LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Nog even ter verduidelijking....Ik heb helemaal niks van Telfort gehad. Geen brief en ook geen email.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Joop 31
Heeft u uw brief aan Telfort aangetekend verstuurd?

Anders is het verstandig om nogmaals brief te sturen, nu aangetekend met ontvangstbevestiging, liefst met kopie eerdere brief ingesloten en dan nogmaals opzeggen.
Inclusief verzoek tot binnen 14 dagen toezending van schriftellijke bevestiging einde contract + rode kaart om automatische incasso's stop te zetten. Alles copieren en dossier gaan aanleggen.

Zoals ik al schreef. Het heeft bij mij bijna half jaar geduurd en er werd al gedreigd met incassobureau inschakelen om mij tot betaling onterechte facturen te dwingen. Ik had ruim voldoende bewijsmateriaal om dit te weerleggen.

Hopelijk verloopt alles bij u voorspoediger.

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Ik heb alles aangetekend gedaan en kopieen van vorige brieven bijgesloten. Heb reeds een maand geleden de automatisch incasso al ingetrokken en heb deze week al een acceptgiro ontvangen met inderdaad het dreigement dat er een incassoburo ingeschakeld zou kunnen worden als ik niet voor 7 juni betaal. uiteraard niet gedaan en we wachten rustig af.
Je ziet, er is door mij aan alles gedacht. Moet wel anders naaien ze je een oor aan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit lijkt dus vaker voor te komen, als je per direct opzegt als Telfort een andere provider inlijft.

U zit ook goed wat betreft bewijsmateriaal, dus zal het incassobureau een rechtzaak moeten beginnen als u er niet met het incassobureau uitkomt.

Ik hoop dat iedereen die dit overkomt een klacht indient bij Consuwijzer want dit is een zorgwekkende zaak.

Succes bij de afwikkeling.

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Hartelijk dank en zal het hier laten weten zodra er meer nieuws is.
Het gaat om slechts 66 euro. Niet meer.
En ik heb een claim ingediend voor het 4x bellen. 4x 20 minuten a 30 eurocent p/m. Aangetekend schrijven 6 euro 90. Dit was uiteraard niet nodig geweest als zij de zaken op orde hadden.

Maar zodra ik meer weet laat ik het weten.
Voor nu, Groet

deenja
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2008 23:04

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door deenja »

Nu Planet over gaat naar Kpn kan ik toch per direct opzeggen, Planet was slechts een dochter van Kpn en ik heb mijn contract afgesloten bij Planet en niet bij de Kpn.
Ik wil al langer van Planet af en heb eigenlijk geen zin om te wachten tot november wie kan mij hier antwoord op geven

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door st doe »

Nee, dit geld niet als reden om op te zeggen, alleen de naam veranderd al de rest blijft hetzelfde, je word dus gewoon aan je contract gehouden.

Joop31
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2008 07:44

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door Joop31 »

Nou dat weet ik nog zo net niet. Toen wij van TISCALI naar TELFORT overgingen, de grootste fout ooit, kregen wij drie maanden van te voren een brief van Tiscali. Dat dit stond te gebeuren. Een maand tevoren kregen wij een brief van Telfort en daarin stand dat de migratie gepland stond voor 15 januari 2008 en als je het er niet mee eens was kon je opzeggen voor 1 januari 2008 en werd het abonnement kosteloos beeindigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Een maand tevoren kregen wij een brief van Telfort en daarin stand dat de migratie gepland stond voor 15 januari 2008 en als je het er niet mee eens was kon je opzeggen voor 1 januari 2008 en werd het abonnement kosteloos beeindigd.
KPN heeft hiervan geleerd. De reden dat er opgezegd kon worden bij de overname van Tiscali en 12move etc was dat de Algemene Voorwaarden veranderde bij de migratie naar Telfort.

Als een provider de AV eenzijdig verandert is dit een reden om direct op te zeggen.

Nu zijn de AV of de abonnementen * niet * veranderd, dus kan je er niet per direct vanaf!

Overigens is het opzeggen van 12move verre van vlekkeloos verlopen. Inmiddels erkent Telfort wel dat ik destijds opgezegd heb, maar probeert nog steeds onterechte incasso's te vorderen, nu onder het mom dat ik na beëindiging datum zou hebben ingelogd bij Telfort in 2008 en vordert over Januari, Februari en Maart een totaalbedrag van net onder de 10 euri.

