LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Freek145
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:11

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Freek145 »

Jippie, een boze brief gestuurd , aangetekend en de omzetting is weer terug naar de oude situatie

Zowel door planet als KPN 2 keer gebeld met excuses :wink:

Het kan dus wel 8)

Wil je een kopie van mij brief, mail me dan even. ( [email protected] )

jwhouwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 21:54

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door jwhouwers »

Hallo iedereen,

ik heb in oktober mijn adsl abbo bij planet opgezegd,
het abbonement liep tot 04-01-2007. (telco migratie naar tele2).

in november gebeld waar mijn bevestiging bleef, toen gaven ze aan dat mijn brief was binnengekomen (dus ik dacht dit gaat nog aardig ok)

Het een en ander ging niet vlekkeloos zoals jullie vast niet verbaasd.
aansluiting bij tele2 ging vanuit tele2 wel ok, maar kpn was erg laat met het echt afsluiten van hun deel. Maar goed internet en telefoon deed het gelukkig.

maar ondertussen had planet per 04-01-2007 inmiddels al wel het abbo weer een jaar laten doorlopen..

Email naar service lijn gestuurd, snelle reactie terug met zoet houdertje.
vervolgens stug ierdere dag emailen.

kreeg ik in februari eindeliojk bevestiging dat abbo op tijd was opgezegd.

hehe eindelijk geen afboekingen meer...

nou nog onterecht betaald geld terug halen... wederom stug emailen.

eindelijk half april ... 5 euro zoveel terug gestort...

weer begonnen met stug emailen.. ben nu pas 6maand bezig, dus ik heb nog geluk zo te horen..

wat mij opvalt is dat de reactie van de service lijn via email wel snel is,
maar volgens mij krijgen ze vanuit hun baas de opdracht mensen zoveel mogelijk met een kluitje in het riet sturen. zodat mensen voor die paar euro het wel best vinden...

mijn tip bestook de service helpdesk met emails, liefst iedere dag...
dan willen de mensen van de helpdesk vanzelf van je af ...
meestal krijg je een standaard reply zoals hieronder:

-------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar onze afdeling debiteuren.

Wij doen onze uiterste best uw vraag zo zorgvuldig mogelijk te behandelen. Hiervoor hebben we echter wel meer tijd nodig dan u normaal bij de behandeling van uw vragen van ons gewend bent.

We streven er naar u zo spoedig mogelijk een antwoord te sturen.

---------------------------------

reageer dan direct door om een concrete datum te eisen, en ga hier net zo lang mee door totdat ze graag van je af willen....

ik ben nu bezig met de laatste centjes terug te krijgen, ga niet bellen.
doe alles schriftelijk/ via email. De aanhouder wint! laat je niet afschepen met standaard mailtjes...typ gewoon iedere dag een kort mailtje...

Dit verdiend echt eens aandacht in het programma, Planet heeft zijn zaken met het opzeggen niet op orde. De consument is de dupe...

Succes en hou jullie taai!

Freek145
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:11

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Freek145 »

Een aangetekende brief zet meer zoden aan de dijk hoor :wink:

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Vervolg:
Het blijkt dat het bij Planet nog steeds een enorme "puinhoop"is.
Na ruim 6 maanden ontvang ik een brief van Planet:
datum 17 april 2007, onderwerp telefonisch Contact en ondertekend
door Onno Benninga (Commercieel Manager).
Inhoud: "In reactie op uw verzoek hebben wij geprobeerd u terug te bellen. Het is ons tot nu echter niet gelukt persoonlijk met u te spreken.
Ik verzoek u daarom vriendelijk om zelf contact op te nemen met onze Servicelijn; telefoon nr 0900-1905 (€ 0,10 per minuut) ..........
Alvast bedankt voor uw medewerking".


