LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Wordt wat moeilijk als je geen telefoonlijn meer hebt om te internetten
Er bestaat een abonnement ADSL zonder vaste telefonie (ADSL Only) :wink::

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door roro25 »

helaas pindakaas. Niet mogelijk als er geen fysieke telefoonlijn is.......

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik wil er even op wijzen dat je bij primafoon deze bende gratis kan bellen. Scheelt je weer euro's

basss
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2007 23:31

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door basss »

Ik probeer al vanaf maart 2007 mijn planet op te zeggen, kon niet moest halver wege september weer bellen.

Gebeld met planet, het kon pas 2 maanden van tevoren opgezegd worden. Heb het schriftelijk opgezegd brief nooit aangekomen volgens planet maar kon het ook wel telefonisch doen heb op 18 oktober gebeld met een verzoek om abonnement te beeindigen, zou binnen 2weken een brief krijgen. Nooit aangekomen weer bellen krijg ik weer een ander verhaal het moest een maand van te voren gebeuren, goed vrijdag 16 november gebeld met het verzoek om nu op tijd te beeindigen, alles was vandaag 16 november geregeld.

Kijk ik vanmorgen op mijn gegevens hebben ze hem verlengt met een jaar de bij tot 19-12-2008. Weer achter aan gebeld ze konden mij niet vertellen hoe het zat, zou vandaag terug gebeld worden niet gebeurd natuurlijk.

Heb vandaag maar gelijk een advocaat gebeld,moest mail contact houden met planet, kost mij er ook geld bij.

Wie weet er anders een oplossing, ik ben echt niet van plan om verder te betalen, dan maar een gerecht

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door kpndrama »

Hoi Basss

Mij hebben ze ook geprobeerd om op mij op die manier op te lichten. Ik was echter op de hoogte van die 1 maand regeling. Ik heb dat toen gemeld en die vrouw zei dat dat niet zo was , dat je na verloop van het contract op moest zeggen.

Ik voet bij stuk gehouden en toch opgezegd. Wat gebeurt er.... Ik wordt geheel afgesloten nog voor einde contact. Maar moest wel ( tenminste dat was het plan van kpn ) tot einde van het contract doorbetalen. Daar heb ik natuurlijk een stokje voor gestoken. Met een verwijzing naar radar hebben ze dat toen toch maar terug gedraaid.

Ik heb sterk het vermoeden dat dit allemaal opzet is. Om op die manier meer omzet te behalen. Het gebeurd gewoon te vaak om het als foutje af te doen.

jcloen
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 17:20

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door jcloen »

