LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Sinds enige tijd heb ik een programma op de computer die waarschuwt voor allerlei infecties en virussen. Het programma heet total security. Ik heb Microsoft Live OneCare als scanner, maar volgens total security is dat niet afdoende. Om het werkende programma definitief te verkrijgen moet ik betalen.

Nu heb ik eens gegoogled op total security, en overal staat dat het niet werkende fake software is die je wil overhalen het nepprogramma te kopen. Zo kwam ik uit op pc threat.com die Anty Spy3 aanbood om het programma te verwijderen

Ik heb dit opgestart, maar uiteindelijk moet ik ook daar betalen. Te laat kom ik erachter dat ook gewaarschuwd wordt voor dit programma aangezien het niet zou werken om total security te verwijderen.

Oplichters die verdienen om te waarschuwen tegen oplichters. What next?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door Dirkie »

Oplichters die verdienen om te waarschuwen tegen oplichters. What next?
Oplichters die verdienen om te waarschuwen voor oplichters die verdienen om te waarschuwen tegen oplichters :D . En zo kun je nog wel een tijdje door gaan.
Helaas is het zo dat de gebruikers van computers meestal niet bij machte zijn om er iets tegen te doen, tenzij je verstand van zaken hebt.
Het is namelijk dat als een virus scanner een 'verdacht' programma aantreft deze aan de gebruiker vraagt wat hij moet doen. En die vraag kan een gebruiker meestal niet goed beoordelen en dus ook niet goed beantwoorden. En wat doe je dan: geef maar toestemming want dan werkt het. En dat hoef je niet eens zelf te doen, maar iedereen die de PC gebruikt (heeft) onder een account met administrator rechten kan het gedaan hebben.
En wat is de beste oplossing.
Opnieuw installeren van je computer en je gegevens van de laatste backup (die iedereen regelmatig maakt :? ) terughalen.
En de op 1 na beste oplossing. Het gebruiken van allerlei virusverwijder programma's. Soms werkt het, maar soms ook niet. Nadeel is dat je dat dus ook niet kan beoordelen.
Zekerheid heb je pas bij een nieuwe installatie.

En waarschijnlijk gaat dit topic weer een discussie van zo'n 3 tot 4 pagina's opleveren :wink: (of juist niet).

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door SirPeter »

Kiek es, een hele lijst met dat soort software. http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_security_software.

Kijk dus uit.
Regel 1 van internet: geloof niets wat je ziet en de beste bescherming is altijd je verzond verstand.

Zyphlan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2010 17:56

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door Zyphlan »

Vaak moet je gewoon bij de grote merken blijven.

Norton ( betaald)
Mcafee (betaald)
Antivir ( gratis)
Nod32 ( proef / betaald)
Avg (gratis).

De ene geeft niet bepaald meer bescherming dan de andere maar beter de namen gebruiken die bekend zijn en ook te verifieren zijn

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door pima »

Google eens op total security, vind je meerdere manieren om die zooi te verwijderen en volgens zeggen doet AVG het ook en nog gratis.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door S. »

Klinkt stom, maar sinds ik ubuntu heb als besturingsgebeuren heb ik geen last meer van dit soort oplichtersshit. Eerder wel en vond ik het lastig om te beoordelen wat ervan waar is en dan kies je voor het negatieve oordeel dat het gewoon allemaal rotzooi en oplichterij is. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

-Gewoon even dit progje draaien en de rommel is verdwenen:
http://download.cnet.com/SuperAntiSpywa ... ?tag=mncol

-Nooit meer MS Explorer gebruiken maar in plaats daarvan Firefox of Google Chrome

-Nooit meer betalen voor antivirussoftware met Avast:
http://download.cnet.com/Avast-Free-Ant ... ?tag=mncol

Vervolgens Spybot installeren, de immuniseerfunctie activeren en wekelijks updaten:
http://download.cnet.com/Spybot-Search- ... ?tag=mncol

Ik doe het al jaaaren zo met Win XP. Nooit meer een virus of spyware gezien. Veel mensen vinden dit te moeilijk (vooroordeel) of vertrouwen gratis software niet (vooroordeel).

Uiteraard in Linux (Ubuntu bijvoorbeeld) nog veiliger.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Daarbij niet vertellende dat Linux een nogal hoge leercurve heeft. Of ze moeten ineens voor Compiz Fusion een install hebben gebouwd die alles installed met een paar klikjes.

Spybot is leuk maar sommige dingen in het register moet je later wel handmatig ook verwijderen, omdat ze daarna na een herstart gewoon weer werken, na een registry clean.

Avast is idd heel goed en gratis, nog een bekende gratis virus scan is AVG Free.

MS Explorer is goed te gebruiken, naast Firefox of Chrome, het is maar net hoe je surft en hoe je het instelt. In welke specifieke dingen is MS Explorer dan slecht?

Je kunt ook Windows Defender gebruiken in plaats van Super Anti Spyware nog wat...eerlijk gebied mij te zeggen dat ik het zelf niet gebruik en ook niet ken. Kan ook heel goed zijn maar beats me....

Iedereen heeft zo zijn mega goede programma's waar ie mee werkt, en NOOIT ergens last van heeft.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door S. »

Daarbij niet vertellende dat Linux een nogal hoge leercurve heeft. Of ze moeten ineens voor Compiz Fusion een install hebben gebouwd die alles installed met een paar klikjes.
Och, mij lukt het ook om de boel geinstalleerd en draaibaar te krijgen.
Op mijn werk kan ik ook prima computeren terwijl ik van de generatie ben die op school nog brieven uitwerken leerde op een rammeltiepmachien en kasboeken bijhouden in een kolommenschrift met een potloodje.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Oplichters die waarschuwen voor oplichters

Ongelezen bericht door pima »

Ander nepvirusprogje
Er is er weer eentje bezig, dit keer heet het Security tools, alleen deze gaat net even iets verder dan de vorige, dit programma blokkeert je internet toegang (msn blijft werken), blokkeert de automatische update van je virusprogramma en is zeer hardnekkig, zelfs na een nieuwe installatie van windows, na het verwijderen van de partities), was het eerste , dat naar boven kwam Warning met de opsomming van een 43 tal virussen, na formateren van beide hd's en een nieuwe installatie was het eindelijk verdwenen.

Gesloten