Gisteren heb ik gebeld en tot mijn verbazing kreeg ik binnen de minuut
iemand aan de telefoon (stom toeval).
Deze jongeman wist nergens van. Hij kon mij niet vertellen waar deze
brief over gaat. Ik vertelde hem dat het waarschijnlijk gaat over het opzeggen van mijn adsl-abonnement en zoals ik dit wilde per 15 oktober 2006 (vorig jaar dus) en dat ik regelmatig geklaagd heb dat Planet geen enkele reactie geeft, en dat we nu 8 maanden verder zijn.
Ik hem ook nog eens duidelijk gemaakt de schandalige werkwijze van
Planet en dat er veel klachten hierover zijn. Hij wist nergens van (of hij deed maar zo).
Hij kon niets voor mij doen ondanks dat hij op de afd.Verlenging en beeindiging van adsl abonnementen zit.
Omdat ik nogal boos werd wilde hij wel een Escalatieformulier (klachtenformulier) voor mij invullen. Wat betekent dit: dat er binnen 10 dagen schriftelijk of telefonisch contact met mij wordt opgenomen.
Gewoonweg niet te geloven en niet te begrijpen.
Wat een rotzooi en puinhoop bij Planet !

Ik heb er geen vertouwen in dat het nog goed afloopt.

Mensen, wees gewaarschuwd: NEEM GEEN DIENSTEN AF BIJ PLANET INTERTNET EN KPN.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Maandag 23 april had ik dus gebeld met Planet.
WAT EEN DOMME MENSEN WERKEN DAAR !
Lees verder want de ellende wordt/werd alleen maar groter.
Degene die ik telefonisch bij Planet gesproken heb is een ontzettend grote kl....z.k en heeft opzettelijk de zaak vedrer gefrusteerd, want

gisteren (vrijdag 27 april) ontving ik van KPN een brief dat mijn
analoge telefoon (de telefoon gewoon dus) per 4 mei a.s. wordt beeindigd en mijn telefoon per die datum wordt afgesloten. Daar heb ik niet om gevraagd.Direct bellen dus met KPN. Ik zou mijn telefoon-aansluiting hebben opgezgd (niet dus). Kunnen wel in hun systeem zien, dat adsl abonnement per 15 oktober 2007 wordt beeindigd.
Ik heb verzocht om de telefoon aansluiting voorlopig te laten doorgaan.
Afwachten maar of dat lukt (ondanks hun toezegging dat de telefoon-aansluiting blijft na 4 mei)

En tot overmaat van ramp;
ik ontvang vandaag (zaterdag 28 april) een brief van Planet gedateerd 26 april: "ik heb uw aanvraag voor het intrekken van uw pakketwijziging ontvangen. Uw aanvraag is verwerkt. U kunt gebruik blijven maken van uw pakket zoals u dat gewend bent; uw gegevens zijn niet gewijzigd".


Ik snap het echt niet meer wat men bij KPN en Planet aan het doen zijn.
Ik zal volgende week maar weer een aangetekende brief zenden naar Planet en nog eens een en ander duidelijk maken.

HET IS EN BLIJFT EEN GROTE PUINHOOP BIJ KPN EN PLANET.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik heb heel andere, positieve ervaringen met zowel KPN als Planet.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Zo te zien op dit forum is er nog steeds niets veranderd bij Planet.
Na 01 februari heb ik geen contact meer gehad met Planet. Er zijn toen 2 tickets aangemaakt en tot op heden heb ik geen fatsoenlijk antwoord gekregen over de administratieve afhandeling van mijn opzegging op 15 mei 2006 per 01 juli 2006.
Ik heb besloten om af te wachten en zelf niets meer te ondernemen. Als er evt een deurwaarder aan de deur komt, heb ik een heel dossier voor hem.
Het heeft toch geen nut om met Planet in discussie te gaan. Ze begrijpen daar gewoon niet waar ze mee bezig zijn.

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Jonjo
BerichtGeplaatst op: 28 Apr 2007 12:57 Onderwerp:

Ik heb heel andere, positieve ervaringen met zowel KPN als Planet.
Wacht maar tot je gaat opzeggen.
Ik ben ook 6 jaar lang heel tevreden geweest. Tot 15 mei 2006 ..........

