LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

lache

NOT

heb nog niks gehoord maar reken maar dat ik dit soort prakijken niet acepteer, ze krijgen van mijn geen cent meer dan waar ze recht op hebben

Morkart
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007 14:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Morkart »

Tsjonge, ben dus niet de enige.. :D
Vorig jaar December m'n contract opgezegd. Ruim 2 maanden van te voren. M'n contract liep tot eind februari. Dit werd later ook door de helpdesk bevestigd dat het op tijd was geweest.
Ik heb sinds eind december een alles in één-pakket van @home. Zonder problemen overigens totnogtoe.
Maar i.p.v. dat mijn contract stopte op die datum was het weer een jaar verlengd.. Veranderd in een "Adsl standard zonder vaste aansluiting".
Gebeld, ja was iets misgegaan. Eerst werd ik van het ene nummer naar het andere gestuurd. Iets wat sindsdien elke keer gebeurde als ik planet belde. "Hebben ze gezegd dat u dit nummer moest hebben?, nee daar snap ik niks van, ik kan niets voor u doen, u moet ..."
Tjezus, het zou me niet verbazen dat de helft van de instellingen voor geestelijk zieken zou bestaan uit ex-planet-klanten.
Je zou er echt helemaal dolgedraaid van worden...
Elke keer werd me beloofd dat het opgelost zou worden.
Dat ik een brief zou krijgen en dat de incasso's zouden stoppen.
Eindelijk na 5 gesprekken van minstens een half uur per keer..
Eindelijk zijn de incasso's gestopt.
Ik zou nadat ik die bevestigingsbrief had gekregen (eindelijk) een nummer moeten bellen om de vier betaalde maanden te crediteren.
Wat denk je wat ze zeiden toen ik dat nummer belden?
"U heeft het verkeerde nummer, hier kunnen we niets voor u doen".
Weer van telefoonnummer naar telefoonnummer gestuurd...
Uiteindelijk iemand die begrip voor me had, ze zou een klacht aanmaken, ze zouden dan alles uitzoeken en ik zou dan over een week (vandaag) tussen 10.00 en 12.00 terug worden gebeld.
Ben d'r verdXXXXX voor thuis gebleven.. :evil:
Je raad het al.. Geen planet.
Wordt d'r stapelgek van.
Het is toch van het zotte dat als je niet betaald dat ze je direct een incassobureau op het dak sturen (mij gelukkig nog nooit gebeurd), maar dat ze zelf maar lijken te kunnen doen wat ze willen.
Dat je er uren en ook nog geld (0.10ct per min) moet insteken en dat ze je gewoon niet serieus lijken te nemen.

marjah
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2005 22:39

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door marjah »

hallo,
ik heb een planet easy abonnement, dus ik betaal eigenlijk alleen een kpn adsl aansluiting. als ik deze bij kpn opzeg, kan ik misschien alle ellende met planet, die ik nu al weer ondervind met het opzeggen van mijn abonnement vermijden ? wie kan mij informeren
gr

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

Simpel

Eerstvolgende aangetekende brief naar kpn/planet als blijkt dat ze ook mijn abonnement verlengd hebben wegen omzetten naar annaloog:

Beste:

U heeft zonder mijn toestemming mijn contractduur mbt adsl verlengd met 12 maanden wegens omzetten naar analoog

Ik ben het daar niet mee eens en zal derhalve alle door u ingevorderde kosten vanaf omzetdatum stilleggen bij mijn bank

Mocht ik binnen 2 weken geen ractie terug hebben ontvangen van planet/kpn omtrent de gang van zaken beschouw ik mijn contract als ontbonden

mvg

je moet ze gewoon met dezelfde botheid behandelen
lief doen bij dit soort zakendoe ik allang niet meer

ludjaak
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ludjaak »

hallo,
planet opzeggen, hahahaha
In juni dit jaar 2 maal aangetekend met handtekening retour op tijd opgezegd en toch geen reactie gehad, verder hetzelfde verhaal..
Bellen helpt niet, een hoop mailtjes ook niet..daarna had ik besloten om kpn vaste tel. ook op te zeggen zodat ik voorgoed weg ben van
de grootste prutsers allertijden KPN,
Op de site van Planet staat dat als je op wil zeggen gewoon bellen naar 0900...., maar in voorwaarden staat dat je schriftelijk moet doen :?
Opzet! verwaring zaaien :?:
:x Hallo heren politici, en andere wijze mannen en vrouwen, wordt het geen tijd om consumenten te beschermen tegen dit soort tuig :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

nu wil bij mij het geval dat mijn verhuizing is uitgesteld, derhalve zal ik ergens oktober zonder internet zitten en ik heb geen zin om voor die paar weken een nieuwe provider te zoeken waar ik weer 12 maanden aan vast hang

ik wil de opzegging nog even uitstellen tot de nieuwe verhuisdatum

dat gaat me natuurlijk gewoon lukken bij kpn, zonder extra kosten of rare fratsen

