LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

Ik heb dus 12 november telefonisch opgezegd en tot vandaag 22 november nog niks gehoord. Heb twee dagen ook nog een mail gestuurd die u hieronder kunt lezen met daarbij mijn reactie. Heb vandaag om 12.00 uur op 22 november ook nog een keer gebeld en na wat vage antwoorden zegt men dat de ADSL aansluiting is opgezegd. Lees nu maar eens de mail die ik om 14.00 uur van hun kreeg. Misschien kan Dhr Weis hier ook iets mee:

Geachte heer Poortman,

Naar aanleiding van uw vraag over het opheffen van uw ADSL-aansluiting kunnen wij u als volgt informeren:

Na controle van uw gegevens in onze systemen is gebleken dat u momenteel met klantnummer 208864 de beschikking heeft over een ADSL Comfort-abonnement. De huidige einddatum van het contract is 12 januari 2009. Er geldt een contractduur van iin jaar met een opzegtermijn van iin maand. Uw abonnement wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd. Op dit moment is er nog geen opheffing van uw ADSL-aansluiting bekend.

Wanneer u uw Internet van KPN-abonnement wilt opzeggen, dan verzoeken wij u hiervoor contact op te nemen met de telefonische ingang van onze Klantenservice via onderstaand telefoonnummer. Deze afdeling kan direct reageren op eventuele vervolgvragen over uw opzegging.

Indien u echter wilt overstappen van Internet van KPN naar een ADSL-abonnement van een andere Internet Service Provider, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw nieuwe Internet Service Provider. Geef hierbij aan dat u op dit moment beschikt over een Internet van KPN-abonnement, en u wilt overstappen. Uw nieuwe Internet Service Provider kan u vervolgens informeren over de te volgen procedure.

U kunt de telefonische ingang van onze Klantenservice bereiken via 0900-0244 (EUR 0,01 per minuut, zeven dagen per week van 08.00 tot 22.00 uur geopend).

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Jorgen van Gennip
KPN


Original Message Follows:
------------------------
vraag
prive/vraag/internet/kpn/anders

Ik heb enige dagen geleden internet ADSL (voorheen planet) opgezegd. Daar ik telefonisch niet verder kom i.v.m. een storing aan u kant heb ik de volgende vraag: Kunt u nagaan of de opzegging al doorgevoerd is, Ik heb namelijk nog geen brief ontvangen. Kunt u nagaan wanneer ik Internet heb opgezegd? Dus op welke datum?


Hier mijn antwoord op de mail:

Geachte,

En hier gaat het vreselijk mis bij KPN! Ik heb 12 November telefonisch opgezegd en vandaag weer gebeld met de vraag waar de bevestigingsbrief blijft. Tevens gevraagd of ze nog willen controleren of er inderdaad is opgezegd. Na veel heen en weer gebel blijkt dit dus het geval te zijn. Heb om 12.00 uur vanmiddag gebeld en deze mail is om 14.00 uur verstuurd, dus vreemd dat er nog geen opheffing van het ADSL aansluiting bekend is. Al eerder opgemerkt dat de gang van zaken bij de KPN erg vreemd is. Alleen telefonisch opzeggen en niet schriftelijk. Je hebt dus als klant nooit een bewijs in handen. Ben 15 jaar trouwe klant geweest van Planet internet en dan word je zo behandeld. Ik hoop dat u snel kunt uitzoeken waar het mis gaat, voordat ik weer een jaar vast zit aan een abonnement welke ik tot nu toe twee keer heb opgezegd.


Wat kan ik nu nog verder doen? Ik word er echt ziek van.


GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Had je ADSL in combinatie met een vaste telefoonlijn? En heb je die telefoonlijn toevallig opgezegd?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door D1RK »

Het beste is opzeggen via aangetekende brief.

Telefoon is niet bewijsbaar....
E mail word soms op verkeerde afdeling en na 12 december ben je te laat met opzeggen en zit je weer een jaar vast!

Alleen speedlinq was per telefoon 0900 nummer opzegbaar en je kreeg binnen enkele uren een bevestiging!
Als je per telefoon of mail opzeg moet je dus binnen 24 uur een mail ter bevestiging krijgen, en vraag hier om!

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

Heb allleen ADSL......wel een telefoon via de KPN. Maar wil voorlopig allen maar het ADSl opzeggen

Wapppie
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 nov 2008 08:29

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door Wapppie »

Als het na 1 keer niet lukt, gewoon een week later nog een keer bellen om op te zeggen. Kan echt geen kwaad hoor, bij KPN. Als er al een opzegging in het systeem staat, zien ze dat vanzelf bij het opnieuw invoeren.
Je abonnement loopt tot 12 januari, dus je hebt tot 12 december de tijd om op te zeggen. En voor zover ik weet daarna per maand, aangezien er sinds kort een wet daarvoor is aangenomen in de Eerste Kamer. MAar daar weten de juristen bij de TROS waarschijnlijk het fijne van.