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Vervolg.
Ik ben er nu achter dat PLANET en KPN de zaak (opzegging van een
adsl-abonnement) opzettelijk en bewust "in het honderd" (zeg maar liever duizend) laten lopen. Ze frustereren de zaak.
Omdat het helemaal mis ging (zie vorige berichten hierover) heb ik een aangetekende brief hierover naar Planet verstuurd en nog eens uitgelegd wat ik precies wilde en hoe.
Twee dagen later werd ik s'avonds gebeld door een jongedame van Planet.
Kort samengevat: met deze brief werd mijn opzegging van het adsl-abonnement opnieuw behandeld. Van mijn vorige opzegging en alle correspondentie hierover was niets te vinden.Ongelofelijk !!!Inmiddels heb ik (weer) een schriftelijke bevestiging van Planet ontvangen dat beeindiging van het abonnement per 15 oktober 2007 zal geschieden.
Ik word er dood en dood ziek van. Zo iets eenvoudig: opzegging van een adsl-abonnement en opzegging van de vaste telefoonaansluiting bij KPN is een rampzalige toestand geworden !

NOGMAALS RAAD IK IEDEREEN AAN: NEEM GEEN DIENSTEN EN SLUIT GEEN CONTRACTEN AF BIJ KPN EN PLANET WANT JE KOMT ER LATER NOOIT MEER VAN AF.

indraf
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2006 18:07

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door indraf »

Leuk, al dat juridisch gedoe. Volgens mij kost het halen van wat niets anders is dan je goede recht, veel tijd, energie en geld. Zeker als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt. Ik heb eerder dergelijke ervaringen gehad, waarvan ik er één via rechtsbijstandsverzekering heb laten voorkomen. Vervelende en tijdrovende procedure.

Daarom een ander advies: Je stelt geen reactie van ze te ontvangen, dus het is zaak je bestaan kenbaar te maken. Mijn advies is ouderwets, maar bijzonder effectief: antwoordnummer spammen.

@home Antwoordnummer 9511 9700 VN Groningen
@Home Nederland Antwoordnummer 45035 1040 VB Amsterdam
@Home TV Digitaal (regio Zwolle) Antwoordnummer 2581 8000 VB ZWOLLE
Essent Kabelcom @home / twinner Antwoordnummer 1171 4700 WB Roosendaal
Essent@home Antwoordnummer 9526 9700 VN Groningen

Ik denk dat de eerste 2 het beste zijn.

Schrijf een kort maar duidelijk briefje met het verzoek om restitutie om de redenen die je al genoemd hebt. Geef ook aan dat je al een tijdje op antwoord wacht, maar zonder resultaat. Je hebt e-mail, telefoon en een enkele brief verstuurd, maar klaarblijkelijk komt het niet aan. Voor de zekerheid dan maar in 1000-tallen. Verstuur elke dag 3 x dezelfde brief. Nummer ze wel, iets van nr. 17 van 1000. Zet er ook een paraaf op, om te tonen dat je een “fanaticus” bent. Ook steeds een correcte datum. Gebruik geen enveloppen, maar print je brief, vouw hem dubbel, nietje er door heen om hem dicht te maken en adres er op (zet niet je afzender naast het adres, maar uiteraard wel in je brief zelf). Gebruik wel altijd één antwoordnummer en ga ze niet allemaal aflopen.

Ik garandeer dat je binnen enkele weken (rond de 40ste brief) resultaat hebt met een excuus van een manager. 40 printjes kost je iets tussen de 1 en 2 Euro.

Mocht je een postkantoor weten dat ook pakketten naar antwoordnummers accepteert, dan is het helemaal feest. Gebruik stenen om "het pakket in balans te houden" en/of om je schrijven "wat meer gewicht te geven". Zeg ook dat je de stenen niet terug hoeft, maar wel een extra 115,- Euro wilt inzake “aanschaf 0,3 kuub bouwmaterialen”.

