of McAfee, het maakt totaal niets uit.

Het probleem van Norton is dat het duur, traag en ook nog veel foutmeldingen veroorzaakt.

Voor Kasperksy betaal je hetzelfde bedrag of minder dan voor Norton en McAfee en Kasperksy is dan ook voor 2 computers te gebruiken.


Was getekend:

Een zeer ervaren computermonteur.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Probleem is verholpen. Een nieuwe patch gekregen van de anti-spam-toevoeging.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door agro »

Ik maak gebruik van CA internetsecurity bevalt tot op moment goed, ook spamfilter wekt perfect, spam wordt in aparte map opgeslagen, waarbij afzenders welke niet in je adreslijst voorkomen als spam wordt gezien, je kan zelf instellen of in vervolg mogen worden doorgelaten.
Complete versie kost ca € 32,00 is met anti virus anti spam spyware en firewal.

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door lolita »

Ik heb de gratis SPAMFIGHTER geinstalleerd ik moet zeggen
bevalt prima probeer ,t eens![/b]

henkfazer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:10

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door henkfazer »

:evil: Als je wilt dat je computer "lekker" traag wordt dan moet je vooral Norton Internet Security installeren. Toen ik mijn huidige computer kocht zat het er standaard voor 30 dagen al op geinstalleerd. Na die 30 dagen ben ik gauw overgestapt op Kaspersky omdat die bekend staat als de beste anti-virus software.

SpeedyGonzales
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jun 2007 15:48

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door SpeedyGonzales »

Met de reacties met betrekking tot Norton Internet Security ben ik het wel eens. Vele pc's worden hier bovendien trager van.
Zelf gebruik ik al sinds jaar en dag Norman Virus Control en daarvoor de TBAV-utilities (ThunderBird Anti Virus). Deze laatste is opgegaan in Norman.
Ik heb, sinds ik genoemde programma's gebruik, nooit meer een virus en/of Spam op mijn pc aangetroffen. Ook niet als ik via internet online-scanners gebruik die mijn pc's scannen.
Ik zeg niet dat Norman 100% is, want daar geloof ik niet in, maar dat het voortreffelijk werkt staat bij mij als een paal boven water. In september 2005 een contract afgesloten voor € 85,- voor 3 jaar en dagelijks updates van virushandtekeningen. En te gebruiken op alle in huis aanwezige pc's.
Overigens vind ik het advies van MailWasher perfect, gebruik ik ook en werkt voortreffelijk.
:D

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door thefxr »

1)ik gebruik mailwasher pro naar tevredenheid, hiermee kan je ook bouncen, waardoor je op den duur minder spam krijgt toegezonden. een aparte spammap lost echt niks op, want je krijgt het nog steeds toegezonden!

2) zo als gezegd norton is echt TROEP om je pc te beschermen teggen virussen,trojaanse paarden en spyware,verder botst het ook vaak met andere programma's
ik gebruik zelf mcafee en ben daar zeer tevreden over, je kan nl hier de belasting van je cpu instellen tijdens een scan van 10-100%.

Bruno53
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2007 16:57

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door Bruno53 »

Sinds ik een jaartje geleden veel last van spam kreeg heb ik naar een oplossing gezocht .
Ik heb het volgende gedaan : ik ben bij een website gegaan waar je gratis mailadressen kunt verkrijgen volgens het systeem "catchall" .
D.w.z. dat je eindeloos aliassen kunt aanmaken, zodat je voor iedereen die je kent of waar je geabonneerd op bent een individueel mailadres kunt kiezen .
Het voordeel hiervan is veelvuldig : als je ooit weer spam krijgt dan weet je waar het vandaan komt, je kan de persoon in kwestie verwittigen dat zijn computer misbruikt werd (zijn mailadressen gestolen...) , je moet niet overal je enige mailadres weer gaan veranderen ( alleen dus dat ene voor die ene persoon ) , en : je kunt dat gestolen adres uitschakelen en vervangen door een ander . ( op die gratis mailwebsite )


P.S. : www.Moerstaal.nl is de website waar ik mijn gratis mailadressen vandaan heb, inclusief catchall, met sinds 1 april de mogelijkheid deze catchall uit te zetten en je op de website (daar aan te passen) te beperken tot die adressen die je daadwerkelijk in gebruik hebt, specifiek met de bedoeling spammers te blokkeren .
En bij Moerstaal vind je uiteraard ook verdere uitleg over deze problemen en oplossingen .

P.S.2 : anti-spam programma's heb ik vroeger uitgeprobeerd, maar die zijn nooit waterdicht .

Justinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2006 00:17

Re: Ongewenste email online filteren, gaat dat?

Ongelezen bericht door Justinus »

Al jaren gebruik ik Norman-prodcucten (v/h Thunderbird). Met veel plezier en succes! V.w.b. de spam: SpamWeed heb ik gebruikt, vanwege problemen er toch weer afgedaan. Spamfighter vind ik persoonlijk waardeloos, Norton komt NOOIT weer op mijn computer, een pest eerste rang was dat.
Geleidelijk aan ben ik, na een aantal betaalde spamfilter-programma's zo ver dat ik dagelijks 5-10 minuten besteed om de spam er uit te gooien (uit outlook 2000), dat is goedkoper en levert minder ergernissen op. Wellicht dat ik Spamwasher nog eens ga proberen...

Gesloten