LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

WAT EEN ELLENDE NOG STEEDS MET PLANET INTERNET

Vervolg van het verhaal wat ik september 2006 ben begonnen:
Ik wil alleen maar mijn ADSL-abonnement beeindigen bij PLANET

Maar Planet Internet (en KPN) blijven een hopeloos bedrijf en ze gaan gewoon maar verder met alle ellende:
Ik ontvang een brief dd 13 juni 2007 van Planet:
"Geachte heer, Het is zover , uw adsl-aansluiting van Planet Internet is gereed. U kunt nu gebruik maken van breeband internet en .........etc etc. ... Zodra de aansluiting klaar is, krijgt u uw ADSL Doe-het-zelf-pakket toegestuurd. Alle informatie om ADSL te installeren .......
....etc etc "

Ik heb helemaal niets gevraagd.Ik wil alleen maar van m'n abonnement af !

Kortom, ze doen daar maar bij Planet.
Wat een vreselijk bedrijf en wat een vreselijk domme mensen werken daar.
Maar ik heb er nu genoeg van.
Ik blokkeer nu alles voor Planet en de bedragen die ze van m'n bankrekening nog incasseren, laat ik terug boeken (en uiteraard een selectieve blokkade voor Planet bij m'n bank).

Ik wil nooit meer iets met Planet Internet en KPN te maken hebben.

SlowDown
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:56

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door SlowDown »

Hetzelfde gehad met Planet als velen anderen hier in het forum.
ruim op tijd mijn abonnement opgezegd en alleen als antwoord
standaard e-mails terug gehad met de melding dat een antwoord
wel iets langer kon duren dan ik gewent was.
Nu dan dat is volledig waar ik wacht nog :(

Maar ik storneerde direct elke incasso waarop ik uiteraard weer de nodige e-mails kreeg van Planet met de dreigementen dat ik afgesloten zou worden.
Enfin de rest zal ik jullie besparen.
Hun helpdesk heb ik nimmer gebeld daar ik het vertik om ik weet niet hoe lang aan de lijn te hangen.
Een tip mail naar [email protected]
Na slechts 1 e-mail was alles geregeld abonnement per direct beeindigt

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door d3R »

@heuvel4: vaste telefoonlijn opgezegd?

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Volgens mij wel....want als je je vaste lijn opzegt dan en je contract nog doorloopt dan krijg je ADSL zonder vaste telefoonaansluiting

zompie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2007 14:53

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door zompie »

precies hetzelfde heeft mijn zoon meegemaakt!
Alles volgens het boekje gedaan. Opgezegd via aangetekende brief.
Bevestiging had van opzegging per 7 mei van planet, ook bevestiging van kpn gehad. Tot dusver ging het goed. Alles is ook afgesloten maar de rekeningen bijven komen. Gebeld en gemaild maar alles dat je krijgt te horen: alles komt goed! Niet dus........... Van kpn krijg ik dan het advies: rekeningen betalen dan krijg je het wel terug anders klopt onze administratie niet meer!!!!!!!! Die klopt zowiezo al helemaal niet!!!
Krijg je mails van kpn dat je bij planet moet zijn. Gebeld maar weer! Dat zoeken we uit het klopt niet. Je krijg binnen 5 dagen een brief met alle gegevens en restitutie of eventueel nog te betalen abonnement. Mooi niet dus.....Hopeloos word je daar van...Bij wie moet je dan eigenlijk nog klagen??? Van het kastje naar de muur. Mijn zoon is ondertussen al weer een maand thuiswonend, dus dreigen dat ze alles af zullen sluiten daar moet ik mee lachen. Geen cent krijgen ze nog. Ze zoeken het er maar mee uit. Wat ee nadministratieve rotzooi is het eigenlijk bij kpn. En het ergste is dat ikzelf ook een abo heb bij planet en kpn. Geraak er nooit vanaf zo te merken....

martijn2
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2007 08:54

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door martijn2 »

Hier heb ik nu ook hetzelfde probleem met planet.
Vorig jaar was ik een maand te laat met opzeggen en zat ik er gelijk weer 1 jaar aan vast.
Dus nu ruim van te voren ( 4 maanden voor de eind datum 20 oktober) dmv een aangetekende brief geprobeerd op te zeggen.
Krijg ik een telefoontje van planet dat ik vroeg ben met opzeggen en dat ik het over een maand telefonisch kan opzeggen.

Dus na een maand telefonisch opgezegd , krijg ik een bevestiging van kpn dat mijn vaste lijn opgezegd is per 20 oktober.
Terwijl ik bij mijn weten alleen mijn adsl opgezegd had
daarnaast een brief gekregen van planet dat ze mijn abbo omgezet hebben naar een abonnement zonder telefonie wat dus veel duurder is
Het lijkt erop dat ik tot het eind van mijn contract aan dit veel duurdere abonnement vast zit.

