LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online staat boven de wet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door anjella »

renegade66 schreef:
Maar volgens welke site zit jij hemelsbreed maar zoveel 100meter vd centrale?
En dan nog weet je niet of dat de daadwerkelijke afstand is. Ik heb hier in mn woonplaats zon wijkcentrale staan, maar ik krijg ook maar 8mbit.
Maar heb je geen vergelijkingen gedaan met andere providers voordat je naar online ging overstappen?
volgens http://www.speedtest.nl/ADSL/ en ik ben naar online gegaan (eigenlijk T-Mobile) omdat ze met een leuk aanbod kwamen.
vergelijkingen heb ik niet gedaan omdat ik op dat moment geen internet had.
wordt een beetje moeilijk dan toch?

maar ik weet wel dat het mogelijk is via bijv, telfort of Kpn zelfs tele2 levert de 20Mb. telfort heb ik gehad en daarmee haalde ik 18Mb. was alleen te duur.

Als ik op uw site mn postcode invult zit ik dichterbij de centrale dan de site die ik pak
ik pak http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck en het verschil van die 2 afstanden is meer dan 500meter. Wat geeft bbnedtest bij u aan dan?

Tuurlijk snap ik dat het niet makkelijk is om te vergelijken als u geen internet heeft, maar de bieb, buren,vrienden, kennissen hadden u graag willen helpen denk ik.
Daarnaast geeft bijv de KPN bij mij ook 20mbit aan dat dat mogelijk is op mijn adres, klopt ook geen reet van...

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik weet niet wat jou afstand is tot de centrale maar bbned geeft bij mij ruim 1 km aan, en dat klopt absoluut niet, ik weet namelijk waar die centrale staat.
er kan enig verschil zijn maar geen 600m.

en wat jou snelheid betreft 8Mb is wel laag voor een 20Mb want kpn stuurt namelijk 24Mb uit de centrale weg. dit zou betekenen dat jij een kleine 5km van de centrale af zit.

is dit niet het geval dan zou ik eens bellen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door alfatrion »

nevermind schreef:
alfatrion schreef:Ik ben het met je oneens, omdat 'tot 20 Mb' om een aspirant abonnee m.i. gelezen mag worden als dat men wel een snelheid zal halen die de 20 Mb nadert. Hier is het meer dan de helft minder. Op het moment dat men zou adverteren met tot 1 Gb, maar 56 kb levert dan ben je bedonderd.
Dat mag, maar tot betekent niets anders dan het kan tot deze snelheid.
Wat je zelf wilt lezen, betekend niet dat het ook zo is.
Uit het Haviltext arrest blijkt dat partijen niets slechts mogen uitgaan van de zuiver taalkundige uitleg van woorden, maar dat er moet gekeken worden naar dat "in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze bepalingen mochten toekennen en op hetgeen zij te dien aanzien redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten."
art. 3:35 BW schreef:Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.
Dit betekent dat Online zich niet altijd kan verschuilen achter het woordje 'tot'.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Lees de rest van de berichten, vooral van Ciske
nee.. nee nevermind, ik heb geen online, ik heb kpn.
Sorry, uit jouw bericht kan ik niet zien, dat je KPN hebt:
nee hoor ik zit verder dan RR van de centrale en haal 17 mb , dus ik vind wel dat RR recht van spreken heeft bij dat online.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
ciske schreef:
Lees de rest van de berichten, vooral van Ciske
nee.. nee nevermind, ik heb geen online, ik heb kpn.
Sorry, uit jouw bericht kan ik niet zien, dat je KPN hebt:
nee hoor ik zit verder dan RR van de centrale en haal 17 mb , dus ik vind wel dat RR recht van spreken heeft bij dat online.

klopt :wink:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Das is onjuist, want er zijn ook klanten met een hogere snelheid dan 8 MB.
Lees de rest van de berichten, vooral van Ciske.
Als je koopt tot 20MB, kan je ook 18 MB halen .
Als je een jerrycan van 5 liter koopt, maar ja.... :lol:
Niet klanten met dezelde centrale en aansluiting als TS. Dat heeft hij nu al tig keer geschreven. DIE LEVERT MAX 8MB, zelfs als je er in gaat zitten!!!!
Die moet je dus verkopen als TOT 8MB want eroverheen zal hij NOOIT gaan.

Berichten van ciske lees ik altijd met veel plezier, maar hebben helaas weinig met de situatie te maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Berichten van ciske lees ik altijd met veel plezier, maar hebben helaas weinig met de situatie te maken.
:lol: oh sh/it heb ik dat weer? :lol:

als ik RR ken helpen doe ik dat , jammer voor je :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
nee.. nee nevermind, ik heb geen online, ik heb kpn.
Sorry, uit jouw bericht kan ik niet zien, dat je KPN hebt:
nee hoor ik zit verder dan RR van de centrale en haal 17 mb , dus ik vind wel dat RR recht van spreken heeft bij dat online.
[/quote]


klopt :wink:[/quote]