Al jaren heb ik een ADSL (ISDN) aansluiting afgesloten bij Planet en wordt via de KPN lijn geleverd.
Omdat deze nogal prijzig is, heb ik besloten om over te stappen naar Caseme (internet + bellen).
Moet toch makkelijk zijn dacht ik....
In september dit jaar abo bij casema afgesloten met het verzoek om mijn nummer te behouden en de KPN-abo op te heffen, maar niet eerder dan in januari 2008 omdat tot die tijd mijn contract bij Planet door loopt.
Nog steeds niks aan de hand.
Kreeg keurig een overzicht van casema over het abonnement en de datum van ingang.
Nog steeds niets aan de hand: het was zoals ik had opgegeven.
Maar toen:
Een week later kreeg ik van Planet een wijziging van mijn abonnement: een ADSL met vaste verbinding werd omgezet naar ADSL zonder vaste verbinding. Vond ik vreemd, dus Planet gebeld.
Aii, heel vervelend: verkeerde afdeling gekozen, moet opnieuw bellen (tegen 0,10 EUR/min !!). Uiteindelijk juiste afdeling te pakken:"Ja, meneer de abonnementswijziging is juist. Dit is de normale procedure. Dag, meneer!"
"Maar nu ga ik dubbel betalen voor de vaste lijn: 1x aan Planet en 1x aan KPN." Zeg ik nog. "Nee, meneer dat zal verekend worden, geen probleem. Dag, meneer!"
Nou ja, denk je dan nog in argeloosheid, dat zal dan goed zitten.
Niet dus!!!
Na twee maanden krijg ik de nota van KPN en daar staat dan: Kosten vaste lijn ADSL vermeld...
Dus Planet helpdesk direct gebeld.
Aii, heel vervelend: weer verkeerde afdeling gekozen, moet opnieuw bellen (tegen 0,10 EUR/min !!). Na paar keer de zaak uit leggen en opnieuw bellen krijg ik een belgische medewerker van Planet aan de lijn.
Deze was heel begripvol, snapte wat er aan de hand was en wist ook de oplossing: het bestaande abo moet worden gestopt. Dan na twee dagen moet u terugbellen en dan het abo laten heractiveren.
In eerste instantie zag ik daar niets in, want dan zou ik de internetverbinding kwijt zijn, maar ja een andere oplossing zat er niet in.
Dus ok, afgesproken het abo werd dus opgeheven.
's Avonds bleek de verbinding nog bruikbaar, hoewel stukken trager. So far so good.
Twee dagen gewacht en toen weer gebeld naar Planet.
Weer verkeerde afdeling gekozen, moet opnieuw bellen (tegen 0,10 EUR/min !!). Weer aan diverse personen de zaak opnieuw uit de doeken moeten doen. Krijg ik uiteindelijk iemand te pakken die snapt wat er aan de hand is. Helaas echter: De voorgestelde oplossing is juist, maar er zit een wachttijd van 3 weken aan vast in plaats van 2 dagen.
Nu wordt ik beetje kwaad!
Dit wil ik niet! 3 weken wachten!
"Ok, maar wij kunnen de boel ook terug draaien en het abo reanimeren" stelt de Planet-medewerker voor. Goed dan, doe dat maar en de financiële correctie komt dan achter af wel.
Tsja.....
Nu is het bijna 2 weken verder, een fax en tien-talle telefoontjes later:
Nog geen Internetverbinding, account staat nog steeds op freeze bij Planet, dus men kan daar niets mee.
De maat is vol, denk ik dan.
Casema gebeld met het verzoek om per direct het abo bij hun te starten en de KPN-lijn over te zetten.
Misschien is dit niet helemaal handig, want zo komen ze bij KPN/Planet er helemaal niet meer uit: heractivatie en dan een opheffing van de vaste lijn er weer overheen, maar wij willen niet langer wachten!
Wat ik nu wil is per direct het contract bij KPN/Planet opzeggen wegens contractbreuk (De dienst (ADSL) die ik bij hen afneem, is onterecht onderbroken). Kan dat?
En hoe moet ik dit nu verder afhandelen? Rechtsbijstand inschakelen?

spottenblablabla
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 21:12

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door spottenblablabla »

Goedemorgen,
Ik heb ook de nodige problemen met Planet Internet.
Ik heb mijn abonement tijdig opgezegd bij Planet en KPN.
Daarvan heb ik ook schriftelijk bericht gehad
Vervolgens heeft Planet het abonement gewoon weer voor 1 jaar verlengd zonder mijn toestemming.
En de rekeningen gingen vervolgens ook gewoon door.
Bij KPN stuurden ze me door naar Planet omdat daar het abonement was en bij planet zouden ze het intern oplossen maar u begrijpt er wordt bij Planet niets geregeld.
Na vele vele telefoontjes waarbij je van het kastje naar de muur wordt gestuurd is er nog steeds niets geregeld.
Wel heb ik in het begin alle rekeningen laten storneren bij de bank en ik heb het later laten blokeren.
Bij Planet kreeg ik laatst een Belg aan de telefoon die mijn abonement heeft stopgezet (Maar dit is al gedaan per 25-10-2006)
OPGEZEGD IS TOCH OPGEZEGD!!!!!!!!!!
Dat Planet mij ongevraagd weer voor 1 jaar abonee maakt is toch niet mijn probleem?
Als Planet mij weigerd uit het aboneebestand te halen hebben zij een probleem.
Telefoneren helpt niet want je word afgescheept dat ze het wel intern zullen oplossen maar er gebeurd vervolgens niets.
Op mijn brieven wordt niet gereageerd.
Op mijn mailtjes word ook niet gereageerd.
Bij het laatste telefoongesprek zou ik worden teruggebelt om alles op te lossen maar u begrijpt ik wacht nog steeds op een telefoontje wel hoefde ik niet meer te reageren op de rekeningen die er kwamen.
Gisteren kreeg ik een brief van Lindorff (een aanmaning) met het verzoek of ik voor 26 december het bedrag van 571,94 wil overmaken.
Uiteraard betaal ik niets en ik heb Lindorff gebeld.
Die aardige mevrouw heeft mij verteld dat ik alle papieren maar moest toesturen.
Gelukkig heb ik de brieven nog van KPN en Planet met de gegevens dat ik alles heb opgezegd.
word vervolgd...............
Raymond Bouwmeester
Ede

jcloen
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 17:20

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door jcloen »

