LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wknuvers
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2019 10:25

Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door wknuvers »

Ik heb sinds 5 augustus 2019 een nieuwe aansluiting bij Online.nl, Alles in 1 pakket. Dit ging 2 weken redelijk goed na wat aanloop problemen. Nu wil ik thuiswerken met mijn laptop van de zaak, klapt de hele verbinding eruit en is de Online router offline. Als ik de laptop uit zet, komt alles na 1 a 2 minuten weer in de lucht.
Eerste keer bellen was al snel duidelijk dat het komt door de aanwezige Citrix software. Dat wordt door Online.nl niet ondersteund, ik heb pech, jammer dan. Tweede keer gebeld met administratie om op te kunnen zeggen, de juffrouw geeft aan dat Citrix inderdaad een probleem is en accepteert in 1ste instantie dat ik dit onacceptabel vind. Zij heeft ruggespraak met een technisch consultant. Ze geeft nu aan dat Citrix toch wél kan werken op hun omgeving, maar ze ondersteunen het nog steeds niet en weigeren me te vertellen wat ik dan moet doen om het wel te kunnen laten werken. Conclusie Online.nl : aangezien Citrix dus wel kan werken geven ze geen coulance regeling om het contract op te zeggen. Ik moet dus maar zien hoe ik het oplos.

Ik vind dit onacceptabel. Andere providers hebben dit probleem ook niet, dus ik vind dit te makkelijk van Online.nl, zelfs een beetje asociaal. Je hebt getekend, dus je hangt er nu voor 12 maanden aan. Maar ik kan dus niet meer thuiswerken.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

wknuvers schreef:
24 aug 2019 10:40
Ik heb sinds 5 augustus 2019 een nieuwe aansluiting bij Online.nl, Alles in 1 pakket. Dit ging 2 weken redelijk goed na wat aanloop problemen. Nu wil ik thuiswerken met mijn laptop van de zaak, klapt de hele verbinding eruit en is de Online router offline. Als ik de laptop uit zet, komt alles na 1 a 2 minuten weer in de lucht.
Eerste keer bellen was al snel duidelijk dat het komt door de aanwezige Citrix software. Dat wordt door Online.nl niet ondersteund, ik heb pech, jammer dan. Tweede keer gebeld met administratie om op te kunnen zeggen, de juffrouw geeft aan dat Citrix inderdaad een probleem is en accepteert in 1ste instantie dat ik dit onacceptabel vind. Zij heeft ruggespraak met een technisch consultant. Ze geeft nu aan dat Citrix toch wél kan werken op hun omgeving, maar ze ondersteunen het nog steeds niet en weigeren me te vertellen wat ik dan moet doen om het wel te kunnen laten werken. Conclusie Online.nl : aangezien Citrix dus wel kan werken geven ze geen coulance regeling om het contract op te zeggen. Ik moet dus maar zien hoe ik het oplos.

Ik vind dit onacceptabel. Andere providers hebben dit probleem ook niet, dus ik vind dit te makkelijk van Online.nl, zelfs een beetje asociaal. Je hebt getekend, dus je hangt er nu voor 12 maanden aan. Maar ik kan dus niet meer thuiswerken.
Een Citrix VPN verbinding zou gewoon moeten werken, maar schijnbaar veroorzaakt uw software een conflict op het modem. Online.nl kan externe software natuurlijk niet ondersteunen. Ga eens naar tweakers.net en omschrijf daar je technische probleem, er zijn daar genoeg technici die je kunnen ondersteunen hierbij.

Zo te horen lijkt het erop dat je VPN verbinding in dezelfde IP range zit als je Online modem. Dit is echter iets wat je in het modem kunt aanpassen of wat door de ICT van je werkgever moet gebeuren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door renewouters »

Citrix is een beetje een vreemde eend. Wij gebruikten dat vroeger ook op het werk, maar omdat er teveel problemen zijn als er verschillende partijen tussen zitten. Niet alleen je eigen ISP thuis, maar ook bijvoorbeeld als je in een hotel of klantlocatie via proxy's naar buiten moet, is mijn werkgever overgestapt op een andere oplossing. Middels een "normale" VPN loggen we in op het bedrijfsnetwerk, en van daaruit (indien nodig) naar Citrix. Al is het grootste deel van de applicaties die we nodig hebben tegenwoordig zonder Citrix te gebruiken (dat pad is ingeslagen door de problemen met Citrix).

