LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen kost geld bij Online.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
regreg
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:32

Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door regreg »

In oktober heb ik mijn opzegging al kenbaar gemaakt bij Online.nl per e-mail. Hierop hebben ze gereageerd met een geautomatiseerde mail dat opzeggen alleen telefonisch kan (€1,- per gesprek.) Ik ben het hiermee oneens want dit betekent dus dat ik moet betalen om op te kunnen zeggen . Ik wil gewoon op dezelfde manier op kunnen zeggen zoals ik de diensten heb aangevraagd en dat is 'online'. Verificatie zal in ieder geval de reden niet zijn aangezien ik telefonisch alleen maar mijn postcode en huisnummer door hoefde te geven. Nadat ze maar bedragen bleven afschrijven heb ik ze gebeld en een kwartier in de wacht gestaan om te horen dat opzeggen alleen telefonisch kan. Ook de leidinggevende was helaas klantonvriendelijk en dacht niet mee over een oplossing. Hij kon jammergenoeg alleen maar terugvallen op de algemene voorwaarden. Blijkbaar is bij Online.nl anno 2015 een e-mail niet een schriftelijke opzegging en moet je betalen om op te kunnen zeggen. Schandalig.

Daarnaast hadden ze via de link http://www.online.nl/klantenservice/nieuwe-klant/ op hun pagina staan dat je ook per e-mail kan opzeggen en daar had ik hun ook per mail op gewezen. Dit hebben ze in de tussentijd weggehaald en aangepast.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zucht. Betaal de euro. Klaar.
Het plaatsen van bovenstaande bericht kostte je misschien drie minuten. Uitgaande van een bescheiden netto uurloon van 15 euro kostte je het plaatsen van het bericht al 25 cent meer.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Advokaat nemen, en tot de onderste € uit laten zoeken, laat het dan maar wat kosten :evil: zijn ze nou helemaal gek.

Is dit nu echt serieus, nee he :?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door Har06 »

F.van Holten schreef:Advokaat nemen, en tot de onderste € uit laten zoeken, laat het dan maar wat kosten :evil: zijn ze nou helemaal gek.

Is dit nu echt serieus, nee he :?
Het is altijd handiger om schriftelijk en telefonisch op te zeggen, voor die ene € 1,00 zou ik het advies van v Holten niet opvolgen
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2015 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door laurens043 »

zou handig zijn als alle bedrijven gewoon een linkje hebben met opzeggen ,klikken en klaar.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door prem »

regreg schreef:In oktober heb ik mijn opzegging al kenbaar gemaakt bij Online.nl per e-mail. Hierop hebben ze gereageerd met een geautomatiseerde mail dat opzeggen alleen telefonisch kan (€1,- per gesprek.) Ik ben het hiermee oneens want dit betekent dus dat ik moet betalen om op te kunnen zeggen . Ik wil gewoon op dezelfde manier op kunnen zeggen zoals ik de diensten heb aangevraagd en dat is 'online'. Verificatie zal in ieder geval de reden niet zijn aangezien ik telefonisch alleen maar mijn postcode en huisnummer door hoefde te geven. Nadat ze maar bedragen bleven afschrijven heb ik ze gebeld en een kwartier in de wacht gestaan om te horen dat opzeggen alleen telefonisch kan. Ook de leidinggevende was helaas klantonvriendelijk en dacht niet mee over een oplossing. Hij kon jammergenoeg alleen maar terugvallen op de algemene voorwaarden. Blijkbaar is bij Online.nl anno 2015 een e-mail niet een schriftelijke opzegging en moet je betalen om op te kunnen zeggen. Schandalig.

Daarnaast hadden ze via de link http://www.online.nl/klantenservice/nieuwe-klant/ op hun ïpagina staan dat je ook per e-mail kan opzeggen en daar had ik hun ook per mail op gewezen. Dit hebben ze in de tussentijd weggehaald en aangepast.
Het is nu toch opgezegd? Nou dan???
Fijn dat ze naar je hebben geluisterd en direct de link hebben verwijderd.

hokiepokie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2015 18:25

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door hokiepokie »

Diverse klachten gemeld, telefonisch toezegging gekregen niet te hoeven betalen zolang het probleem zich voordoet.

Vandaag KPN over de vloer gekregen die een meting hebben gedaan.

De monteur heeft in de centrale een andere poort moeten nemen en een port reset moeten doen.

Alles leek te werken, maar nu zo'n klein half uur verder valt internet wederom weg en ook de televisie.

De kpn monteur gaf aan, maar eens te googlen op Online, dat er veel klachten zijn en ja hoor, via Radar een aflevering gezien en zodoende komen wij op deze site uit.

Of online nu wel of niet afschrijf, wij willen gewoon internet en geen gedoe, dus als dit probleem niet binnen 2 weken volledig is opgelost, stoppen wij de afnamen van deze dienst en gaan we een andere provider zoeken.