Maar desondanks maakt het niet uit bij welke provider je bent.
Het signaal uitgaande de centrale blijft voor iedere provider hetzelfde.
Jouw voorbeeld laat zien, dat er ook hogere snelheden mogelijk zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Maar desondanks maakt het niet uit bij welke provider je bent.
Het signaal uitgaande de centrale blijft voor iedere provider hetzelfde.
Jouw voorbeeld laat zien, dat er ook hogere snelheden mogelijk zijn
juist , jij snapt het :wink:

winterman is jaloers :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:
nevermind schreef: Das is onjuist, want er zijn ook klanten met een hogere snelheid dan 8 MB.
Lees de rest van de berichten, vooral van Ciske.
Als je koopt tot 20MB, kan je ook 18 MB halen .
Als je een jerrycan van 5 liter koopt, maar ja.... :lol:
Niet klanten met dezelde centrale en aansluiting als TS. Dat heeft hij nu al tig keer geschreven. DIE LEVERT MAX 8MB, zelfs als je er in gaat zitten!!!!
Die moet je dus verkopen als TOT 8MB want eroverheen zal hij NOOIT gaan.

Berichten van ciske lees ik altijd met veel plezier, maar hebben helaas weinig met de situatie te maken.


TS kan schrijven wat hij wil, maar dit is alleen te controleren, als hij ook de desbetreffende centrale gaat vermelden, dan kan ik er ook iets mee.

Ik denk ook niet dat hij als UPCer toegang heeft, om daar in te zitten!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

ga jij maar controleren dan, de centrale is ??????
en nee als upc-er kan ik er niet in.

wel jammer want ik heb een kpn pas gehad. :lol:
Laatst gewijzigd door renegade66 op 23 feb 2012 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef:ga jij maar controleren dan, de centrale is joure-c
en nee als upc-er kan ik er niet in.

wel jammer want ik heb een kpn pas gehad. :lol:

@renegade

Wat klopt nu werkelijk aan je verhaal?
Hier schrijf je het volgende :
ik heb een meningsveschil met Online.nl

ik heb augustus 2011 via T-mobile een adsl verbinding met telefonie aangevraagd.
Ofwel jouw meningsverschil met Online al sinds 2009 speelt.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0

Dit komt niet echt geloofwaardig over. :mrgreen:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Ofwel jouw meningsverschil met Online al sinds 2009 speelt.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0

Dit komt niet echt geloofwaardig over. :mrgreen:
Het zit hem dus al langer dwars. Neemt niet weg dat er op die lijn een beperking zit tot 8MB

http://online.gebruikers.eu/forum/viewt ... rowstart=0

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:
nevermind schreef: Ofwel jouw meningsverschil met Online al sinds 2009 speelt.

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... rowstart=0

Dit komt niet echt geloofwaardig over. :mrgreen:
Het zit hem dus al langer dwars. Neemt niet weg dat er op die lijn een beperking zit tot 8MB

http://online.gebruikers.eu/forum/viewt ... rowstart=0


Je mag jou berichten nog zo mooi versieren, maar het komt toch steeds weer
door. :wink:

Ook hier sla je de plank weer behoorlijk mis, met je gedram!
Hoe vaak schrijf je dat nog.

Hoe kan nu er een beperking op de lijn zijn, als volgens TS met andere providers wel een hogere snelheid behaalt wordt, ofwel ik daar ook weer mijn twijfels heb?
Dus je mag het nu zeggen. :mrgreen:


@renegade
Wat jouw eerdere provider Telfort betreft, kan ik ook niets anders lezen, dan bij Online:
Telfort Internet Standaard
Supersnel internet voor de actieve internetter.
Wat krijg ik?
Tot 23 Mb/s downloadsnelheid
De standaard voor supersnel surfen, downloaden en online gamen.
Zo kan ik hierover ook klagen, waarom snelheid tot 23 MB, als ADSL 2 een max. snelheid van 24 MB heeft?


https://cyberstore.tpg.com.au/images/migrate_faq2.gif

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

@nevermind,
Ofwel jouw meningsverschil met Online al sinds 2009 speelt.
nee speelt sinds 2011, echter heb ik in 2009 ook online gehad op een ander adres.
maar alles werkte nu wel beter volgens degene die ik aan de telefoon had.

maar jij hebt blijkbaar niet veel kaas gegeten van telefooncentrale's gezien jou antwoorden.
Hoe kan nu er een beperking op de lijn zijn, als volgens TS met andere providers wel een hogere snelheid behaalt wordt, ofwel ik daar ook weer mijn twijfels heb?
een centrale is dusdanig opgebouwd dat er meerdere providers aangesloten kunnen worden op diverse lijnen, zij hebben allen hun eigen apparatuur om de aangeboden snelheden te kunnen leveren.
echter kan/wil online dit niet en gaat dan bandbreedte van kpn huren, en krijgen van kpn een KW lijn. (KPN Whole sale)

oftewel ze bieden een tot snelheid die ze never nooit kunnen halen.

en daar zit hem de kneep, als je iets aanbied moet je dit ook kunnen leveren met je apparatuur. en dat doen ze dus niet.

verder ben ik met jou wel klaar, jij schijnt het beter te weten.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Hoe kan nu er een beperking op de lijn zijn, als volgens TS met andere providers wel een hogere snelheid behaalt wordt, ofwel ik daar ook weer mijn twijfels heb?
Dus je mag het nu zeggen. :mrgreen:
Andere providers, andere (eigen) lijnen?????