In het drana in meerdere bedrijven weer een update:
Na wat faxen naar KPN en Planet te hebben gestuurd, kreeg ik plots een brief van Planet dat ze mij tevergeefs hebben getracht te bellen on of ik dan maar zelf de helpdesk moest bellen. Ja, daaag! fax gestuurd dat ik dat niet wil doen en verzocht mij op mijn mobiele nummer te bellen wat ik heb opgegeven. OK, dat gebeurde dus. Ook een jongedame uit het belgische. Ze vertelde dat mijn abo pas afgewikkeld kon worden (met de bijbehorende restitutie) als mijn dossier (=contract) definitief was afgelopen. Maar dan moest ik na de afloopdatum zelf contact opnemen met Planet. Nou ja!!!
maar ok, dan zal ik eind januari maar weer eens een fax sturen denk ik.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Anderhalf jaar geleden (ja, juli 2006) heb ik mijn adsl-abonnement bij Planet Internet schriftelijk opgezegd.
KPN en Planet Internet zijn oplichters, boeven, schurken, tuig ...........

Naar aanleiding van mijn slechte ervaringen hierbij wat tips:

-zeg het abonnement schriftelijk en aangetekend (met handtekening voor ontvangst) ruim op tijd op. Bij "gegevens" (als je inlogt bij Planet Internet) zie je "einddatum contract" en print dit schermvoorbeeld ook af (2e bewijs)

- bel niet naar Planet Internet of KPN: het kost je veel geld aan telefoonkosten, je wordt slecht of niet geholpen en ze doen dan zaken zodat het helemaal fout gaat met je abonnement.

- als Planet of KPN jou belt, reageeer er dan niet op en zeg dat ze het maar op schrift aan je moeten sturen.
Ervaring: elk telefonisch contact met iemand van KPN of Planet lijdt tot iets wat je NIET wilt.

Gezien de vele klachten: zij doen dit bewust en opzettelijk, alleen maar om geld aan je te verdienen.

- Als het goed gaat ontvang je een schriftelijke bevestiging van je opzegging. Als er geen juiste einddatum op staat: reageer hier schriftelijk en aangetekend op.

- betaal alleen tot einddatum van je contract.
Laat daarna bedragen (via incasso) door je bank terugboeken en vraag je bank om een SELECTIEVE INCASSOBLOKKADE in te voeren voor
KPN en Planet Internet.
Reken er maar niet op dat ze ooit iets achteraf terug betalen.

- vanaf einddatum contract: gebruik Planet niet meer als je Internet-verbinding en maak ook geen gebruik meer van je Planet EMAIL-adres.
Je kan achteraf laten zien dat je geen gebruik meer maak van je abonnement ,zowel voor Internet als e-mail.

- gebruik alleen nog voor Internet je nieuwe Internetprovider en je nieuwe e-mail adressen.

- stuur alle post (brieven, rekeningen etc) die je na de einddatum van KPN en Planet Internet krijgt ONGEOPEND RETOUR AFZENDER

Op dit moment krijg ik zelf nog steeds post van Planet en ik zend het ongeopend retour.

- zend een klachtenbrief naar:
De Raad van Bestuur van KPN
De heer A.Scheepbouwer, directeur van KPN
de Staatssecretaris van het Ministerie van Economische Zaken, de heer F.Heemskerk.

Ik heb dit gedaan en ik heb het idee dat dit geholpen heeft.
Ook heb ik klachtenbrieven naar andere instanties gestuurd (OPTA, Consuwujzer, Consumentenbond, Geschillencommissie, Kamer van Koophandel ed) . Daar krijg je niets-zeggende antwoorden van of ze doen er niets mee.

Het is onbegrijpelijk dat er nog steeds geen instantie is die ingrijpt bij het schandalige gedrag en afhandeling van KPN en Planet Internet

Succes ermee !!

EN WEET HET : NOOIT MEER EEN ABONNEMENT (IN WELKE VORM DAN OOK) AFSLUITEN BIJ KPN, PLANET INTERNET OF HET NET.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Never ending Story van Planet Internet:
na 15 oktober 2007 heb ik alle post/brieven van Planet ongeopend retour gezonden "afzender".
Ook een selectieve incasso-blokkade op mijn bankrekening zodat Planet niets meer kan incasseren.
En, vandaag een brief van een incasso-bureau.

