Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Goedemorgen, ik heb een vraag. Ik heb mijzelf ingeschreven op een site waarvan op een betaald moment dacht, dit klopt niet.
Ik heb wel een profiel aangemaakt, echter op het moment dat er een betalling moest plaatsvinden, de betaling afgebroken.
Men blijft mij nu bestoken, met aanmaningen, via een creditcard die ik niet heb.
Diversen malen uitgelegd, en men blijft maar emails sturen u moet betalen, anders dreigt er een incasso bureau ingeschakeld te worden, of een advocaat.


Wat kan ik hier tegen doen.

Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door PVG1957 op 02 jun 2023 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Bemoei-Al
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 nov 2015 18:03
Beste antwoord
Gekozen door PVG1957

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

door Bemoei-Al » 06 jun 2023 13:43

@ NeoDutchio

https://10minemail.com/nl/


Wat is wegwerpbare tijdelijke e-mail?

Wegwerp e-mail - is een dienstverlening die ervoor zorgt dat y e-mails op een tijdelijk adres kunt ontvangen, dat zichzelf vernietigt na het verstrijken van een bepaalde tijd. Het staat ook gekend onder namen zoals: tempmail, 10minutemail, throwaway email, fake-mail of trash-mail. Vele forums, Wi-Fi-eigenaars, websites en blogs vragen bezoekers om te registreren voordat ze inhoud kunnen bekijken, reacties kunnen plaatsen of iets kunnen downloaden. 10minemail - is de meest geavanceerde wegwerp e-maildienst die u helpt spam te vermijden en veilig te blijven.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal. Maak eerst eens concreet wat je precies hebt gedaan en wat dat "inschrijven voor een website" inhield. Als je al een betalingsverplichting aangegaan was vóórdat je het proces afbrak, kan het zijn dat je gewoon moet betalen.

Maar op basis van wat je nu schrijft, is er geen touw aan vast te knopen.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Wat is er dan niet duidelijk ?
Ik heb een profiel aangemaakt op die site.
Er was een keuze menu waarin je kon kiezen, wat voor abonnement je wilde.
Gekozen voor 1 maand, kreeg de link om te betalen, en die heb ik op het moment van betalen, afgebroken, omdat ik het niet vertrouwde.
Is het zo duidelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om welke site gaat het?

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Mag ik dat hier vermelden ?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Het is mij onduidelijk of er een betalingsverplichting is. Hun kunnen u hopelijk meer duidelijkheid over verschaffen.

Vaak heeft u 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PVG1957 schreef:
02 jun 2023 11:06
Wat is er dan niet duidelijk ?
Ik heb een profiel aangemaakt op die site.
Er was een keuze menu waarin je kon kiezen, wat voor abonnement je wilde.
Gekozen voor 1 maand, kreeg de link om te betalen, en die heb ik op het moment van betalen, afgebroken, omdat ik het niet vertrouwde.
Is het zo duidelijk.
De vraag is of er ergens in dat traject al een overeenkomst met betaalverplichting is aangegaan. Dat kan prima zo zijn, ondanks dat je later nog moet aangeven op welke wijze je wilt betalen.

Maar dat kunnen we natuurlijk alleen maar beoordelen als we weten waar het concreet over gaat.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Ik heb een gratis profiel aangemaakt.
Het betreft hier een site waar je vrijblijvend kan rondkijken (flirtsite)
Het keuze menu gaf de mogelijkheid een abonnement te nemen van plus/minus € 30,00 per maand.
Die link heb ik aangeklikt, maar kreeg toen de keuze betalen via creditkaart.
En die heb ik niet, dus de betaling gecanceld
In de aanmaningen gaven ze nog aan, handmatig te kunnen betalen via een link naar een bank in Zwitserland met vermelding van mn adres.
Dat ga ik niet doen.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de deurwaarder zal je ongetwijfeld gewoon kunnen pinnen. Maar wat is het probleem om via die bank in Zwitserland te betalen? Je bent kennelijk akkoord gegaan met een abonnement of iets, en daarvoor zal je moeten betalen.