Vraag in ieder geval interne ordernummers van de afsluiting, en de naam van degene waar je mee gesproken hebt. Dat kun je dan eventueel per aangetekende brief naar KPN versturen als je na een week geen bevestiging van ze hebt.

Mailen heeft in ieder geval geen zin, en per brief opzeggen ook niet. Je hangt bij telefonische opzegging hooguit een tijdje in de wacht, maar dan moet je het op een ander tijdstip gewoon nog eens proberen. 's Morgens om 9 uur heb ik vaak maar 2 of 3 minuten wachttijd.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door e.weis »

Aan dhr Gateman.

Middels het klantnummer heb ik uw gegevens erbij kunnen pakken en daaruit blijkt dat het abonnement Adsl Comfort wordt opgezegd per einde contract datum en deze ligt dus op 21-01-2009.

Nu kan ik deze aanvraag maar zien in een bepaald gedeelte van ons systeem dus ik heb intern om bevestiging gevraagd.
Als hier meer over bekend is, laat ik het weten.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

Geachte Dhr Weis,

Als u dit voor mij zou willen doen dan zou ik u zeer erkentelijk zijn. Als u nog verdere gegevens van mij nodig heeft, bijv. NAW gegevens dan hoor ik dat graag van. Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groeten,

P.Poortman

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

Ik heb nog steeds geen reactie op schrift van de KPN. Nu al 6 keer gebeld. In het systeem staat dat ik op 12 november heb opgezegd maar verder dus nog geen reactie, ook niet van Dhr. Weis

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u al een klacht hierover bij Consuwijzer ingediend?
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

@TdeHond: ik heb een klacht ingediend en deze gaven als antwoord dat ik een aangetekende brief moet versturen. Deze heb ik klaar liggen met en daar onder meer in vermeld dat wanneer ik geen bericht krijg ik een klacht bij de geschillencommissie telecommunicatie zal neerleggen. Weet uit mijn kennissenkring dat zelfs op een aangetekende brief niet gereageerd zal worden. ben er voor mijn gevoel dag en nacht mee bezig en word er moedeloos van :cry:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dat gevoel ken ik.
Ik kreeg zelfs letterlijk hartkloppingen van dochter Telfort.
Telfort maakt fout op fout

Misschien helpt het als u uw brief zendt naar de heer Middeldorp, directeur klantencontact KPN

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

en wat is het adres van Dhr. Middelkoop?

gateman
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:23

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door gateman »

ik bedoel Dhr Miideldorp......sorry

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door TdeHond »

Postadres: Postbus 30000 2500 GA Den Haag ..

Bevestiging opzegging analoge lijn was ondertekend met zijn naam en kwam van bovenstaand postadres.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo,
Het is dan wat laat maar ik heb eindelijk een bevestiging kunnen krijgen van de afdeling die over opzeggingen gaan.

Deze collega heeft me kunnen vertellen dat het abonnement gepland staat voor opzegging met als datum 30 januari 2009.

Mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

roberto el coco
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 18:30

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door roberto el coco »

Ik ben na 4 tot 5 maal telefonisch opzeggen van mijn ADSL-abonnement een dag gaan zoeken in de krochten van het internet en kwam een postadres tegen van KPN voor opzeggen ADSL-abonnementen:
Dit heb ik letterlijk van de site uit een raampje gekopieerd:

Tenslotte:

U kunt uw E-mail Only of ADSL abonnement ook schriftelijk opzeggen. Stuur uw opzegging naar:

KPN
Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Hopelijk werkt dit wel, want telefonisch via de klantenservice dus NIET!
Mijn abo was al drie of vier keer opgezegd, maar bevestigen per mail of brief, ho maar. KPN is een grote boevenbende. En in de algemene voorwaarden staat dat de contractant schriftelijk kan opzeggen, maar even een adres er onder zetten, dus niet.
En altijd AANGETEKEND, want anders is de brief gewoon "niet ontvangen"
zoals iedereen nu ondertussen wel zal weten.
Ik hoop dat het nu wel goed gaat, want na 25 januari mag ik niet meer opzeggen, daar ik dan niet binnen een maand voor kontraktafloop zit.
Maar eerder dan drie maanden voor afloop afzeggen kun je ook niet, want dit schijnt "het systeem van KPN niet te accepteren". Het is maar dat je het weet.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzeggen internet KPN(voorheen planet internet)

Ongelezen bericht door kpndrama »

Het is een drama bij kpn dat is duidelijk. Gaat er wel eens wel iets goed? vraag ik me zo maar af.

Gesloten