Onverbetelijke en grote klootz...... bij KPN en Planet Internet !

theofilus

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door theofilus »

@jcloen:

Bij Planet en Hetnet is zolang ik daar heb gewerkt het probleem dat je beschrijft bekend. Het treed op wanneer iemand gelijktijdig zijn telefoon en zijn internet opzegt.
1. Opzegging internet komt direct binnen bij planet en wordt verwerkt.
2. Opzegging telefoon gaat eerst naar KPN. Die zeggen op en sturen een seintje naar planet: LET OP: telefoonlijn vervalt.

Dan begint het probleem: dit seintje wordt automatisch verwerkt, alle wijzigingen worden geannuleerd (dus ook opzeggingen) en je adsl wordt aangepast zodat hij ook zonder vaste lijn werkt. En vrolijk wordt een standaardbrief verstuurd dat je adsl lijn gereed is... Ik heb hier veel woeste mensen van aan de lijn gehad.

Het enige wat werkt: nogmaals opzeggen, en het liefst per brief, want telefonisch kan men de opzegging pas opnieuw doen wanneer de mutatie gereed is (kan een week duren). Natuurlijk schandelijk dat het zo moet, maar dit structurele probleem is al maanden zo niet jaren bekend en nog niet opgelost (lage prioriteit) en gaat voor jou echt niet opgelost worden. Als helpdeskmedewerker heb ik dit trucje aan honderden mensen geadviseerd. Wil je het niet nog een keer opzeggen, dan kom je in de klachten/incasso molen en daar kom je echt niet makkelijk meer uit, helaas.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

theofilus

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door theofilus »

nog een tip, geleend van www.vraagalex.nl

Alternatief GRATIS nummer van planet:
0800 2626254
Alternatief GRATIS nummer van KPN:
Gewoon 0800 0222726, InternetPlusBellen: 0800 2626254
Alternatief GRATIS nummer van HetNet:
0800 0407

(maar voor HetNet kun je ook gewoon Planet internet bellen, is dezelfde helpdesk)

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Paullus »

Ik heb zelf problemen met Het Net, ook KPN dochter. Ondanks bevestigingsbrief van opzegging toch geld halen van mijn rekening na einde contract. KPN steelt dus van ex-klanten.
Na einde contract mag je niet meer inloggen en in je mail kijken omdat KPN dan kan zeggen dat je toch nog gebruik hebt gemaakt van de dienst. Op dat mailadres worden echter wel eventuele facturen gestuurd die je dus niet mag controleren. Ook kijken in "mijn gegevens" of niet stiekum het contract toch weer verlengd is kan ook niet omdat je daarvoor toch moet inloggen en KPN je daar op kan pakken en zeggen dat je gebruik hebt gemaakt van de fasciliteiten.
Smoesje van KPN/ Het Net/ Planet en noem ze verder maar op is dat teveel berekende bedragen later verekend worden omdat de financiële afhandeling nog in behandeling is. Maar je weet niet of en wanneer dat gebeurt.
Als ik iemands geld pak met de intentie om het na een paar maanden terug te geven, blijft het toch gewoon diefstal.
Ik snap totaal niet dat Radar geen aandacht beteedt aan deze oplichtings/ fraudezaak.
Kom op zeg redactie, wordt eens wakker!
Zeker nu theofilus hierboven aangeeft dat KPN bewust mensen die overstappen, dus weg met telefoon en internet bij KPN, wil frustreren.

theofilus4
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2008 16:29

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door theofilus4 »

Beste Paulus:

Je leest mijn vorige post niet goed (van theofilus, dit account is inmiddels verlopen helaas). Ik stel niet dat KPN klanten bewust frustreert, dat leg jij me in de mond. Wat ik meldde was dat het SPECIFIEKE probleem wat ik beschreef al tijden bekend is en niet wordt opgelost. Dit heeft te maken met gebrekkige interne communicatie (de helpdesk heeft geen enkele manier om dit soort problemen met hogere afdelingen te communiceren). Of dit probleem ook in jouw geval speelt weet ik niet, daarvoor geef je te weinig informatie.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Paullus »

