LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door st doe »

Je kan gewoon bellen, ookal heb je nog lopend contract, laat je doorverbinden naar retentie antwerpen.

Daar vragen dat er een notitie word gemaakt dat je al op tijd was met opzeggen voor je volgende periode. Dan kan je daarna 2 maanden voro einde contract gewoon bellen om op te zeggen.

Wil je midden in je jaarcontract echt wat anders dan gaat het pas schriftelijk.

Poechi
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 11:18

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Poechi »

Heb internetplusbellen van Kpn/Planet. Mijn contract loopt af op 10 mei 2008. 2 maanden van te voren via een brief opgezegt. Na enige weken geen reactie zelf gebeld met Planet wat de status is. Planet had uiteraard de brief nooit ontvangen. De klantenservice raadde mij telefonisch op te zeggen wat direct kon want ik had ze gelukkig aan de lijn. De medewerker heeft telefonisch mijn contract opgezet. Dit was op 9 april dus ik was gelukkig nog op tijd (1 dag). Vervolgens krijg ik een bevestigingsmail via de mail met de datum 10 mei 2009!! Nou ik viel van me stoel. Meteen weer erachteraan bellen. Na vele malen gebeld te hebben iemand aan de lijn gekregen die de order/verwerking kon stop zetten en de datum kon wijzigen naar 10 mei 2008. Lang aan de lijn gehangen, maar omdat het syteem wat traag was werd mij bevestigd dat ik per brief hiervan een bevestiging zou krijg. Nooit gehad. Dus wederom bellen. Uiteindelijk wordt nu het contract opgezegt per 27 mei.

Rede van dit alles is dat ik wil overstappen naar Telfort. Bij het bestellen van Telfort via het internet wordt aangegeven dat jezelf je internetverbinding moet stop zetten. Ze hebben zelfs een mooie brief voor je (welke Planet ook nooit ontvangen heeft) waarin het stopzeggen van je abbo staat. Ik kom er dus later achter, dat als je internetplusbellen hebt (wat 1 pakket is) dus NIET zelf moet opzeggen maar dat Telfort dit doet. ZET dit dan bij de aanvraag. Door dat Planet mij dus geen zekerheid meer kon geven van de afsluiting immers 10 mei 2009 heb ik Telfort moeten annuleren. Gelukkig is dit gelukt. Ik zit nu weer in de molen bij Telfort voor 15 mei, wat ze waarschijnlijk niet halen maar goed. Ik hoop dat de zaak mbt Planet goed afloopt want het brengt veel stress met zich mee.

Dit is niet het enige akkefietje. Jaar geleden van internetplus bellen comfort naar economy willen overstappen. (laatste is huidig abbo) Ben daar 4 maanden mee bezig geweest omdat ik moest uitleggen dat je via My Planet heel veel opties had , maar alles behalve een economy keuze.

Ik ben dan ook helemaal klaar met KPN/Planet. Ze zijn niet klantvriendelijk, weten niet waar ze mee bezig zijn, ongeschoold personeel wat standaard antwoorden opleest van een scherm, je wordt nooit doorverbonden naar 2e dan wel 3e lijns support of een manager. Als Kpn/Planet nu eens eerst orde opzake stelt intern en dan bedoel ik dus met name de communicatie en de systemen die ze gebruiken. Want de consument wordt niets wijzer. KPN moet maar eens van het monopolie spel worden afgezet incluis alle dochterondernemingen. Ik geef ze dan ook alvast een KOUDE douche.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Mijn IPB-bij Planet loopt af op 7 september 2008, en ik ga over 2 weken eens bellen om het op te zeggen. Eens kijken of het bij mij vlekkeloos zal gaan (vrees vcan niet)

pokie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 22:17

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door pokie »

Poechie, Toch wel grappig hoe je eerst KPN/Planet de grond in boord, en vervolgens zegt dat je geheel tevreden over stapt naar Telfort.
Laat het nu toch zo zijn dat Telfort van KPN is.
Dus uiteindelijk blijf je toch bij KPN!!!!!