Het werkt echt. Zelfs UCP, Tele2, de NS en Telford zijn hierdoor eerder al door hun knieën gegaan. Ze kennen me inmiddels en bij brief nr. drie krijg ik doorgaans reeds een correct antwoord van iemand met, binnen zijn bedrijf, tenminste enige bevoegdheden.

Succes met stencilen.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Lees vandaag (zaterdag 19 mei 2007) in de bijlage van de Volkskrant (Volkskrant Magazine) de verbijsterende, gruwelijke en erbarmelijke ervaringen over KPN, telefoon- en internetaansluiting in een reportage van Peter Middendorp.

Emmie01
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2007 19:32

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Emmie01 »

Heuvel 4: kun je mij het adres van Planet geven waar ik mijn opzegging aangetekend naartoe kan sturen? Ik heb alleen een postbusnummer...

Buiten dat de medewerkers onvriendelijk zijn en niet begrijpen wat je bedoelt, geven ze je ook nog de schuld dat het mis is gegaan....

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door d3R »

voor zover ik het weet kan je gewoon aangetekende stukken naar een postbusnummer sturen (als postbode :) )

veenmail
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2007 14:31

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door veenmail »

Ik heb Planet Internet+bellen maar ik wil zsm bij Planet weg. Het waarom zal ik jullie voor het gemak even besparen, maar na totaal 40 emails over en weer en zelfs een directieklacht waar men pas na zes maanden (echt waar!) inhoudelijk op reageert heb ik inmiddels een (telefonische) toezegging dat ze mijn contract alsnog zullen beeindigen.

men zegt mij nu echter ijskoud dat het oversluiten van mijn telefoonnummer naar een andere ADSL+telefoonprovider minimaal 11 weken duurt... Ik vind dat belachelijk, gaf ik aan, maar het is niet anders, zegt men mij ijskoud.
Hun opzegtermijn voor IPB is slechts vier weken dus deze vraag zou volgens mij voor heel veel mensen spelen? Aanmelden kan namelijk wel zo goed als per direct? Weet iemand hoe dat in elkaar zit?

Alvast bedankt.
Veenmail

reinW
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:54

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door reinW »

ik probeer ook reeds enkele maanden mijn internet abonnement bij planet op te zeggen.
Ik heb het telefonisch opgezegd in april 2007 en dacht dat alles goed genoteerd en geregeld was bij planet. Na enkele weken niks te hebben gehoord ben ik toch maar eens gaan bellen. Je raad het al: ze weten van niets. Toen maar uitgelegd dat ik het echt wil opzeggen en of ze het ditmaal wel goed wilden regelen. Natuurlijk zou het goed geregeld worden werd er gezegd. Ik naief maar weer wachten op de bevestiging per post. Nou weer niks natuurlijk. Weer gaan bellen, en je raad het al weer: het abonement is nog steeds open en van opzegging is niets bekend. Ik word niet goed.. Ben nu wel bijna aan het einde van mijn contract datum : 12 juni 2007 en ondanks dat ik bijna elke week bel hebben ze nog niet door dat ik het op wil zeggen want iedere keer als ik ze aan de tel. heb wordt gezegd dat er niets bekend is en heb nog steeds geen bevestiging.
Ik heb de automatische incasso met ingang van de afloopdatum alvast geblokkeerd . Hiervan kreeg ik zowaar een reactie per post dat dat niet kan en er werd me verzocht een ander bankrek nr op te geven.
Nou ik zal ze vertellen van mij krijgen ze geen cent meer na 12 juni.
Dus mijn advies aan een ieder die dit leest en van plan is om internet te nemen : NEEM GEEN PLANET ABONNEMENT want je komt niet van ze af. Contracten afsluiten is geen punt maar opzeggen doen ze niet aan.
Ik denk dat ik ze alsnog aangetekend schriftelijk op de hoogte ga stellen om ze nogmaals duidelijk te maken dat ik niks meer met ze te maken wil hebben vanf 12 juni want bellen helpt niks. Bah wat een slecht bedrijf .