Wij zullen dan ook totaal geen enkele euro aan online betalen, al komt er een rechtzaak, maar zal daar mijn verhaal doen en eventueel mensen oproepen via Radar daar ook aanwezig te zijn.
Zelfs Radar mag van mij erbij zijn( graag zelfs) die kunnen de klachten mogelijk onderbouwen en komt er misschien een stop op malafide praktijken van Online.

Alles wat nu wordt afgeschreven storneer ik per direct en zonder twijfel.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door wieder »

laurens043 schreef:zou handig zijn als alle bedrijven gewoon een linkje hebben met opzeggen ,klikken en klaar.
Heel toevallig weet ik dat Online die "opzegknop" al een paar jaar geleden wèl op site hadden staan. Honderden tegelijk maakten er gebruik van...En honderden belden vlak vóór de opzegdatum terug voor een leuk nieuw aanbod. Bijna iedereen meende dat door het klikken op de Opzegknop er wel iemand zou bellen met een leuke aanbieding voor bestaande klanten. Retentie van welhaast 90%. Dus iemand kon handmatig al die opzeggingen annuleren. Uiteindelijk kostte die knop dus meer dan dat het opleverde ( al klinkt dat wel vreemd bij opzeggingen )
En TS... dat je moest bellen om op te zeggen staat ook in de AV en is ook een gangbare manier bij elk ander dienstverlenend bedrijf. Men wil gewoon de kans krijgen om u het laatste aanbod te doen.
Dus "klantvriendelijk" kon die leidinggevende niet worden. U hield zich niet aan de regels....

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door De Econometrist »

wieder schreef:Dus "klantvriendelijk" kon die leidinggevende niet worden. U hield zich niet aan de regels....
Ho wacht even. Toevallig heeft de wet hier ook nog iets over te vertellen; namelijk dat je een overeenkomst kunt opzeggen op dezelfde manier als dat je hem aangegaan bent. Algemene voorwaarden die anders beweren zijn vernietigbaar. TS verklaart al dat de overeenkomst online is aangegaan en er kan voor de opzegging dus niet geëist worden dat dit telefonisch gebeurt.
Je kunt je mening over wie zich niet aan de regels houdt dus herzien, want vooralsnog is het niet Online die de regels bepaalt, maar onze koning en Staten-Generaal.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door wieder »

Nou, dan nog kon die leidinggevende niets voor em doen. Tegen de regels in werken leidt vaak tot ontslag. En dan hebben we weer een topic erbij :lol:
In de AV stelt Online
...Opzegging kan telefonisch of schriftelijk plaatsvinden via Online.nl.
Waar staat in de wet dat het ook anders moet kunnen? Dat stukje, en ik geloof je wel, kan ik helaas niet vinden.

regreg
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:32

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door regreg »

wieder schreef:Nou, dan nog kon die leidinggevende niets voor em doen. Tegen de regels in werken leidt vaak tot ontslag. En dan hebben we weer een topic erbij :lol:
In de AV stelt Online
...Opzegging kan telefonisch of schriftelijk plaatsvinden via Online.nl.
Waar staat in de wet dat het ook anders moet kunnen? Dat stukje, en ik geloof je wel, kan ik helaas niet vinden.
Zoals De Econometrist aangeeft moet je volgens De Wet van Dam op kunnen zeggen zoals je de dienst hebt aangevraagd en meerdere bronnen bevestigen dit zoals De Rijksoverheid en De Consumentenbond.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... orden.html

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... nnementen/

mactimber
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 17:02

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door mactimber »

Bij mij kost het dus HEEL VEEL GELD om van online af te zijn. In december 2013 gebeld (omdat per mail nou eenmaal niet kon) en abonnement opgezegd. Verhuisd naar ander adres, waar Online geen signaal kon bieden. Is bij hun administratie niet goed verwerkt, want de facturen bleven komen op het oude adres. Nooit de post daarvan gezien, dus ook aanmaningen tot tenslotte Intrum Justitia mij een gepeperde rekening toonde van €181 op het goede adres! Wow!
Helpdesk van Online kon mij niet helpen omdat het uit handen gegeven was. Nou lekker dan. Ik vroeg hen bewijzen te sturen van datagebruik op dat account (wat natuurlijk 0,0 MB is) maar op die vraag/verzoek kreeg ik geen reactie. Nee doodleuk doorspelen naar een incassobureau, maar ik kom er niet onderuit.

IK RAAD DAN OOK IEDEREEN AF VAN HARTE OM OOIT ZAKEN TE DOEN MET ONLINE.NL

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen kost geld bij Online.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschil aanspannen bij de www.sgc.nl en je bericht kopiëren en plakken in het vak klachtomschrijving. Je moet per e-mail kunnen opzeggen. Nu moet Online maar bewijzen dat je niet telefonisch hebt opgezegd.

Gesloten