Ben zeker wel van plan deze incasso's te gaan storeneren
mogen ze juridisch gezien eigenlijk wel zo maar je abonnement wijzigen naar een duurdere variant

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

Na 01 februari nooit meer wat gehoord van Planet, terwijl mijn opzegging administratief nog steeds niet is afgehandeld door Planet. Zou dit bedrijf geen accountantscontrole hebben????
Wanneer je alle reacties leest op dit forum moet er toch niets meer kloppen van de cijfers?

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door PretRna »

:oops: ook ik heb sinds maart 2003 adsl van planet, maar aangezien dit toch wel erg prijzig was, en de problemen minder werden met bellen via de kabel, besloten om upc te nemen. Die hebben mijn vaste nr van kpn overgenomen, en tevens opgezegd. Ik wist niet dat ik een jaar abb. had bij planet, maar toen me dat duidelijk werd gekeken naar de verloop datum te weten, maart 2008. Nu dacht ik niets aan de hand gewoon die 14,95 betalen tot maart 2008, daar kon ik wel meeleven. (eigen schuld dikke bult) Krijg op 11 juli 2007 een brief van planet dat mijn aanvraag voor ADSL in behandeling is genomen. Ik gebeld dat ik geen adsl had aangevraagd daar ik het al had sinds 2003. Ik moest de brief maar als niet verstuurd beschouwen, en sorry voor het ongemak. Totdat ik vandaag een rekening kreeg van 43.55 voor mijn adsl aansluiting. Gebeld met planet, omdat mijn aansluiting met de kpn er niet meer was, hebben ze mijn abb omgezet naar adsl zonder vaste telefoon aansluiting. En dat staat volgens die mijnheer van de helpdesk in de algemene voorwaarden. Dus niet 14.95 betalen tot maart 2008 maar 34,90 betalen tot juli 2008. Wat een verschrikkelijke boeven zijn dat en zich dan verschuilen achter de algemene voorwaarden. Wanneer worden deze partijken nu eens opgelost voor de gewone mens. :oops:

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode
U bent in 2003 lid geworden en wist toen ook dat u een jaarcontract aanging


En tevens denkt men ook dat als men de vaste telefoon opzegt van het adsl abonnement af te zijn

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

@ Maaike1980:
Planet presteert het om een abonnement dat is opgezegd (en bevestigd door Planet) alsnóg na einde contractdatum om te zetten in "ADSL zonder vaste telefoon".
Blijkbaar krijgen zij hiervan bericht van KPN als de telefoonaansluiting wordt opgezegd, en ziet Planet dit als een her-aanmelding na afloop van een contract.
Als ik me niet vergis gaat de verantwoordelijk minister na het zomerreces de voorwaaren en regels voor "vlekkeloos overstappen" aanscherpen. Geen moment te vroeg lijkt me, als ik zo alle perikelen rond (o.a.) Planet lees.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

@ Kiz

Dat klopt helemaal :wink:

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

@ Maaike1980:
Wat klopt helemaal? Dat het hoog tijd wordt dat er wat aan gedaan wordt?
Het is toch te gek voor woorden dat Planet al afgesloten abonnementen weer activeert als iemand z'n vaste telefoonlijn opzegt?

ikbenik

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Planet presteert het om een abonnement dat is opgezegd (en bevestigd door Planet) alsnóg na einde contractdatum om te zetten in "ADSL zonder vaste telefoon".
Blijkbaar krijgen zij hiervan bericht van KPN als de telefoonaansluiting wordt opgezegd, en ziet Planet dit als een her-aanmelding na afloop van een contract.
Als ik me niet vergis gaat de verantwoordelijk minister na het zomerreces de voorwaaren en regels voor "vlekkeloos overstappen" aanscherpen. Geen moment te vroeg lijkt me, als ik zo alle perikelen rond (o.a.) Planet lees.
Toch klopt dat wel.

Je hebt 2 verschillende abo's:

- de telefoon abonnement.
- internet abonnement.

Dus als je telefoon en internet abonnementen wilt stoppen, dan dien je bij KPN (telefoon) op te zeggen EN bij Planet (internet).

Dus als je alleen KPN opzegt, dan zeg je alleen de telefoon op en internet blijft gewoon van kracht.

Bij Planet ga je dan naar een abonnement zonder vaste telefoonaansluiting.

Dus wat er hier gebeurd is niets mis mee.

Er wordt gewoon uitgevoerd waar je om vroeg.


Het is toch te gek voor woorden dat Planet al afgesloten abonnementen weer activeert als iemand z'n vaste telefoonlijn opzegt?
Als iemand zijn vaste telefoonlijn opzegt, zegt men niet het internet af!!

