LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OOK AL BIJ KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:42, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

K ALS CONSUMENT

4. Ja ik vraag u dit duidelijk gezien dat ik precies wil weten dat op dit gebied niets fout kan gaan en of dat ik naderhand met een verrassing geconfronteerd wordt. Ik zal dan ook voor de zekerheid met u de door u opgenoemde prijzen nogmaals herhalen voor de zekerheid ik kan zelf immers ook de verkeerde informatie heb opgeschreven die u mij heeft doorgegeven.

U heeft aan mij doorgegeven het volgende
Quote:

· U heeft aangegeven dat deze internet aansluiting per maand voor 19.95 euro
· U heeft aangegeven dat de 19.95 Excl. BTW
· U heeft aangegeven dat het geen actie prijs.
· U heeft aangegeven dat de 19.95 de standaard prijs is per maand
· U heeft aangegeven dat mijn internet aansluiting geheel los staat van mijn telefoon zoals telefoonrekening.
· U heeft mij ook te kennis gegeven dat er geen extra andere kosten erbij zullen komen boven die 19.95 en de daarbij behorende BTW.


KPN

Helemaal correct mijnheer, u heeft de antwoorden helemaal correct aangaande de internet pakket. Is dit het internet pakket die u zoekt mijnheer ? zo ja dan kan ik nu met u samen uw gegevens opnemen in ons systeem om uw aansluiting binnen twee a drie weken te realiseren.
IMHO heeft u een mondelinge overeenkomst met KPN gesloten voor het bovenvermelde bedrag.

Ik zou deze overeenkomst verwerken in een brief, en een klacht indienen bij KPN.COM afdeling Klantencontact i.v.m. niet nakomen van de overeenkomst.

Zie: http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoering ... eenkomsten

U kunt KPN in de brief tevens verzoeken een log van het gesprek toe te zenden waarin u de overeenkomst gesloten heeft.

Ik heb recent een zeer goede ervaring met klantencontact van KPN i.v.m. bemiddeling in oplossing foutenfestival bij Telfort, waardoor na half jaar probleem met Telfort opgelost is.

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door ovtje »

[/b]U als consument

U als consument had redelijkerwijs kunnen weten dat het fout kon gaan. Dit aangezien er al heel veel over aanbieders wordt geschreven.

U als consument

U als consument had eerst zelf goed moeten informeren wat voor producten er tekoop zijn en dit niet doen via telefoon daar er genoeg andere wegen en mogelijkheden zijn.

U als consument

U als consument had daarom kunnen weten dat men dit schriftelijk moet doen ( email) Dan had u het bewijs in eigen handen gehad.

U als consument

U als consument had dan de 2 producten apart kunnen bestellen daar het om 2 verschillende producten gaat die nauw met elkaar te maken hebben. (anoloog en digitaal)

U als consument

U als consument heeft nu een probleem wat langere tijd zal gaan duren. Want het is nu een kwestie van wie heeft gelijk en wie heeft de langste adem. Alles op papier was makelijker geweest. De tegen partij heeft alle bewijzen in handen

Ik als buitenstaander wens u in deze veel succes


TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

U als consument

U als consument had daarom kunnen weten dat men dit schriftelijk moet doen ( email) Dan had u het bewijs in eigen handen gehad.
m.b.t. bewijsmateriaal per e-mail:

http://www.iusmentis.com/contracten/ema ... sgeschrift

E-mail moet aan een aantal voorwaarden voldoen wil dit sluitend bewijsmateriaal zijn.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar schriftelijke bevestiging van een overeenkomst in de vorm van een ouderwetse brief met m.n. providers!

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:43, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ klaas01
Echter dit neemt niet weg dat er wel degelijk een overeenkomst is, gezien dat de verschuldigde bedragen van mijn rekening zijn afgeschreven. Dit laatste zou dan eventueel kunnen worden aangezien als een overeenkomst, echter de hoogte van deze incasso is ten onrecht van mijn rekening afgeschreven.
De afschrijvingen kunnen I.M.H.O. niet gezien worden als een overeenkomst.
Voorbeeld
Quote van e-mail aan Telfort wat ik uiteindelijk dankzij bemiddeling KPN niet heb hoeven te versturen, maar wat al in Mijn concepten stond :roll:
Telfort is in gebreke gebleven door niet in de maand december 2007 zowel technisch, administratief als bij de afdeling Finance mijn abonnement bij 12move te beëindigen.