Je kan gewoon overstappen naar een andere provider, Telfort of wie je dan ook wilt, enkel moet je niet je abb. beeindigen, maar bij je nieuwe provider een Telco Telco migratie aanvragen, daardoor wordt de lijn die jij in gebruik hebt overenomen door de nieuwe provider, en zal je abb. opgezegd worden door de nieuwe provider. Daardoor wordt de aanvraag versneld, en heb je geen ellende lange weken zonder je verbinding.

Angel je kan na een jaar je abb. gehad te hebben maandelijks opzeggen!!!!!!

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Tenzij ze IPB heeft, dan zit je er weer een jaar aan vast...dat is niet maandelijks op te zeggen

pokie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 22:17

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door pokie »

Na 1 jaar is elk abonnement maandelijks op te zeggen, ook IPB.
Enkel bij KPN eigen abb. niet.
Dit is sinds 1 mei zo geregeld.
Lees je memo's op de werkvloer.
Tenminste ik neem aan dat je er ook werkt gezien je kennis :lol:

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Ik weet nietw aar je je info vandaan haalt....maar IPB van Planet Internet is NIET elke maand op te zeggen! Altahsn niet de mijne. Ik zit er aan vast tot 8 september en als i kniet tijdig opzeg, wéér voor een jaar

pokie
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 22:17

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door pokie »

Stuur maar een mail naar de e-mail service, die kunnen alles regelen, ook binnen het jaar termijn.
[email protected]

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Niet dus ik zit wéér vast aan een jaarcontract als ik niet tijdig opzeg!!! Helaas.

Maar vertel mij maar waar ik kan lezen dat jouw verhaal inderdaad waar is dan, geef me maar een link. Ben heel benieuwd....

Dit onderstaande zegt Planet Internet op hun website...en DAT is voor mij van toepassing:

Als u voor 1 augustus 2007 uw abonnement aangevraagd heeft zal deze steeds met een jaar verlengd worden. Dit betekent dat als uw opzegging niet één maand voor het verstrijken van dit jaarcontract bij ons binnen is, u automatisch een nieuw jaarcontract krijgt.


Jaarcontract dus....ziet U wel?

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door st doe »

ipb planet is met jaarcontracten.
ook het net abonementen kunnen met jaarcontracten werken als het nog contracten met oude voorwaarden waren.

alleen abonementen van kpn zelf zijn na het eerste jaar maandelijks opzegbaar. die constructie is niet op alle abonementen van toepassing.

Er zijn genoeg planet/hetnet abonementen die gewoon werken met stilzwijgende jaarlijkse verlenging. wat dat betreft kan ik dat 1 augustus verhaal bevestigen.

opzeggen moet minimaal 1 maand van te voren, maximaal 3 maanden.
word er niet minimaal 1 maand voor de einddatum opgezegd word er meestal weer verlengd.


lijkt mij erop dat pokie de boel een beetje omgedraaid heeft begrepen :)


@ joers.
als je dus op wilt zeggen en je contract loopt tot 7-9-2008
kun je vanaf 7-6-2008 hiervoor bellen.
als je eerder belt zullen ze wss alleen maar een notitie maken omdat je te vroeg bent.

dus tussen 7-6 en 7-8 kan je telefonisch de boel opzeggen, alleen als je nummerbehoud wil moet je nieuwe provider het opzeggen in jouw plaats.

Wel is het verstandig om hier los voor te bellen naar planet zelf en een notitie te laten maken dat je op wilt zeggen, maar het even aan je nieuwe provider laat dit uit te voeren wegens nummerbehoud.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Dank voor de info, ik ga vanaf 6 juni lekker bellen om IPB van Planet op te zeggen. Zowel de telefonie als de internet-kant neem i k aan,. Dat is (neem ik aan) met één telefoontje te doen. toch?

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door st doe »

als je ipb hebt is dat met 1 telefoontje op te zeggen ja.
let alleen wel op. als je je nummer wilt behouden meot je dus niet daadwerkelijk opzeggen, dan ban je je nummer kwijt en ben je verder weken bezig om dat terug te krijgen.

dan vraag je om een telco-telco aantekening.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Nee, i kwi lmijn nummer niet behouden.
Ik heb gisteren gebeld....en warempel: de eerste fout dient zich al aan: "Helaas meneer, we hebben een storing in het systeem en kunnen uw opzegging nu niet verwerken, wilt U ons na 24 uur nog eens bellen?"