Maar waarom bezoek je een site waarvan je denkt dat het niet klopt, en waarom klik je dan ook nog op die knop om een abonnement af te sluiten?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een profiel aanmaken is inderdaad gratis, wil je meer, dan moet je gaan betalen. Helaas is het mij niet gelukt om verder te komen in hun systeem aangezien je direct al een mailadres moet ingeven.
Waar het op hangt is wanneer exact de overeenkomst start. Er is door u aangegeven dat u 1 maand wilde, heel strak gezien zou dat al betekenen dat de overeenkomst rond is. Echter kan je ook zeggen dat het pas rond is na de betaling.
Veiligheidshalve zou ik adviseren om het bij juridisch loket info in te winnen. Hier is de kans te groot dat er uitspraken gedaan worden vanuit de eigen gedachte en nieuw vanuit de werkelijk.

Ter info: TS heeft mij de naam van de site in een privé bericht gestuurd.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn eerste simpele vraag lijkt me: 'heeft u gebruik kunnen maken van deze dienst?'

Zo ja, dan zal u ervoor moeten betalen. Zo nee, dan zal men moeten leveren als blijkt dat er een betaalverplichting is aangegaan.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Ik heb er geen gebruik van gemaakt, omdat mijn profiel niet te benaderen is, eerst betalen
Gr Peter
ik heb al een bericht gestuurd naar het juridisch loket.
Bedankt voor de tips. Het is niet slim geweest, maar ik ga niet betalen voor iets wat niet geleverd wordt.

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Eenzaamheid misschien witte angora ?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door k2p »

Hoe lang geleden was dit? Kun je er nog onder met 'koop op afstand' annuleren?

PVG1957
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2023 10:17

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door PVG1957 »

Ik kan niet meer inloggen , eerst betalen mails naar de boekhouding komen niet aan Speelt nog steeds, de laatste mails zijn van gisteren en vandaag.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben geneigd te denken dat als je een betaallink ziet, je eigenlijk al een cruciale stap voorbij bent en een verplichting bent aangegaan. Mijn ervaring met online aankopen is dat je dan ergens op de vorige pagina op een bestelknop hebt gedrukt. Op die knop staat dan zoiets als 'Bestel en Betaal', of er staat een zinnetje bij 'Door te bestellen gaat u een betaalverplichting aan'.

Maar misschien valt het mee, nog niet zo heel lang geleden was er ophef over de juiste formulering omtrent de betaling rond de bestelknop. Dan stond op de bestelknop alleen het woord 'Bestellen' zonder betalen erbij of zoiets. In ieder geval moest de formulering dusdanig aangepast worden dat er geen enkel misverstand meer kon bestaan dat als je op de Bestelknop drukt, je ook moet betalen.

Maar goed, als de site van TS er anders uitzag, kan hij er misschien nog onderuit.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

PVG1957 schreef:
02 jun 2023 12:13
Mag ik dat hier vermelden ?
Zeker, en dat ik ook raadzaam. Kunnen we even kijken.
NeoDutchio schreef:
02 jun 2023 14:45
Er is door u aangegeven dat u 1 maand wilde, heel strak gezien zou dat al betekenen dat de overeenkomst rond is. Echter kan je ook zeggen dat het pas rond is na de betaling.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan. De verrichting van een betaling is daar geen voorwaarde voor.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Als je een gratis profiel wil aanmaken, dan is het toch logisch dat je afhaakt op het moment dat betaalgegevens getoond worden?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
03 jun 2023 09:58
Als je een gratis profiel wil aanmaken, dan is het toch logisch dat je afhaakt op het moment dat betaalgegevens getoond worden?
Na het aanmaken van het gratis profiel wilde TS ook een betaalde dienst afnemen. En deze is afgekapt voor de betaling.
alfatrion schreef:
03 jun 2023 09:24
NeoDutchio schreef:
02 jun 2023 14:45
Er is door u aangegeven dat u 1 maand wilde, heel strak gezien zou dat al betekenen dat de overeenkomst rond is. Echter kan je ook zeggen dat het pas rond is na de betaling.
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan. De verrichting van een betaling is daar geen voorwaarde voor.
Als ik iets in mijn winkelwagentje die aanvaard ik het aanbod, maar kan digitaal mijn winkelwagentje nog leegmaken of in een fysieke winkel de spullen weer terugleggen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontvang aanmaningen van dubieuze website. Wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
03 jun 2023 10:34
Als ik iets in mijn winkelwagentje die aanvaard ik het aanbod, maar kan digitaal mijn winkelwagentje nog leegmaken of in een fysieke winkel de spullen weer terugleggen.
Dat is een uitspraak vanuit de eigen gedachte.

Plaats reactie