LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online staat boven de wet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Mrdc »

renegade66 schreef:ik heb een meningsveschil met Online.nl

ik heb augustus 2011 via T-mobile een adsl verbinding met telefonie aangevraagd.
dit was een leuk paketje aangezien je naar alle t-mobile nummers gratis kan bellen.
voor ons een mooie uitkomst omdat bijna iedereen die we kennen T-mobile heeft.

bij de aanvraag nog gevraag of de snelheid haalbaar was omdat we toch het duurste pakket gaan afnemen.
dit was absoluut geen probleem, en in verband met de verhuizing dit ook op het nieuwe adres laten ingaan.

nu zijn we in oktober ( aansluiting was in september) tot de conclusie gekomen dat we ipv een 1 jarig een 2 jarig contract hebben, en onze snelheid haalt niet meer dan 8Mb, en zal dat ook nooit hoger halen omdat we op en KWS netwerk van KPN zitten.

ik ben nu al enkele maanden bezig met dit pokke bedrijf want ik heb hier niet om gevraagd.

natuurlijk schermen ze weer met, ja, maar wij leveren toch TOT 20Mb . ik heb ze hierop aangegeven dat je er dan ook alles aan moet doen om die snelheid mogelijk te maken rekening houdend met enig verlies omtrent het kopernetwerk en afstand tot centrale e.d.

echter kunnen en doen ze dit niet.
dit is dus absolute misleiding, ze zijn namelijk ook bij telefonische aanvraag verplicht door te geven wat de maximaal haalbare snelheid zal zijn.
dit is dus niet gebeurd.

tevens berekenen ze al enige maanden ook kosten voor het bellen naar T-mobile nummers.

ik ben het echt zat met die lui en heb gezegd dat ik mijn contract per 24 augustus 2012 opgezegd wil hebben wegens wanprestaties en misleiding.
echter zeggen ze doodleuk, nee hoor dat kan pas per 24 augustus 2013.

ik heb ze dus gewezen op art. 6:237 sub k, hierin staat,
Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat voor een overeenkomst [tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen] een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen.
geloof me, ze blijven voet bij stuk houden en ik zit tot 2013 aan ze vast.

blijkbaar zijn meer dan de wet. ik heb al aangegeven dat er veel jurisprudentie over dit soort zaken te vinden zijn, maar ze blijven bij hun standpunt.

ik heb verder maar aangegeven dat ze maar doen wat ze willen, per 24 aug 2012 beëindig ik het contract eenzijdig en zal vanaf die datum ook niet meer betalen.
ze hoeven geen incassobureau in te schakelen want ik zal niet betalen en verzoek gelijk tot dagvaarding over te gaan.
indien ze wel een incassobureau inschakelen zullen de kosten zelf moeten betalen.

er zijn namelijk ook genoeg voorbeelden van te vinden waarin staat dat; indien van tevoren al geweigerd word incassokosten te betalen er geen incassobureau ingeschakeld mag worden maar men gelijk moet dagvaarden.
kortom incassokosten zijn onterecht en dus voor rekening van het betreffende bedrijf.
bij geen beloofde levering kan je kosteloos het contract laten beëindigen en een vergoeding eveneens gezamenlijk!

Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, Mrdc

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

bij geen beloofde levering kan je kosteloos het contract laten beëindigen en een vergoeding eveneens gezamenlijk!
misschien het topic helemaal lezen?

Mrdc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:15
Locatie: Ottersum

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Mrdc »

ciske schreef:
bij geen beloofde levering kan je kosteloos het contract laten beëindigen en een vergoeding eveneens gezamenlijk!
misschien het topic helemaal lezen?
Had aan de opening topic al voldoende informatie om het te beoordelen!

Mvg. Mrdc

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Mrdc schreef:

Had aan de opening topic al voldoende informatie om het te beoordelen!

Mvg. Mrdc

Ik hoop dat RR dat anders ziet, vind het een slecht advies.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Winterman »

Mrdc schreef:
ciske schreef:
bij geen beloofde levering kan je kosteloos het contract laten beëindigen en een vergoeding eveneens gezamenlijk!
misschien het topic helemaal lezen?
Had aan de opening topic al voldoende informatie om het te beoordelen!

Mvg. Mrdc
Kijk, dat is nu tenminste juridisch onderbouwd!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Mrdc schreef:

Had aan de opening topic al voldoende informatie om het te beoordelen!