Nou wil ik niet veel zeggen maar als ik Het Net opzeg nadat ik ben overgestapt naar de kabel maar voor dat mijn vaste KPN aansluiting is gesloopt omdat mijn nummer nog niet naar de nieuwe provider is overgezet, dat duurt een week, is de procedure blijkbaar bij KPN dat mijn opzegging bij Het Net ongedaan wordt gemaakt doordat wat later mijn telefoonlijn vervalt bij KPN door de nummerportatie naar de kabel.
Dat is toch moedwillig belazeren! Gewoon misbruik maken van het feit dat de nietsvermoedende klant zijn ADSL meteen opzegt omdat hij nu kabelinternet heeft en verder niet nadenkt over de telefoon omdat dat nu juist automatisch vervalt bij nummerportatie.
Anders stuur je toch als Het Net zijnde een brief dat de opzegging binnen is en bevestigd per einddatum lopende contract maar dat er tot einde contract wel extra netwerkkosten moeten worden betaald omdat je vaste telefoonlijn al eerder buiten dienst gaat bij KPN.
Dat is gewoon zoals het hoort te gaan.

theofilus4
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2008 16:29

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door theofilus4 »

Je hebt gelijk dat het gewoon beter geregeld moet worden. Maar 'moedwillig belazeren' betekent voor mij dat iemand een bewuste beslissing neemt om overstappende klanten dwars te zitten. Dus dat er ergens bij de KPN een beslissing is genomen om weggaande klanten op deze manier nog te pesten. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, want dat soort dingen komen altijd uit.
Wel is het natuurlijk belachelijk dat dit probleem zo lang bekend is en er niets aan wordt gedaan. Ik heb hier zelf verschillende malen geklaagd (als helpdeskmedewerker) maar verder dan je directe leidinggevende kom je niet, er is gewoon geen manier om dit soort dingen binnen het bedrijf te communiceren en niemand voelt zich verantwoordelijk. Dat is niet 'bewust belazeren' maar mismanagement. En de klant is daar inderdaad de dupe van, helaas.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Paullus »

Ik snap niet waarom dat zo moeilijk is om dat te regelen. Nu wil ik nooit meer met die ballenstal KPN te maken te hebben terwijl als men het netjes had afgehandeld ik over een paar jaar misschien wel vatbaar zou zijn geweest voor een goed aanbod van KPN. Dat hebben ze nu verpest.

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Alle KPN en Planet Internet gedupeerden breng ik graag
deze 16 pagina's ELLENDE nog eens onder de aandacht.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door st doe »

even aan heuvel4,

overdrijven is ook een kunst, wat je hebt doorgemaakt is vervelend, en er gaan zeker dingen fout bij planet/kpn (zowat alle telecomproviders trouwens maar dat terzijde).

Wat opzeggen betreft is het gewoon zaak het op een manier te doen die werkt, telefonisch kan je bv gewoon opzeggen. Telefonisch gaat het echter alleen als je zontract nog minder dan 3 maanden en meer dan 1 maand loopt. In die periode kan je gewoon per einde contract beeindigd worden telefonisch.

Gebuerd dit niet word inderdaad het jaarcontract automatisch stilzwijgend verlengd, in dat geval moet je iets hebben om aan te tonen dat je wel op tijd hebt opgezegd, aangetekende opzeggingen zijn een prima voorbeeld dan. (hadden trouwens gelijk verwerkt moeten worden)

Gewoon je post ongeopend retour sturen en alles terugboeken klinkt leuk en stoer, maar werkt natuurlijk niet, dan kan je wachten op een incassobureau. Ookal zou je misschien gelijk hebben dan moet je dat wel heel hoog opspelen.

Er staan hier op het forum ook al gratis nummers waarop je kan opzeggen, het is alleen zaak de juiste afdeling aan de lijn te krijgen.
want op zich is zon opzegging helemaal niet zo ingewikkeld, zolang er aan de voorwaarden voldaan word kan dat gewoon gelijk telefonisch afgehandeld worden en komt er bevestiging per post.

Word dan gelijk in het systeem genoteerd, en als er iets misgaat is de opzegging geregistreerd en kan er gecrediteerd worden.

het hoeft dus helemaal niet zo moeilijk te zijn.
Al snap ik dat je de zaak niet erg neutraal meer kan bekijken vanwege je ervaringen.

angel88
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2008 19:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door angel88 »

Hallo allemaal,
Ik heb ook een abonnement bij Planet en ik betaal best veel voor internet ik wil graag van mijn contract af maar ik moet weer 1 jaar wachten tot april omdat ik niet op tijd had gezegd dat ik wil stoppen met Planet. Volgens mij moet ik een brief sturen dat ik ermee wilt stoppen dat is denk ik 3 maanden van te voren om aan te geven.
Groet,
Angel88 :D

Gesloten