LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mguzel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2016 22:53

Online.nl internet

Ongelezen bericht door mguzel »

Vanaf het begin van mijn contract zeer traag internet. Meerdere malen aangegeven van het contract af te willen. Maar door de klantenservice word ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ze willen niet met een oplossing komen. Er wordt telkens een belofte gemaakt dat er contact opgenomen gaat worden. Deze belofte komen ze niet na. Nog nooit heb ik dit meegemaakt. Het lijken wel professionele oplichters. Ik heb meerdere malen aangegeven om op een nette manier tot een oplossing te willen komen. Maar hier wordt geen gehoor aan gegeven. Ze houden de klant alleen maar aan het lijntje. Er is zelfs door ene Erwin van de klantenservice beloofd dat het contract ontbonden zal worden. Hier zou een bevestiging per mail van komen. Je raadt het al: niet nagekomen. Ondertussen blijven ze afschrijven en zeer traag internet leveren.

Kortom ik betaal geld voor iets wat ik niet krijg. Daarom wil ik dat mijn contract per direct en pertinent ontbonden gaat worden.

Ik raadt iedereen ten zeerste af om gebruik te maken van de diensten van Online.nl :!: Je krijgt geen waar voor je geld en de klantenservice is waardeloos.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 okt 2016 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

stofzuigertje

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je vooraf gecontroleerd hoeveel bij jou mogelijk is?

De lengte en kwaliteit van kabels bepalen hoeveel je van de beloofde en geleverde thuis zult krijgen.
Zij leveren wel maar als die kabel te lang of erg oud is lukt het niet.

Als je dus niet alleen de geleverde maar ook haalbare op jou adres heb gecontroleerd is ontbinden mogelijk.
Als je ADSL met 20 Mb bestel krijg je zelden die snelheid, vaak tussen de 8 en 14 Mb....

mguzel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2016 22:53

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door mguzel »

stofzuigertje schreef:Heb je vooraf gecontroleerd hoeveel bij jou mogelijk is?

De lengte en kwaliteit van kabels bepalen hoeveel je van de beloofde en geleverde thuis zult krijgen.
Zij leveren wel maar als die kabel te lang of erg oud is lukt het niet.

Als je dus niet alleen de geleverde maar ook haalbare op jou adres heb gecontroleerd is ontbinden mogelijk.
Als je ADSL met 20 Mb bestel krijg je zelden die snelheid, vaak tussen de 8 en 14 Mb....
Het klopt dat zij niet snel genoeg internet konden leveren i.v.m. de afstand tot de centrale. Maar dan dien je als provider je klant tegemoet te komen of het contract te ontbinden. Het ging mij niet meer om het trage internet, maar om het wanbeleid dat ze daar bij online.nl voeren. Beloftes niet nakomen, brutaliteit en slechte service is daar van de dagelijkse orde.

mguzel
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2016 22:53

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door mguzel »

Beste mensen,

Inmiddels is mij contract ontbonden. Al een jaar ben ik bezig om mijn contract te laten ontbinden. Dit is mij nooit gelukt. Kortgeleden ben ik naar de consumentenbond gestapt en nu willen ze wel opeens mijn contract ontbinden. Godzijdank is dit ook gelukt. Mijn contract is ontbonden. Ik ben van het leed dat Online heet af. Ik raad iedereen af om hier een abonnement te nemen. Ik heb zeer slechte ervaringen met dit bedrijf. Mijn advies is om er niet aan te beginnen. Betaal een tientje meer en krijg waar voor je geld.

Vriendelijke groet,

Mguzel

WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door WOODY1963 »

Internet provider online is waardeloos
Vandaag ruim een uur aan de telefoon gehangen om te vragen hoe het mogelijk is ondanks dat ik mijn contract al heb opgezegd ze toch nog steeds proberen om geld af te schrijven. De onvriendelijke medewerker zegt dat er wat problemen zijn en kan voor niets voor je doen . Ik heb de indruk dat de gehele zogenaamde klantenservice er door heen zit en niemand weet een oplossing of geeft een duidelijk antwoord. Wij. Zitten nu gelukkig. Bij. Een nieuwe provider met een bereikbare klantenservice waar je snel en aardig wordt geholpen . De firma online maakt tv reclame voor nieuwe klanten te werven . Ik zou zeggen denk er goed over na om deze bij firma klant te willen worden .

Moiseule58

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Sorry allemaal, maar ik heb al tien jaar internet en vaste telefoon van Online, en heb vrijwel nooit problemen. Als er al iets is word ik netjes te woord gestaan en terug gebeld. Het klopt wat iedereen zegt dat de afstand tot de centrale je snelheid bepaalt. Wij hebben een mailtje gekregen dat de snelheid per 21 december verhoogd wordt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste WOODY1963. Ik zeg het en ik blijf het zeggen: FINANCIELE ZAKEN HANDEL JE NIET TELEFONISCH AF. Nu zie je maar wat je (niet) krijgt met onwillige medewerkers. Financiële zaken handel je schriftelijk af. Dat is per brief of per email. Bewaar de (elektronische) kopieën.

