Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Speedy123 schreef:
05 jun 2023 13:15
Hippox schreef:
05 jun 2023 12:10
Dit verhaal is veel te vaag om een antwoord te kunnen geven. En als je niet meer details wilt geven, wat op zich wellicht begrijpelijk is, kan niemand er wat mee.
Maar waarom maak je in vredesnaam een profiel aan op een dubieuze website? Ik zie verderop staan dat het een flirtsite is? Die zijn per definitie onbetrouwbaar. Als je zo nodig wilt flirten, ga dan naar de kroeg, of zo. Dit vind ik meer een gevalletje van "eigenschuld, dikke bult".
Bij het aangaan van een overeenkomst moet dit ondubbelzinnig duidelijk zijn. TS maakt duidelijk dat dit voor hem niet het geval was. Hij betwist de overeenkomst. En een goede kans dat hij in zijn recht staat, zie https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... C:2022:269
Maar Zwitserland zit niet in de EU. Dus het is maar de vraag of dit van toepassing is.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
19 jun 2023 22:03
Bemoei-Al schreef:
06 jun 2023 13:43
@ NeoDutchio

https://10minemail.com/nl/
Ik kan me niet voorstellen dat bedrijven waar je iets koopt of waar je je moet registreren deze emailadressen accepteren.
10minemail.com kan natuurlijk lukraak domeinnamen registreren. Er staat dus steeds iets anders achter de @ bij het tijdelijke adres.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Bemoei-Al »

@16again, 1 domeinnaam is al voldoende, als er maar steeds iets anders voor @ staat toch?

@rwolters, ik zou zeggen probeer het eens uit. :-)

Ramakers1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2023 09:35

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Ramakers1976 »

Ik heb dit ook aan de hand afgelopen zaterdag een aanmaning gekregen van een advocatenkantoor in Duitsland gaat om de site 40plusflirten van Dateblaster het is al genoeg als je je emailadres in vult dan hang je al er is weinig terug te vinden,ik heb een aangetekende brief verstuurd om het contract te beëindigen hopelijk lukt dit.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ramakers1976 schreef:
11 sep 2023 09:42
Ik heb dit ook aan de hand afgelopen zaterdag een aanmaning gekregen van een advocatenkantoor in Duitsland gaat om de site 40plusflirten van Dateblaster het is al genoeg als je je emailadres in vult dan hang je al er is weinig terug te vinden,ik heb een aangetekende brief verstuurd om het contract te beëindigen hopelijk lukt dit.
Als je schrijft dat je "het contract beeindigd" dan geef je aan dat je daadwerkelijk een contract hebt afgesloten. Beter is: ik heb geen contract afgesloten (als je de procedure hebt afgebroken). Als je denk wel een verplichting aangegaan te hebben, dan kan opzeggen "in de bedenktijd" nog effectief zijn. Of noem beiden, bijvoorbeeld: ik heb m.i. geen contract afgesloten, want afgebroken en zo dat wel het geval is dan trek ik mijn aanmelding bij deze in tijdens de bedenktijd die ... is ingegaan.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vrees dat een reeds verzonden aangetekend schrijven niet meer gecorrigeerd kan worden...

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ramakers1976 schreef:
11 sep 2023 09:42
.....ik heb een aangetekende brief verstuurd om het contract te beëindigen hopelijk lukt dit.....
Waarom überhaupt reageren als je zeker bent geen overeenkomst te hebben ?

Plaats reactie