LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online staat boven de wet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb een meningsveschil met Online.nl

ik heb augustus 2011 via T-mobile een adsl verbinding met telefonie aangevraagd.
dit was een leuk paketje aangezien je naar alle t-mobile nummers gratis kan bellen.
voor ons een mooie uitkomst omdat bijna iedereen die we kennen T-mobile heeft.

bij de aanvraag nog gevraag of de snelheid haalbaar was omdat we toch het duurste pakket gaan afnemen.
dit was absoluut geen probleem, en in verband met de verhuizing dit ook op het nieuwe adres laten ingaan.

nu zijn we in oktober ( aansluiting was in september) tot de conclusie gekomen dat we ipv een 1 jarig een 2 jarig contract hebben, en onze snelheid haalt niet meer dan 8Mb, en zal dat ook nooit hoger halen omdat we op en KWS netwerk van KPN zitten.

ik ben nu al enkele maanden bezig met dit pokke bedrijf want ik heb hier niet om gevraagd.

natuurlijk schermen ze weer met, ja, maar wij leveren toch TOT 20Mb . ik heb ze hierop aangegeven dat je er dan ook alles aan moet doen om die snelheid mogelijk te maken rekening houdend met enig verlies omtrent het kopernetwerk en afstand tot centrale e.d.

echter kunnen en doen ze dit niet.
dit is dus absolute misleiding, ze zijn namelijk ook bij telefonische aanvraag verplicht door te geven wat de maximaal haalbare snelheid zal zijn.
dit is dus niet gebeurd.

tevens berekenen ze al enige maanden ook kosten voor het bellen naar T-mobile nummers.

ik ben het echt zat met die lui en heb gezegd dat ik mijn contract per 24 augustus 2012 opgezegd wil hebben wegens wanprestaties en misleiding.
echter zeggen ze doodleuk, nee hoor dat kan pas per 24 augustus 2013.

ik heb ze dus gewezen op art. 6:237 sub k, hierin staat,
Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat voor een overeenkomst [tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen] een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen.
geloof me, ze blijven voet bij stuk houden en ik zit tot 2013 aan ze vast.

blijkbaar zijn meer dan de wet. ik heb al aangegeven dat er veel jurisprudentie over dit soort zaken te vinden zijn, maar ze blijven bij hun standpunt.

ik heb verder maar aangegeven dat ze maar doen wat ze willen, per 24 aug 2012 beëindig ik het contract eenzijdig en zal vanaf die datum ook niet meer betalen.
ze hoeven geen incassobureau in te schakelen want ik zal niet betalen en verzoek gelijk tot dagvaarding over te gaan.
indien ze wel een incassobureau inschakelen zullen de kosten zelf moeten betalen.

er zijn namelijk ook genoeg voorbeelden van te vinden waarin staat dat; indien van tevoren al geweigerd word incassokosten te betalen er geen incassobureau ingeschakeld mag worden maar men gelijk moet dagvaarden.
kortom incassokosten zijn onterecht en dus voor rekening van het betreffende bedrijf.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

natuurlijk schermen ze weer met, ja, maar wij leveren toch TOT 20Mb . ik heb ze hierop aangegeven dat je er dan ook alles aan moet doen om die snelheid mogelijk te maken rekening houdend met enig verlies omtrent het kopernetwerk en afstand tot centrale e.d.

echter kunnen en doen ze dit niet.
dit is dus absolute misleiding, ze zijn namelijk ook bij telefonische aanvraag verplicht door te geven wat de maximaal haalbare snelheid zal zijn.
dit is dus niet gebeurd.
Alle providers schermen met de snelheid tot....!
Waar staat, dat zij verplicht zijn de juiste(maximale) snelheid te vermelden?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Wat snelheid betreft weet ik het niet precies wat ze verplicht zijn, maar een 2 jaarlijks contract mag toch niet meer?

balen RR, hoop dat anderen nog meer info voor je hebben.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:Wat snelheid betreft weet ik het niet precies wat ze verplicht zijn, maar een 2 jaarlijks contract mag toch niet meer?
Dat denk ik niet, want vele provider werken nog met een 2 jarig contract.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
Dat denk ik niet, want vele provider werken nog met een 2 jarig contract.

Geen idee maar bij KPN is het een 1 jarig contract , bij 2 jaar zou ik niet in zee met een provider gaan.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Alle providers schermen met de snelheid tot....!
Waar staat, dat zij verplicht zijn de juiste(maximale) snelheid te vermelden?
als de snelheid niet meer kan zijn dan 8Mb mag je natuurlijk nooit een 20Mb aanbieden.
zoiets noemen ze misleiding.

