LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
FiberTouch
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 sep 2010 13:32

Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door FiberTouch »

Kijkshop doet tegenwoordig ook aan dropshipping.
Wij bestelden onlangs een computeronderdeel bij dit bedrijf.
Bij het product staat niet vermeld dat Kijkshop de leverancier niet is, dus dan verwacht je een doos van Kijkshop als het geleverd wordt.
Niets is minder waar, het onderdeel komt van een ander bedrijf: directsale.
Kijkshop publiceert op haar website (buiten een email adres) geen enkele informatie over het bedrijf (geen enkele link verwijst naar een nieuwe pagina) en ‘grappig genoeg’ doet ook DirectSale dat exact zo.
De producten zijn overigens bij beide bedrijven even duur.

FiberTouch
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 sep 2010 13:32

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door FiberTouch »

Beide bedrijven blijken op hetzelfde adres ingeschreven bij de KvK.
Bijzondere constructie...

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door angel1978 »

En wat is je probleem nu precies?
Er hoeft niets mis te zijn met dropshipping ( mits je het gewoon goed regelt ).

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door joep873 »

Kijkshop en DirectSale zitten op hetzelfde adres en zijn onderdeel van hetzelfde concern (A.D.A.M.). Twee labels voor hetzelfde bedrijf; ik zie het probleem niet zo.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze handelswijze is mogelijk in strijd met het Kijkshop Thuiswinkel Waarborg certificaat:

https://www.thuiswinkel.org/leden/kijks ... ertificaat

DeZevendeHenk
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Strijdig als in dat de klant gewoon tijdig geleverd krijgt wat hij besteld?

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 19:16
Deze handelswijze is mogelijk in strijd met het Kijkshop Thuiswinkel Waarborg certificaat:

https://www.thuiswinkel.org/leden/kijks ... ertificaat
Met welk van de 10 punten precies?

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

FiberTouch schreef:
26 jan 2021 19:00
Kijkshop doet tegenwoordig ook aan dropshipping.
Dat doen ze al jaren, al sinds de doorstart.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 19:16
Deze handelswijze is mogelijk in strijd met het Kijkshop Thuiswinkel Waarborg certificaat:

https://www.thuiswinkel.org/leden/kijks ... ertificaat
Welke handelswijze is dan mogelijk in strijd met de Thuiswinkel Waarborg certificaat? We doen nu net of dropshipping iets fout is, maar vele leverancier werken hiermee en hier is in basis niets mis mee.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dropshipping verhoudt zich in de praktijk moeilijk tot de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Lijkt mij. Je spullen gratis terugsturen naar de leverancier in Sjingsjangwang? Ik weet het niet hoor. Kan het mis hebben natuurlijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 23:00
Dropshipping verhoudt zich in de praktijk moeilijk tot de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Lijkt mij. Je spullen gratis terugsturen naar de leverancier in Sjingsjangwang? Ik weet het niet hoor. Kan het mis hebben natuurlijk.
Een dropshipper hoeft niet uit China te komen. Er zijn genoeg fabrikanten die direct hun bestellingen naar de afnemers sturen, waarbij de webwinkel de partij is waar je hebt besteld.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
26 jan 2021 20:00
FiberTouch schreef:
26 jan 2021 19:00
Kijkshop doet tegenwoordig ook aan dropshipping.
Dat doen ze al jaren, al sinds de doorstart.
Welke precies? De eerste? Tweede, derde of de huidige...de vierde. Het is tegenwoordig alleen maar een naam.
Maar goed. TS heeft het bestelde ontvangen, dus het probleem was wellicht de verbazing van TS zelf. Sommige mensen zij heel goed in het verzinnen van redenen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij dropshipping vanuit Azië worden in de praktijk al snel Europese regels ten aanzien van productveiligheid geschonden. Levertijden worden vaak overschreden.