Geef uw tegenpartij een redelijke termijn (14 kalenderdagen) om te reageren en de zaak af te handelen. Dreig in uw schrijven als binnen deze termijn geen antwoord is verkregen en/ of de zaak niet naar behoren is afgehandeld dat u naar de desbetreffende Geschillencommissie zult stappen. Uw tegenpartij weet dan echt wel dat het u ernst is. In 99 van de 100 gevallen worden de zaken dan wel opgelost.

Zo niet: stap dan ook echt naar die Geschillencommissie. Uw inleggeld voor het afhandelen van het geschil ontvangt u terug als u in het geschil in het gelijk wordt gesteld.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door Snoodaard »

BreejKC schreef: Geef uw tegenpartij een redelijke termijn (14 kalenderdagen) om te reageren en de zaak af te handelen. Dreig in uw schrijven als binnen deze termijn geen antwoord is verkregen en/ of de zaak niet naar behoren is afgehandeld dat u naar de desbetreffende Geschillencommissie zult stappen. Uw tegenpartij weet dan echt wel dat het u ernst is. In 99 van de 100 gevallen worden de zaken dan wel opgelost.
Met alle respect BreejKC, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Ik heb zelf enige tijd voor een grote provider gewerkt op de klachtenafdeling, met name de ''speciale'' klachten, zaken die door ons eigen toedoen, maar bijna altijd door toedoen van de klant volledig zijn geëscaleerd. Zo'n 30% van deze brieven staan vol met dreigementen, RADAR zou worden ingeschakeld, de advocaat was inmiddels op de hoogte en de ACM zou ook wel even langs komen, ik kan u verzekeren dat al deze brieven weer onder op de stapel komen, niemand heeft zin in deze betweterige pretentieuze zeikers, en als er een advocaat, geschillencommisie of ik weet wat aan te pas komt, is dat een probleem voor de werkgever, en niet werknemer.

Er is maar één manier om snel en adequaat geholpen te worden, en dat is door kalm en begripvol tegen de medewerker te blijven, dreigen heeft absoluut geen zin in tegendeel zelfs. Elke werknemer hoort toch al 750 keer per dag dat er een klacht ingediend gaat worden, en daarnaast horen ze ook nog eens 1700 keer per dag dat de desbetreffende klant er voor gaat zorgen dat de medewerker in kwestie ontslagen gaat worden, dus iedereen is na één werkdag volledig gevoelloos voor dreigementen van klanten.

Daarnaast slaat de bedenkelijke termijn van 14 kalenderdagen ook nergens op, je snapt hopelijk zelf toch ook wel dat de gemiddelde doorlooptijd 3/4 weken is.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door gosewijn »

Mijn Abbo is 50 mb .. Wat moet dan de up en down zijn, heb er geen verstand van , Heb can -digitaal. Waar de centrale staat geen idee. . Volgens CD is de lijn van Kpn.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Snoodaard. Met de openingszin van uw tweede alinea ben ik het 100% eens. Inderdaad ken ik de kant van de medewerkers van de helpdesk niet en krijg uit de reacties hier op het forum ook wel eens de indruk dat er telefonisch niet zo netjes gehandeld is als men zich voordoet. De klant dient zich bij een geschil te realiseren dat een telefoongesprek van mens tot mens gevoerd wordt. Met dreigen, schelden en tieren bereikt men inderdaad eerder het omgekeerde als men graag wil bereiken.

Desondanks kan ik mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat sommige providers in afspraken met hun "gewaardeerde" klanten het wel eens iets te makkelijk af laten weten. De door u genoemde getallen: 750 keer per dag / 1700 keer per dag, onderstrepen dat. Als deze getallen waar zijn en er werkelijk zo veel klachten per dag binnenkomen, mag men zich in alle ernst afvragen waar die providers dan mee bezig zijn. Bedenk ook, wanneer je als klant vrij genomen hebt en de monteur komt simpelweg niet opdagen, of dat het afspraken nakomen soms erg lang duurt of deze helemaal niet nagekomen worden, dat zo’n kennelijk niet zo gewaardeerde klant op de wat langere duur dan wel geïrriteerd raakt.

Daarom pleit ik er voor en blijf ik er voor pleiten om, vooral financiële, zaken bij voorkeur schriftelijk af te handelen, maar wel duidelijk daarin te zijn, zoals het stellen van termijnen en/of gevolgmaatregelen. Eén van de voordelen van schriftelijk handelen is, voordat je op het knopje 'verzenden' drukt of een postzegel op de enveloppe plakt, men dat wat opgeschreven is zonder al te veel emotie nog eens door kan lezen en te boute taal nog kan corrigeren. Daarnaast moet het voor de ontvanger ook duidelijk zijn dat als er, in alle redelijkheid, schriftelijk wordt gereageerd, het de klant dan wel ernst is. Wordt er dan nog niet op de juiste manier mee omgegaan, dan haalt de provider zichzelf moeilijkheden op de hals. Iedere zichzelf respecterende organisatie kijkt daarmee, lijkt mij, toch wel uit en gaat dan zeer serieus met de klachten om.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 15 dec 2016 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Gosewijn. Zie hiervoor: http://www.speedtest.nl/adsl/ Vul uw postcode in en u krijgt een keurig overzicht met het signaalverlies vanaf de centrale tot uw postcode. Let wel: de hoeveelheid mb. die u bij de provider afneemt staat voor u klaar in de centrale en krijgt u, in zekere zin, dus wel aangeboden.