Online is hier al vaker mee op de koffie gegaan, dat is de reden dat KPN bijv, eerst gaat kijken of de snelheid mogelijk is vanuit de centrale.
is dit niet het geval dan wordt het ook niet aangeboden/verkocht.

waarom zou je denken dat ze dit tegenwoordig doen?

verder gaat het er om dat ik niet heb gevraagd om een 2 jarig abbo maar om een 1 jarig.
die wil ik nog wel uitzitten maar daarna is het over.

voor de resterende termijn mogen ze mij dagvaarden.
ik heb dit al eens eerder gewonnen qua voortijdig opzeggen, dit was een zelfde soort contract. 2 jarig zonder mogelijkheid na 1 jaar op te zeggen.

dit noemen ze onredelijk bezwarend en staat op de grijze lijst.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

staat er niks in de voorwaarden over die 2 jaar?


trouwens....waarom geen UPC :lol: sorry :mrgreen:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

:lol: :lol: k woon niet in UPC gebied, anders had ik dat wel gehad :lol: :lol: :lol:

maar in de voorwaarden staat dat er niet tussentijds opgezegd kan worden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

als de snelheid niet meer kan zijn dan 8Mb mag je natuurlijk nooit een 20Mb aanbieden.
zoiets noemen ze misleiding.
Zij bieden aan snelheid tot 20 MB, afhankelijk van de afstand van de centrale.
Daar is volgens mij niets misleidend, maar gewoon lezen hoe het in mekaar zit met de beschrijving, over snelheden.
Zoals ik eerder heb aangeven, met deze snelheid schermen vele providers, niet alleen Online.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Zij bieden aan snelheid tot 20 MB, afhankelijk van de afstand van de centrale
Ik weet niet precies hoe dat zit , bij KPN ken je kiezen uit 8 mb of 20 mb, dus denk dat RR hier wel een punt heeft.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Zij bieden aan snelheid tot 20 MB, afhankelijk van de afstand van de centrale
Ik weet niet precies hoe dat zit , bij KPN ken je kiezen uit 8 mb of 20 mb, dus denk dat RR hier wel een punt heeft.
Dit zijn de snelheden welke KPN aanbied.
En zoals ik al vaker heb geschreven, dat alle snelheden van de providers, behalve glasvezel, een TOT snelheid hebben.
Zo ook bij KPN:
Welke snelheid is voor jou geschikt?

Bij het maken van de keuze voor de internetsnelheid is het belangrijk dat je nagaat met hoeveel pc's je het internet gebruikt en wie er allemaal gebruik maken van het internet.

Basis
Basis (tot 8 Mb/s download, tot 1 Mb/s upload)
Basis is snel genoeg wanneer je het internet gebruikt voor regelmatig surfen, chatten en e-mailen.

Extra
Extra (tot 30 Mb/s download, tot 3 Mb/s upload)
Voor het gemiddelde internetgebruik raden wij Extra aan. Deze snelheid is ruim drie keer zo hoog als Basis en geschikt voor lekker snel internetten, mail en surfen maar ook voor het downloaden van films en muziek.

Premium
Premium (tot 50 Mb/s download, tot 5 Mb/s upload)
Ben je echt een grootverbruiker? Gebruik je met meerdere pc's tegelijk internet en/of download je veel muziek en films en/of speel je veel online games: kies dan voor Premium.

Kies zelf de gewenste snelheid

Na het kiezen van een van de beschikbare pakketten kan je zelf aangeven welke snelheid je wenst.
Hoe hoger de download- en uploadsnelheid, hoe sneller je verbinding.
Trouwens was dit onderwerp al hier besproken:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=79622

On Topic

Online Snel Internet

Supersnel internet geschikt voor de meest gangbare internettoepassingen, zoals mailen, surfen, gamen en muziek downloaden.

Internet tot 20 Mb/s
Gratis spam- en virusfilter
Gratis draadloze multi-pc modem

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

Zij bieden aan snelheid tot 20 MB, afhankelijk van de afstand van de centrale.

blijkbaar heb je niet goed mijn punt gelezen nevermind,

ik weet heel erg goed hoe het werkt met afstanden tot centrales.
voor alle duidelijkheid, ik woon 400m van de centrale af, dit zou bij een aanbod van 20mb betekenen dat ik ruim 17mb moet overhouden.

echter online biedt een abbo aan tot 20mb, terwijl ze vanuit de centrale niet meer dan 8mb kunnen leveren omdat ze daar de apparatuur niet voor hebben.
ze zitten op een gehuurde lijn van KPN (KWS netwerk) daarop krijgen ze van KPN niet meer dan 8mb bandbreedte aangeboden.

kortom, ze weten heel goed dat ze het hoogste niet kunnen aanbieden maar verkopen het wel als zijnde.

dit heet dus misleiding.

voor de duidelijkheid. ik ben al een aardig tijdje in de netwerksector werkzaam, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

echter online biedt een abbo aan tot 20mb, terwijl ze vanuit de centrale niet meer dan 8mb kunnen leveren omdat ze daar de apparatuur niet voor hebben.
Hoe lees je dan deze zin.
Ik lees het zo:
Snelheid mogelijk tot 20 MB.
Dat dit in jouw geval niet zo is, heeft niets met misleiding te doen.
Andere centrales hebben misschien wel de capaciteit om 20 MB te leveren.
Pas op, dit is mijn mening, voor de ....... weer roepen!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind 8 mb bij de afstand van de centrale bij RR wel heel erg weinig , ik haal meer terwijl ik verder van de centrale af zit.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:Ik vind 8 mb bij de afstand van de centrale bij RR wel heel erg weinig , ik haal meer terwijl ik verder van de centrale af zit.
Dat kan, want RR heeft al uitgelegd hoe dat komt.
Zijn centrale kan niet meer leveren, misschien jouw centrale wel.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door anjella »

renegade66 schreef:ik heb een meningsveschil met Online.nl

ik heb augustus 2011 via T-mobile een adsl verbinding met telefonie aangevraagd.
dit was een leuk paketje aangezien je naar alle t-mobile nummers gratis kan bellen.
voor ons een mooie uitkomst omdat bijna iedereen die we kennen T-mobile heeft.