MAXIEM

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag reinW,

Je hebt vanaf het begin ZELF een fout gemaakt!!! Opzeggen doe je in het ******** bedrijfsleven van tegenwoordig, uitsluitend aangetekend en met bewijs van ontvangst. 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.

reinW
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:54

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door reinW »

Dat ben ik slechts gedeeltelijk met je eens Maxiem
Planet geeft namelijk zelf aan dat je telefonisch kunt opzeggen.
en ik ben particulier, geen bedrijf

MAXIEM

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag reinW,

Ik weet dat je particulier bent en ik weet dat Planet zelf zegt dat je telefonisch kunt op zeggen, maar daarvan is het gevolg dat Planet tot drie keer toe glashard kan zeggen dat de beëindiging NIET is doorgevoerd. Met als gevolg dat jij geen opzeggingsbewijs hebt. In Nederland is het beëindigen van een abonnement juridisch gezien vormvrij en de praktijk wijst uit dat je het opzeggen van een abonnement altijd schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst moet doen. Alleen op die wijze heb je een bewijs in handen, dat je tijdig en conform de voorwaarden hebt opgezegd.

Nogmaals groeten, Maxiem.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door roro25 »

IK heb niet zo'n problemen met Planet Internet. Ben al sinds 1996 klant toen het nog WXS/planet Internet was. Heb sinds 3 jaar ADSL bij hen en werkt prima.
Heb een klein akkefietje gehad met mijn verhuizing van een maand geleden. Maar dat was ook zo opgelost en op redelijke vriendelijke wijze.

Ik ben bewust nog niet aan internet plus bellen begonnen omdat het nog redelijk nieuw is en nog kinderziektes heeft en het is voor mij niet goedkoper. Met adsl was dit precies hetzelfde een aantal jaren geleden. Dus geef IPB een kans.
Herroep toch even mijn post van een half jaar geleden.

Heb ook problemen om van planet af te komen. Kon goedkoper en sneller internetten en planet wilde niets anders aanbieden.

Dan maar opzeggen per 17/04/07 zodat contract per 28/5/07 beeindigd wordt. Wat ze bij PI doen weet ik niet, maar rekenen kunnen ze niet. Want het abonnement is nu weer met een jaar verlengd, terwijl ik van hen een schriftelijke bevestiging heb dat het abonnement per 28/5/07 beeindigd is.
Rekeningen kunnen ze wel per mail sturen, incasseren kunnen ze ook, maar reageren op email, telefoon en aangetekende brieven kunnen ze niet.
Ik heb geen ovk meer met hen zij denken van wel. Van mij krijgen ze geen geld meer. Heb mijn bank opdracht gegeven voor een selectieve incassoblokkade (alleen PI kan nu niet meer incasseren)

gegroet allen en veel succes met het opzeggen van PI

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je 2 maanden eerder opzegt, en telefonisch, kun je nog enkele weken wachten op bevestiging....
dus niet 2 maanden voor einde contract maar 2 maanden voor laatste opzeg datum.
Je mag langer van te voren opzeggen, en vraag een bevestiging, dit mag per mail...
Als je binnen 14 dagen geen bewijs hebt, ik heb een oud antwoordapparaat wat alles vast legt, dus toch bewijs....!
Maar doe het tijdig, niet de laatste week of dag, want als zij traag zijn, is het telaat en weer een jaar....
Gezien de kosten voor aantekenen, en de afstand naar postkantoor en de wachttijden wil ik liever per telefoon!
Zelf ruim 6 maanden voor tijd, en kreeg keurig mail ter bevestiging van Speedlinq, dus zelfs deze kan het foutloos!
Als zij traag zijn of fouten maken, moet je tijd overhouden om alsnog een aangetekende te sturen.. maar tijdig betekend, dat je tijd hebt om nogmaals op te zeggen dus geen jaar extra, het lijkt wel of ze speciaal voor die laatste week opzeggers zo doen!

Gesloten