Ik laat iemand anders het wel even zeggen.
KW = KPN Wholesale

FT = France Telecom

FT is het netwerk van Online zelf en KW betekent simpelweg dat de lijnen van KPN gehuurd zijn. KPN limiteert de bandbreedte op 8mbit.

Dat zijn ADSL2 lijnen, ADSL2 = 12 mbit.
Het is op 8mbit gelimiteerd voor o.a. stabiliteit.

Het zijn gewoon lijnen die aan ISP's als Online verhuurd worden omdat het FT netwerk niet overal ligt. Om toch alle klanten te kunnen voorzien van internet van Online word dit op deze manier gedaan.
Afkomstig van een beheerder van het Online forum, dus die zal ook wel niet weten waar hij over praat.

Zijn jij en ciske familie?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Zijn jij en ciske familie?
ben jij een arrogante kwal? :lol:
Afkomstig van een beheerder van het Online forum, dus die zal ook wel niet weten waar hij over praat.
Jij hebt de beheerder van online forum nodig om antwoord te geven?

Bedenk zelf eens wat...laat maar zal je niet lukken :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

renegade66 schreef:@nevermind,
Ofwel jouw meningsverschil met Online al sinds 2009 speelt.
nee speelt sinds 2011, echter heb ik in 2009 ook online gehad op een ander adres.
maar alles werkte nu wel beter volgens degene die ik aan de telefoon had.

maar jij hebt blijkbaar niet veel kaas gegeten van telefooncentrale's gezien jou antwoorden.
Hoe kan nu er een beperking op de lijn zijn, als volgens TS met andere providers wel een hogere snelheid behaalt wordt, ofwel ik daar ook weer mijn twijfels heb?
een centrale is dusdanig opgebouwd dat er meerdere providers aangesloten kunnen worden op diverse lijnen, zij hebben allen hun eigen apparatuur om de aangeboden snelheden te kunnen leveren.
echter kan/wil online dit niet en gaat dan bandbreedte van kpn huren, en krijgen van kpn een KW lijn. (KPN Whole sale)

oftewel ze bieden een tot snelheid die ze never nooit kunnen halen.

en daar zit hem de kneep, als je iets aanbied moet je dit ook kunnen leveren met je apparatuur. en dat doen ze dus niet.

verder ben ik met jou wel klaar, jij schijnt het beter te weten.
Wat ben je toch aan l**len, hier staat zwart op wit, dat het probleem al 2009 gespeeld heeft.
Als een medewerker aan de telefoon jou beloofd, dat het beter is, dan het eerder was, dan geloof je dat. :mrgreen:

Hier je bericht:
Geplaatst op 25-08-2009 13:39




Berichten: 5
Datum van aanmelding: 25/08/2009 13:26

ik heb al een tijd een discussie met online, ik zit volgens hun op het wholesale netwerk van kpn aangesloten. de centrale is joure-c. ik heb een 20 mb verbinding aangevraagd maar krijg maar 8 mb omdat KPN zijn lijn afknijpt naar 8mb. ik weet dat via die centrale adsl2+ beschikbaar is. dat houd dus in dat ik via die centrale 20mb moet kunnen halen. online heeft mij ook verzekerd bij de verkoop dat ik dat zou gaan halen. nu houden ze vol dat max 8mb haalbaar is en niet meer. en er zijn geen plekken meer in de centrale word gezegd.

Als een provider voor KW kiest, besteed hij alles aan KPN uit, en investeert niet in eigen apparatuur.
KPN Wholesale biedt verschillende bouwblokken waardoor u precies kunt afnemen wat u nodig heeft. Als u bijvoorbeeld zelf uw diensten transporteert, dan kiest u alleen de fysieke verbinding. Maar als u niet wilt investeren in eigen apparatuur, kunt u er ook voor kiezen alles uit te besteden aan KPN Wholesale. Van de aansluiting tot de facturering: wij verzorgen dan alles vanuit uw naam. Zodat u zich uitsluitend hoeft te richten op de marketing en sales van uw producten.

Dat ik geen kaas gegeten heb van telefooncentrales, mag je vinden, gelukkig heeft mijn baas een andere mening. :wink:
Verder laat ik het erbij, want dit is blijkbaar een "Neverending Story"
Winterman schreef: Zijn jij en ciske familie?
Nee, je wel van seconds-out! :lol:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Winterman »

nevermind schreef: Nee, je wel van seconds-out! :lol:
:?: :?: :?: :?:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wat ben je toch aan l**len, hier staat zwart op wit, dat het probleem al 2009 gespeeld heeft.
volgens mij zeg ik toch echt dat ik toen op een ander adres woonde????

op jou reageer ik niet meer want blijkbaar kun je ook nog eens niet lezen.

ik laat het je wel weten als ik deze zaak gewonnen heb. :P

case closed, jij hebt gewonnen :oops:

Gesloten