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Ook ik heb de opzegging per aangetekende schrijven gedaan. Enwel op 15 maart 2008. Nog steeds geen antwoord van Telfort.
De andere brieven, en de telefoontjes van 30 eurocent per minuut claim ik allemaal bij Telfort.

Maar het is een feit, opzeggen altijd per aangetekend want anders heb je, zoals al eerder opgemerkt geen bewijs dat je hebt opgezegd.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Joop...IPB van Planet/KPN KUN JE NIET schriftelijk opzeggen, staat ook in de contracten. Louter telefonische opzeggingen dus, bij IPB van Planet/KPN althans.

Morgen gaan we wéér bellen....wellicht weet ik dan meer

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Als een bedrijf eenzijdig een contract wijzigt zonder de klant daarvan tijdig op voorhand te waarschuwen kan je altijd van je contract af ook al is de contract periode nog niet afgelopen. Daar heb ik gebruik van gemaakt en heb dus schriftelijk per aangetekende brief gedaan op 15 maart 2008. Heb dus ook geen Internet of Telefoon meer van Telfort. Heb dus ook mijn eigen nummer vaarwel gezegd en heb een ander nummer gekregen van een andere provider. Heb van die provider ook internet.

Ze, Telfort dus, beantwoorden niet mijn emails, niet mijn brieven en mijn telefoontjes worden afgedaan met schrijft u maar een brief.

Dus...wie het nog beter weet te doen....zeg het maar!!
Ik heb me gehouden aan mijn contract door me te houden aan de regels en het betalen van mijn rekeningen. Dan mag je toch op z'n minst hetzelfde verwachten van het bedrijf waar je het produkt van hebt. TOCH?

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

In het woud van internet providers zal men eigenlijk voor iedereen dezelfde regels moeten hanteren. Niet die wel schriftelijk en die niet schriftelijk. Dat is belachelijk. En waarom bij XS4all wel, maar bij KPN niet.

Ik zeg altijd alles schriftelijk op. Dat is me zelfs door klantenservice aangeraden te doen. Uiteraard wel met duidelijke reden omkleed. Nou, dat is gebeurd en vervolgens is het sinds 15 maart 2008 stil. Heel stil.

En ik heb geen Planet, maar had Tiscali en door een migratie heet het nu Telfort.
En vraag me af of die internet bobo's ook dit leest en je zou dan verwachten dat ze er wat mee doen.

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joers »

Ik heb weer gebeld met 0900-1905 en dit keer liep het vlekkeloos, opzegging per 7-9-2008 telefonisch doorgeven. De bevestiging krijgen we binnen 5 tot 10 werkdagen in de bus, werd ons toegezegd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zeg altijd alles schriftelijk op. Dat is me zelfs door klantenservice aangeraden te doen. Uiteraard wel met duidelijke reden omkleed. Nou, dat is gebeurd en vervolgens is het sinds 15 maart 2008 stil. Heel stil.
@ Joop 31

Als u nog geen schriftelijke bevestiging einde contract van Telfort binnen heeft, vrees ik dat u dreigt ongewild ingelijfd te worden bij Telfort.
Sta op *schriftelijke bevestiging einde contract* neem geen genoegen met bevestiging via e-mail, tenzij er in staat dat u deze e-mail als brief ter bevestiging einde contract per datum mag gebruiken.

Kijk eens bij mijn laatste update rond mijn bijna 6 maanden durende avontuur rond opzeggen Telfort per migratiedatum 12move naar Telfort.

Mijn advies: dien ook een klacht in bij www.consuwijzer.nl. Ik kreeg vandaag antwoord na indienen 2de klacht bij consuwijzer.nl
consuwijzer
Uit uw e-mail komt naar voren uw de aanbieder Telfort niet aan uw verzoek om de overeenkomst te beëindigen tegemoet komt. etc
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan.
------------------------------------------

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Hartelijk dan TdeHond voor uw antwoord. Zal inderdaad ook mijn klacht doorgeven aan Consuwijzer.

Gesloten