bij de aanvraag nog gevraag of de snelheid haalbaar was omdat we toch het duurste pakket gaan afnemen.
dit was absoluut geen probleem, en in verband met de verhuizing dit ook op het nieuwe adres laten ingaan.

nu zijn we in oktober ( aansluiting was in september) tot de conclusie gekomen dat we ipv een 1 jarig een 2 jarig contract hebben, en onze snelheid haalt niet meer dan 8Mb, en zal dat ook nooit hoger halen omdat we op en KWS netwerk van KPN zitten.

ik ben nu al enkele maanden bezig met dit pokke bedrijf want ik heb hier niet om gevraagd.

natuurlijk schermen ze weer met, ja, maar wij leveren toch TOT 20Mb . ik heb ze hierop aangegeven dat je er dan ook alles aan moet doen om die snelheid mogelijk te maken rekening houdend met enig verlies omtrent het kopernetwerk en afstand tot centrale e.d.

echter kunnen en doen ze dit niet.
dit is dus absolute misleiding, ze zijn namelijk ook bij telefonische aanvraag verplicht door te geven wat de maximaal haalbare snelheid zal zijn.
dit is dus niet gebeurd.

tevens berekenen ze al enige maanden ook kosten voor het bellen naar T-mobile nummers.

ik ben het echt zat met die lui en heb gezegd dat ik mijn contract per 24 augustus 2012 opgezegd wil hebben wegens wanprestaties en misleiding.
echter zeggen ze doodleuk, nee hoor dat kan pas per 24 augustus 2013.

ik heb ze dus gewezen op art. 6:237 sub k, hierin staat,
Vermoedelijk onredelijk bezwarend is een beding dat voor een overeenkomst [tot het geregeld afleveren van zaken, elektriciteit daaronder begrepen, of tot het geregeld doen van verrichtingen] een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen.
geloof me, ze blijven voet bij stuk houden en ik zit tot 2013 aan ze vast.

blijkbaar zijn meer dan de wet. ik heb al aangegeven dat er veel jurisprudentie over dit soort zaken te vinden zijn, maar ze blijven bij hun standpunt.

ik heb verder maar aangegeven dat ze maar doen wat ze willen, per 24 aug 2012 beëindig ik het contract eenzijdig en zal vanaf die datum ook niet meer betalen.
ze hoeven geen incassobureau in te schakelen want ik zal niet betalen en verzoek gelijk tot dagvaarding over te gaan.
indien ze wel een incassobureau inschakelen zullen de kosten zelf moeten betalen.

er zijn namelijk ook genoeg voorbeelden van te vinden waarin staat dat; indien van tevoren al geweigerd word incassokosten te betalen er geen incassobureau ingeschakeld mag worden maar men gelijk moet dagvaarden.
kortom incassokosten zijn onterecht en dus voor rekening van het betreffende bedrijf.
Mag ik vragen hoeveel vaste kosten je per maand betaal?
Welk bel abonnement heb je? Heb je Bellen vaak of Bellen soms? Dat je mobiele nrs van tmobile gratis belt geld alleen voor Bellen vaak namelijk.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb bellen vaak en betaal €29,- abbokosten.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door Wolter32 »

DSL-Providers moeten gangbaar tot ca 1000 meter van de centrale minimaal 80 % leveren. Na die 1000 meter begint de koperkwaliteit en de verdere afstand een steeds grotere rol te spelen en is het voor een DSL-Provider niet mogelijk concreet iets over de snelheid te kunnen zeggen.
Echter zit de TS op ca 400 meter afstand mag hij van dus 80 % van de beloofde snelheid en dat is met een abo TOT 20 Mbit dus 16 Mbit wat hij mag eisen van Online. Dat KPN niet meer vrijgeeft van de lijnhuur moet Online met KPN uitvechten. Zelf zit ik op 1365 meter van de centrale en met me Telfort VDSL-lijntje haal ik stak 18 Mbit dus technisch kan dat zeker bij de TS dus ook.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door renegade66 »

technisch kan het ook wel, sterker nog ik heb voorheen telfort gehad en haalde die 18Mb met gemak en zonder problemen.

ik blijf het pure misleiding vinden. :evil:
en dat zullen ze nog wel merken ook.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: online staat boven de wet?

Ongelezen bericht door ciske »

technisch kan het ook wel
als dit kan, waarom doet online er dan geen moeite voor? om sowieso klanten te houden maar ook om te geven wat ze beloven.

Gesloten