:D

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik had ongeveer het tegen over gestelde probleem. Ik had internet plus bellen van kpn. Toen ik opbelde en aangaf dat ik wilde opzeggen per einde contract datum werd mij gewaarschuwd dat als ik dat zou doen ik per direct zonder internet zou zitten maar wel moest betalen tot het einde van het contract. Volgens de vrouw zou ik op moeten zeggen NADAT de contract periode verlopen was.

Dit vond ik vreemd. Je moet immers opzeggen voordat je contract afloopt. En opzeggen per einde contract datum zou geen probleem moeten zijn. Ik heb voet bij stuk gehouden en toch per einde contract datum opgezegd.

Toen ontving ik ineens een brief van KPN dat ik per direct afgesloten zou worden en dus niet per einde contract datum. Ik weer bellen met kpn. Het proces stoppen was niet meer mogelijk. Ik zou of ik wilde of niet afgesloten worden ( en inderdaad een paar dagen later was dat een feit ). De meneer vroeg me wel een klacht in te dienen omdat de vrouw die ik eerder aan de lijn had meer slachtoffers gemaakt had.
Ik kon ook makkelijk bewijzen dat ik per einde contract wilde opzeggen omdat ik eerder email had gestuurd met dezelfde wens. Men zei toen dat ik dat alleen telefonisch kan doen.

Dagen later kreeg ik een brief dat men mij telefonisch niet kon bereiken om dit probleem op te lossen. Logish. Ik was afgesloten !
Na een mobiel telefoon nummer door gegeven te hebben werd ik door kpn gebelt. Excussen e.d. maar geen internet&bellen.
Vervolgens heb ik een niet abonnement afgesloten met alleen internet, dus zonder telefoon lijn. De problemen zijn nog niet uit de wereld! Ik krijg ineens spook rekeningen. Ik zou betalen 15 euro per maand en nu wordt ineens 15 euro plus 25 euro ingehouden. 40 euro per maand dus,.

Als dit abbonnement is afgelopen neem ik NOOIT en echt NOOIT kpn meer

ShadowG
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 11:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ShadowG »

Ben dus niet de enige met problemen. Hier mijn situatie:

Vorig jaar wilde ik planetinternet al opzeggen. Ik bleek toen een paar weken te laat te zijn en zat er nog voor een jaar aan vast. Ik mijn toenmalige abonnement veranderd in internetplusbellen. Aangezien ik mijn papieren niet meer kon vinden heb ik op 19 juli naar planet gebeld om te vragen wat de uiterste datum was waarop ik mijn abonnement kon opzeggen. Er werd mij toen verteld dat dit tot 22 september kon. Ik heb het expliciet nog tweemaal gevraagd, maar er werd mij verzekerd dat dit de uiterste datum was, dat ik tot die datum zelfs telefonisch op hetzelfde nummer kon opzeggen. Dit gaf mij nog een beetje ruimte om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Nu belde ik vanmorgen dat nummer weer om mijn abonnement op te zeggen. Toen werd mij doodeleuk verteld dat mijn abonnement op 22 september 2008 pas verloopt. 22 september was dus blijkbaar de ingangsdatum van mijn abonnement en ik had een maand vantevoren moeten opzeggen. De helpdeskmedewerkers heeft mij dus helemaal verkeerd ingelicht, ik heb het nog expliciet gevraagd. In het systeem van planet is ook helemaal geen gepsreksnotitie van dit gesprek gemaakt, wat volgens mij wel altijd moet gebeuren. Er werd mij vanmorgen verteld dat ik er dus nog voor een jaar aan vast zat en als ik het er niet mee eens was dat ik dan maar een brief moest schrijven aan de klantenadministratie.

Hoe nu verder? Ik zit er nu dus weer voor een jaar aan vast door een fout van hun medewerker. Maar ik denk dat ik geen poot heb om op te staan. Ik zal in ieder geval een brief schrijven om de situatie uit te leggen. Maar zullen ze dat accepteren? En als ik de maandelijkse incasso stopzet? Zou dat werken? Of krijg je dan uiteindelijk een incassobureau achter je broek? Ik baal hier zo enorm van. Ik voel me gewoon zeer zwaar genaaid en ze zeggen dus ook doodleuk dat er geen gespreksnotitie is gemaakt van dat gesprek (dan had ik nog enige houvast gehad). Wat een stelletje prutsers zeg!! Iemand advies? Bij voorbaat dank.

mvg,
Taco

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Noble »

Bij mij ging het tot het laatste moment van alles FOUT...
en wilde dus opzeggen....maar dat ging niet zomaar...

er bleef één optie over:
Ik ging gewoon naar een primafoon winkel en PRAATE ZO LUID DAT IEDEREEN KON MEEGENIETEN....