Het verlies tussen de telefooncentrale en uw provider kunt u de provider niet aanrekenen. Dat is ook voor iedereen anders en daarom een lastige materie voor de providers. Daarom worden al dit soort abonnementen aangeboden met een hoeveelheid mb's "tot". Woont u te ver van een centrale en heeft u daardoor een te groot signaalverlies (zie genoemde site), dan zult u over moeten stappen naar een systeem zoals die met meer lokale centrales (coax kabel), waardoor minder afstandsverlies, of glasvezel (wanneer beschikbaar).

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door berndv »

BreejKC schreef:@Gosewijn. Zie hiervoor: http://www.speedtest.nl/adsl/ Vul uw postcode in en u krijgt een keurig overzicht met het signaalverlies vanaf de centrale tot uw postcode. Let wel: de hoeveelheid mb. die u bij de provider afneemt staat voor u klaar in de centrale en krijgt u, in zekere zin, dus wel aangeboden.

Het verlies tussen de telefooncentrale en uw provider kunt u de provider niet aanrekenen. Dat is ook voor iedereen anders en daarom een lastige materie voor de providers. Daarom worden al dit soort abonnementen aangeboden met een hoeveelheid mb's "tot". Woont u te ver van een centrale en heeft u daardoor een te groot signaalverlies (zie genoemde site), dan zult u over moeten stappen naar een systeem zoals die met meer lokale centrales (coax kabel), waardoor minder afstandsverlies, of glasvezel (wanneer beschikbaar).
leuke test hoor, op basis daarvan heb ik ooit gekozen voor vdsl, voordat ik aangesloten was op glas. Deze test gebruikt niet de daadwerkelijke realistische gegevens van het kopernetwerk, maar berekend de afstand tot de centrale op basis van de geografische ligging.

Volgens die test is de centrale vanaf mijn huis 750 meter. Wat ook overeenkomt met de hemelsbrede afstand tussen mijn huis en de centrale op basis van meten in google earth, die ik naderhand helaas pas heb gemeten. Op basis van die afstand had ik besloten om vdsl te nemen, van de 50 mbit zou ik dan toch zeker nog een 30 moeten kunnen halen. Niets was minder waar, er bleef nog minder over dan met adsl2+. Na een lijnmeting te hebben laten doen bleken de koperleidingen een afstand van ruim 1900 meter af te moeten leggen tussen mijn huis en de centrale, en op die afstanden is vdsl1 eigenlijk niet meer fatsoenlijk bruikbaar. Gelukkig kon ik na enig aandringen kosteloos van mijn contract af.

WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door WOODY1963 »

Beste breejkc

In de moderne wereld moet het niet uitmaken hoe je reageert . Wij hebben ons contract telefonisch opgezegd en dat dit wat meer problemen gaf als nodig zou zijn. Daar doet de telefonische afzegging niets aan af . Dat de mensen op de klantenservice niet weten waarmee bezig zijn dat is jammer als je klant ben bij de firma online . Wij zijn inmiddels al weer 2 maanden tevreden klant bij caiway waar ze wel een prima bereikbare en behulpzame klantenservice hebben. Het contract bij online is na enige uren telefonisch contact ontbonden .


mvg Woody

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Online.nl internet

Ongelezen bericht door BreejKC »

In principe heeft u gelijk dat het in de moderne wereld van telecommunicatie niet uit zou moeten maken hoe je reageert. De dagelijkse praktijk is echter een stuk weerbarstiger. Nog altijd geldt het spreekwoord "met onwillige honden is het slecht brood eten". Daarom geniet in financiële zaken het nog altijd de voorkeur om ze schriftelijk af te handelen. Al is het alleen maar om bewijs in handen te hebben dat de klant wel gereageerd heeft of schriftelijk heeft opgezegd.

Gelukkig is het bij u uiteindelijk goed gegaan. Maar lees ook andere topics op dit forum eens. U ziet dat er soms eindeloos getelefoneerd wordt, zonder dat er iets bereikt wordt. Pas als mensen de moeite nemen pen en papier ter hand te nemen en de zaken zwart-op-wit vast te leggen lijkt er bij sommige providers enige beweging te ontstaan. Als mensen, die soms eindeloos aan de telefoon hangen om hun zaakjes op te lossen, dit meteen hadden gedaan dan had ze dat, naar alle waarschijnlijkheid, veel minder frustratie, boosheid en tijd gekost.

Gesloten