Ik heb bewijs gestuurd van opheffen analoge lijn door KPN in december 2007.

Als u opzegt bij een KPN dochter a.u.b. schriftelijk en aangetekend doen, kopie ervan maken, rode kaart om automatische incasso's stop te zetten erbij, kopie ervan maken en meteen een dossier aanleggen, mocht het opzeggen onverhoopt misgaan.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Ik heb een adsl abbo bij planet en heb afgelopen vrijdag me aangemeld bij tele 2 voor een internet+bellen abbo. Nu wacht ik hiervan op de bevestiging, dus moet planet gaan opzeggen.
De telefoonlijn moet dan door tele2 overgenomen worden.
Ik vraag me af hoe ik nu het beste kan opzeggen,via aangetekende brief of is via telefoon of e-mail voldoende. of gewoon alles tegelijk doen.
begrijp dat ik duidelijk moet aangeven dat mijn adsl lijn behouden moet blijven en dat het om een telco-telco migratie gaat?
vind het doodeng om over te stappen. :shock:
maar hoop dat het goed zal verlopen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

De telefoonlijn moet dan door tele2 overgenomen worden.
Ik vraag me af hoe ik nu het beste kan opzeggen,via aangetekende brief of is via telefoon of e-mail voldoende. of gewoon alles tegelijk doen
Eerst op de site of in de Algemene Voorwaarden kijken hoe Planet wil dat er opgezegd wordt.
Is dit per e-mail of telefoon dan altijd ook d.m.v. een aangetekende brief met ontvangstbevestiging opzeggen waarin u nog eens extra kunt aangeven hoe u het technisch gezien wilt dat het overgezet wordt.
( Gaat ook telefoon over naar andere provider en wilt u nummer behoud?)
U kunt dan meteen een rode kaart bijvoegen waarin u uw toestemming tot automatische incasso opzegt per ....
Vraag meteen om een brief met bevestiging einde contract per d.d.... binnen 14 dagen.

Copies maken van de brief + rode kaart en dossier maken.
Bewijs van versturen + ontvangst door.. ook in dossier
Mocht er iets misgaan dan heeft u meteen alles bij elkaar.

Technische vragen zijn niet mijn "specialiteit"

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

even gekeken in de voorwaarden.
zie ik dat bij de voorwaarden van voor 2007 staat schriftelijk,minimaal 1 KALENDERmaand, en de voorwaarden van na 2007 staat gewoon 1 maand.en deze kan zowel telefonisch,per email en schriftelijk.
mijn abbo is van voor 2007 en eindigt 20/8.
hoe moet ik dan mijn opzegmaand berekenen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »


Geplaatst op 18 Jun 2008 17:13 door vrouwtje38
even gekeken in de voorwaarden.
zie ik dat bij de voorwaarden van voor 2007 staat schriftelijk,minimaal 1 KALENDERmaand, en de voorwaarden van na 2007 staat gewoon 1 maand.en deze kan zowel telefonisch,per email en schriftelijk.
mijn abbo is van voor 2007 en eindigt 20/8.
hoe moet ik dan mijn opzegmaand berekenen?
Quote Planet
Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

2. De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.
--------------------------------------------

U kunt het beste als u er tijd voor heeft deze maand een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar Planet waarin u opzegt per einde contract, d.w.z. 20-8-2008.
Zet deze datum ook in uw brief van opzegging.

In principe moet de brief minimaal vóór 20 juli bij Planet binnen zijn. Ik zou gaan voor binnenkomst bij Planet op uiterlijk 30 juni. Dan kan er nooit gemiere.... over de tijdige binnenkomst van uw brief ontstaan, mocht Planet met 1 kalendermaand bedoelen van b.v. 1 juli t/m 31 juli.

Als u de brief uiterlijk 25 juni op de post doet is de aangetekende brief zeker voor eind van de week bij Planet. 30 juni valt op maandag.

Bij niet tijdige binnenkomst ben ik bang dat u er weer een jaar aan vast zit, omdat dit vroeger de gewoonte was.

:cry:

Tip: controleer goed dat u uw brief naar het juiste adres stuurt!