Dit deed ik een aantaldagen, en toen hoefde ik NIET meer dat dure nummer te bellen..
de medewerkers in de winkel sloegen zowat op de vlucht als ik binnen kwam...maar het geeft uiteindelijk resultaat

succes...

yheijstek
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 nov 2006 18:30

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door yheijstek »

ShadowG
Ik voel me gewoon zeer zwaar genaaid en ze zeggen dus ook doodleuk dat er geen gespreksnotitie is gemaakt van dat gesprek (dan had ik nog enige houvast gehad). Wat een stelletje prutsers zeg!! Iemand advies? Bij voorbaat dank.
Misschien als je nog eens belt met een andere medewerker, kan deze medewerker wél een gespreksnotitie terugvinden. Mijn ervaring met Planet medewerkers is, dat zij niet allemaal dezelfde permissies hebben of niet allemaal met hetzelfde systeem/programma werken. Zo kan het voorkomen, dat de ene medewerker wél inzicht heeft in de historie van een klant en de ander niet.
Succes en volhouden! Het is daar toch zo'n verschrikkelijk zooitje, dat ik er geen woorden meer voor heb.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

nog een keer

niet bellen maar uitsluitend aangetekend contact onderhouden

je bent al een keer genaaid doordat men geen gespreksnotitie heeft gemaakt - doet men zelden - en dan ga je weer bellen?

ff wat nadenken

ShadowG
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 11:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door ShadowG »

@ yheijstek: dat zal k inderdaad eens kunnen doen ja, nog eens met een andere medewerker bellen. Maar het zou dus zo kunnen zijn dat als je hetzelfde nummer belt je mensen aan de lijn krijgt met verschillende priveleges en rechten in hun eigen systeem? Dat is op zich ook al heel apart.

@Joyyyy: dat klinkt allemaal leuk ja, uitsluitend aangetekend contact onderhouden. Maar zoals ik al vaker heb gehoord en ook hier weer lees reageren ze daar soms ook helemaal niet op. Dan zit je dus weken voor niks te wachten. Het kan bij Planet blijkbaar allebei niet.....

Jerome!
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2007 13:17

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Jerome! »

Een paar maanden geleden ben ik van Planet Internet overgestapt naar Orange. Het verzoek tot stopzetting aan de zijde van PI is aangetekend gedaan en dit is ook schriftelijk bevestigd.

Men gaat echter gewoon vrolijk door met factureren na de einddatum van het contract en blijft herinneringen aanmanen sturen etc.
Gelukkig wist ik het door Trosradar op voorhand en heb ik een selectieve blokkade op Planet Internet op laten leggen.

In feite heb ik nog 5 dagen abonnementsgeld tegoed maar goed, dat verwacht ik niet meer terug te zien.

Inmiddels krijgen we post met daarin dat ze ons gaan afsluiten. Nou, veel succes ermee jongens, is precies de bedoeling.
Dit gaat echt helemaal nergens over, belachelijk.

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

@shadow

je komt er iig verder mee dan telefonisch, je hebt op papier en zij moeten tekenen voor ontvangst

de rest zou ik regelen met de bank, geen enkele afschrijving of betaling meer voordat het geregeld is naar behoren, en daar geef ik zoin instelling dan gemiddeld een 2 weken de tijd voor

meestal wordt men dan wel wakker want het gaat ineens om hun centen

monick
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2007 17:21

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door monick »

Puh, wat veel dezelfde problemen om planet op te zeggen en dan toch betalen voor een service die je al mnd niet meer ontvangt.

Kort samengevat ik heb eind feb 2007 KPN en planet separaat opgezegd, zoals door hun aangegeven. Per april zou het planet internet contact aflopen en ze hebben bevestigd dat ze de opzegging binnen hadden. Sinds juli al per mail bezig te zorgen dat ze niet iedere maand geld innen. Ik ben namelijk verhuisd naar buitenland, woon daar niet meer en ze hebben absoluut dus geen recht om geld te innen.