Aangezien dit geen probleem is van online.nl is het uiteraard niet raar dat je je contract niet kunt beeindigen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik had sinds mijn overstap naar Ziggo ook issue met Citrix. Oplossing: de light-versie van de citrix-reciever gebruiken. Wellicht helpt jou dat ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak hebben leidinggevende een Smartphone en laptop voor de bereikbaarheid in noodgevallen.

Vooral Dagdienst werkende die ook de middag en nacht wel eens moeten helpen of beslissen......
Citrix word steeds minder gebruikt dus dit grote bedrijf veroorzaakt door foute software te verkopen vele die naar alternatieven zoeken zoals de voordelige Lite versie van Moneyman.

Zelf heb ik ooit als toen nog ondernemer om die reden de dure betaalde software de deur uitgedaan en ging voor 100% op Linux Ubuntu over, alleen de Windows 7 nog staan op 1 kleine laptop om de storingen van mijn auto's uit te lezen omdat het anders stoorde of erg traag ging!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
27 aug 2019 10:52
Vaak hebben leidinggevende een Smartphone en laptop voor de bereikbaarheid in noodgevallen.

Vooral Dagdienst werkende die ook de middag en nacht wel eens moeten helpen of beslissen......
Citrix word steeds minder gebruikt dus dit grote bedrijf veroorzaakt door foute software te verkopen vele die naar alternatieven zoeken zoals de voordelige Lite versie van Moneyman.

Zelf heb ik ooit als toen nog ondernemer om die reden de dure betaalde software de deur uitgedaan en ging voor 100% op Linux Ubuntu over, alleen de Windows 7 nog staan op 1 kleine laptop om de storingen van mijn auto's uit te lezen omdat het anders stoorde of erg traag ging!
Klok en klepel. Zoals gebruikelijk bij jouw bijdragen.... Leg eens uit hoe Ubuntu Citrix vervangt.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
27 aug 2019 10:52
Citrix word steeds minder gebruikt dus dit grote bedrijf veroorzaakt door foute software te verkopen vele die naar alternatieven zoeken zoals de voordelige Lite versie van Moneyman.
De lite versie die Moneyman bedoeld is de Citrix connector om verbinding te maken met de Citrix omgeving van de werkgever. Er is geen lite versie van Citrix voor de omgeving zelf. Waarom roep je dit soort zaken als je duidelijk niet weet waarover je het hebt?
Komkommertijd schreef:
27 aug 2019 10:52
Zelf heb ik ooit als toen nog ondernemer om die reden de dure betaalde software de deur uitgedaan en ging voor 100% op Linux Ubuntu over, alleen de Windows 7 nog staan op 1 kleine laptop om de storingen van mijn auto's uit te lezen omdat het anders stoorde of erg traag ging!
Een laptop kan geen Citrix omgeving draaien? En lost het probleem van TS ook niet op. Zoals gewoonlijk schrijf je weer complete wartaal en onzin die compleet offtopic is en zo uit je grote stofzuiger doos komen.

wknuvers
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2019 10:25

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door wknuvers »

Ik zie jullie antwoorden over Citrix en geen Citrix en mogelijke tips en oplossingen. Ik zal bij ICT navragen of zij iets met deze informatie kunnen om het alsnog werkend te kunnen krijgen. Thanks zover allen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zet in je router IPv4 eens aan in plaats van IPv6. Dat lost vaak de bekende Citrix-problemen op.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Natuurlijk werkt Citrix wel op die omgeving. Het is alleen een kwestie van instellen.

Ik snap heel goed dat de provider u hier niet mee verder gaat helpen. Zij leveren u een werkende verbinding, en daarmee is de kous af.

U wil iets specifieks (citrix gebruiken) waar eisen aan gesteld worden in de zin van open poorten, poort forwarding, enzovoort. De provider is niet gehouden u daarmee te ondersteunen.

Wat is je endgame. Wil je van online.nl af, ruzie met ze hebben, of wil je dat je citrix verbinding gewoon werkt? Indien het laatste, zou ik de vraag eens voorleggen op een technisch forum als gathering.tweakers.net.

Ik wil daar wel een voorschot op nemen; welk merk en type router heeft u van online.nl gekregen?

Dat de provider u hiermee niet verder helpt, hebben ze helemaal gelijk in. Er zijn onwaarschijnlijk veel dingen te bedenken waarvoor men instellingen op de router moet maken. Stel bv. jij wil een server draaien voor een game, dan zul je ook instellingen moeten wijzigen.

Gaat een provider daar actief op ondersteunen, dan kunnen ze wel een hele aparte heldesk gaan opzetten die mensen fulltime helpt hiermee.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komkommertijd schreef:
27 aug 2019 10:52
Vaak hebben leidinggevende een Smartphone en laptop voor de bereikbaarheid in noodgevallen.

