LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 23:00
Dropshipping verhoudt zich in de praktijk moeilijk tot de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Lijkt mij. Je spullen gratis terugsturen naar de leverancier in Sjingsjangwang? Ik weet het niet hoor. Kan het mis hebben natuurlijk.
Dit is onzin.

Ook bij dropshipping moet de webwinkel waar het product is aangekocht gewoon het artikel retour nemen. In geval van de Kijkshop, is dat retouradres gewoon het adres van de kijkshop. Dat de webwinkel het product niet vanuit het eigen magazijn verzend, maar dit door de leverancier laat doen vanuit haar magazijn, maakt niets uit voor de klant. De overeenkomst is gesloten met de webwinkel. De webwinkel moet de retourprocedure regelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn anders genoeg topics te vinden op dit forum waar de dropshippende webwinkelier een lange neus maakt naar de gedupeerde consument.

Dat Kijkshop niet in die categorie valt ben ik met je eens.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
27 jan 2021 21:05
Er zijn anders genoeg topics te vinden op dit forum waar de dropshippende webwinkelier een lange neus maakt naar de gedupeerde consument.

Dat Kijkshop niet in die categorie valt ben ik met je eens.
Er zit een verschil tussen de zolderkamerhobbiesten die een flink zakcentje verdienen door op het randje van de wet te gaan zitten (geen KVK, geen adresgegevens, een site die net zo snel weer gaat als komt, enz) en winkeliers die wel netjes hun zaken op orde hebben.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door kweenie »

Eigenlijk was een betere waarschuwing geweest dat de site achter Kijkshop.nl een heel andere verkoper is dan de voormalige winkelketen en dat het weinig meer is dan de merknaam en het logo van de oude keten.

SammieDiesel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2021 12:17

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door SammieDiesel »

Zij doen aan ordinaire oplichting via bol.com! Koop niets bij Plaza Sale! Ze doen zich namelijk voor als een goed bedrijf met een hoog cijfer totdat je iets besteld bij hun. Ze zijn brutaal, liegen en bedriegen! Wees gewaarschuwd!

Lig nu al wekenlang overhoop met ze omdat ze je een kapotte strijkijzer opsturen van Tefal. Met opzet in een veel te grote doos. En dan zeggen dat ik het product heb gesloopt!! De achterkant lag eraf en de voorkant vh strijkijzer was notabene omgebogen en vast gelijmt! Dan krijg je vervolgens op hun voorwaardes, die opeens allemaal veranderd zijn, een retourbon. Want ik moest maar blij zijn omdat het een hygiënisch product omvat!! Een hygiënisch product? Heb toen even hard gelachen... Wettelijk gezien zijn zij op alle fronten in gebreke en ben benieuwd hoe BOL dit oplost. Ik moest zoiezo al lang wachten op mijn strijkijzer dus had al aangegeven dat ik het product niet meer wenste. Ik vertrouwde het toen al niet. Maar desondanks sturen zij het alsnog op! Met al deze rare onzin van dien. Je kan ze niet bereieken en wanneer je foto's gaat versturen, halen bol ervantussen. Zodat het voor de consument lijkt alsof bol nog mee kijkt maar ze kopiëren en plakken de tekst van bol en de mail gaat alelen nog via hun!

En alsof de duuvel ermee speelt, had ik dit ook al een week eerder met een ander bedrijf via bol.com! Een bedrijf wat zich op Bol heeft geregistreerd als OOTB. Maar in de verzendingen, veel meer namen tegenkomt zoals OUT of The Box, Werner Wolters uit Hilversum, Gezamelijk Voordeel bv uit Schijndel. Dit was hetzelfde strijkijzer, ook in een veeeeel te grote doos en was ook duidelijk gebruikt. Het zag er niet uit. Maar dit heeft Bol wel netjes opgelost, moet ik zeggen.
Echter moet Bol er ook nog is achteraan wanneer het product allang binnen is. Zij melden namelijk niets af.

En ze sturen ook allebei een oud model in de nieuwe doos! Dus let op!

Nu blijkt het bij Tefal zelf nog goedkoper te zijn. En het is 2X scheepsrecht. Geen 3!! Heb dit bij Tefal gemeld en zodra Plaza Sale hun oplichting voortzetten. Hun pruduct niet terug nemen zoals wettelijk is vast gesteld. Meld ik dit ook bij het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting. Om te voorkomen dat meer mensen gedupeerd worden. Zal ook een klacht indienen bij de ConsuWijzer.

Benieuwd wanneer die enorme doos eindelijk uit mn gang eindelijk verdwijnt. :?: :!:

Gesloten