oplichting Marktplaats

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: oplichting Marktplaats

Ongelezen bericht door JozJan »

Moneyman schreef:
26 apr 2022 15:14
JozJan schreef:
26 apr 2022 11:18
Bij 'gelijk oversteken' betaalde de koper ook al volgens mij.
Nee, dat was gratis.
JozJan schreef:
26 apr 2022 11:18
Marktplaats, was ooit een prima platform, nu alleen nog maar een bron van ellende.
Niet mee eens. Ik gebruik Marktplaats regelmatig, en heb nog nooit problemen gehad. Maar ik gebruik wel mijn gezonde verstand.
De kosten waren bij Gelijk Oversteken: 40 cent transactiekosten + 4,5% van de waarde, Niet echt gratis dus, Ik kan alleen niet terugvinden wie de kosten betaalde, maar meest voor de hand ligt dat dat de koper was.

Eens hoor dat je best nog kunt handelen via MP als je goed oplet. Maar niettemin vind ik dat het (vaak) niet meer prettig is. Of het nou om kopen of verkopen gaat. Maar dat is persoonlijk.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: oplichting Marktplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
26 apr 2022 16:27
De kosten waren bij Gelijk Oversteken: 40 cent transactiekosten + 4,5% van de waarde, Niet echt gratis dus, Ik kan alleen niet terugvinden wie de kosten betaalde, maar meest voor de hand ligt dat dat de koper was.
OK, dat is nieuw voor me. Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van de dienst (in mijn herinnering zowel als koper als als verkoper), en heb nooit kosten gezien. Maar goed, wellicht laat mijn herinnering me in de steek of is het al eens eerder aangepast.

Jewel123
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2022 20:47

Re: oplichting Marktplaats

Ongelezen bericht door Jewel123 »

Dit is op Vinted ook een probleem. Als je iets verkoopt krijg je je geld pas als het is ontvangen. Ik heb een keer product A gekocht en ik kreeg B opgestuurd. Vinted wilde de bestelling niet annuleren behalve als ik het eigen kosten terug zou sturen.

Beste is spullen in persoon ophalen.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: oplichting Marktplaats

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2022 12:25
Lady1234 schreef:
26 apr 2022 12:17
En hoe wordt de verkoper beschermd op die manier?
Niet dus. Incidenteel verkoop ik nog wel eens wat op MP. Verzenden doe ik al jaren niet meer. Alleen ophalen en betalen via Ideal (Betaalverzoek via MP). Cash accepteer ik ook niet meer. Afspreken doe ik alleen als ik toch thuis ben (bijv. rond etenstijd), wachten op kopers doe ik ook niet meer.
Hoe helpt betalen met iDeal hierbij ?
Ik doe juist altijd gelijk oversteken met contant geld (ik ben daarbij nog nooit vals geld tegengekomen).

Waterflesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2022 18:11

Re: oplichting Marktplaats

Ongelezen bericht door Waterflesje »

HandigeHarrie schreef:
30 apr 2022 13:45
ZeerPrivé schreef:
26 apr 2022 12:25
Lady1234 schreef:
26 apr 2022 12:17
En hoe wordt de verkoper beschermd op die manier?
Niet dus. Incidenteel verkoop ik nog wel eens wat op MP. Verzenden doe ik al jaren niet meer. Alleen ophalen en betalen via Ideal (Betaalverzoek via MP). Cash accepteer ik ook niet meer. Afspreken doe ik alleen als ik toch thuis ben (bijv. rond etenstijd), wachten op kopers doe ik ook niet meer.
Hoe helpt betalen met iDeal hierbij ?
Ik doe juist altijd gelijk oversteken met contant geld (ik ben daarbij nog nooit vals geld tegengekomen).
Waarschijnlijk is vals geld alleen aan de orde bij dure, gewilde items waar de koper mogelijk ook een te hoog bedrag op biedt

Plaats reactie