LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door sylvesterb »

KPN is niet de gemiddelde onderneming ze hebben gewoon een coulancebeleid voor dit soort extreme gevallen. Bij consumenten zijn er nu ook duidelijke regels voor bedrijven gelde deze niet.

Het topic is "Onverwachte hoge interkosten op factuur, geen sms ontvangen". Hiermee misleid de topicstarter de lezers gezien het om een internet dongle gaat daarop kun je geen SMS ontvangen!
Ook was dit niet de eerste keer, zoals hij zelf al aangaf.

Persoonlijk hou ik er ook niet zo van dat deze meneer enkel via sociaal media communiceert en niet eerst KPN een brief heeft gestuurd o.i.d. En via Facebook lijkt het erg op spammen, ik krijg mijn zin niet dus ik blijf doorzeuren. Een manier die nooit echt effectief is.

arthur.van.roekel
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2015 22:28

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door arthur.van.roekel »

dank je 16again voor het mee denken. Mogelijk is er een oorzaak gevonden. Er is een virus (ondanks de aanwezigheid van een virus scanner) aangetroffen, mogelijk heeft deze voor het data verkeert gezorgd.

Sylvesterb ik laat je graag een overzicht zien van alle bezoeken, telefoontjes en correspondentie aan KPN. Je wordt er radeloos van. Maar je hebt gelijk we geven het nu uit handen aan een advocaat.

arthur.van.roekel
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jun 2015 22:28

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door arthur.van.roekel »

KPN heeft zelf ook een oplossing in huis. Ik las dat ze vanaf 1 juni zakelijk abonnement uit brengen, waarbij geen buitenbundelkosten in rekening worden gebracht. Helaas te laat voor ons :-(

NioMio
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:11

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door NioMio »

Maar je zou toch verwachten dat er ergens bij KPN een belletje gaat rinkelen als een gebruiker ineens zoveel data verbruikt...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

NioMio schreef:Maar je zou toch verwachten dat er ergens bij KPN een belletje gaat rinkelen als een gebruiker ineens zoveel data verbruikt...
Ik denk dat ze bij KPN vooral de kassa horen rinkelen en dat vooral graag zo houden. Het interesseert ze geen ene mallemoer dat ze hun klanten financieel over de kling jagen.

Zo heeft KPN in het verleden bijvoorbeeld zwaar gecasht door onterecht vage en ongespecifeerde kosten in rekening te brengen. Zie https://www.google.com/search?q=%22kost ... 8&oe=utf-8 Destijds zelfs een zakelijke KPN klant gezien met een factuur van een paar mille "kosten n.a.v. opzegtermijn".

Bij mij ging het om het opzeggen van de vaste telefoonlijn met een opzegtermijn van 1 maand. Geen "kosten n.a.v. opzegtermijn" derhalve. Maar ze proberen het gewoon bij iedereen. Vals spel? Absoluut! Die kosten heb ik destijds zelf met succes aangevochten bij de SGC. Want uit zichzelf weigerde KPN te corrigeren. Wat een naar bedrijf.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door 16again »

arthur.van.roekel schreef:Mogelijk is er een oorzaak gevonden. Er is een virus (ondanks de aanwezigheid van een virus scanner) aangetroffen, mogelijk heeft deze voor het data verkeert gezorgd.
Welk virus?
Is daadwerkelijk gechecked of dit virus met de buitenwereld probeert te verbinden?
Een virus dat bijvoorbeeld 24/7 spam verstuurd had veel eerder door abuse afdeling van kpn opgemerkt kunnen (en moeten) worden

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvang

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
arthur.van.roekel schreef:Mogelijk is er een oorzaak gevonden. Er is een virus (ondanks de aanwezigheid van een virus scanner) aangetroffen, mogelijk heeft deze voor het data verkeert gezorgd.
Welk virus?
Is daadwerkelijk gechecked of dit virus met de buitenwereld probeert te verbinden?
Een virus dat bijvoorbeeld 24/7 spam verstuurd had veel eerder door abuse afdeling van kpn opgemerkt kunnen (en moeten) worden
De abuse afdeling van KPN reageert op basis van klachten van derden. Dus als je spam verstuurd maar het wordt door derden niet als spam gezien dan krijgt de abuse afdeling geen klacht en doen ze ook niets.

KPN kijkt wel of je PC verbinding maakt met bekende botnets, helaas zijn ze niet allemaal bekend. Je tussen haakjes "en moeten" is niet zo. KPN mag je blokkeren bij misbruik maar moet dit absoluut niet. Ziggo stuurt klanten die een bonnet hebben die je bankrekening leeghaalt enkel een brief. XS4ALL blokkeert je meestal binnen 10 minuten na het vaststellen en dit doen ze enkel om de gebruiker te beschermen, dergelijke virussen zorgen voor weinig tot geen overlast op het netwerk, immers willen ze niet opvallen.

Helaas kan ik je uit ervaring vertellen dat vooral zakelijke gebruikers niet echt enthousiast worden als hun complete verbinding wordt geblokkeerd als er misbruik van wordt gemaakt. Zelf genoeg boze klanten aan de lijn gehad omdat ze geblokkeerd waren en hun systeem beheerder aangaf dat hun virusscanner niet gevonden had (wat erg gebruikelijke is bij dit soort virussen). Na wat extra uitleg bedaarde ze en snapte ze waarom ze geblokkeerd waren en wat hun ICT'er nu moet doen.

Gesloten