Op 26-11-2007 ging mijn eerste brief de deur uit naar 12move om op te zeggen en op 30-11-2007 heb ik conform voorwaarden telefonisch opgezegd per migratiedatum 10-12-2007 bij Telfort. U heeft dus een maand de tijd gehad om vóór 2008 de verbinding technisch af te sluiten en dit administratief af te handelen bij zowel klantenadministratie als afdeling Finance.

Ten overvloede verwijs ik u naar mijn uitgebreide correspondentie per e-mail in deze met zowel 12move als Telfort. Enige voorbeelden heb ik ter illustratie bijgevoegd in dit bericht.
Ik ga dan ook niet over tot betaling van de onterechte facturen, omdat ik nooit klant geweest ben bij Telfort en ik heb aan mijn verplichtingen t.a.v. 12move voldaan.
En dan had ik het in deze quote niet over de 3 brieven, waarvan 2 aangetekend met ontvangstbevestiging die nooit beantwoord zijn door Telfort!!!!!!!!!!!!!!!

In uw geval zijn m.i. de automatische incasso's
1. onterecht als KPN geen bewijs van uw toestemming tot automatische incasso kan overleggen aan uw bank.
In dat geval kunt u tot een jaar na onterechte automatische incasso storneren.
2. onjuist. Het bedrag komt niet overeen met wat u overeengekomen bent in uw mondelinge overeenkomst.
3. onjuist en onterecht Zowel het bedrag klopt niet + er is geen toestemming uwerzijds om geld van uw rekening te incasseren.

Uw probleem is dan ook dat de mondelinge overeenkomst niet gevolgd is door een schriftelijke bevestiging hiervan door de provider.
Tevens onderkent u zelf al dat de mondelinge overeenkomst moeilijk te bewijzen is, tenzij u getuigen heeft die e.e.a. kunnen bevestigen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarom wordt er altijd een email gestuurd met als inhoud (Vriendelijk verzoeken wij u contact op te nemen met de telefonische ingang van de ADSL Helpdesk via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut,) )
Na mijn verzoek via e-mail aan de directeur KPN Klantencontact ontving ik een brief met een gewoon telefoonnummer, met het verzoek dit binnen een bepaalde termijn te bellen.

Mijn zaak werd professioneel aangepakt.
Ik bel, noem mijn referentienummer ( in brief), naam en adres.
Wie is uw contactpersoon?
mevrouw X
Ik verbind u door
Met mevrouw X
Ik zeg mijn referentie nummer, naam en adres
Even wachten ik zoek uw dossier op
Gesprek begint.
Zaak wordt opgelost.

Mijn conclusie: professionel aanpak met als doel het probleem op te lossen.

Het telefoonnummer wat ik mocht bellen vermeld ik niet hier uit respect voor het vertrouwen wat in mij gesteld werd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar ik mag wel aangeven vanuit mijn zijde TdeHond dat dit pas informatie is wat u levert dan kritiek op wat je had moeten doen. Hiermee kom ik verder wat ik niet wist en wat wellicht andere ook niet wisten, en dat stel ik dan ook zeer op prijs.
U heeft mijn reacties juist geïnterpreteerd.
U had I.M.H.O. het recht om telefonisch een mondelinge overeenkomst te sluiten met de medewerker in het vertrouwen dat e.e.a. binnen 14 dagen schriftelijk bevestigd werd.
Mijn bijdrage heeft alleen als doel u te helpen het probleem helder te maken en een mogelijke oplossing aan te dragen.

U beoordeelt vervolgens of u met mijn bijdrage wat kan en op welke manier u uw probleem gaat aanpakken. Dat hoeft geenszins mijn manier te zijn!