Aanvulling

Met Kalenderjaar wordt bedoeld 1januari t/ 31 december.
Dus met Kalendermaand wordt bedoeld 1 tm 30 of 31 - maand.

Dus inderdaad ervoor zorgen dat de aangetekende brief uiterlijk 30 juni bij Planet bezorgd wordt!

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

Mijn aangetekende brief met ontvangstbewijs voor adsl opzegging is 4 dagen geleden ontvangen bij planet internet.
Krijg ik naast mijn schriftelijke ontvangstbevestiging waar ik in mijn brief om gevraagd heb ook een emailbevestiging van planet?
en hoelang duurt dat gemiddeld(bevestiging ontvangen)? wanneer moet ik er rekening mee gaan houden dat ze niks met mijn opzegging doen en dat ik aan de bel moet gaan trekken?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Krijg ik naast mijn schriftelijke ontvangstbevestiging waar ik in mijn brief om gevraagd heb ook een emailbevestiging van planet?
en hoelang duurt dat gemiddeld(bevestiging ontvangen)? wanneer moet ik er rekening mee gaan houden dat ze niks met mijn opzegging doen en dat ik aan de bel moet gaan trekken?
Ik heb destijds een bevestiging einde contract van Planet gekregen per brief. Ik weet niet meer hoe lang dit geduurd heeft. Ik vind dat een verzoek tot beëindiging contract binnen 14 dagen beantwoord moet kunnen zijn. Als na 2 1/2 week na binnenkomst van uw brief geen schriftelijke bevestiging van uw einde contract binnen is, dan zou ik zeker aan de bel trekken.

Sta op schriftelijke bevestiging, omdat de rechtsgeldigheid van e-mails nog steeds discutabel is als er niet digitaal ondertekend is door de verzender!

Nog steeds in blijde afwachting van schriftelijke bevestiging einde contract per 10-12-2007 door Telfort. Zie mijn laatste update: Internetproviders, Telfort maakt fout op fout, laatste bericht.
Toevoeging,
Vandaag, 27-6-08, 7 maanden nadat mijn 1ste brief naar 12move/ nu Telfort uitging met verzoek beëindiging contract per 10-12-2007 kreeg ik van Telfort de schriftelijke bevestiging dat nu ook uit hun administratie blijkt dat ik per 10-12-2007 heb opgezegd en dat ik dus niet meer lastig gevallen wordt met onterechte facturen.

Mijn dank gaat uit naar de medewerkers van KPN.COM. afdeling KLANTENCONTACT, die de toezegging van heer Middeldorp hebben waargemaakt door te bemiddelen tussen Telfort en mij.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door st doe »

nij een schriftelijke planet opzeggign hoor je altijd respons te kirjgen, er worden dan 3 nabelpogiongen gedaan. Let wel op, als ze na 3 keer geen respons hebben sluiten ze de case en word er niks ingevoerd, geef dus altijd een bereikbaar nummer aan in de brief.


Moment dat er een opheffing in word gevoerd hoort er altijd een schriftelijke bevestiging te komen naar het aansluitaddres.

helpdeskmedewerkers moeten echter ook alle bevestigingen en bireven terug kunnen vinden in hun systeem, al is het maar een klein deel vand e medewerkers dat echt weet hoe dit werkt, aandringen dus.

henk999
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2008 14:57

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door henk999 »

Ik heb zojuist geprobeerd telefonsich ADSL op te zeggen bij planet.
Volgens mijn contract heb ik 1 maand opzegtermijn. Volgens planet wil dat zeggen dat ik tot 1 maand voor het verstrijken van het contract op kan zeggen. Heel creatief taalgebruik. Die einddatum hebben ze trouwens verschoven van 2 naar 20 maart.
Gezien de eerdere postings op deze site vraag ik me af wat voor avontuur ik nu tegemoet ga !

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien verstandig dit schriftelijk aangetekend te bevestigen zodat u bewijs van opzeggen heeft ( + kopie van brief maken)

riabar
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2008 00:49

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door riabar »

:?: :?: heeft iemand het adres van kpn/planet voor mij, ik wil ook een poging doen om mijn abonnement op te zeggen, maar kan nergens een adres vinden waar ik een aangetekende brief naar toe kan sturen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Postbus 30000 2500 GA Den Haag

maar ik heb ook ergen een postadres in Utrecht gelezen.

Gesloten