Het zijn twee hele verschillende diensten die niets met elkaar te maken hebben.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?
Ik denk dat jij het zelf niet helemaal snapt ikbenik...

stap 1: je zegt je ADSL abb op bij Planet. Planet bevestigt dit schriftelijk en onder vermelding van einddatum contract.
stap 2: per einddatum ADSL-contract Planet zeg je je KPN lijn op. Ook KPN bevestigt dit schriftelijk.

Op de gestelde einde contractdatum zet je je KPN lijn om, zoals in de handleiding beschreven, en belt verder via je nieuwe provider, met wie je per gelijke datum een nieuw contract hebt gesloten.

Vervolgens komt Planet een maand later op de proppen met een brief "uw ADSL-aansluiting (waar je dus NIET om hebt gevraagd) is binnenkort gereed."

Leg jij dan maar 's uit in welke volgorde het dan moet?

ikbenik

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik reageerde op wat Maaike1980 zei:
En tevens denkt men ook dat als men de vaste telefoon opzegt van het adsl abonnement af te zijn
@kiz:
Als je internet en telefoon apart hebt opgezegd, dan mag Planet na het beeindigen van het abonnement niet een ADSL abonnement internet zonder vaste telefoon aansluiten.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

@ikbenik:
Zelfs in de quotes die je hebt geplaatst meld ik dat het Planet abb. al was afgesloten. Vandaar dat ik reageerde. Beide opzeggingen zijn reglementair en tijdig gedaan, bovendien door beide aanbieders bevestigd, en tóch heeft Planet het beëindigde abb omgezet in een "ADSL zonder vaste telefonie". En niet alleen bij mijn moeder, zo te lezen bij méérdere mensen.
Mijn eigen overstap van Planet en KPN naar een andere provider (in 2005) is destijds op dezelfde wijze gedaan en wél goed verlopen.

ikbenik

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mijn eigen overstap van Planet en KPN naar een andere provider (in 2005) is destijds op dezelfde wijze gedaan en wél goed verlopen.
Logisch, toen maakte KPN nog gebruik van het oude administratiesysteem.

KPN is nog niet zolang geleden overgestapt op nieuwe computerystemen en nieuwe administratieprogramma's.

En sindsdien is het gedonder begonnen.

Dus de problemen zijn ontstaan sinds ze op een nieuw administratiesysteem zijn overgestapt.


Ik verdedig hier niemand, maar ik geef puur aan waar het probleem zit.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

KPN is nog niet zolang geleden overgestapt op nieuwe computerystemen en nieuwe administratieprogramma's.

En sindsdien is het gedonder begonnen.
Ik was tot een soortgelijke conclusie gekomen, namelijk dat KPN een melding naar Planet doet vanwege het opzeggen van de vaste telefoonlijn.
Dat Planet dit (blijkbaar) interpreteert als een heractivatie van een afgesloten abonnement zou natuurlijk niet mogelijk moeten zijn.
Je wordt op die manier als (ex) cliënt van Planet namelijk niet geïnformeerd, maar voor een voldongen feit geplaatst. En dat komt de naam van Planet natuurlijk niet ten goede.

ikbenik

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mischien dat je het nog niet wist:

HetNet en Planet Internet zijn dochterondernemingen van KPN.

En als Planet ook van hetzelfde administratiesysteem als KPN gebruik maakt, dan lopen zaken zeker langs elkaar heen.
Dat Planet dit (blijkbaar) interpreteert als een heractivatie van een afgesloten abonnement zou natuurlijk niet mogelijk moeten zijn.
Je wordt op die manier als (ex) cliënt van Planet namelijk niet geïnformeerd, maar voor een voldongen feit geplaatst.
Dat bevestigd mijn vermoeden.

Voor alle duidelijkheid:
Ik werk niet bij KPN of Planet.

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kiz »

Voor alle duidelijkheid:
Ik werk niet bij KPN of Planet.
was me al duidelijk (ik lees verder dan m'n neus lang is), zover ik weet heb jij een winkel waar in ieder geval pc's verkocht worden.
En als Planet ook van hetzelfde administratiesysteem als KPN gebruik maakt, dan lopen zaken zeker langs elkaar heen.
Evident... Planet heeft het in de afgelopen 3 maanden nog niet voor elkaar gekregen een inhoudelijke reactie te geven op de diverse meldingen (per mail, telefonisch, schriftelijk en uiteindelijk aangetekend met bewijs van ontvangst) dat er een kennelijke vergissing in het spel is.
Men blijft standaard briefjes sturen (de meest recente was een bestelling van een gratis spamfilter???), facturen en betalingsherinneringen en uiteraard de aankondiging dat "de aansluiting buiten gebruik wordt gesteld" (wegens "wanbetaling", uiteraard, aangezien mijn moeder alle betalingen ná einde contractdatum heeft gestorneerd.)
Er is inmiddels een brief van de advocaat richting Planet.

Gesloten