Vooral Dagdienst werkende die ook de middag en nacht wel eens moeten helpen of beslissen......
Citrix word steeds minder gebruikt dus dit grote bedrijf veroorzaakt door foute software te verkopen vele die naar alternatieven zoeken zoals de voordelige Lite versie van Moneyman.

Zelf heb ik ooit als toen nog ondernemer om die reden de dure betaalde software de deur uitgedaan en ging voor 100% op Linux Ubuntu over, alleen de Windows 7 nog staan op 1 kleine laptop om de storingen van mijn auto's uit te lezen omdat het anders stoorde of erg traag ging!
Volslagen nonsens weer, zoals gewoonlijk, wat werkelijk nul bijdraagt aan een oplossing of de discussie an sich.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 aug 2019 15:33
Zet in je router IPv4 eens aan in plaats van IPv6. Dat lost vaak de bekende Citrix-problemen op.
Die is leuk.
Zonder IPv4 zijn de meeste sites onbenaderbaar.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door 16again »

Citrix receiver is niet meer dan een uitgaand tcp poortje. Geen idee waarom dat niet zou werken.
Maar goed, menig helpdesk komt niet verder dan vragen naar postcode.

Citrix kan minder goed tegen draadloos packet loss: En heb je achterin de tuin nog wel webpaginas, maar slechte citrix verbinding.

Simpele vragen:
Valt verbinding weg voor alle thuisgebruikers tegelijkertijd?
Kun je op de zakelijke laptop nog wel internetten als Citrix stopt?

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Citrix receiver gebruikt poorten 80 en 443, maar NAT gooit roet in het eten. Topicstarter geeft ook aan dat bij het pogen te verbinden, de router zelf plat gaat. Dit is dus geen geval packetloss.

Het is een kwestie van de juiste instellingen, want natuurlijk kan dit gewoon werken.

Wat een beetje een omwegoplossing is, die wel werkt, is op de beoogde client PC een VPN installeren (bv. tunnelbear), via tunnelbear connecten en DAN je verbinding opzetten. Dit gaat 100% gegarandeerd werken, omdat in dat geval de client PC het publieke IP heeft.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
30 aug 2019 17:23
Moneyman schreef:
30 aug 2019 15:33
Zet in je router IPv4 eens aan in plaats van IPv6. Dat lost vaak de bekende Citrix-problemen op.
Die is leuk.
Zonder IPv4 zijn de meeste sites onbenaderbaar.
Eh ja. Dus was is het probleem?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Citrix moeilijk doet met IPv6 kan dit wel eens een oplossing zijn.

Heb geen Citrix ervaringen zelf en wil dat gezien de vele problemen en oplossingen op www.helpmij.nl daar ook nooit aan beginnen... maar een Deurwaarder word vaak gedwongen bepaalde software te gebruiken.

Ik heb deze oplossing van Moneyman daar meerdere keren gelezen en lijkt te helpen.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
30 aug 2019 21:23
16again schreef:
30 aug 2019 17:23
Moneyman schreef:
30 aug 2019 15:33
Zet in je router IPv4 eens aan in plaats van IPv6. Dat lost vaak de bekende Citrix-problemen op.
Die is leuk.
Zonder IPv4 zijn de meeste sites onbenaderbaar.
Eh ja. Dus was is het probleem?
Ik verwacht dat hij bedoeld dat het aanzetten van IPv4 niet echt een logisch advies is daar dit nooit uit zal staan. En zeker in consumenten apparatuur in de regel niet eens uitgezet kan worden. IPv6 aan of uitzetten is in bepaalde gevallen dan wel weer een optie.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lekker belangrijk :mrgreen:

Ik moet in mijn router kiezen of ik het vinkje bij IPv4 aanzet of bij IPv6. Dat, als je voor het vinkje bij IPv6 kiest, op de achtergrond ook IPv4 actief is, is voor mijn advies aan TS totaal niet boeiend.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Online.nl en Citrix op zakelijke laptop

Ongelezen bericht door 16again »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 17:38
Citrix receiver gebruikt poorten 80 en 443, maar NAT gooit roet in het eten.
Dat is een gedurfde conclusie. Citrix is NAT friendly

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 17:38
Topicstarter geeft ook aan dat bij het pogen te verbinden, de router zelf plat gaat.
Dat kan ik me niet voorstellen. Vandaar de vraag, of internet voor huisgenoten ook weg valt.
En als het modem vastloopt/spontaan herstart, dan is het tijd voor firmware update, of linea recta de vuilnisbak.

Gesloten