Uw vertrouwen in een correcte afhandeling door KPN is beschaamd en de bijdrage van ovtje is m.i. onterecht geuit. Het is niet aan hem om een oordeel te geven over de manier waarop u een overeenkomst sluit.
Ook heeft hij blijk gegeven zich niet eerst te verdiepen in b.v. de rechtsgeldigheid van e-mails.
Ik zou zijn bijdrage dan beoordelen op wat deze waard is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Klopt helemaal, ik heb er wel degelijk over nagedacht om automatische incasso te storneren gezien de afwijkende mondelinge prijs kosten per maand van overeenkomst. Eerst heb ik dit niet gedaan, maar vorige week heb ik dan alsnog besloten om per direct een blokkade zoals het totale bedrag te storneren.
Het is gebruikelijk om als u een bedrag storneert dit in een brief toe te lichten. Zie consuwijzer.nl


Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik moet zeggen dat ik, nadat ik wist dat ik van Ziggo internet verlost zou worden, via de KPN een telefoonaansluiting en een internet/ADSL aanvraag heb gedaan.

De installateur kwam , laat in de middag, maar heeft gelijk de adsl box 'even' opgehangen (hoefde hij niet).
30 minuten later deed internet het al.

Dus, het KAN goed.
En, na alle Ziggo ellende, niet nagekomen multikabel afspraken - ben ik blij met KPN / XS4all...

Nu alleen nog de lange wachttijden op de XS4All helpdesk (20 minuten, maar in elk geval normaal tarief) oplossen - en ik ben helemaal blij :)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

Wat een lange tekst van de TS, na 3 regels was ik er al flauw van.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Dirkie »

Queenfan
na 3 regels was ik er al flauw van.
Jij geeft wel snel op :D , ik heb het een paar pagina's volgehouden. Maar toen ik er nog 7 moest, heb ik het voor gezien gehouden.
Guardian72
ben ik blij met KPN / XS4all ..... Nu alleen nog de lange wachttijden op de XS4All helpdesk
Als het werkt, waarom heb je dan de helpdesk nodig :shock:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als het werkt, waarom heb je dan de helpdesk nodig
Omdat mijn wachtwoord niet verzonden was.
Moet ik opvragen - maar daarvoor wel de HD moeten bellen.

Is nu opgelost.

En, omdat er een deel van het pakket mist (niet essentieel) maar is wel handig om erbij te hebben voor het geval 'dat'.
En dan moet je een HD toch even bellen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

m.b.t. KPN

Het is verstandig om nog eens contact met hen op te nemen, misschien d.m.v. een klacht via hun site om mee te beginnnen, dat u een schriftelijke bevestiging van annulering contract door hen wil omdat zij niet conform de met u afgesproken prijs kunnen leveren.

Zij plegen contractbreuk met u door niet volgens afspraak te kunnen leveren.

M.b.t. Het Net

Ik zie zoveel mogelijkheden wat betreft prijzen dat het me beter lijkt om eerst nog eens rustig op de site te kijken wat u nu eigenlijk aanvraagt, want wat u opschrijft is "Chaos" en vraagt om problemen rond deze toekomstige aanvraag.
Als u geen idee heeft wat u aanvraagt moet u het niet doen!
Screenshots worden vast niet als rechtsgeldig bewijs gezien, vrees ik mocht hier een meningsverschil over ontstaan.

Als ik mij niet vergis gaat Het Net over in Telfort.
Dat is de laatste provider waar ik mijn diensten van af zou willen nemen. :roll:

Succes.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 27 jan 2013 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: OOK AL BIJ KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

Welke provider kiezen?

Het lijkt een soort "Russische Roulette" te zijn, al ga je er niet aan dood :lol:

Advies: Kijk eerst eens welke providers op uw Postcode adres beschikbaar zijn. Dit kan b.v. hier

http://www.internetten.nl/?gclid=CIrFgM ... 1Qod7EJ7WA

Kijk vervolgens welke aanbieders passen binnen uw budget. Kijk daarvoor op verschillende sites. Let daarbij goed op wat de uiteindelijke bedragen zijn na de voordeel aanbieding die vaak tijdelijk is.

Kijk hoe duur de Helpdesk is, mocht er een probleem zijn!
Ik ga er vanuit dat u uw keuze tot maximaal 3 of 4 beperkt.

U googlet nu b.v. Telfort en klachten en kijkt wat dit oplevert aan de manier waarop in dit voorbeeld Telfort klachten afhandelt.
Dit zal uw keuze verder beperken tot maximaal 2

Ga naar de site en lees hun Algemene Voorwaarden.
Ik zou gaan voor degene waarbij u een maand opzegtermijn heeft i.p.v. een contract waar u minimaal een jaar aan vast zit.

Gesloten