LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online oplichting acaï berry/ beauty sculpt WAARSCHUWING

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
J3ffr3y

online oplichting acaï berry/ beauty sculpt WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door J3ffr3y » 28 nov 2009 18:17

Beste mensen wees gewaarschuwd!

Zojuist hebt ik een afschrift ontvangen van mijn creditcard, waarop twee maal het bedrag van $119,02 (€81,28) is afgeschreven door een website/online-bedrijf, wat mij vertelde dat het om een enkele zending ging van een test-product (acaïbessen-pillen die goed voor je huid zouden moeten zijn), zonder verdere kosten (ik zou alleen voor de verzendkosten betalen +/- €4,-).
Nu blijkt dat ik aan een abonnement vastzit waarvoor de enige optie tot afmelden blokkeren via de bank is, want het telefoonnummer van het bedrijf laat je rustig heel lang in de wachtrij staan, waarvoor ze natuurlijk ook een leuk bedrag rekenen (en nog een internationaal gesprek ook!).
Als u denkt dat dit al ver gaat dan kan ik u vertellen dat het ergste nog moet komen!
Deze instelling is namelijk nog legaal ook! :cry:
Ze maken dit alles mogelijk door in een lijst van voorwaarden, die ellenlang is, slechts 6 zinnen, die het volgende in het kort zeggen, te plaatsen: Na het leveren van het test-product ontvangt u na iedere 30 dagen opnieuw een product waarvoor u in rekening wordt gebracht via uw creditcard.
Dat terwijl op de site zelf stond: u betaald ALLEEN VOOR HET VERZENDEN VAN HET TEST-PRODUCT en verder werd er niets gezegd over een abonnement op het product.
Ik moet nu dus maandag in de pauze van m'n werk naar de bank toe gaan om dit stop te zetten en kan waarschijnlijk nog fluiten naar mijn geld ook!
Misschien kan iemand mij verder helpen om mijn geld terug te krijgen, waarvoor ik trouwens ook nog helemaal geen product of iets anders heb ontvangen.
Maar vooral:
Mensen wees gewaarschuwd voor de online oplichters!
Geef NOOIT je creditcard nummer aan een overzeese instantie!
En plaats een reactie als u zelf opgelicht bent door deze instantie of op een gelijkwaardige manier.
Plaats a.u.b. ook een reactie als u dit een TV-item waardig vindt!

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Enkele sites voor dit item (Engels):
- site van verkoper van het product
http://www.acaiberryexclusive.com/lp2/? ... aiBerry%21
- forum van opgelichte mensen http://www.complaintsboard.com/complain ... tea&page=2
- artikel over het product en bedrijf
http://strangelyperfect.tv/6568/dangero ... scams-too/

BEDANKT! :mrgreen:

Skep

Re: online oplichting acaï berry/ beauty sculpt WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door Skep » 29 nov 2009 21:54

Sorry, maar dit is toch echt je eigen schuld. Er staat duidelijk in de voorwaarden dat het een negatieve optie is en dat je zelf moet opzeggen als je niets meer wil ontvangen. Die 'zes korte regels' zijn zeer duidelijk. De ellenlange lijst is korter dan bij de meeste bedrijven en de voorwaarden voor opzegging en voortzetting staan meteen aan het begin. Je hoeft nog niet eens naar beneden te scrollen, dus over het hoofd zien kan niet.

Het is vervelend, maar dit had je echt heel makkelijk kunnen voorkomen door even een paar minuutjes de tijd te nemen om de voorwaarden door te nemen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 » 30 nov 2009 15:02

Waarom naar de bank?

Gewoon je credit card maatschappij bellen - verhaal uitleggen, en vragen of ze een 'reverse payment' willen doen.

Verder vragen of dit bedrijf geblokkeerd kan worden wegens niet leveren.

J3ffr3y

Ongelezen bericht door J3ffr3y » 30 nov 2009 23:15

@ skep:
is natuurlijk stom van me dat ik daar niet op gelet heb en daarom ligt de schuld eigenlijk bij mezelf, maar geef toe dat het wel achterbaks is om dat op een plaats te zetten waar eigenlijk weinig mensen zouden kijken. Daarnaast is het natuurlijk niet normaal om iemand te laten betalen voor producten die niet geleverd worden.
begrijp me niet verkeerd, ik snap namelijk wat het punt is dat je wilt maken en steun dat ook, maar ik wilde in ieder geval mensen waarschuwen voor dit soort praktijken, met name de mensen die dus normaal niet er op letten of het gaat om een abonnement of niet. Bedankt voor je reactie

@ Guardian72
de creditcard is via de bank (ING) en die hebben mij goed geholpen, ik krijg een reverse payment formulier zodat ik het geld voor de niet geleverde producten terug krijg. Heb om te voorkomen dat in de tussentijd het abonnement doorloopt door m'n CC te blokkeren. Bedankt voor je reactie

twingo07

Ongelezen bericht door twingo07 » 24 apr 2010 21:59

beste mensen,
het geraffineerde van deze site is dat je via: www.liadietblog.com: een onschuldig ogende site die naar de acai berry, thermocleanse & coloncleanse ( et al)wordt doorgelinked.
het lijkt alsof je een free trial besteld, alleen s&h betaal je.
de free trial wel ontvangen.
de voorwaarden zijn niet te zien, dat merk je pas na een tijdje: elke maand wordt er 99 euro van je account afgeschreven..& je ontvangt geen pakjes.
zelfs als je op tijd alles geannuleerd hebt.
er schijnt niets tegen te doen zijn.. ze zitten in cyprus, elke keer een andere website, andere customersupport, andere telefoonnummers.
raar dat dit in europa kan.
wereldwijd zijn er tienduizenden met ditzelfde probleem.
een reverse payment formulier kan iets uithalen, bij ons nog niets!
groetjes,
Irene

BerryDan

Ongelezen bericht door BerryDan » 27 apr 2010 17:24

Oh, ik ben er helemaal ziek van. Ik heb dus precies ditzelfde meegemaakt. En inmiddels al de creditcard geblokkeerd en actie ondernomen. Maar vandaag kreeg ik een nieuwe lading pillen aan de deur. Ik hoop maar dat het gauw stopt, want ik kan echt nergens vinden waar ik deze bestellingen uberhaupt kan stopzetten.

Ik schaam me kapot dat ik erin ben getrapt. Het is wel een heel dure les...

Gesloten