Ik blijf er daarom bij dat het Kijkshop.nl lidmaatschap van Thuiswinkel.org in combinatie met dropshipping een opmerkelijke is.

https://nos.nl/artikel/2324349-brandgev ... en-eu.html

https://nos.nl/artikel/2334730-je-webwi ... press.html

Maar misschien gaat het bij Kijkshop om een andere vorm van dropshipping, waarbij de leveranciers gewoon in NL zitten of Europa. Wie zal het zeggen? Kan er weinig info over vinden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Revoked »

Er is maar één vorm van dropshipping. Klant bestelt bij winkel, winkel bestelt bij derde partij met de opdracht het direct naar de klant te sturen.

angel1978
Berichten: 10940
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 23:00
Dropshipping verhoudt zich in de praktijk moeilijk tot de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Lijkt mij. Je spullen gratis terugsturen naar de leverancier in Sjingsjangwang? Ik weet het niet hoor. Kan het mis hebben natuurlijk.

Dat kan idd, dat blijkt maar weer. Er zijn ook dropshippers die retouren zelf innemen en idd niet uit China laten komen.

sake1987

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dropshipping bestaat al heel lang, maar heeft een negatieve naam gekregen door websites op social media die het tegen driedubbele prijzen via AliExpress doen.
Maar ook via dit laatste, als je krijgt wat je hebt besteld, is er eigenlijk niks aan de hand.

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Revoked schreef:
26 jan 2021 23:05
NeoDutchio schreef:
26 jan 2021 20:00
FiberTouch schreef:
26 jan 2021 19:00
Kijkshop doet tegenwoordig ook aan dropshipping.
Dat doen ze al jaren, al sinds de doorstart.
Welke precies? De eerste? Tweede, derde of de huidige...de vierde. Het is tegenwoordig alleen maar een naam.
Maar goed. TS heeft het bestelde ontvangen, dus het probleem was wellicht de verbazing van TS zelf. Sommige mensen zij heel goed in het verzinnen van redenen.
Vreemde reactie van u. Op 23 januari 2018 werd de keten failliet verklaard en zijn alle winkels gesloten. Op 17 december 2019 is de naam als online platform weer verder gegaan. Ik lees nergens iets over meerdere faillissementen.
Bob Schurkjens schreef:
26 jan 2021 23:18
Bij dropshipping vanuit Azië worden in de praktijk al snel Europese regels ten aanzien van productveiligheid geschonden. Levertijden worden vaak overschreden.
Ik blijf er daarom bij dat het Kijkshop.nl lidmaatschap van Thuiswinkel.org in combinatie met dropshipping een opmerkelijke is.
Dus omdat er bedrijven zijn die aan dropshipping doen vanuit Azië is het lidmaatschap van Kijkshop opmerkelijk te noemen? Ik doe zelf ook wel eens aan dropshipping. Maar ik heb gewoon een bedrijf in Duitsland waarmee ik zaken doe. Mocht ik het groter willen aanpakken, mag ik dan van u ook niet een lidmaatschap aangaan bij Thuiswinkel.org? En die Duitsers leveren gewoon binnen 5 dagen en er zitten ook Europese keurmerken op. Niets dus om zorgen om te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat tegenwoordig 'Kijkshop' heet is niets meer dan een naam die gebruikt wordt door een webshop. Er zijn heel veel bedrijven die onder meerdere websitenamen handelen. Zo heeft bijvoorbeeld de huidige website van V&D ook weinig overeenkomsten met het oude grootwinkelbedrijf. Maar dat maakt zulke bedrijven nog niet tot iets om voor 'op te passen'.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Methusalah »

Kijkshop website - Over ons

Leuk dat je ons nieuwe online platform bezoekt! We bieden een groot assortiment dat we gaan uitbreiden naar meer dan één miljoen producten die direct van de officiële importeur of distributeur snel en veilig worden verstuurd. Daardoor kunnen we werken met scherpe prijzen. Ervaar dit tijdens het uitzoeken van de producten, in het bestelproces, maar natuurlijk ook in de periode na je bestelling. Bij kijkshop.nl kan iedereen shoppen. Jij ook!


Het is dus niet bepaald een geheim. Dit is wat de nieuwe kijkshop doet nadat ze in 2018 failliet zijn gegaan

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opgelet: Kijkshop doet dropshipping

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kijkshop is nog steeds een "kijk"shop.

Gesloten