Mvg. Mrdc

Ik hoop dat RR dat anders ziet, vind het een slecht advies.
Zou Meester DC de nieuwe /oude Chanmaster zijn?
Dezelfde slechte juridische uitdrukkingen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:


Zou Meester DC de nieuwe /oude Chanmaster zijn?
Dezelfde slechte juridische uitdrukkingen.
:lol: Geen idee , weet wel dat het advies naadje is :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

dit advies lees ik dus niet eens, vandaag is er een monteur geweest om alles door te meten i.v.m wegvallende verbinding.

hier binnen is natuurlijk alles perfect in orde bevonden 8) 8)

toen ben ik is even een beetje gaan doorvragen, het blijkt dus dat online en concepts ICT de enige providers zijn die geen eigen apparatuur kunnen/willen plaatsen in de centrale, (mijn preciese afstand tot de centrale is 1032m).

dit betekent dus dat ze een lijn huren van kpn en die levert gewoon niet meer dan 8Mb.

de centrale is WEL adsl2+, de monteur bevestigde ook dat ik misleid was in dit opzicht omdat ze verplicht zijn te melden dat ik op een KW netwerk aangesloten zou worden.

hij vond dit ook belachelijk en helemaal dat ik niet zou kunnen opzeggen. hij heeft aangeraden de geschillencommissie aan te schrijven.
ik ben niet de eerste met zulke klachten die zeer zeker gegrond zijn.

zijn antwoord was duidelijk, als je een abbo TOT 20Mb verkoopt moet je er ook voor zorgen dat die tenminste uit de centrale uitgestuurd wordt

kijk en hier heb ik iets aan.

bevestigd dus toch mijn vemoedens, en niet de betweterigheid van sommige personen hier.
helaas voor hun, maar ben er toch nog niet klaar mee :twisted:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef:dit advies lees ik dus niet eens, vandaag is er een monteur geweest om alles door te meten i.v.m wegvallende verbinding.

hier binnen is natuurlijk alles perfect in orde bevonden 8) 8)

toen ben ik is even een beetje gaan doorvragen, het blijkt dus dat online en concepts ICT de enige providers zijn die geen eigen apparatuur kunnen/willen plaatsen in de centrale, (mijn preciese afstand tot de centrale is 1032m).

dit betekent dus dat ze een lijn huren van kpn en die levert gewoon niet meer dan 8Mb.

de centrale is WEL adsl2+, de monteur bevestigde ook dat ik misleid was in dit opzicht omdat ze verplicht zijn te melden dat ik op een KW netwerk aangesloten zou worden.

hij vond dit ook belachelijk en helemaal dat ik niet zou kunnen opzeggen. hij heeft aangeraden de geschillencommissie aan te schrijven.
ik ben niet de eerste met zulke klachten die zeer zeker gegrond zijn.

zijn antwoord was duidelijk, als je een abbo TOT 20Mb verkoopt moet je er ook voor zorgen dat die tenminste uit de centrale uitgestuurd wordt

kijk en hier heb ik iets aan.

bevestigd dus toch mijn vemoedens, en niet de betweterigheid van sommige personen hier.
helaas voor hun, maar ben er toch nog niet klaar mee :twisted:

Prima laat weten als je na 4 jaar eindelijk een oplossing hebt gevonden.
De monteur bevestigt, de medewerker aan de telefoon heeft bevestigt, maar van niemand heb je iets schriftelijk.
Ik zou geen energie meer insteken en wachten tot UPC Ziggo heeft overgenomen.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Prima laat weten als je na 4 jaar eindelijk een oplossing hebt gevonden..
Tellen we die 4 jaar dan vanaf nu, of vanaf 2009?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Prima laat weten als je na 4 jaar eindelijk een oplossing hebt gevonden.
De monteur bevestigt, de medewerker aan de telefoon heeft bevestigt, maar van niemand heb je iets schriftelijk.
Ik zou geen energie meer insteken en wachten tot UPC Ziggo heeft overgenomen.
wie zegt hier dat ik niets schriftelijk heb?

het gaat er om dat indien je een abbo tot20Mb verkoopt, je deze snelheid minimaal ook zal moeten uitsturen vanuit de centrale.
dit heet anders toch misleiding want je doet het voor komen dat de 20Mb wel uitgestuurd wordt.

onderstaand uit de aanvullende voorwaarden geplukt.
6. Online kan niet garanderen dat de aangegeven maximum snelheid van de dienst Snel
Internet gehaald kan worden. De gehaalde snelheid is afhankelijk van verschillende
elementen, waaronder de kwaliteit en lengte van de koperverbinding (telefoonlijn) van KPN
Telecom, de kwaliteit en lengte van door de eindgebruiker gebruikte bekabeling en de
kwaliteit en instellingen van door de eindgebruiker gebruikte randapparatuur.
ik zie toch echt niets over een KW netwerk staan waarop de volledige snelheid niet haalbaar is. de rest hou ik wel rekening mee.

nieuwtje voor nevermind,
vandaag weer iemand aangesloten op Telfort en toch netjes een 19Mb verbinding op iets meer dan 1km vanuit de centrale zelfs met interactieve tv.