Het meest lachwekkende antwoord per mail van planet was, toen ik vroeg mag ik een vast telefoon nr ipv een 0900 nr, dit kan ik niet bellen vanuit het buitenland. Uit technische en organisatorische reden mogen en kunnen we u dit niet geven. Voor een dochteronderneming van KPN die niet bereikbaar wil zijn voor (ex) klanten, belachelijk.

Mijn vraag ligt dus al die tijd bij de debiteuren afdeling en wekelijks probeer ik een update te krijgen per mail, maar hoor nooit iets. Ze communiceren ook gewoon niet, behalve de standaard bevestigings mail, uw mail is aangekomen....
Zou iemand mij misschien aan het rechtstreeks telefoonnr van Planet kunnen helpen, misschien dat bellen nog zou kunnen helpen (al heb ik daar weining vertrouwen meer in). Kan Radar ons misschien nog helpen met de oh zo klantvriendelijke planet......?

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Beartjes »

Hier ook niets anders dan kommer en kwel.
Even in het kort, want anders wordt het verhaal wel erg lang:

Planet opgezegt in juni per brief, en meerdere malen opgezegt per mail, telefoon, en aangetekende brief, en nogmaals per telefoon.
Dure telefoon gesprekken, en inderdaad steeds weer door verwijzingen net als hier al eerder is neergezet, zogenaamd altijd van Hier kunnen wij u niet helpen, u moet doorkies nummer 3 hebben en niet 1. Steeds maar weer proberen om dingen opgelost te krijgen.
En op verzonden mailtjes wordt niet gereageerd!
Onze opzegging in juni ging om einde contract 31 juli 2007, en steeds kregen we van de medewerkers van Planet te horen dat alles in orde zou komen. En dat we een bevestiging zouden krijgen van einde contract 31 juli 2007. Dus niet!! Nee dat niet, maar wel zou onze vaste telefoon plots worden beëindigd. (Planet's werk!) Dus KPN bellen dat de vaste telefonie gewoon moest blijven bestaan. En daarna weer Planet bellen. (Al weer!) En weer zou alles goed komen volgens Planet! (Ja waar heb ik dat toch eerder gehoord???) Weer kregen we een brief,einde contract 31 juli 2008! Nee Planet, moest toch echt 31 juli 2007 zijn! Dus weer bellen, en nog eens, en nog een keer.
Nu werd dan eindelijk volgens zeggen van Planet ons einde contracts datum op 31 juli 2007 gezet in plaats van 31 juli 2008.
Ehum dus niet!

Nu hebben ze het contract omgezet naar eind augustus van dit jaar. En of we nog even die maand extra wouden betalen!
Nee dus!! Want immers we hebben op tijd opgezegt, eind datum 31 juli. Dus willen ze hun geld hebben, dan stappen ze maar naar een rechter toe. Wij zijn Planet meer dan zat!
En wij kunnen aannemelijk maken dat wij optijd hebben opgezegt
Planet zal aannemelijk moeten maken dat wij dat niet gedaan zouden hebben, en met een goede boekhouding moeten komen om het geld nog te zien te verkrijgen!


Dus Planet als 1 van uw medewerkers dit leest, willen jullie extra kosten maken voor de rechter en griffie kosten betalen (en natuurlijk doen wij dan ook meteen een schade claim van alle extra kosten die wij hebben moeten maken die jullie dan ook mogen betalen als de uitkomst zal zijn dat wij in het gelijk worden gesteld!)
Wij kunnen aan de rechter aannemelijk maken dat wij alles hebben gedaan want menselijk mogelijk was om het contract gestopt te krijgen per 31 juli 2007 Wij hebben aan Uw (Planet) voorwaarden voldaan. Nu Planet nog!
Wij betalen dus die extra maand niet!

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door parky »

Ik ben er eindelijk vanaf al werkt mijn email nog wel! afschrijven kunnen ze ook nog als de beste, morgen maar even blokkeren die hap.
kpn/adsl/isdn is er al uit, dus hoe ik nog via hun moet verbinden is me een raadsel.

monick
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2007 17:21

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door monick »

Ik heb Planet ook maar alvast geblokkeerd qua innen, anders blijven ze innen, want oplossen, zal nog wel lang duren. Weet iemand nog een oplossing om door de barriere van Planet te komen..........?

hanch97
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 15:25

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door hanch97 »

Naar welk adres sturen jullie de aangetekende brief om Planet op
te zeggen??
Ik heb alleen een postbusnr. (2529 in Amersfoort) maar weet niet zeker
of je aangetekende brieven met ontvangstbevestiging naar postbussen kunt sturen??

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Je kunt wel een aangetekende brief naar een postbusnr. sturen ik dacht alleen niet naar een antwoordnr.

Gesloten