maarja, jij zegt dat we geen adsl2+ centrale hebben dus zal dit wel niet kloppen toch?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

vandaag weer iemand aangesloten op Telfort en toch netjes een 19Mb verbinding op iets meer dan 1km vanuit de centrale zelfs met interactieve tv.
Waarom ben je daar niet gebleven RR , zo duur is Telfort toch niet?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

toen waren ze niet goedkoper ciske, maar ja, had ik daar maar gebleven dan had ik dit gezeik niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:toen waren ze niet goedkoper ciske, maar ja, had ik daar maar gebleven dan had ik dit gezeik niet.

das waar , maar goed als het meezit hoef je niet lang meer :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef:
nieuwtje voor nevermind,
vandaag weer iemand aangesloten op Telfort en toch netjes een 19Mb verbinding op iets meer dan 1km vanuit de centrale zelfs met interactieve tv.

maarja, jij zegt dat we geen adsl2+ centrale hebben dus zal dit wel niet kloppen toch?
@renegade66

Ik ga van de informatie uit, welke ik op internet gevonden heb.
Kom niet weer met de uitspraak, dit zijn oude informaties, want ik had het al geschreven, dat er meerdere centrales welke op de overzichtskaart in rood (Niet geupdate) aangegeven, ook geen hogere snelheid dan 8 MB hebben.
Bij kennissen laten testen.
Dit is niets persoonlijk, maar ik kan het niet uitstaan , als mensen met verkeerde informatie hier op het forum hun recht willen halen.
In 2008 heb je problemen met Online.
Telfort geeft jouw een hogere snelheid, maar is dan voor jou te duur.
Je klopt wederom aan bij Online, natuurlijk hetzelfde spel, alleen 8 MB.
Ja, dan slaan wij toch Online aan de schandpaal, misschien wordt de snelheid dan hoger.
Tip:
Neem Ziggo, dan kan je kiezen, en zelf tot 120 MB! :wink:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Dit is niets persoonlijk, maar ik kan het niet uitstaan , als mensen met verkeerde informatie hier op het forum hun recht willen halen.
hoezo verkeerde informatie?

ik heb al meerdere mensen aangesloten, telfort, kpn, en nog wel een paar providers, allen halen hier 20Mb.

dit is geen verkeerde informatie maar gewoon een feit.
dit is ook te zien als je via adslwinkel.nl de abbo's bekijkt.
(heb vandaag ff gekeken :oops: )

het maximale hier haalbaar, (op dezelfde centale want er is er maar 1 hier) is 25Mb en volgens mij sinds kort zelfs 40Mb.

het heeft niets met schandpaal o.i.d te maken maar om het feit dat je het duurste betaald maar dat het niet geleverd kan worden omdat de apparatuur er niet voor is.

verkoop het dan ook niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef:hoezo verkeerde informatie?
ik heb augustus 2011 via T-mobile een adsl verbinding met telefonie aangevraagd.

Hier schrijf je al, dat je op een line zit welke niet meer dan 8 MB haalt, dus dat noem ik verkeerde informatie.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0



verkoop het dan ook niet.
Dat je de verkooppraatjes van medewerkers geloofd, had ik dan van jouw niet verwacht.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Hier schrijf je al, dat je op een line zit welke niet meer dan 8 MB haalt, dus dat noem ik verkeerde informatie.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0
de lijn op zich haalt wel meer dan 8Mb, (misschien een beetje verkeerd geformuleerd) de Wholesale lijnen van kpn kunnen wel degelijk veel meer snelheid aan, echter heeft Online afspraken met kpn over de ingekochte bandbreedte aangezien ze de benodigde apparatuur hier niet hebben.

dat is dus geen verkeerde informatie lijkt mij, en ja, dat ik er voor een 2e keer ingetrapt ben is heel stom, maar ja, ik zie altijd het goede van mensen in.
is dat zo'n verkeerde instelling? blijkbaar voor sommige mensen wel.

neemt nog steeds niet weg dat men misleid wordt door online.nl gezien de vele klachten op internet.

misschien niet van toepassing maar 37 pagina's aan klachten over online.nl op www.klacht.nl.

vind dat nogal schrikbarend.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef: misschien niet van toepassing maar 37 pagina's aan klachten over online.nl op http://www.klacht.nl.

vind dat nogal schrikbarend.
Ik vind het echt kleuterachtig van jouw, want dan kom ik met deze cijfers van jouw geliefde UPC.
Deze staat boven Online met 45 pagina`s, en zo kunnen wij nog verder gaan met de rest van de providers.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0
Neem je verlies, dat je opnieuw bent ingetrapt, dat gebeurd vaker hoor, maar ga niet eenzijdig klagen.

Gesloten